Gwarancja techniczna, prawna, itd. ?

Data: 2009-06-08 13:50:38
Autor: Czabu
Gwarancja techniczna, prawna, itd. ?

Użytkownik "Adam Foton" <usun_literki_k_adamkfotok@gmailk.comk> napisał w wiadomości news:h0idov$nfj$1inews.gazeta.pl...
Witam!

Ogladalem samochod. Sprzedajacy mowi, ze dostane gwarancje prawna i techniczna.

O ile rozumiem prawna - oswiadczamy sobie w umowie, ze stan znany, ze sprzedajacy nic nie ukryl (ale mogl to zrobic ten, co mu sprowadza auta hurtowo), kupuje od istniejacego podmiotu gospodarczego, w razie czego zwrot lub rekompensata, to na pytania o techniczna gwarancje atmosfera zrobila sie ciepla.

Ja gwarancję prawną bardziej rozumiem w tym sensie, że sprzedawca gwarantuje, że samochód jest wolny od wad prawnych (np. samochód nie jest kradziony, nie ma zastawu bankowego, nie ma współwłaściciela, który się nie zgodził na sprzedaż, itp.), a techniczną, że przez jakiś okres czasu/przebieg odpowiada za usterki (nie każde, ale w gwarancji powinny być jasno opisane, jakie się kwalifikują). Najczęściej ta gwarancja techniczna to jest tak naprawdę ubezpieczenie (np. półroczne) od wystąpienia awarii.

Jeżeli sprzedawca nie potrafi określić warunków gwarancji którą oferuje, to ja bym się od niego trzymał z daleka. To tak jakby sprzedawał samochód, ale nie potrafił określić jakiego jest koloru i jakie ma wyposażenie.

Pozdrawiam
Czabu

Gwarancja techniczna, prawna, itd. ?