Grupy dyskusyjne   »   pl.comp.pecet   »   Gwarancja wyciągniętego HDD z laptopa

Gwarancja wyciągniętego HDD z laptopa

Data: 2010-01-05 22:15:48
Autor: Piotr M
Gwarancja wyciągniętego HDD z laptopa
Witam.

Mam pytanko. Czy gwarancja na każde z osobna podzespoły pochodzące z laptopa objętego gwarancją, również je obejmuje? Mam na myśli ram, hdd, matrycę.
Dzięki.

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-01-05 21:23:34
Autor: januszek
Gwarancja wyciągniętego HDD z laptopa
Piotr M napisał(a):

Mam pytanko. Czy gwarancja na każde z osobna podzespoły pochodzące z laptopa objętego gwarancją, również je obejmuje? Mam na myśli ram, hdd, matrycę.

Przeczytaj warunki umowy gwarancyjnej. One decyduja.

j.

--

Data: 2010-01-05 22:35:12
Autor: Piotr M
Gwarancja wyciągniętego HDD z lapto pa
W dniu 05-01-2010 22:23, januszek pisze:

Przeczytaj warunki umowy gwarancyjnej. One decyduja.

A gdzie takowe można znaleźć, jest tylko faktura (Vobis) i nic więcej.

Czy numery seryjne podzespołów są przypisane do numeru seryjnego laptopa?
Czy jak to jest rozwiązane? Bo przykładowo można by wsadzić uwalony HDD do gwarancyjnego laptopa i by zrobili..

A jeszcze jedno pytanko. Jest sobie taki 3-miesięczny Asus co całkowicie starły mu się numery seryjne i inne jakie tam miał z nalepki pod spodem, gdzie można je znaleźć?

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-01-05 21:45:55
Autor: januszek
Gwarancja wyciągniętego HDD z laptopa
Piotr M napisał(a):

Przeczytaj warunki umowy gwarancyjnej. One decyduja.

A gdzie takowe można znaleźć, jest tylko faktura (Vobis) i nic więcej.

Przychodzi mi do głowy np karta gwarancyjna.

Czy numery seryjne podzespołów są przypisane do numeru seryjnego laptopa?
Czy jak to jest rozwiązane? Bo przykładowo można by wsadzić uwalony HDD do gwarancyjnego laptopa i by zrobili..

Pytaj producenta konkretnego laptopa ;)

A jeszcze jedno pytanko. Jest sobie taki 3-miesięczny Asus co całkowicie starły mu się numery seryjne i inne jakie tam miał z nalepki pod spodem, gdzie można je znaleźć?

U wróżki?

j.

--

Data: 2010-01-05 22:50:27
Autor: Uncle Pete
Gwarancja wyciągniętego HDD z lapto pa
A jeszcze jedno pytanko. Jest sobie taki 3-miesięczny Asus co całkowicie starły mu się numery seryjne i inne jakie tam miał z nalepki pod spodem, gdzie można je znaleźć?

Na pudełku? Na karcie gwarancyjnej?

Piotr



Data: 2010-01-05 23:02:25
Autor: Piotr M
Gwarancja wyciągniętego HDD z lapto pa
W dniu 05-01-2010 22:50, Uncle Pete pisze:

Na pudełku? Na karcie gwarancyjnej?

Nie ma, nie ma

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-01-06 10:51:44
Autor: Aru
Gwarancja wyciągniętego HDD z lapto pa
Piotr M pisze:
W dniu 05-01-2010 22:50, Uncle Pete pisze:

Na pudełku? Na karcie gwarancyjnej?

no to jak nie masz gwarancji, nie masz pudełka i nie masz numerów na lapku - to w zasadzie nie masz nic ;-)

W przypadku asusa komponenty mają stickery asusa, ogólnie numery komponentów są w bazie

Data: 2010-01-06 20:45:56
Autor: Piotr M
Gwarancja wyciągniętego HDD z laptopa
Dnia 06-01-2010 o 10:51:44 Aru <cicior@gazeta.pl> napisał(a):

no to jak nie masz gwarancji, nie masz pudełka i nie masz numerów na  lapku - to w zasadzie nie masz nic ;-)

Otóż nie!
Wystarczy Ci laptop (Toshiba) i faktura i z tym idziesz do Vobisu i  oddajesz do naprawy gwarancyjnej.

A numery starły się z Asusa, i nie wiem czy to też reklamować przy okazji  innej sprawy ;)

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-01-06 15:47:24
Autor: MAR
Gwarancja wyciągniętego HDD z lapto pa
W dniu 2010.01.05 22:35, Piotr M pisze:


A gdzie takowe można znaleźć, jest tylko faktura (Vobis) i nic więcej.
[...]
A jeszcze jedno pytanko. Jest sobie taki 3-miesięczny Asus co całkowicie

Idź z tym do Vobisu, jako do sprzedawcy. Najprościej i najłatwiej.
Sprzedawca może też być gwarantem, ale nie musi. Może też pośredniczyć w przekazaniu sprzętu do właściwego gwaranta (Asusa).

starły mu się numery seryjne i inne jakie tam miał z nalepki pod spodem,
gdzie można je znaleźć?

Wewnątrz laptopa na pewno też są numery.


--
Mar

Data: 2010-01-06 17:06:33
Autor: Czeresniak
Gwarancja wyciągniętego HDD z lapto pa
Piotr M pisze:

A jeszcze jedno pytanko. Jest sobie taki 3-miesięczny Asus co całkowicie starły mu się numery seryjne i inne jakie tam miał z nalepki pod spodem, gdzie można je znaleźć?

Przypomniała mi się sprawa, odtwarzaczem mp3 Creative.
Kolega miał takiego i też mu się starł szybko nr seryjny a następnie padł sprzęt. Niestety w karcie gwarancyjnej było napisane że w przypadku nie czytelności numeru seryjnego gwarancja jest anulowana.
Serwis powołał się na ten zapis i sprzętu nie naprawił.

Możesz liczyć na coś podobnego :(


Pozdrawiam
Darek

Data: 2010-01-06 21:24:05
Autor: Piotr M
Gwarancja wyciągniętego HDD z laptopa
Dnia 06-01-2010 o 17:06:33 Czeresniak <darek1980@op.pl> napisał(a):


Przypomniała mi się sprawa, odtwarzaczem mp3 Creative.
Kolega miał takiego i też mu się starł szybko nr seryjny a następnie  padł sprzęt. Niestety w karcie gwarancyjnej było napisane że w przypadku  nie czytelności numeru seryjnego gwarancja jest anulowana.
Serwis powołał się na ten zapis i sprzętu nie naprawił.

Możesz liczyć na coś podobnego :(

Może zrobię inaczej. Z uwagi na to że padły mu dwa porty usb i pójdzie na  naprawę gwarancyjną, dodatkowo zgłosze to że mu sięte numery starły. Niech  robią ;P

Mimo że te Asusy wyjątkowo się mało grzeją, to ta nalepka jest na  najgorętszym miejscu i druk ma dość kiepski.

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-01-09 18:52:43
Autor: nom
Gwarancja wyciągniętego HDD z laptopa

Użytkownik "Piotr M" <xxx@xxx.xx> napisał w wiadomości news:hi0bal$b1e$1inews.gazeta.pl...
A jeszcze jedno pytanko. Jest sobie taki 3-miesięczny Asus co całkowicie starły mu się numery seryjne i inne jakie tam miał z nalepki pod spodem, gdzie można je znaleźć?

Kod paskowy też jest nieczytelny?
Na pudełku też?
Numer seryjny jest zaszyty w kodzie paskowym. :-)
Kumpel, który pracuje w sklepie każdy sprzęt skanuje skanerem i wprowadza do systemu, później nawet nie muszę mieć faktury a i tak wie, czy ten sprzęt był kupiony u niego. :-)

Data: 2010-01-09 23:31:53
Autor: Piotr M
Gwarancja wyciągniętego HDD z laptopa
Dnia 09-01-2010 o 18:52:43 nom <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał(a):


Kod paskowy też jest nieczytelny?

Starło się wszystko, biała nalepka.

Na pudełku też?
Numer seryjny jest zaszyty w kodzie paskowym. :-)

Akurat jest korton i pewnie jak mówisz są tam numery skora mówisz, ale  trzymanie kartonu to przecież czysta wola, nieważne (z odrobiną rozsądku).  I pytanie co gdy go nie ma. Zanoszę laptopa, faktura się zgadza, a laptop?  "Panie, przecież Panu mówię że to ten" :)

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-01-06 11:11:20
Autor: Radosław Sokół
Gwarancja wyciągniętego HDD z lapto pa
Piotr M pisze:
Mam pytanko. Czy gwarancja na każde z osobna podzespoły pochodzące z laptopa objętego gwarancją, również je obejmuje? Mam na myśli ram, hdd, matrycę.

Możesz "podkręcić jasność"?

Jeżeli chodzi Ci o to, czy gwarancja na cały komputer obej-
muje też pojedyncze podzespoły wyjęte z niego, to - najczę-
ściej - *nie*.

Tak samo, jeżeli np. na komputer masz dwa lata gwarancji, a
na dysk producent dawał trzy, to ten dysk zamontowany w goto-
wym zestawie komputerowym (na przykład w notebooku) ma tylko
dwa lata gwarancji, bo jest częścią zestawu, a nie podpisywa-
łeś z producentem dysku odrębnej umowy gwarancyjnej.

--
|""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""|
| Radosław Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika Śląska                   |
\................... Microsoft MVP ......................../

Data: 2010-01-06 20:53:41
Autor: Piotr M
Gwarancja wyciągniętego HDD z laptopa
Dnia 06-01-2010 o 11:11:20 Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl>  napisał(a):


Możesz "podkręcić jasność"?

Jeżeli chodzi Ci o to, czy gwarancja na cały komputer obej-
muje też pojedyncze podzespoły wyjęte z niego, to - najczę-
ściej - *nie*.

Zakręciłem pytanie :) Tak, o to chodzi.

Tak samo, jeżeli np. na komputer masz dwa lata gwarancji, a
na dysk producent dawał trzy

A gdy na kompa jest dwa to na dysk na dwa też się zgodzę, ale żeby była.
W desktopach "składakach" to "jak pamiętam" nieraz możliwa była faktura z  wyszczególnionymi podzespołami i wszystko było jasne. A gdy jest tylko  pozycja "nr1 komp taki i taki", to co wtedy? A jak jest laptop to już w  ogóle nie ma możliwości na gwarancję osobnej części?

pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-01-29 11:08:04
Autor: Radosław Sokół
Gwarancja wyciągniętego HDD z lapto pa
Piotr M pisze:
z wyszczególnionymi podzespołami i wszystko było jasne. A gdy jest tylko pozycja "nr1 komp taki i taki", to co wtedy? A jak jest laptop to już w ogóle nie ma możliwości na gwarancję osobnej części?

Tak. Komputer jest traktowany jako zestaw, jeżeli "padnie"
dysk twardy to zazwyczaj przesyłasz cały komputer i może
nawet (w skrajności) zostać wymieniony w całości :) choć
oczywiście najczęściej wymianie podlega sam dysk. Czasem
(podkreślam: *czasem*) można się umówić z serwisem na prze-
słanie samego tylko dysku. Jeśli jednak ktoś kupi dysk twardy
wyjęty z notebooka, to nie ma on w zasadzie żadnej gwarancji.

--
|""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""|
| Radosław Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika Śląska                   |
\................... Microsoft MVP ......................../

Gwarancja wyciągniętego HDD z laptopa

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona