Gwarancja po raz kolejny...

Data: 2010-06-01 11:14:09
Autor: Waldek \"Jakec\" Bulkowski
Gwarancja po raz kolejny...
Hi!

Kupuję sprzęt komputerowy z gwarancją "on site". Gwaran zobowiązuje się
wykonać naprawę w ciągu 24 godzin. Niestety, często nie wywiązuje się z
tego. W samej gwarancji, ani w umowie nie ma informacji o odpowiedzialności
za niedotrzymanie terminu.
Co mogę zrobić takiemu gwarantowi? Chyba nic :(
Tym bardziej, że sprzęt nie służy do zarabiania tylko do świadczenia usług
nieodpłatnych. Czyli nie ponoszę straty (oprócz strat na wizerunku firmy).
Odpowiedziałem sobie sam na pytanie, czy jednak są jakieś możliwości prawne
wyegzekwowania szybszego działania serwisu?

3mcie się.
--
Waldek "Jakec" Bulkowski
http://film.e-informator.pl

Data: 2010-06-01 10:49:17
Autor: .B:artek.
Gwarancja po raz kolejny...
W dniu 01-06-2010 11:14, Waldek "Jakec" Bulkowski pisze:
[...]

Domyślnie - odszkodowanie. Musisz wykazać jednak jaką poniosłeś wskutek tego stratę (wymierną, a nie hipotetyczna "strata na wizerunku") i oczywiście wskazać związek przyczynowy.

--
..B:artek.

Data: 2010-06-01 11:55:59
Autor: Waldek \"Jakec\" Bulkowski
Gwarancja po raz kolejny...
Dnia Tue, 01 Jun 2010 10:49:17 +0200, .B:artek. napisał(a):

Domyślnie - odszkodowanie. Musisz wykazać jednak jaką poniosłeś wskutek tego stratę (wymierną, a nie hipotetyczna "strata na wizerunku") i oczywiście wskazać związek przyczynowy.

No właśnie strat wymiernych nie ma - pisałem, że sprzęt służy do
świadczenia usług nieodpłatnych, czyli nie do zarabiania...

Wychodzi na to, że nic nie mogę zrobić... Trzeba pomyśleć, jak się zabezpieczyć na przyszłość...

3mcie się.
--
Waldek "Jakec" Bulkowski
http://film.e-informator.pl

Data: 2010-06-01 11:38:28
Autor: Maddy
Gwarancja po raz kolejny...
W dniu 01-06-2010 11:55, Waldek "Jakec" Bulkowski pisze:
[...]

A ta gwarancja on-site 24 godziny nie była czasem dodatkowo płatna?
Nie wiem co to za sprzęt ale ja do drukarki mogłam dokupić gwarancję on-site.

Gdyby była dodatkowo płatna, to by wchodziła w grę kwestia niewykonania konkretnej umowy w terminie. Szansa na zwrot części opłaty.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-06-01 12:01:04
Autor: Icek
Gwarancja po raz kolejny...
> [...]

Wychodzi na to, że nic nie mogę zrobić...
Trzeba pomyśleć, jak się zabezpieczyć na przyszłość...

no chyba zawsze mozesz na ten czas wynajac sprzet zastepczy. To bedzie
konkretna strata

Icek

Data: 2010-06-01 12:47:02
Autor: .B:artek.
Gwarancja po raz kolejny...
W dniu 01-06-2010 11:55, Waldek "Jakec" Bulkowski pisze:
Wychodzi na to, że nic nie mogę zrobić...
Trzeba pomyśleć, jak się zabezpieczyć na przyszłość...

Kara umowna. Usunięcie usterki za każdą godzinę ponad 24 godziny od zgłoszenia ... zł.

--
..B:artek.

Gwarancja po raz kolejny...