Gwarancja na opony - dziwny zapis

Data: 2010-11-14 19:27:58
Autor: news-gazeta
Gwarancja na opony - dziwny zapis
Jak tłumaczyc taki zapis w gwarancji?

"Gwarancja wygasa w czasie, kiedy opony zostan± zamontowane na felgi, nie stwierdzenia wad i uszkodzeń, zamontowanych na auto oraz wprawionych w ruch (użytku)."

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2010-11-14 18:40:14
Autor: to
Gwarancja na opony - dziwny zapis
begin news-gazeta
Jak tłumaczyc taki zapis w gwarancji?

"Gwarancja wygasa w czasie, kiedy opony zostanÄ… zamontowane na felgi,
nie stwierdzenia wad i uszkodzeń, zamontowanych na auto oraz wprawionych
w ruch (uĹĽytku)."

To nie jest napisane po polsku, więc nie ma co nad tym deliberować.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-15 07:28:54
Autor: Ryszard G.
Gwarancja na opony - dziwny zapis
[...]

[...]

a jaki tekst prawny jest napisany po polsku??

pzdr., R.G.

Data: 2010-11-15 06:42:04
Autor: to
Gwarancja na opony - dziwny zapis
begin Ryszard G.
a jaki tekst prawny jest napisany po polsku??

Prawie każdy jest zrozumiały dla osoby dysponującej mózgiem, natomiast zacytowane zdanie jest niezgodne z gramatyką języka polskiego i można się tylko domyśleć "co poeta miał na myśli".

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-14 19:38:36
Autor: Regand
[...]

Po prostu na znalezienie jakis wad produkcyjnych, problemow z opona masz czas az nie zalozysz ich. Jak zaczniesz na nich jezdzic to gwarancja sie konczy.

Data: 2010-11-14 19:41:08
Autor: Irokez
Gwarancja na opony - dziwny zapis
Użytkownik "Regand" <regand@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4ce02cac$0$22794$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Więc trzeba je nadmuchać bez felgi, aby stwierdzić czy czasami b±bla nie ma.

Co to za opony?
Strzelam - chinskie albo bieżnikowane

--
Irokez

Data: 2010-11-14 18:44:04
Autor: to
Gwarancja na opony - dziwny zapis
begin Irokez
Więc trzeba je nadmuchać bez felgi, aby stwierdzić czy czasami bąbla nie
ma.

Tak czy siak rękojmia i tak jest, o ile oczywiście kupujący jest konsumentem w myśl odpowiedniej ustawy.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-14 19:51:21
Autor:
[...]

O ile NIE JEST konsumentem! Dla konsumentów jest niezgodność towaru z umową.

Data: 2010-11-14 20:33:31
Autor: to
Gwarancja na opony - dziwny zapis
begin sympatyczna_poczta_a
O ile NIE JEST konsumentem! Dla konsumentów jest niezgodność towaru z
umowÄ….

Racja, przejęzyczyłem się. ;-)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-14 20:55:25
Autor: news-gazeta
Irokez pisze:

Więc trzeba je nadmuchać bez felgi, aby stwierdzić czy czasami b±bla nie ma.

Co to za opony?
Strzelam - chinskie albo bieżnikowane

Podam linka do sprzedawcy, to opony uzywki, ale
dwuletnie i bieznik okolo 8mm. Jego regulamin:

http://moto.allegro.pl/my_page.php?uid=16375300

Jest tam wiecej takich kwiatkow.

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2010-11-14 21:02:46
Autor: Scyzoryk
[...]

jak używane to powinienes ię cieszyć że daje cokolwiek. Masz możliwo¶ć zwrotu po zapoznaniu się ze stanem po odbiorze przesyłki i dalej nie bierze odpowiedzialno¶ci. Jak dla mnie normalne bo nikt rozs±dny nie da pełnej gwarancji na używane opony...

Pozdr
Scyzoryk

Data: 2010-11-14 21:04:09
Autor: Grzegorz Prędki
[...]

Ktos na uzywane opony ma Ci dac gwarancje jak na nowe? Dobrze sie czujesz?

Data: 2010-11-14 20:34:19
Autor: to
Gwarancja na opony - dziwny zapis
begin Grzegorz Prędki
Ktos na uzywane opony ma Ci dac gwarancje jak na nowe? Dobrze sie
czujesz?

Ta grupa coraz bardziej mi się podoba. Czy miała tu ostatnio miejsce masowa konsumpcja produktów kolekcjonerskich?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-14 21:41:41
Autor: Grzegorz Prędki
Gwarancja na opony - dziwny zapis
W dniu 2010-11-14 21:34, to pisze:
begin Grzegorz Prędki

Ktos na uzywane opony ma Ci dac gwarancje jak na nowe? Dobrze sie
czujesz?

Ta grupa coraz bardziej mi się podoba. Czy miała tu ostatnio miejsce
masowa konsumpcja produktĂłw kolekcjonerskich?

Eee nie, wszytsko pozamykane :)

Data: 2010-11-14 22:50:39
Autor: Lewis
W dniu 2010-11-14 21:41, Grzegorz Prędki pisze:
[...]

No co Ty, ostatnio zaczęli sprzedawać jako ozdoby choinkowe :D
A zaplombowane drzwi wyjęli razem z futryną nie naruszając plomb więc się nikt nie przyczepił :D

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html

Data: 2010-11-14 21:52:08
Autor: Piotrek
On 2010-11-14 20:55, news-gazeta wrote:
Sprzedawca napisal mi ze opony traca gwarancje w momencie gdy wprawie je
w ruch :)

Przecież gwarancja nie jest obowi±zkowa. A je¶li już towar ma gwarancję, to na warunkach ustalonych przez gwaranta.

Tak więc równie dobrze mógłby napisać, że gwarancja obowi±zuje wył±cznie wtedy kiedy auto prowadzisz w czerwonym krawacie albo cokolwiek innego.

Hint: je¶li jeste¶ konsumentem to możesz reklamować z tytułu niezgodno¶ci z umow±. je¶li prowadzisz DG to z tytułu rękojmi (o ile nie została wył±czona).

Piotrek

Data: 2010-11-15 09:44:47
Autor: kamil
"news-gazeta" <news-gazeta@news.pl> wrote in message news:ibperg$71p$1inews.gazeta.pl...
Irokez pisze:

[...]

Chcialbys pewnie, zeby wymienil ci te uzywane opony po 11 miesiacach, bo przyfasoliles w kraweznik, ale tak dobrze to nie ma..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-11-15 11:24:12
Autor: Piotrek
On 2010-11-15 10:44, kamil wrote:

Chcialbys pewnie, zeby wymienil ci te uzywane opony po 11 miesiacach, bo
przyfasoliles w kraweznik, ale tak dobrze to nie ma..

Nie wnikam w to czy to dobrze czy niedobrze, ale w przypadku umów konsumenckich również dla rzeczy używanych jest 12 miesięcy na reklamację z tytułu niezgodno¶ci z umow± i *nie* można tego skrócić ani wył±czyć umow±.

Tak więc wprawdzie w 11 miesi±cu to kupuj±cy musiałby udowodnić, że problem był w oponie a nie w "przyfasoleniu" w krawężnik, ale do 6 miesięcy ciężar dowodu (że zepsuł klient) jest po stronie sprzedawcy.

Piotrek

Data: 2010-11-16 06:30:00
Autor: to
Gwarancja na opony - dziwny zapis
begin Piotrek
Nie wnikam w to czy to dobrze czy niedobrze, ale w przypadku umĂłw
konsumenckich również dla rzeczy używanych jest 12 miesięcy na
reklamację z tytułu niezgodności z umową i *nie* można tego skrócić ani
wyłączyć umową.

Ale to jest "niezgodność z umową", a nie "gwarancja na wszystko". W przypadku używanej umowy to będzie, tak naprawdę, "gwarancja na nic".

Tak więc wprawdzie w 11 miesiącu to kupujący musiałby udowodnić, że
problem był w oponie a nie w "przyfasoleniu" w krawężnik, ale do 6
miesięcy ciężar dowodu (że zepsuł klient) jest po stronie sprzedawcy.

Sprzedawca zrobi ekspertyzę z której będzie wynikało, że to uszkodzenie mechaniczne i tyle.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-15 11:47:55
Autor: news-gazeta
[...]

Nie. Ja chciałbym po prostu założyć opony na felgi, zamontować w samochodzie i przejechać się kawałek żeby stwierdzić czy opony s± sprawne - nie bij±, nie hucza czy nie s± wyz±bkowane. I to mi wystarczy. Po co dalsza gwarancja - wiadomo że to używki.

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2010-11-15 11:33:13
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-11-14 19:27, news-gazeta pisze:
[...]

producent gwarant może zapisać w gwarancji co tylko chce, w sumie może nawet napisać, że nie daje gwarancji bo gwarancja nie jest obowi±zkowa.
Taki zapis nie dziwi i chroni producenta lub importera przed głupimi roszczeniami klienta pod tytułem np "proszę pana ale mi się krzywo ¶cieraj±, albo po 50ty¶ wyszedł b±bel"

--
krzysiek82

Gwarancja na opony - dziwny zapis