Gwintownik 1/2" a M13

Data: 2013-08-08 20:39:01
Autor: ZIWK
Gwintownik 1/2" a M13
W dniu 2013-08-08 18:42, X-Man pisze:
Witam
chcę przegwintować otwory w jarzmach zacisków hamulcowych po malownaiu
proszkowym. Potrzebny jest gwintownik M13 którego nawet nie widzę na
allegro... Kupiłem już dośc tanio na ebayu 1/2" który wymiarami będzie
zbliżony do M13 ale tak się teraz zastanawiam czy tam skok gwintu nie
jest jakiś inny ? No i czemu gwintownik M9 na allegro kosztuje 12zł a
M13 w necie ponad 100zł ? Na jakości mi nei zalezy bo to ma tylko usunąć
lakier z gwintu więc szukam po taniości...

Jeśli chodzi tylko o usunięcie lakieru i śmiecia z gwintu - to najprościej samemu sobie zrobić gwintownik :)
Bierzesz śrubę M13 trochę twardszą i kątówka nacinasz szczelinę przez całą szerokość na śruby na długości ok. 5 średnic.
Następnie z zewnątrz gwint trochę obniżasz (zeszlifowujesz tak, aby prawie dojść do dna gwintu - na końcu śruby prawie na 0 a potem łagodnie wysokość ma się zwiększać do pełnej na końcu nacięcia.
I tym ostrożnie i z użyciem oleju czyścisz otwory.
:)

Użycie gwintownika 1/2" spowoduje zniszczenie otworów - nie tylko średnica jest "zbliżona" - skok również :( - więc nawet jak pierwszy 1-2 zwoje w otworze nie ucierpią to głębiej będzie masakra i to nawet ciężka do stwierdzenia. A śruby będą się trzymały na tych kilku zwojach :( Warto?

--
/\    Wojciech Smagowicz - Kraków      /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

Data: 2013-08-08 21:35:18
Autor: X-Man
Gwintownik 1/2" a M13
"ZIWK" <wsmag@o2.pl> wrote in message news:ku0oi8$l2s$1dont-email.me...
Jeśli chodzi tylko o usunięcie lakieru i śmiecia z gwintu - to najprościej samemu sobie zrobić gwintownik :)

no przecież, w końcu to takie proste ;)

Bierzesz śrubę M13 trochę twardszą

20zł i czas na szukanie śruby M13 (rzuć linkiem jak jakąś znajdziesz

i kątówka nacinasz szczelinę przez
całą szerokość na śruby na długości ok. 5 średnic.

kątówka ze 100zł + z godzina czasu na zabawę

[...]

czemu sam na to nie wpadłem :P

[...]

w sumie mam jedno jarzmo na zmarnowanie to potestuję bo już jeden gwint jest zerwany (z tym że M9 z drugiej strony) jak mi mechanik próbował wkręcić trzpień zacisku hamulcowego nie czyszcząc farby ze środka wcześniej

A na koniec najlepsze zajrzałem właśnie z ciekawosci do ETKI i stoi tam jak wół że śruba jest M14x1.5x35 suwmiarką mi wyszło 12 bo mierzyłem tylko otówr w jarzmie i dodałem milimetr na gwint jak widać za mało... M14 kupię już bez problemu ale dzięki za powyższe rady, widać kreatywność w narodzie nie ginie ;)

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-08-08 23:00:57
Autor: ZIWK
Gwintownik 1/2" a M13
W dniu 2013-08-08 22:35, X-Man pisze:
[...]

M14 i M14x1.5 to są RÓŻNE gwinty !!
Ten jest drobnozwojowy - odporniejszy na luzowanie sie pod wpływem wibracji i nie da się wkręcić przypadkowej śruby tylko spełniającą wszystkie wymagania (materiał i obróbka)

Data: 2013-08-08 22:16:45
Autor: X-Man
Gwintownik 1/2" a M13
"ZIWK" <wsmag@o2.pl> wrote in message news:ku10u2$69t$1dont-email.me...
[...]

hmmm to skąd u licha mam wziąć taki gwintownik ;)

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-08-08 22:21:21
Autor: X-Man
Gwintownik 1/2" a M13
"X-Man" <kawasaki750@wytnijo2.pl> wrote in message news:ku11rr$1qm$1speranza.aioe.org...
[...]

takie coś kupiłem:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=111009063110&ssPageName=ADME:L:OC:GB:3160

to jest zły czy dobry bo coś tam piszą o 1.5mm ale nei wiem jak to się ma do tego M14x1.5

pzdr
Piotrek

Data: 2013-08-08 23:36:40
Autor: Tomasz Pyra
Gwintownik 1/2" a M13
Dnia Thu, 8 Aug 2013 22:21:21 +0100, X-Man napisał(a):

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=111009063110&ssPageName=ADME:L:OC:GB:3160

to jest zły czy dobry bo coś tam piszą o 1.5mm ale nei wiem jak to się ma do tego M14x1.5

Google mówią że "pitch" gwintu to jego skok.
Czyli wygląda na to że dobry kupiłeś.

Natomiast aukcja opisana słabo - normalnie gwint któego potrzebujesz
określa się jednoznacznie M14x1.5

Data: 2013-08-08 22:39:22
Autor: X-Man
Gwintownik 1/2" a M13
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:1mtg3fyz4cao.1exokwzichp48.dlg40tude.net...
[...]

czyli trafiło się ziarno ślepej kurze;) i to za śmieszne w sumie pieniądze, teraz tylko poczekać jak przyjdzie przetestować

Pzdr
Piotrek