Gwarancja na nowe auta... - ogólnie

Data: 2012-03-26 02:55:59
Autor: anacron
Gwarancja na nowe auta... - ogólnie
Z moich doświadczeń wynika, że wszystko co może się popsuć w aucie nie
jest na gwarancji ponieważ:

- jest częścią eksploatacyjną samochodu
- gwarancja na tą cześć obostrzona jest dodatkowymi warunkami (jak np.
śmieszne małym przebiegiem którym owa gwarancja obejmuje)
- zostało uszkodzone w winy użytkownika pojazdu

Dlaczego więc producenci samochodów nie wprowadzą opcji auto bez
gwarancji (za odpowiednio niższą cenę) a tylko z 3 miesięczna rękojmią? ;)

Data: 2012-03-25 21:19:29
Autor: Iguan_007
Gwarancja na nowe auta... - ogólnie
Anacron,

Nie wiem jak to dziala w Polsce ale nie zawsze to co sobie producent wpisze sobie w gwarancji jest naprawde wykluczone. Istnieje jeszcze prawo konsumenta do reklamacji wadliwego produktu. Mialem sytuacje gdzie producent samochodu nie chcial mi uwzglednic wymiany pewnej czesci I mial ja wpisana w gwarancji jako wyklucznie. Ale obowiazujace prawo w kraju gdzie mieszkam daje prawo do reklamacji jesli produkt jest wadliwy, niezaleznie czy mowimy o szczoteczce do zebow czy samochodzie. Po kontakcie z instytucja zajmujaca sie prawami konsumenta moja reklamacja zostala uznana. Wiec nie poddawaj sie od razu - w Polsce chyba tez masz prawo do reklamacji wadliwego produktu.

Pozdrawiam,

Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2012-03-26 08:14:26
Autor: DoQ
Gwarancja na nowe auta... - ogólnie
W dniu 26-03-2012 02:55, anacron pisze:
Z moich do¶wiadczeñ wynika, ¿e wszystko co mo¿e siê popsuæ w aucie nie
- jest czê¶ci± eksploatacyjn± samochodu
- gwarancja na t± cze¶æ obostrzona jest dodatkowymi warunkami (jak np.
¶mieszne ma³ym przebiegiem którym owa gwarancja obejmuje)
- zosta³o uszkodzone w winy u¿ytkownika pojazdu

Chyba nie mia³e¶ nowego samochodu, st±d twoje "do¶wiadczenia".

--
Pozdr. Grzymos³aw

Data: 2012-03-26 10:53:27
Autor: anacron
W dniu 2012-03-26 08:14, DoQ pisze:
[...]

No fakt, wszystkie mia³y po kilka km ju¿ nakrêcone, wiêc to nie nowe. ;)

Data: 2012-03-26 08:29:03
Autor: Robert_J
Gwarancja na nowe auta... - ogólnie
Z moich doświadczeń wynika, że wszystko co może się popsuć w aucie nie
jest na gwarancji ...

A możesz przybliżyć te swoje doświadczenia? Bo jakoś nie zaobserwowałem niczego takiego ;-)

Data: 2012-03-26 12:29:37
Autor: anacron
W dniu 2012-03-26 08:29, Robert_J pisze:
A możesz przybliżyć te swoje doświadczenia? Bo jakoś nie zaobserwowałem
niczego takiego ;-)

Ogólnie auto mi się nie psuje, ale zdarzyło się kilka razy, że jednak
coś tam padło, po 35 tys. posypały sie tuleje drążka stabilizacyjnego i
w ASO usłyszałem, że jakby do 30 kkm padło to by wymienili za darmo, a
tak muszę zapłacić. W innym aucie po niecałych 20 tys kkm padło łożysko,
tu usÅ‚yszaÅ‚em że powinienem dziury omijać... i  takie tam inne pierdoÅ‚y.
Jeden raz jak przestały działać wycieraczki kiedyś to mi bez szemrania
naprawili za darmo i praktycznie od ręki. W sumie miałem kilkanaście
jakiś takich drobiazgów, które niby w aucie na gwarancji, ale albo miały
bardzo ograniczoną gwarancję i ja już się nie łapałem, albo były na
liście elementów wykluczonych z gwarancji. Z perspektywy 10 lat dochodzę
do wniosku, że to co wkładam w tzw. przeglądy gwarancyjne jest
wyrzuceniem pieniędzy w błoto, a pisze o tym, bo zaznajommy się ostatnio
pochwalił, że on nawet oleju nie zmienia według harmonogramu tylko
według miernika jakiegoś, przeglądy ma w d... i tak pohulał do 270 kkm i
z autem nic siÄ™ nie dzieje.

Data: 2012-03-26 21:14:09
Autor: Cavallino

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4F704511.60708@anacron.pl...
[...]

tu usłyszałem że powinienem dziury omijać...

Bo to jest testowanie asertywności klienta, a nie podstawa prawna do odmowy naprawy gwarancyjnej.
Czyli to nie z gwarancjÄ… jest problem, tylko z profesjonalizmem przedstawicieli gwaranta.

Jak się uprzesz, to zrobią, tyle że w niektórych przypadkach nie obejdzie się bez sporu sądowego.

Data: 2012-03-26 10:09:10
Autor: kurdybanek
Gwarancja na nowe auta... - ogólnie

U¿ytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jkoesv$sbo$1mx1.internetia.pl...
Z moich do¶wiadczeñ wynika, ¿e wszystko co mo¿e siê popsuæ w aucie nie
jest na gwarancji poniewa¿:

- jest czê¶ci± eksploatacyjn± samochodu

Od kilkunastu lat jezdze Toyotami, nigdy sie nie zdarzylo, aby serwis odmowil naprawy czegos na gwarancji. Czesto nawet sami proponowali (np. cieknacy amortyzator).

Data: 2012-03-26 11:19:20
Autor: Robert_J
Gwarancja na nowe auta... - ogólnie
Od kilkunastu lat jezdze Toyotami, nigdy sie nie zdarzylo, aby serwis odmowil naprawy czegos na gwarancji. Czesto nawet sami proponowali (np. cieknacy amortyzator).

Dok³adnie :-). Z tego co dowiedzia³em siê kiedy¶ w ASO to dostaj± oni kasê od producenta za naprawy gwarancyjne, czyli w zasadzie w ich interesie jest naprawa gwarancyjna :-)

Data: 2012-03-26 10:16:28
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-03-26 02:55, anacron pisze:

Dlaczego więc producenci samochodów nie wprowadzą opcji auto bez
gwarancji (za odpowiednio niższą cenę) a tylko z 3 miesięczna rękojmią? ;)

Prawo do reklamacji (z tzw. "niezgodności z umową") jest ustawowe, 2-letnie, i pod pewnymi względami
korzystniejsze dla konsumenta, więc kto wie czy im by się w ogóle opłacało nie dawać gwarancji :)
Bo jak masz gwarancję, to z niej korzystasz jakby "defaultowo" - nie wiedząc, że można inaczej...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2012-03-26 12:15:46
Autor: J.F
Gwarancja na nowe auta... - ogólnie
Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

Niestety - ale ta ustawa jest bardzo niewyraznie napisana. O zepsuciu w zasadzie nie ma ani slowa, zawsze pisza o niezgodnosci z umowa ... ale na co sie w koncu umowiliscie ? Ze amortyzator wytrzyma 10kkm czy 100kkm ? Ze tlumik wytrzyma rok czy 10 lat ?

Na razie system chyba trzyma strone klienta, ale byc moze dlatego ze jeszcze zaden sprzedawca sie porzadnie nie postawil. Nie oplaca sie, bo towar za tani. Ale samochody drogie.

Umowicie sie na 3 miesieczna gwarancje, czyli ze bezplatne naprawy beda tylko przez 3 miesiace ? Wolno wam. Tylko powinno byc wyraznie w umowie zapisane.

Ale jak widac rynek w rozwinietych krajach idzie w druga strone - producent gwarantuje ze "drivetrain" bedzie zdolne do jazdy przez 5 lat, czy 7, czy 150kkm.

J.

Data: 2012-03-29 13:31:36
Autor: kratylos
[...]

takie rzeczy to tylko w kii lub hyundaiu
pozd
kratylos

Data: 2012-03-29 13:58:36
Autor: Potocki Passion & Adventure
[...]

W Fordzie Mondeo miesiąc przed upływem gwarancji pojechałem do salonu i powiedziałem, że coś stuka w przednim zawieszeniu (56 tysiecy przejechane). Wymienili oba amortyzatory na gwarancji (koszt każdego to 500zł + normalnie robocizna 500zł).

--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl

Gwarancja na nowe auta... - ogólnie