Gwary góralskie

Data: 2011-11-16 23:57:43
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Gwary góralskie
Witam!

Pytanie może nie do końca na tę grupę, choć temat związany z góra(la)mi. Ad
rem: czy ktoś z Was trafił może kiedyś na rzetelne opracowanie gwar Górali
Polskich z filologicznego punktu widzenia? Najlepiej w porównaniu z
polszczyzną, może i być z językiem słowackim. Jakiegoś tropu poszukuję,
czegokolwiek - nazwiska, tytułu artykułu/książki...
Stronę Związku Podhalan znam, poszukuję czegoś obszerniejszego w tej
materii.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-11-17 23:53:38
Autor: Michał Siwicki
Gwary góralskie
Witam,

Pracował nad słownikiem gwary góralskiej śp. Witold H. Paryski. Zgromadził wiele fiszek, chyba kilka-kilkanaście tysięcy. Trochę mi pokazywał, ale było to ponad 10 lat temu i już nie pamiętam dokładnie.
Ponieważ jego archiwum trafiło do TPN, to zapewne tam można się z nimi zapoznać.

Pozdrawiam

Michał Siwicki

Data: 2011-11-18 02:35:05
Autor: Filip
Gwary góralskie
Witam!
Spróbuj złapać kontakt z Antonim Kroh, tym od "Sklepu potrzeb
kulturalnych". Sądzę, że powinien wiedzieć, czy i gdzie są takie
opracowania.
pozdrawiam,
Filip

Data: 2011-11-18 12:31:07
[...]