Data: 2009-10-05 19:55:44 | |
Autor: Renata Golebiowska | |
Gwarancja na naprawÄ | |
Jaki okres obejmuje gwarancja/rękojmia na naprawę pralki? Czy jest jakaś różnica między okresem dotyczącym wymienioną część i okresem gwarancji/rękojmi na robociznę? W którym akcie prawnym szukać odpowiedzi?
TIA Renata -- Cztery kontynenty - nasze wyprawy rowerowe http://acn.waw.pl/pawelp |
|
Data: 2009-10-05 18:06:14 | |
Autor: adaK | |
Gwarancja na naprawę | |
Renata Golebiowska <Renata.Golebiowska@bezadresu.pl> napisał(a):
Jaki okres obejmuje gwarancja/rękojmia na naprawę pralki? Czy jest jakaś różnica między okresem dotyczącym wymienioną część i okresem gwarancji/rękojmi na robociznę? W którym akcie prawnym szukać odpowiedzi? Witam Gwarancja Gwarancję daje producent i jest opisana w karcie gwarancyjnej. Czyli producent możne napisać co mu się podoba... no powiedzmy. Jeżeli składasz reklamacje na podstawie karty gwarancyjnej to musisz sie stosować do zapisów w niej zawartej. Renkojma te pojecie zniknęło w 2003r, od tego okresu jest niezgodność z umową za co odpowiada sprzedający, naprawiający Ustawa konsumencka jest o wiele bardziej przychylna dla klienta i szczegółowo opisuje jego prawa http://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/02CDFF11-4217-4078-A37A-240588C1EDBF/16575/ Ust_o_szczegol_warunkach_sprzed_konsumenc_tekst_je.pdf Proszę opisz problem szczegółowo to Ci pomogę adaK -- |
|
Data: 2009-10-05 20:58:16 | |
Autor: | |
Gwarancja na naprawę | |
Renkojma te pojecie zniknęło w 2003r, od tego okresu jest niezgodność z umową "Renkojma" nie znikneła... Sprawdź w KC, nadal tam jest i nadal obowiązuje! Jedynie nie wszystkich / nie każdej sytuacji dotyczy. |
|
Data: 2009-10-05 19:18:38 | |
Autor: ada adadada | |
Gwarancja na naprawę | |
<sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał(a):
> Renkojma te pojecie zniknęło w 2003r, od tego okresu jest niezgodność zumową > za co odpowiada sprzedający, naprawiającyW przypadku sprzedaży rzeczy ruchomej z udziałem konsumentów stosuje się niezgodność towaru z umową (Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz. U. z 2002 r. Nr 141, poz. 1176)). -- |
|
Data: 2009-10-05 19:23:05 | |
Autor: ada adadada | |
Gwarancja na naprawę | |
... i jeszcze trochę bełkotu prawniczego:
Od 1 stycznia 2003 obowiązuje ustawa z 27 lipca 2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianie ustawy Kodeks cywilny, która, jeśli dotyczy to konsumentów (osób fizycznych), wyklucza stosowanie art. 556-581 Kodeksu cywilnego. -- |
|
Data: 2009-10-05 21:41:21 | |
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl) | |
Gwarancja na naprawę | |
ada adadada wrote:
.. i jeszcze trochę bełkotu prawniczego: Proszę Państwa, drukowanymi: N A P R A W A nie sprzedaż M. |
|
Data: 2009-10-05 19:52:18 | |
Autor: ada adadada | |
Gwarancja na naprawę | |
Maciej Bebenek (news.onet.pl) <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał(a):
Proszę Państwa, drukowanymi: Tak trochę się zagalopowaliśmy... wiec czekam na opis usterki podpowiem co i jak zrobić Pozdrawiam -- |
|
Data: 2009-10-05 22:00:41 | |
Autor: Renata Golebiowska | |
Gwarancja na naprawÄ | |
Dnia 05.10.2009 ada adadada <profix@NOSPAM.gazeta.pl> napisał/a:
Prawie rok temu po wyciekach wody z pralki zostało coś wymienione i nie ciekło. Teraz zaczęło znów cieknąć i zakładając, że powód jest ten sam, co rok temu, czy nowa część na wymianę i jej wymiana (robocizna) powinny być bezpłatne w ramach gwarancji Renata -- Cztery kontynenty - nasze wyprawy rowerowe http://acn.waw.pl/pawelp |
|
Data: 2009-10-06 06:03:30 | |
Autor: ada adadada | |
Gwarancja na naprawę | |
Renata Golebiowska <Renata.Golebiowska@bezadresu.pl> napisał(a):
1 Jeżeli była udzielona gwarancja na ten produkt minimum na 1 rok to tak. Musi być paragon lub faktura oraz książeczka gwarancyjna. 2 Niezgodność towaru z umową czyli zamontowana cześć się zepsuła przed upływem 2 lat, naprawa wymiana na koszt usługodawcy. Opis tu http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390 Bardzo prawdopodobne że ów pan stwierdzi uszkodzenie mechaniczne czyli niestosowanie zmiękczacza do wody; przetarcie się węża itd to będzie walka z wiatrakami. Dobrze wiedzieć jest co było naprawiane i zastosować po kolei punkty 1 i 2 -- |
|
Data: 2009-10-06 11:53:34 | |
Autor: Marcin Debowski | |
Gwarancja na naprawÄ | |
On 2009-10-05, Maciej Bebenek (news.onet.pl) <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote:
Proszę Państwa, drukowanymi: Umowa o dzieło. Jeden pies (art. 627|1). -- Marcin |
|
Data: 2009-10-06 09:37:36 | |
Autor: kam | |
Gwarancja na naprawę | |
Marcin Debowski pisze:
Proszę Państwa, drukowanymi: a ja będę się upierał, że naprawa czegoś, to nie jest zamówienie dzieła będącego rzeczą ruchomą KG |
|
Data: 2009-10-06 11:47:44 | |
Autor: Renata Golebiowska | |
Gwarancja na naprawÄ | |
Dnia 06.10.2009 kam <k@k.pl> napisał/a:
Marcin Debowski pisze: Byś się lepiej nie upierał, tylko napisał, czy tę naprawę mam objętą gwarancją (czyli, czy jest bezpłatna), czy nie, bo mi za kilka dni rok minie od naprawy, a od tego, czy mam płacić, czy nie zależy decyzja, czy bawię się w naprawę, czy kupuję nową. Albo daj wędkę i powiedz, gdzie szukać, bo nawet tego nie wiem. Renata -- Cztery kontynenty - nasze wyprawy rowerowe http://acn.waw.pl/pawelp |
|
Data: 2009-10-06 12:20:07 | |
Autor: tg | |
Gwarancja na naprawę | |
"Renata Golebiowska" <Renata.Golebiowska@bezadresu.pl> wrote in message news:slrnhcm4i0.pl6.Renata.Golebiowskalocalhost.localdomain...
Byś się lepiej nie upierał, tylko napisał, czy tę naprawę mam objętą nawet zakladajac ze stalo sie dokladnie to co poprzednio i ze mialby zastosowanie art. 627 p. 1 k.c. to po 6 miesiacach koniecznosc udowodnienia tego ze wina lezy po stronie naprawiajacego (w razie sporu oczywiscie) lezy po twojej stronie a zakladajac ze jest to conajmniej bardzo trudne to najsensowniejszym rozwiazaniem byloby zaczac od sprawdzenia co naprawiajacy o tym mysli, jezeli to wiecej niz osoba fizyczna to maja jakies procedury na takie momenty, a jezeli to ludz naprawiajacy pralki to moze da sie przekonac zeby zrobic to taniej lub za free ;) |
|
Data: 2009-10-06 13:25:11 | |
Autor: Konrad | |
Gwarancja na naprawę | |
"tg" <aa@bb.cpl> wrote in message news:f378c$4acb2828$59641b7f$23288news.upc.ie... "Renata Golebiowska" <Renata.Golebiowska@bezadresu.pl> wrote in message news:slrnhcm4i0.pl6.Renata.Golebiowskalocalhost.localdomain... Ale nie ma jeśli - taka umowa (jeżeli w ogóle była) to najwyżej między wykonującym naprawę a gwarantem lub sprzedawcą - konsumenta nie dotyczy. Konrad |
|
Data: 2009-10-06 13:31:09 | |
Autor: tg | |
Gwarancja na naprawę | |
"Konrad" <kon1@poczta.onet.pl> wrote in message news:haf9f1$417$1news.wp.pl...
Ale nie ma jeśli - taka umowa (jeżeli w ogóle była) to najwyżej między wykonującym naprawę a gwarantem lub sprzedawcą - konsumenta nie dotyczy. autorka nie napisala chyba ze pierwsza naprawa byla wykonana w ramach gwarancji producenta, jezeli jednak tak jest to masz oczywiscie racje myslalem bardziej naprawie pograwrancyjnej i tym jak dlugo naprawiajacy odpowiada za swoja robote, uzyte czesci itd |
|
Data: 2009-10-06 13:14:58 | |
Autor: Konrad | |
Gwarancja na naprawę | |
"Renata Golebiowska" <Renata.Golebiowska@bezadresu.pl> wrote in message news:slrnhcm4i0.pl6.Renata.Golebiowskalocalhost.localdomain... Dnia 06.10.2009 kam <k@k.pl> napisał/a: A masz takową gwarancję na naprawę w ręku? Jeżeli nie to oczywiście żadne roszczenia ci nie przysługują (z wyjątkiem ciągłości wynikającej z odpowiedzialności sprzedawcy za zgodność z umową która płynie prze 24 miesiące od momentu zakupu towaru). Żadnej nowej umowy z nim nie zawierałaś. Konrad |
|
Data: 2009-10-06 16:06:20 | |
Autor: Marcin Debowski | |
Gwarancja na naprawÄ | |
On 2009-10-06, kam <k@k.pl> wrote:
Marcin Debowski pisze: Dlaczego? -- Marcin |
|
Data: 2009-10-06 15:44:21 | |
Autor: Renata Golebiowska | |
Gwarancja na naprawÄ | |
Dnia 06.10.2009 tg <aa@bb.cpl> napisał/a:
Naprawiający (firma) to myśli, że wyśle do mnie człowieka, który za 60-70zł przyjedzie i zbada sprawę. Naprawiający może mi powiedzieć cokolwiek, że zepsuło się coś innego, a nie wymieniony element, nawet jeśli to nie będzie prawda i nic z tym nie zrobię. Wyjaśniam to, co wypłynęło później w wątku: poprzednia naprawa była już pogwarancyjna. Chciałam podsumować to co do tej pory zostało napisane i zapytać, czy dobrze rozumiem. Teoretycznie przysługuje mi rok w trakcie którego powinni wymienić i naprawić za darmo (o ile to to samo uszkodzenie), ale po 6 miesiącach ja mam im dowodzić, że zepsuło się to, co rok temu? Tak jakbym znała się na pralkach i to lepiej od naprawiającego, który jeśli będzie chciał, to mnie oszuka. Z kontaktu z firmą wygląda, że to jest prawdopodobny scenariusz, bo od razu powiedzieli, że "oni dają" 3 miesiące na robociznę (na części rok), a gdy nie mogłam na rachunku odczytać bazgrołów, co zostało wymienione i zapytałam, czy mają w takim razie u siebie dokumentację poprzedniej naprawy (zapisują wszysto w komputerze), to pani od razu czujnie zareagowała: "Ale ma pani dowód naprawy?", zamiast odpowiedzieć na pytanie. Reasumując: czas na nową pralkę, czy są jakieś szanse, że pozytywny wynik szarpaniny z firmą? Renata -- Cztery kontynenty - nasze wyprawy rowerowe http://acn.waw.pl/pawelp |
|
Data: 2009-10-06 20:52:36 | |
Autor: Jotte | |
Gwarancja na naprawę | |
W wiadomości news:slrnhcmido.q3r.Renata.Golebiowskalocalhost.localdomain
Renata Golebiowska <Renata.Golebiowska@bezadresu.pl> pisze: Chciałam podsumować to co do tej pory zostało napisane i zapytać, czyI na tym właśnie jadą przeróznej maści naprawiacze różnych rzeczy. Z kontaktu z firmą wygląda,No i co ty na to? Bo ja bym żądał czytelnej specyfikacji, w końcu mają komputera... Można sprawdzić, bo zużyte części przecież musieli ci pozostawić. Reasumując: czas na nową pralkę, czy są jakieś szanse, że pozytywnyTrudno powiedzieć. Najlepszy sposób to po prostu mieć prawdziwego chłopa, który o takie rzeczy zadba, załatwi, dopilnuje, (a najlepiej sam naprawi), w końcu to do mężczyzny należy. :)) -- Jotte |
|
Data: 2009-10-07 08:36:59 | |
Autor: Renata Golebiowska | |
Gwarancja na naprawÄ | |
Dnia 06.10.2009 Jotte <tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> napisał/a:
No i co ty na to? Bo ja bym żądał czytelnej specyfikacji, w końcu mają komputera... Teraz, po roku? A rok temu zwinęłam do kieszeni i tyle. Można sprawdzić, bo zużyte części przecież musieli ci pozostawić. Może i musieli, ale z tego co pamiętam, to chyba pan to zabrał i wrzucił do śmietnika, nie protestowałam, bo i na plaster mi jakieś rupiecie. Przy następnej naprawie będę już mądrzejsza:) Reasumując: czas na nową pralkę, czy są jakieś szanse, że pozytywnyTrudno powiedzieć. Seksista jesteś. Kobiety też mogą jeździć na traktorach. Idę oglądać nowe pralki. Renata -- Cztery kontynenty - nasze wyprawy rowerowe http://acn.waw.pl/pawelp |
|
Data: 2009-10-07 20:23:23 | |
Autor: Jotte | |
Gwarancja na naprawę | |
W wiadomości news:slrnhcodoe.tsk.Renata.Golebiowskalocalhost.localdomain
Renata Golebiowska <Renata.Golebiowska@bezadresu.pl> pisze: No to po ptokach.No i co ty na to? Bo ja bym żądał czytelnej specyfikacji, w końcu mająTeraz, po roku? A rok temu zwinęłam do kieszeni i tyle. Ano widzisz, zawsze się czegoś warto nauczyć.Można sprawdzić, bo zużyte części przecież musieli ci pozostawić.Może i musieli, ale z tego co pamiętam, to chyba pan to zabrał i Dzięki za komplement.Seksista jesteś.Reasumując: czas na nową pralkę, czy są jakieś szanse, że pozytywnyTrudno powiedzieć. Kobiety też mogą jeździć na traktorach.Tylko po co? Idę oglądać nowe pralki.Powodzenia i trafnej decyzji zakupu życzę. -- Jotte |
|