Gwarancja bez wyszczególnionego okresu

Data: 2009-11-15 11:53:04
Autor: Mihauek
Gwarancja bez wyszczególnionego okresu
Witam wszystkich

Mam do¶ć nietypowy problem. Otóż jaki¶ czas temu kupiłem produkt (taki
karabin do ASG) w sklepie. Dostałem paragon (z dnia 31.01.2009), kartę
gwarancyjn± z danymi produktu, dat± sprzedaży, piecz±tk± sprzedawcy,
jego podpisem, jak i warunkami gwarancji. Ku mojemu zdziwieniu (do
dzi¶ zachodzę w głowę, w jaki sposób mogłem to przeoczyć)
spostrzegłem, że nigdzie nie ma napisanego okresu trwania tejże
gwarancji. Czy może kto¶ się orientuje, czy prawo jako¶ reguluje taki
przypadek i podaje "domy¶ln±" długo¶ć trwania okresu gwarancyjnego?
Tak jak w niektórych sklepach, że paragon jest równocze¶nie "kart±
gwarancyjn±" ? Czy to przypadkiem nie jest okres 12 miesięcy ?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Mihauek

Data: 2009-11-16 12:11:41
Autor: Marcin Debowski
Gwarancja bez wyszczegĂłlnionego okresu
On 2009-11-15, Mihauek <mihauek@tlen.pl> wrote:
[...]

Je¶li jeste¶ przedsiębiorc± to jest to nieprzypadkiem 12 miesięcy (art. 577 kc). Jesli konsumentem to nie jest to w żaden sposób okre¶lone.

--
Marcin

Data: 2009-11-16 07:24:03
Autor: jureq
Gwarancja bez wyszczególnionego okresu
Dnia Mon, 16 Nov 2009 12:11:41 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

Jeśli jesteś przedsiębiorcą to jest to nieprzypadkiem 12 miesięcy (art.
577 kc). Jesli konsumentem to nie jest to w żaden sposób określone.

To jeszcze wytłumacz dlaczego twoim zdaniem 577 KC nie dotyczy konsumentów? Bo coś ci się chyba pomyliło....

Data: 2009-11-16 15:51:33
Autor: Marcin Debowski
On 2009-11-16, jureq <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
Dnia Mon, 16 Nov 2009 12:11:41 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

Je¶li jeste¶ przedsiębiorc± to jest to nieprzypadkiem 12 miesięcy (art.
577 kc). Jesli konsumentem to nie jest to w żaden sposób okre¶lone.

To jeszcze wytłumacz dlaczego twoim zdaniem 577 KC nie dotyczy konsumentów? Bo co¶ ci się chyba pomyliło....

Przepisy szczegółowe.

--
Marcin

Data: 2009-11-16 01:21:11
Autor: Mihauek
Gwarancja bez wyszczególnionego okresu
Przedzwoniłem na infolinie konsumeck± z UOKIK i się dowiedziałem, że
skoro nie ma wyszczególnionego okresu to prawdopodobnie można
traktować to jako gwarancję bezterminow±, choć sam pan prawnik
przyznał, że nie ma na to żadnego przepisu. Natomiast można się
wesprzeć punktem 1 artykułu 10 ustawy z dnia 27 lipca 2002 o
szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
Cywilnego.

Art. 10.
1. Sprzedawca odpowiada za niezgodno¶ć towaru konsumpcyjnego z umow±
jedynie
w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego
towaru
kupuj±cemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli
przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mog± ten termin
skrócić,
jednakże nie poniżej jednego roku.

Otrzymałem informację z tejże infolinii, że popsucie się produktu w
wyniku wła¶ciwego użytkowania jest interpretowane jako niezgodno¶ć
towaru konsumpcyjnego z umow±.

link do całej ustawy http://www.skp.pl/images/stories/file/przepisy/Sprzedaz-konsumencka/UOSWSK.pdf

Aha, bo zapomniałem dopisać, że jestem konsumentem.

Pozdrawiam

Data: 2009-11-16 10:23:45
Autor: spp
Mihauek pisze:

Aha, bo zapomniałem dopisać, że jestem konsumentem.

.... i że nie piszesz o gwarancji. ;)

--
spp

Data: 2009-11-16 01:53:09
Autor: Mihauek
On 16 Lis, 10:23, spp <s...@op.pl> wrote:
Mihauek pisze:

> Aha, bo zapomniałem dopisać, że jestem konsumentem.

... i że nie piszesz o gwarancji. ;)

--
spp

Rozwalił mi się sprzęt i chcę go naprawić za darmo. Czy na podstawie
gwarancji, czy na podstawie niezgodno¶ci towaru z umow±, to już ma dla
mnie drugorzędne znaczenie. ;)

Data: 2009-11-16 09:56:18
Autor: jureq
Dnia Mon, 16 Nov 2009 15:51:33 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

Jeśli jesteś przedsiębiorcą to jest to nieprzypadkiem 12 miesięcy
(art. 577 kc). Jesli konsumentem to nie jest to w ĹĽaden sposĂłb

A dokładniej?

Data: 2009-11-16 11:07:06
Autor: Liwiusz
jureq pisze:
[...]

   Zajrzyj do ustawy, ktĂłra reguluje niezgodność z umowÄ… - wyĹ‚Ä…cza ona dziaĹ‚anie przepisĂłw dotyczÄ…cych gwarancji w relacji firma-konsument.

--
Liwiusz

Gwarancja bez wyszczególnionego okresu