Gwarancja

Data: 2018-08-10 11:27:46
Autor: Jacek Maciejewski
Gwarancja
Gdy się na gwarancji wymieni zakupiony przedmiot to gwarancja trwa tylko
do starego terminu czy leci od nowa, od chwili wymiany?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-08-10 06:21:05
Autor: Kris
Gwarancja
W dniu piątek, 10 sierpnia 2018 11:27:47 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Gdy się na gwarancji wymieni zakupiony przedmiot to gwarancja trwa tylko
do starego terminu czy leci od nowa, od chwili wymiany?

Od nowa

Data: 2018-08-10 09:45:10
Autor: Dominik Ałaszewski
Gwarancja
Dnia 10.08.2018 Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> napisał/a:
Gdy się na gwarancji wymieni zakupiony przedmiot to gwarancja trwa tylko
do starego terminu czy leci od nowa, od chwili wymiany?

Od nowa. Art. 581 kc.

Data: 2018-08-10 13:57:24
Autor: Jacek Maciejewski
Gwarancja
Dnia Fri, 10 Aug 2018 09:45:10 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski
napisał(a):

Od nowa. Art. 581 kc.

Tak i myślałem :) Dzięki. Panienka w Castoramie się uparła że gwarancja
nie leci od nowa, dopiero jak pokazałem palcem paragraf to się ugięła.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-08-10 06:26:25
Autor: Kris
Gwarancja
napisał(a):

> Od nowa. Art. 581 kc.

Tak i myślałem :) Dzięki. Panienka w Castoramie się uparła że gwarancja
nie leci od nowa, dopiero jak pokazałem palcem paragraf to się ugięła.

Tym bardziej że njaczęściej jest tak że na stary towar robia zwrot a na nowy wystawiają nowy dowód zakupu
Więc  od tego czasu masz nową gwarancję
Przećwiczyłem temat kilka razy już(decathlon, castorama, eurortv, mediaexpert)
Ostatnio właśnie w mediaexpert mi laptopa wymienili. A w sumie na "starego" zrobili zwrot kasy i mogłem sobie wybrać coś innego z ich oferty
Wybrałem laptopa i nowy paragon, nowa gwarancja itp

Data: 2018-08-10 11:44:41
Autor: Olin
Gwarancja
Dnia Fri, 10 Aug 2018 11:27:46 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

Gdy się na gwarancji wymieni zakupiony przedmiot to gwarancja trwa tylko
do starego terminu czy leci od nowa, od chwili wymiany?

Internety twierdzą, że jak najbardziej:

"w stosunku do czwartego tj. wymiany produktu na nowy, wolny od wad, od 01
stycznia 2018 r. zostanie wprowadzona spora zmiana. Zgodnie z projektem
nowelizacji kodeksu cywilnego, ustawodawca przewidział dodanie nowego art.
tj. art. 5682 kodeksu cywilnego, w następującym brzmieniu: ,,Jeżeli
kupującym jest konsument, termin odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu
rękojmi biegnie na nowo od dnia wymiany rzeczy na wolną od wad.""

https://prokonsumencki.pl/blog/wazne-zmiany-zasadach-liczenia-rekojmi-przy-wymianie-produktu-wolny-wad/

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

żeby rozpalić grilla."
autor nieznany

Data: 2018-08-10 09:47:27
Autor: Dominik Ałaszewski
Gwarancja
Dnia 10.08.2018 Olin <kuku@adres.w.stopce> napisał/a:

tj. art. 5682 kodeksu cywilnego, w następującym brzmieniu: ,,Jeżeli
kupującym jest konsument, termin odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu
rękojmi biegnie na nowo od dnia wymiany rzeczy na wolną od wad.""

No ale to z tytułu rękojmi. Jacek pytał o gwarancję.

Data: 2018-08-10 11:50:33
Autor: Olin
Gwarancja
Dnia Fri, 10 Aug 2018 09:47:27 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski napisał(a):

No ale to z tytułu rękojmi. Jacek pytał o gwarancję.

Nie doczytałem :-)
Konsument wybiera, na co się powoła, więc ustawodawca zrobił mu dobrze z
obu stron.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

wykorzystania do prac domowych"
św. Tomasz z Akwinu

Data: 2018-08-10 10:09:03
Autor: Dominik Ałaszewski
Gwarancja
Dnia 10.08.2018 Olin <kuku@adres.w.stopce> napisał/a:

Konsument wybiera, na co się powoła, więc ustawodawca zrobił mu dobrze z
obu stron.

Doskonale to ująłeś :-)

Gwarancja