Data: 2009-04-02 13:34:33 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Gwarancja na świetlówki. | |
Czy na swietlówki (rurowe lub PLL) obowiązuje jakaś gwarancja, czy jest to sparwą jedynie producenta albo sprzedawcy?
Czy inne sa prawa nabywcy - osoby fizycznej - a inne przedsiębiorcy z tytułu takiej ewentualnej gwarancji lub rekojmi? Jako "konsument" wiem, że mam 12 miesięcy gwarancji na swietlówkę lub żarówkę energooszczędną z marketu, a główny kłopot dla nabywcy to niezgubienie paragonu. Ale co jesli świetlówki kupuje spółdzielnia lub wspólnota, i nastepnie przepalają się jedna po drugiej mimo deklarowanego czasu swiecenia 6000-12000 godzin?? JaC |
|
Data: 2009-04-02 13:45:26 | |
Autor: Liwiusz | |
Gwarancja na świetlówki. | |
ąćęłńóśźż pisze:
Czy na swietlówki (rurowe lub PLL) obowiązuje jakaś gwarancja, czy jest to sparwą jedynie producenta albo sprzedawcy? W przypadku konsumenta obowiązuje 24-miesięczna ochrona. Szczególnie łatwo się reklamuje do 6 miesięcy, kiedy to domyślnie wada tkwiła już w momencie kupna. Czasem kupowałem tak zwane żarówki energooszczędne i pomimo dobrej firmy (Philips), często psuły się one przed upływem pół roku. Jako że były kupowane w Tesco, zwracałem je i dostawałem zwrot gotówki od ręki. W przypadku, kiedy kupującym byłaby spółdzielnia, możemy starać się reklamować z tytułu rękojmi. Czasem jeszcze takiej "gwarancji" udziela sam producent - na pudełku małymi literkami "gwarantuje" żywotność przez określony czas przy określonej długości świecenia. Może warto również do niego się zwrócić? Poza tym w przypadku żarówek energooszczędnych - rzadko kiedy informacja taka jest umieszczana na pudełku, ale ich żywotność znacznie obniża częste włączanie i wyłączanie. Zatem jeśli żarówki są instalowane na klatkach schodowych, gdzie często są włączane/wyłączane, to to może być powodem ich obniżonej trwałości. Na rynku są żarówki, które są ponoć odporne na tego typu użytkowanie, ale zamiast 20zł, kosztują 50zł. -- Liwiusz |
|
Data: 2009-04-02 13:52:45 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Gwarancja na świetlówki. | |
A u kogo:
U dostawcy (firmy elektrycznej dokonującej usługi przeglądów i zakupującej świetlówki na nasz rachunek w naszym imieniu)? U sprzedawcy (detal/hurtownia, konkretnie to nawet niejakie "Grodno" - mam usłyszeć jak wygląda drzewo?)? U producenta (no do Piły mamy jechać)? JaC -- -- - W przypadku, kiedy kupującym byłaby spółdzielnia, możemy starać się reklamować z tytułu rękojmi. |
|
Data: 2009-04-02 13:59:28 | |
Autor: Liwiusz | |
Gwarancja na świetlówki. | |
ąćęłńóśźż pisze:
A u kogo: Do sprzedawcy. U producenta (no do Piły mamy jechać)? Do producenta, to z gwarancją, jeśli takowej udzielił. Wyślijcie im kilka świetlówek, opiszcie sprawę. W niektórych firmach podchodzą do tego typu spraw poważnie i naprawdę przejmują się opiniami klientów. Warto by przetestować Piłę. Nie wiem jakie ilości kupujecie, ale może warto na przyszłość ogłosić coś na kształt przetargu i niech firmy dają oferty wraz z wyraźną gwarancją? -- Liwiusz |
|
Data: 2009-04-02 20:23:06 | |
Autor: Filip Ozimek | |
Gwarancja na świetlówki. | |
Liwiusz pisze:
Do producenta, to z gwarancją, jeśli takowej udzielił. Wyślijcie im kilka świetlówek, opiszcie sprawę. W niektórych firmach podchodzą do tego typu spraw poważnie i naprawdę przejmują się opiniami klientów. Warto by przetestować Piłę. Świetlówki markowane Piła pochodzą z Chin, więc zapewne nie ma ich co wysyłać do dystrybutora w Polsce. -- Filip. |
|
Data: 2009-04-02 17:49:26 | |
Autor: scream | |
Gwarancja na świetlówki. | |
Dnia Thu, 02 Apr 2009 13:45:26 +0200, Liwiusz napisał(a):
W przypadku konsumenta obowiązuje 24-miesięczna ochrona. Szczególnie łatwo się reklamuje do 6 miesięcy, kiedy to domyślnie wada tkwiła już w momencie kupna. Czasem kupowałem tak zwane żarówki energooszczędne i pomimo dobrej firmy (Philips), często psuły się one przed upływem pół roku. Jako że były kupowane w Tesco, zwracałem je i dostawałem zwrot gotówki od ręki. W przypadku Tesco i innych marketów cała sprawa ma wielkie szanse powodzenia, natomiast w przypadku bardziej świadomego sprzedawcy lub co gorsza kiedy reklamacje rozpatruje przedstawiciel/dystrybutor/producent taka reklamacja NIGDY nie zostanie uznana i zawsze Ci powiedza, ze sieć miała złe parametry. -- best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych. |
|
Data: 2009-04-02 21:19:24 | |
Autor: Liwiusz | |
Gwarancja na świetlówki. | |
scream pisze:
Dnia Thu, 02 Apr 2009 13:45:26 +0200, Liwiusz napisał(a): Tylko że w przypadku wykrycia wady przed upływem 6 miesięcy od dnia kupna, musieliby to udowodnić, w skrajnym przypadku przed sądem. -- Liwiusz |
|
Data: 2009-04-02 21:49:32 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Gwarancja na świetlówki. | |
Ale ten termin dotyczy tylko tzw. konsumentów, czy wszystkich nabywców - w tym ułomną osobę prawną jaką jest wspólnota mieszkaniowa?
JaC -- -- - Tylko że w przypadku wykrycia wady przed upływem 6 miesięcy od dnia kupna, musieliby to udowodnić, w skrajnym przypadku przed sądem. |
|
Data: 2009-04-02 22:03:11 | |
Autor: Liwiusz | |
Gwarancja na świetlówki. | |
ąćęłńóśźż pisze:
Ale ten termin dotyczy tylko tzw. konsumentów, czy wszystkich nabywców - w tym ułomną osobę prawną jaką jest wspólnota mieszkaniowa? Dokładnie dotyczy to sprzedaży osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą. -- Liwiusz |
|
Data: 2009-04-02 22:32:49 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Gwarancja na świetlówki. | |
Najwyraźniej lokatorzy powinni świetlówki na klatkach schodowych i w garażu wymieniać osobistym nakładem ;-))
JaC -- -- - Dokładnie dotyczy to sprzedaży osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą. |
|
Data: 2009-04-03 12:40:08 | |
Autor: Bartek | |
Gwarancja na świetlówki. | |
"scream" <nie@podam.pl> wrote:
W przypadku konsumenta obowiązuje 24-miesięczna ochrona. Szczególnie Zgadza się, świadomy sprzedawca, czy to towaru czy usług, zawsze znajdzie wymówkę. Jako ciekawostkę podam przykład z mojej pracy: serwis drukarek obarczył winą słabe uziemienie (PE) za sklejanie kartek przy wciąganiu papieru do drukarki... -- Bartek |
|
Data: 2009-04-03 14:37:44 | |
Autor: Zbynek Ltd. | |
Gwarancja na | |
Witam
Bartek napisał(a) : Jako ciekawostkę podam przykład z mojej pracy: serwis drukarek obarczył winą słabe uziemienie (PE) za sklejanie kartek przy wciąganiu papieru do drukarki... Nie odpowiadamy tylko za gradobicie, trzęsienie ziemi i koklusz! -- Pozdrawiam Zbyszek PGP key: 0x39E452FE |
|