Data: 2010-01-05 22:15:48 | |
Autor: Piotr M | |
Gwarancja wyciągniętego HDD z laptopa | |
Witam.
Mam pytanko. Czy gwarancja na każde z osobna podzespoły pochodzące z laptopa objętego gwarancją, również je obejmuje? Mam na myśli ram, hdd, matrycę. Dzięki. -- pzdr, Piotr M "Najczęstsze kłamstwo w Internecie? - Szukałem, ale nie znalazłem." |
|
Data: 2010-01-05 21:23:34 | |
Autor: januszek | |
Gwarancja wyciągniętego HDD z laptopa | |
Piotr M napisał(a):
Mam pytanko. Czy gwarancja na każde z osobna podzespoły pochodzące z laptopa objętego gwarancją, również je obejmuje? Mam na myśli ram, hdd, matrycę. Przeczytaj warunki umowy gwarancyjnej. One decyduja. j. -- |
|
Data: 2010-01-05 22:35:12 | |
Autor: Piotr M | |
Gwarancja wyciągniętego HDD z lapto pa | |
W dniu 05-01-2010 22:23, januszek pisze:
Przeczytaj warunki umowy gwarancyjnej. One decyduja. A gdzie takowe można znaleźć, jest tylko faktura (Vobis) i nic więcej. Czy numery seryjne podzespołów są przypisane do numeru seryjnego laptopa? Czy jak to jest rozwiązane? Bo przykładowo można by wsadzić uwalony HDD do gwarancyjnego laptopa i by zrobili.. A jeszcze jedno pytanko. Jest sobie taki 3-miesięczny Asus co całkowicie starły mu się numery seryjne i inne jakie tam miał z nalepki pod spodem, gdzie można je znaleźć? -- pzdr, Piotr M "Najczęstsze kłamstwo w Internecie? - Szukałem, ale nie znalazłem." |
|
Data: 2010-01-05 21:45:55 | |
Autor: januszek | |
Gwarancja wyciągniętego HDD z laptopa | |
Piotr M napisał(a):
Przeczytaj warunki umowy gwarancyjnej. One decyduja. A gdzie takowe można znaleźć, jest tylko faktura (Vobis) i nic więcej. Przychodzi mi do głowy np karta gwarancyjna. Czy numery seryjne podzespołów są przypisane do numeru seryjnego laptopa? Pytaj producenta konkretnego laptopa ;) A jeszcze jedno pytanko. Jest sobie taki 3-miesięczny Asus co całkowicie starły mu się numery seryjne i inne jakie tam miał z nalepki pod spodem, gdzie można je znaleźć? U wróżki? j. -- |
|
Data: 2010-01-05 22:50:27 | |
Autor: Uncle Pete | |
Gwarancja wyciągniętego HDD z lapto pa | |
A jeszcze jedno pytanko. Jest sobie taki 3-miesięczny Asus co całkowicie starły mu się numery seryjne i inne jakie tam miał z nalepki pod spodem, gdzie można je znaleźć? Na pudełku? Na karcie gwarancyjnej? Piotr |
|
Data: 2010-01-05 23:02:25 | |
Autor: Piotr M | |
Gwarancja wyciągniętego HDD z lapto pa | |
W dniu 05-01-2010 22:50, Uncle Pete pisze:
Na pudełku? Na karcie gwarancyjnej? Nie ma, nie ma -- pzdr, Piotr M "Najczęstsze kłamstwo w Internecie? - Szukałem, ale nie znalazłem." |
|
Data: 2010-01-06 10:51:44 | |
Autor: Aru | |
Gwarancja wyciągniętego HDD z lapto pa | |
Piotr M pisze:
W dniu 05-01-2010 22:50, Uncle Pete pisze: no to jak nie masz gwarancji, nie masz pudełka i nie masz numerów na lapku - to w zasadzie nie masz nic ;-) W przypadku asusa komponenty mają stickery asusa, ogólnie numery komponentów są w bazie |
|
Data: 2010-01-06 20:45:56 | |
Autor: Piotr M | |
Gwarancja wyciągniętego HDD z laptopa | |
Dnia 06-01-2010 o 10:51:44 Aru <cicior@gazeta.pl> napisał(a):
no to jak nie masz gwarancji, nie masz pudełka i nie masz numerów na lapku - to w zasadzie nie masz nic ;-) Otóż nie! Wystarczy Ci laptop (Toshiba) i faktura i z tym idziesz do Vobisu i oddajesz do naprawy gwarancyjnej. A numery starły się z Asusa, i nie wiem czy to też reklamować przy okazji innej sprawy ;) -- pzdr, Piotr M "Najczęstsze kłamstwo w Internecie? - Szukałem, ale nie znalazłem." |
|
Data: 2010-01-06 15:47:24 | |
Autor: MAR | |
Gwarancja wyciągniętego HDD z lapto pa | |
W dniu 2010.01.05 22:35, Piotr M pisze:
Idź z tym do Vobisu, jako do sprzedawcy. Najprościej i najłatwiej. Sprzedawca może też być gwarantem, ale nie musi. Może też pośredniczyć w przekazaniu sprzętu do właściwego gwaranta (Asusa). starły mu się numery seryjne i inne jakie tam miał z nalepki pod spodem, Wewnątrz laptopa na pewno też są numery. -- Mar |
|
Data: 2010-01-06 17:06:33 | |
Autor: Czeresniak | |
Gwarancja wyciągniętego HDD z lapto pa | |
Piotr M pisze:
A jeszcze jedno pytanko. Jest sobie taki 3-miesięczny Asus co całkowicie starły mu się numery seryjne i inne jakie tam miał z nalepki pod spodem, gdzie można je znaleźć? Przypomniała mi się sprawa, odtwarzaczem mp3 Creative. Kolega miał takiego i też mu się starł szybko nr seryjny a następnie padł sprzęt. Niestety w karcie gwarancyjnej było napisane że w przypadku nie czytelności numeru seryjnego gwarancja jest anulowana. Serwis powołał się na ten zapis i sprzętu nie naprawił. Możesz liczyć na coś podobnego :( Pozdrawiam Darek |
|
Data: 2010-01-06 21:24:05 | |
Autor: Piotr M | |
Gwarancja wyciągniętego HDD z laptopa | |
Dnia 06-01-2010 o 17:06:33 Czeresniak <darek1980@op.pl> napisał(a):
Przypomniała mi się sprawa, odtwarzaczem mp3 Creative. Może zrobię inaczej. Z uwagi na to że padły mu dwa porty usb i pójdzie na naprawę gwarancyjną, dodatkowo zgłosze to że mu sięte numery starły. Niech robią ;P Mimo że te Asusy wyjątkowo się mało grzeją, to ta nalepka jest na najgorętszym miejscu i druk ma dość kiepski. -- pzdr, Piotr M "Najczęstsze kłamstwo w Internecie? - Szukałem, ale nie znalazłem." |
|
Data: 2010-01-09 18:52:43 | |
Autor: nom | |
Gwarancja wyciągniętego HDD z laptopa | |
Użytkownik "Piotr M" <xxx@xxx.xx> napisał w wiadomości news:hi0bal$b1e$1inews.gazeta.pl... A jeszcze jedno pytanko. Jest sobie taki 3-miesięczny Asus co całkowicie starły mu się numery seryjne i inne jakie tam miał z nalepki pod spodem, gdzie można je znaleźć? Kod paskowy też jest nieczytelny? Na pudełku też? Numer seryjny jest zaszyty w kodzie paskowym. :-) Kumpel, który pracuje w sklepie każdy sprzęt skanuje skanerem i wprowadza do systemu, później nawet nie muszę mieć faktury a i tak wie, czy ten sprzęt był kupiony u niego. :-) |
|
Data: 2010-01-09 23:31:53 | |
Autor: Piotr M | |
Gwarancja wyciągniętego HDD z laptopa | |
Dnia 09-01-2010 o 18:52:43 nom <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał(a):
Kod paskowy też jest nieczytelny? Starło się wszystko, biała nalepka. Na pudełku też? Akurat jest korton i pewnie jak mówisz są tam numery skora mówisz, ale trzymanie kartonu to przecież czysta wola, nieważne (z odrobiną rozsądku). I pytanie co gdy go nie ma. Zanoszę laptopa, faktura się zgadza, a laptop? "Panie, przecież Panu mówię że to ten" :) -- pzdr, Piotr M "Najczęstsze kłamstwo w Internecie? - Szukałem, ale nie znalazłem." |
|
Data: 2010-01-06 11:11:20 | |
Autor: Radosław Sokół | |
Gwarancja wyciągniętego HDD z lapto pa | |
Piotr M pisze:
Mam pytanko. Czy gwarancja na każde z osobna podzespoły pochodzące z laptopa objętego gwarancją, również je obejmuje? Mam na myśli ram, hdd, matrycę. Możesz "podkręcić jasność"? Jeżeli chodzi Ci o to, czy gwarancja na cały komputer obej- muje też pojedyncze podzespoły wyjęte z niego, to - najczę- ściej - *nie*. Tak samo, jeżeli np. na komputer masz dwa lata gwarancji, a na dysk producent dawał trzy, to ten dysk zamontowany w goto- wym zestawie komputerowym (na przykład w notebooku) ma tylko dwa lata gwarancji, bo jest częścią zestawu, a nie podpisywa- łeś z producentem dysku odrębnej umowy gwarancyjnej. -- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ | | | Politechnika Śląska | \................... Microsoft MVP ......................../ |
|
Data: 2010-01-06 20:53:41 | |
Autor: Piotr M | |
Gwarancja wyciągniętego HDD z laptopa | |
Dnia 06-01-2010 o 11:11:20 Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> napisał(a):
Możesz "podkręcić jasność"? Zakręciłem pytanie :) Tak, o to chodzi. Tak samo, jeżeli np. na komputer masz dwa lata gwarancji, a A gdy na kompa jest dwa to na dysk na dwa też się zgodzę, ale żeby była. W desktopach "składakach" to "jak pamiętam" nieraz możliwa była faktura z wyszczególnionymi podzespołami i wszystko było jasne. A gdy jest tylko pozycja "nr1 komp taki i taki", to co wtedy? A jak jest laptop to już w ogóle nie ma możliwości na gwarancję osobnej części? pzdr, Piotr M "Najczęstsze kłamstwo w Internecie? - Szukałem, ale nie znalazłem." |
|
Data: 2010-01-29 11:08:04 | |
Autor: Radosław Sokół | |
Gwarancja wyciągniętego HDD z lapto pa | |
Piotr M pisze:
z wyszczególnionymi podzespołami i wszystko było jasne. A gdy jest tylko pozycja "nr1 komp taki i taki", to co wtedy? A jak jest laptop to już w ogóle nie ma możliwości na gwarancję osobnej części? Tak. Komputer jest traktowany jako zestaw, jeżeli "padnie" dysk twardy to zazwyczaj przesyłasz cały komputer i może nawet (w skrajności) zostać wymieniony w całości :) choć oczywiście najczęściej wymianie podlega sam dysk. Czasem (podkreślam: *czasem*) można się umówić z serwisem na prze- słanie samego tylko dysku. Jeśli jednak ktoś kupi dysk twardy wyjęty z notebooka, to nie ma on w zasadzie żadnej gwarancji. -- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ | | | Politechnika Śląska | \................... Microsoft MVP ......................../ |
|