Gwarancje na samochody osobowe

Data: 2016-09-12 23:38:23
Autor: Marcin
Gwarancje na samochody osobowe
Witam

Powoli chyba przyjdzie czas na zmiane auta i zastanawiam sie nad nowym kompaktem. Termin raczej jeszcze dosc odlegly to sie zastanawiam na spokojnie uzywany vs nowy:) Jako, ze za nowym autem ma przemawiac spokoj i bezproblemowa eksploatacja to patrze sobie na okresy gwarancji producentow i wychodzi mi, ze najlepiej wypada KIA - 7 lat ale sporo wylaczen, Hyundai 5 lat, ewentualnie hybrydowa Toyota 5 lat. A reszta standardowe 2 lata. Z drugiej strony dluzsza gwarancja to potrzeba w praktyce robienia przegladow w ASO, ktore sa drozsze niz poza ASO. A moze inni producenci dodaja dodatkowe gwarancje za "drobna" oplata jak Opel na dodatkowe 2 lata.
Niedawno sie przekonalem (chociaz nie moje auto), ze nawet gwarancja na uzywane auto potrafi nabywcy sporo oszczedzic wydatkow chociaz darmo nie jest...

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2016-09-13 08:01:57
Autor: Bolko
Gwarancje na samochody osobowe
http://tiny.pl/gwrmn

Prawie nowy focus kosztuje 68 tys
Roczny 58 tys
To już trochę kasy na remont auta jest.

Data: 2016-09-13 17:20:35
Autor: Uncle Pete
On 2016-09-13 17:01, Bolko wrote:
http://tiny.pl/gwrmn

Prawie nowy focus kosztuje 68 tys
Roczny 58 tys
To już trochę kasy na remont auta jest.

Jestem tylko ciekaw, jaki jest powód sprzedaży rocznego samochodu. Jest tego w ofertach całkiem sporo.

Piotr

Data: 2016-09-13 19:27:15
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
On 2016-09-13 17:01, Bolko wrote:
http://tiny.pl/gwrmn

[...]

W rocznych kompaktach można się doszukiwać jednego - aut z wypożyczalni.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2016-09-14 07:54:25
Autor: Mirek Ptak
On 2016-09-13 17:01, Bolko wrote:
http://tiny.pl/gwrmn

[...]

Na 80% procent to samochody po leasingu - tak, takim krótkim :)
Reszta to pewnie wypożyczalnie jeśli większy przebieg.
Na przykład masa pracowników Opla jeździ leasingowanymi na 6 miesięcy samochodami i oddaje je z przebiegiem 7-8 kkm. Idą jak woda jak twierdzą dealerzy.
Inne marki pewnie też mają takie programy.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2016-09-14 00:11:23
Autor: przemek.jedrzejczak
Gwarancje na samochody osobowe
-- Na 80% procent to samochody po leasingu - tak, takim krótkim :)

krotki to dla forda czy opla ze wskazaniem na tego pierwszego choc ostatnio Opel wepchnal do Panka sporo starej Astry :-) menagosy od zarzadzania flota dobrze wiedza kiedy Focus zaczyna sie sypac i kiedy trzeba sie go pozbyc .... ostatnio nawet w niemieckich firmach leasingowych mozna zaobserwowac praktyke wypchniecia auta przed pierwsza wymiana rozrzadu ... 3 lata to mozna potrzymac Mietka, BMW czy Audi ale takiego Forda to wyrzuca sie po roku co masakruje pozniej ceny na wtornym a auto calkiem przyzwoite ... sprobujcie tez oddac 2-3 letniego forda w rozliczeniu do ASO to zobaczycie jaka jest wycena :-)

P.

Data: 2016-09-14 00:22:21
Autor: sczygiel
W dniu środa, 14 września 2016 09:11:25 UTC+2 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
[...]

No pacz Pan, moja foka wlasnie wg eurotaksu zdrożała. W zeszłym roku byla warta 9500 w tym roku 10300.
Przebieg 350kkm.
W ostatnich 100kkm nie bylo robione nic.
Planowane jest zaonserwowanie podwozia.
Pali bez problemu nawet na mrozie, jeżdzi. Farmazonisz waść :)

Data: 2016-09-14 04:13:19
Autor: przemek.jedrzejczak
Gwarancje na samochody osobowe
-- Przebieg 350kkm.

bez obrazy ale nie pisalem o zabytkach z gigantycznym przebiegiem tylko o autach flotowych gdzie 5 lat to nieprzekraczalna granica :-)

P.

Data: 2016-09-14 04:56:57
Autor: sczygiel
W dniu środa, 14 września 2016 13:13:21 UTC+2 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
-- Przebieg 350kkm.

bez obrazy ale nie pisalem o zabytkach z gigantycznym przebiegiem tylko o autach flotowych gdzie 5 lat to nieprzekraczalna granica :-)

P.

Ja sie nie obrażam. Ale jakimś cudem ten mój zabytek zachowuje się lepiej niż wspomniane przez Ciebie 5 letnie poflotowce :)

I tak nawiasem, ten moj zabytek byl wlasnie flotowcem. Pojezdził 3 lata w katowickim bombardierze.
I nadal jezdzi...

Data: 2016-09-14 05:18:20
Autor: przemek.jedrzejczak
Gwarancje na samochody osobowe
-- Ja sie nie obrażam. Ale jakimś cudem ten mój zabytek zachowuje się lepiej niż wspomniane przez Ciebie 5 letnie poflotowce :)

nie pisalem o stanie technicznym tylko jak rynek wycenia takie auta

-- I tak nawiasem, ten moj zabytek byl wlasnie flotowcem. Pojezdził 3 lata w katowickim bombardierze.
I nadal jezdzi...

ja mialem z jakiejs wypozyczalni (chyba Sixt), kolega z Orlenu i tez pewnie jezdza ... co nie zmienia faktu ze Ford pchajac tyle aut po flotach odstrasza klientow prywatnych na nowe auta

P.

Data: 2016-09-14 06:44:09
Autor: sczygiel
W dniu środa, 14 września 2016 14:18:22 UTC+2 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
-- Ja sie nie obrażam. Ale jakimś cudem ten mój zabytek zachowuje się lepiej niż wspomniane przez Ciebie 5 letnie poflotowce :)

nie pisalem o stanie technicznym tylko jak rynek wycenia takie auta

Rynek jest gupi :)
Ale nie cały bo sporo ludzi jednak umie rozpoznać co warto kupić. I te auta które są wiarygodne dosyć szybko znajdują nabywców.

A rynku gupiego mi nie żal :)

[...]

Możesz rozwinąć myśl?
Nie widzę powiązania.

Data: 2016-09-14 07:05:40
Autor: Bolko
Gwarancje na samochody osobowe

Rynek jest gupi :)
Ale nie cały bo sporo ludzi jednak umie rozpoznać co warto kupić. I te auta które są wiarygodne dosyć szybko znajdują nabywców.

Tydzień temu w czwartek był fajny ford mondeo.
Pomyślałem w weekend zadzwonie.
Już był sprzedany.
Na forum forda facet 4 tygodnie sprzedawał forda focusa w TDCi z 2008 roku.
I żalił sie że jak długo można sprzedawać.
Auto było OK tylko cena trochę wysoka, ale poszło

Data: 2016-09-19 03:58:59
Autor: przemek.jedrzejczak
Gwarancje na samochody osobowe
-- Możesz rozwinąć myśl? Nie widzę powiązania.

Auto jest dobre tylko polityka sprzedazy preferuje firmy ...znajoma kupila nowego focusa w BEMO Motors po 3 latach chciala zmienic na nowszy model ale na rynku pelno poflotowych wiec jej cena byla mocno powyzej rynkowej a dealer zaproponowal (w rozliczeniu) 3 tysie wyzej niz najtansze sztrucle z allegro ... no i wyleczyla sie z Forda ... znajomi brali Mondeo MKIV 2.0 Titanium u jakiegos dealera w Gdyni cena wysoka ale zobaczyli ze ma tez uzywane (3-latek) z DE i wciagneli go za niecale 60% katalogowej ... P.

Data: 2016-09-14 12:46:27
Autor: radekp@konto.pl
Gwarancje na samochody osobowe
Wed, 14 Sep 2016 00:22:21 -0700 (PDT), w
<c337b76e-7e6e-468e-adb4-042fa09127d4@googlegroups.com>, sczygiel@gmail.com
napisał(-a):

No pacz Pan, moja foka wlasnie wg eurotaksu zdrożała. W zeszłym roku byla warta 9500 w tym roku 10300.
Przebieg 350kkm.

Przelicz na euro i daj znać czy zdrożała faktycznie :)

Data: 2016-09-14 04:55:03
Autor: sczygiel
napisał(-a):

> No pacz Pan, moja foka wlasnie wg eurotaksu zdrożała. W zeszłym roku byla warta 9500 w tym roku 10300.
> Przebieg 350kkm.

Przelicz na euro i daj znać czy zdrożała faktycznie :)

Hehe. Ciekawa teoria :)
Kiedyś miałem tak samo z fiestą.
W jeden rok pzu wyceniło na 14kpln a w kolejnym na ponad 16kpln.
Taki urok  eurotaxu :)

Data: 2016-09-14 14:17:38
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
napisał(-a):

[...]

Po szkodze, dzień po podpisaniu umowy, "wartość przed szkodą" wynosiłaby pewnie z 12kpln.

a w kolejnym na ponad 16kpln.

A tu, pewnie z 10kpln.

Taki urok  eurotaxu :)

Data: 2016-09-14 06:41:43
Autor: sczygiel
W dniu środa, 14 września 2016 14:17:45 UTC+2 użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:

> [...]
> W jeden rok pzu wyceniło na 14kpln

Po szkodze, dzień po podpisaniu umowy, "wartość przed szkodą" wynosiłaby pewnie z 12kpln.

A tu, pewnie z 10kpln.

> Taki urok  eurotaxu :)

Niekoniecznie. Gdzieś mi sie obiło o oczy że w pzu do 9 miesięcy po podpisaniu umowy wartość jest taka jak na polisie.
Ale nie wiem czy to tylko dla nowych czy dla każdych.

Ale tak czy siak nawet pzu stara sie jak najtaniej objechać likwidacje szkoód...

Data: 2016-09-13 19:26:37
Autor: re
Gwarancje na samochody osobowe

Użytkownik "Bolko"

http://tiny.pl/gwrmn

Prawie nowy focus kosztuje 68 tys
Roczny 58 tys
To już trochę kasy na remont auta jest.
-- -
68 000 zł/68 000 km=1 zł/km   ->  -10 000 km -> -10 000 zł

Data: 2016-09-13 19:36:10
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .09.2016 o 17:01 Bolko <suryga@gmail.com> pisze:

http://tiny.pl/gwrmn

Prawie nowy focus kosztuje 68 tys
Roczny 58 tys
To już trochę kasy na remont auta jest.

Miałeś kiedyś auto od nowości? - ja miałem, jakoś nie mogę sobie wyobrazić  sytuacji w której bym sprzedał swoje prawie nowe auto bez jakiś przygód.

TG

Data: 2016-09-14 08:16:52
Autor: twistedme
W dniu 2016-09-13 o 19:36, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

Ja miałem taką sytuację. Kupiliśmy żonie jeden z tańszych i najprostszych nowych aut na rynku, żeby dojeżdżała do pracy. Nowy dlatego, że ostatnio miałem złe doświadczenia z używanym :). Potem się okazało, że trochę sytuacja się zmieniła i czasami jedzie jakąś trasę, a o ile ta Meriva 1.4 do miasta jest idealna, to na 5. biegu prawie w ogóle nie ma przyspieszenia. Gdyby nie to, że mam ważniejsze wydatki na horyzoncie to chętnie bym go zamienił na coś z większym silnikiem. Także są różne sytuacje w życiu.

Ale fakt, że auto roczne, to wygląda zupełnie jak nowe.

Data: 2016-09-13 23:41:01
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Tue, 13 Sep 2016 08:01:57 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

http://tiny.pl/gwrmn

Prawie nowy focus kosztuje 68 tys
Roczny 58 tys
To już trochę kasy na remont auta jest.

Z drugiej strony może lepiej kupować co roku taki za 68tys, sprzedawać po
roku za 58tys?
Różnica to 833zł miesięcznie za które zawsze jeździsz nowym, maksymalnie
rocznym samochodem.

Data: 2016-09-14 14:42:54
Autor: Matli
[...]

To już lepiej brać taki fleet management dla os. fizycznych.
Płacisz 1% wartości auta miesięcznie i nic Cię nie interesuje (opony, przeglądy, naprawy, ubezpieczenia - są po stronie fleet).
Po 3 latach zamieniasz na nowy wóz.

Data: 2016-09-14 18:09:52
Autor: ToMasz
W dniu 14.09.2016 o 14:42, Matli pisze:
[...]

to ja poddam pod rozwagę inne rozwiązanie. kupujemy auto za parę, no może za 10 tyś i remontujemy wszystko co się da. Czasem jest potrzebny nowy ( z rozbitka) silnik, wtedy warto kupić drugie takie samo z kierownicą po lewej. po wszystkich naprawach, mamy auto które przejedzie kupę km, i będzie najtańszą opcją z wyzej wymienionych. Czy tak ludzie robią? bardzo rzadko. opowiem Wam moją historię. pracowałem w pewnej firmie. robiliśmy bardzo dużo km, nie pamiętam, ale 50 tyś w roku - spokojnie. jeździliśmy starymi autami. firma była mała i w zasadzie wszyscy razem budowaliśmy ją. PEwnego dnia szef stweirdził że sobie kupi luksusową limuzynę, a nam jakies berlingo/doblo/combo z 2 miejscami. Pytam go kto zato będzie płacił? LEasing/raty/inna możliwość "wypożyczenia" za ok 1000zł na miesiąc. no to mu zaproponowałem że kupie od niego te auta które ma, (nie wsiadał do nich) wyermontuje każde z nich za 10 000zł i on mi będzie płacił tysiaka na miesiąc za to że auta są 100% sprawne i gotowe do jazdy 24 godź na dobe. Oczywiście nie zgodził się.
Stare auta nie są złe, ale starych aut widuję mało. Większość tego co widzę to zombie. żywe trupy, z dziurami na wylot, kopcące na wszystkie odcienie niebieskiego i szarego.
ToMasz

Data: 2016-09-14 18:52:07
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .09.2016 o 18:09 ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> pisze:

[...]

Przejedziesz po takim remoncie kolejne 200kkm bez dodatkowych kosztów?
Używane auto po pewnym czasie to ciągłe dokładanie i niepewność.
Wszystko oczywiście zależy od indywidualnej sytuacji. Dla Ciebie 50kkm to  bardzo dużo, dla mnie raczej normalnie. Dużo dla mnie to jest 80-100kkm  rocznie.
W mojej sytuacji  kupno używanego (sensowny 3 latek to 30-40k PLN z  przebiegiem +200kkm) i jego remont (proporcjonalnie droższy - za 10-15k  PLN) może wyjść niewiele taniej niż zakup nówki sztuki z salonu. I o ile  nie mam wątpliwości, że tym salonowym zrobię te 200-300kkm bez większych  nakładów to w przypadku używki nawet po generalnym remoncie jest to  całkowita loteria.

TG

Data: 2016-09-14 21:08:15
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Wed, 14 Sep 2016 18:09:52 +0200, ToMasz napisał(a):

[...]

Pod warunkiem że ma się własny warsztat, wszystkie potrzebne narzędzia,
niezbędną wiedzę i umiejętności oraz czas na robienie tego.

Data: 2016-09-19 23:22:08
Autor: Marcin
W dniu 2016-09-13 o 17:01, Bolko pisze:
http://tiny.pl/gwrmn

Prawie nowy focus kosztuje 68 tys
Roczny 58 tys
To już trochę kasy na remont auta jest.

Zaden z nich nie jest nowy - chociaz 500 km to prawie jak nowy. Z drugiej strony jako auto demonstracyjne to pewnie wiecej niz przecietnie musial znosic. Roczne np. po wypozyczalni tez raczej bedzie bardziej zuzyte niz roczne nawet sluzbowe ale u jednego czlowieka.

Ogolnie z porownaniem cen za nowe i prawie nowe jest taki problem, ze najczesciej odnosi sie ceny uzywanych do cen katalogowych a juz na www producenta trwa praktycznie bezustannie okres promocyjny. Do tego dochodza czesto rabaty od cen promocyjnych u dealera.
Szkoda, ze nie ma takiego ceneo, wpisuje model samochodu i widze realne ceny nie do negocjacji :)

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2016-09-13 17:55:29
Autor: Cavallino
W dniu 12.09.2016 o 23:38, Marcin pisze:
[...]

Ale wyłączeń na okres 3-7 lat.
Więc i tak gwarancja na pierwsze 3 lata taka sama jak gdzie indziej, a dodatkowa gwara na pozostałe lata to duży plus.

Hyundai 5 lat, ewentualnie hybrydowa Toyota 5 lat. A reszta
standardowe 2 lata.

Dacia ma 3.
Plus rozszerzenie do 5 kosztujące grosze.

-- -

Data: 2016-09-13 19:40:59
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .09.2016 o 23:38 Marcin <nomail@nospam.com> pisze:

[...]

Przeglądy w ASO nie muszą być drogie - ja jeżdżę na przeglądy ze swoimi  materiałami, znacząco obniża to koszty przeglądu. Robię tak m.in. w  przypadku Kia.

TG

Data: 2016-09-14 12:51:43
Autor: AL
On 2016-09-13 19:40, Tomasz Gorbaczuk wrote:
[...]

potwierdzam - robie od lat tak samo.
Citroen C-Crosser 2.4MIVEC 170KM, czyli wydawałoby się, że przegląd będzie drogi - roczny przegląd w ASO to ok 250pln (a jest tam trochę do sprawdzenia z racji choćby napędu 4wd).
Plus materiały (przywożę własne) - to zależy, które oleje i płyny w danej chwili zmieniam bądź dodatkowe czynności obsługowe, np. regulacja luzów zaworowych etc (zgodnie z planem producenta).

Już dwa razy ( w 6 cio letni aucie) załapałem się na darmową akcję serwisową, wymiany jakiś czujników i kompletną paska osprzętu (akcja serwisowa = nic za to nie płacę).
Na czas przeglądu udaje się dodatkowo wydębić z ASO auto zastępcze - czyli mogę spokojnie zostawić na dzień auro i nie jestem uziemniony.

Data: 2016-09-13 20:15:50
Autor: adam
[...]

Ja głosuję za Kia, kupiłem nowe w 2011 roku (produkcja 2010). Bardzo trwałe, z elementów eksploatacyjnych wymieniłem klocki hamulcowe tył, i jeden łącznik stabilizatora też z tyłu. Reszta ciągle oryginalne. Przebieg właśnie przekroczył 131kkm. Na gwarancji parę drobiazgów naprawili bez gadania.
Średnia cena przeglądu co 20kkm to ok. 700PLN z materiałami (DC).
Pzdr
Adam

Data: 2016-09-13 20:20:38
Autor: Cavallino
W dniu 13-09-2016 o 20:15, adam pisze:

[...]

Miałem identyczne doświadczenia z Kia.
Na drugim biegunie jest grupa Renault - za jaki model się nie weźmiesz, to przez 3 lata masz minimum kilkanaście wizyt gwarancyjnych  w serwisie.

Średnia cena przeglądu co 20kkm to ok. 700PLN z materiałami (DC).

Za połowę tej sumy też da się wykonać przegląd - sama robocizna.
Niska cena za święty spokój na rok.

-- -

Data: 2016-09-13 12:44:14
Autor: Bolko
Gwarancje na samochody osobowe

Za połowę tej sumy też da się wykonać przegląd - sama robocizna.
Niska cena za święty spokój na rok.

Czyli auto nie traci na wartości przez ten rok, patrz wyzej???

Data: 2016-09-14 17:15:45
Autor: Cavallino
W dniu 13-09-2016 o 21:44, Bolko pisze:

Za połowę tej sumy też da się wykonać przegląd - sama robocizna.
Niska cena za święty spokój na rok.

Czyli auto nie traci na wartości przez ten rok,

A co ma piernik do wiatraka?
Mowa o gwarancji lub jej braku, a nie o wartości aut.

To ze się włączasz w połowie wątku i czytasz w nim głównie głupoty nie na temat, nie oznacza, że nie można jednak napisać nic w temacie. ;-)

-- -

Data: 2016-09-14 03:33:15
Autor: Rafał P
W dniu poniedziałek, 12 września 2016 23:38:25 UTC+2 użytkownik Marcin napisał:

[...]

Ze swojego doświadczenia powiem jak jest z fordem bo jeżdżę już trzecim i drugim nowym.
Pierwszy był focus MK1 1.8 tdci kupiony w 2004 do 2011 zrobił 285 tys km...z awarii zaliczył moduł komfortu za około 700zł, łożysko podpory półosi na gwarancji... i koło dwumasowe przy 160tys  i tyle. Zawieszenie do sprzedaży było OK....nic się z nim nie działo z silnikiem... Oczywiście po 6 latach na tylnej klapie pojawiała się rdza ale za 300zł została usunięta w ASO. Drugim moim fordem był mondeo 1.8 tdci Mk4 z 2008r kupiłem jako autko 2 letnie po leasingu...i dojechało do tego roku 230tys km w tym czasie wymieniałem 2 łożyska mcpersona dwa razy...po za tym koło dwumasowe i tyle. Nic się po za tym nie działo. Rdzy także nie było w ogóle. Ford od 2007-08 roku rozwiązał ten problem definitywnie, nie widziałem zardzewiałego Mk4.
W tym roku kupiłem nowego mondeo MK5 1.5 EB i mam 3 lata gwarancji. Dwa lata to gwarancja fabryczna a 1 rok to gratis od ford polska. Możesz wykupić dłuższą gwarancję nawet do chyba 7 lat byle byś nie przekroczył 200tys km. Koszt coś koło 2-2.5tys rocznie...Wg mnie szkoda kasy ale jak masz ochotę mieć dłuższą gwarancje to masz taką opcję...

Ze swojego doświadczenia wg mnie warto kupić używany samochód ale jeżeli bardzo dokładnie się go sprawdzi, będzie z pewnego źródła no i jak się nie jeździ zbyt dużo km rocznie. W moim przypadku jest to 30-45 tys rocznie kupno używanego samochodu to nieporozumienie.  Szukanie zadbanego egz zajmowało mi 2-3 miesiące a po 2 latach auto już po woli nadawało sie do sprzedaży, bo sprzedać auto z przebiegiem 300tys to problem. Kupując nowe auto mogę nim śmiało jeździć 5 lat i sprzedać z przebiegiem poniżej 200tys km taki samochód od I wł jestem w stanie sprzedać za 40-45% jego wartości początkowej a wiec w roczna utrata wartości to w przypadku mondeo około 10tys zł... Jeżdżąc nim dłużej była by niższa, przy 7-8 latach to już 7-8tys czyli tyle ile stracisz kupując 3 letni samochód za 50% wartości jeżdżąc 3 lata.
Jak chcesz mieć mniejszą utratę wartości to kup VW czy toyotę o ile te marki i modele ci odpowiadają...

Rafał

Gwarancje na samochody osobowe