Gyrobike – niesamowicie stabilny rower

Data: 2009-09-30 18:51:29
Autor: Sebastian Pawłowski
Gyrobike – niesamowicie stabilny rower
Data: 2009-10-01 10:28:24
Autor: Tomasz Minkiewicz
Gyrobike – niesamowicie stabilny rower
On Wed, 30 Sep 2009 18:51:29 +0000 (UTC)
"Sebastian  PawĹ‚owski" <pitagor@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

http://gadzetomania.pl/2009/09/29/gyrobike-niesamowicie-stabilny-rower-wideo/

Tytuł cokolwiek bałamutny. To jest tylko niesamowicie stabilne koło, do
stabilnego roweru daleko. I coraz dalej, bo stabilność roweru bierze się
stąd, że się może (on sam i koła jego tyż) pochylać na boki.
Tylne kółka montuje się tak, żeby nie dotykały ziemi nie z niedbałości,
tylko właśnie po to, żeby rower mógł się trochę przechylić.
Mam wrażenie, że ten gadżet wymyślił ktoś, kto gdzieś przeczytał, że
rower się nie przewraca wskutek efektu żyroskopowego obracających kół
i tak się tym wyjaśnieniem przejął, że już nie doczytał do miejsca
gdzie wyjaśniono, dlaczego to nieprawda.

Ja bym dziecku takim kołem krzywdy nie robił (no, chyba że smarkacz
by mi naprawdę podpadł ;)). A swoją drogą ciekawe, że filmik pokazuje
koła, rowerki i gadającą panią, ale żadnego dziecka usiłującego na
takim rowerku jechać – nie pokazuje.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-10-01 10:45:09
Autor: Mariusz Kruk
Gyrobike – niesamowicie stabilny rower
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Minkiewicz"
http://gadzetomania.pl/2009/09/29/gyrobike-niesamowicie-stabilny-rower-wideo/
Tytuł cokolwiek bałamutny. To jest tylko niesamowicie stabilne koło, do
stabilnego roweru daleko.
[...]
A swoj± drog± ciekawe, że filmik pokazuje
koła, rowerki i gadaj±c± pani±, ale żadnego dziecka usiłuj±cego na
takim rowerku jechać ??? nie pokazuje.

Żeby było zabawniej, pod koniec widać, że przy skręcie kierownicy to
traci zupełnie skuteczno¶ć. (co nie powinno dziwić)

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2009-10-01 22:13:12
Autor: jakuboff
Gyrobike – niesamowicie stabilny rower
A swojÄ… drogÄ… ciekawe, ĹĽe filmik pokazuje

http://www.youtube.com/watch?v=_vGM96FQ51o&feature=related

Data: 2009-10-02 14:18:01
Autor: Tomasz Minkiewicz
Gyrobike – niesamowicie stabilny rower
On Thu, 01 Oct 2009 22:13:12 -0400
jakuboff <jakuboff@op.pl> wrote:

Tomasz Minkiewicz wrote:
> A swojÄ… drogÄ… ciekawe, ĹĽe filmik pokazuje
> koła, rowerki i gadającą panią, ale żadnego dziecka usiłującego na
> takim rowerku jechać – nie pokazuje.

http://www.youtube.com/watch?v=_vGM96FQ51o&feature=related

No i wyniki zgodne z oczekiwaniami – z doczepnymi kółkami dziewczynka
jedzie, skręcając bez problemu, z Gyrowheel jest w stanie jechać
wyłącznie na wprost. Trzy razy filmik obejrzałem – ani razu nie skręca.

Jeśli te kółka mają być przeznaczone do rowerowych dziecięcych
wyścigów na ćwierć mili, to OK – nadają się. ;)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-10-03 00:15:45
Autor: Jan Górski
Gyrobike – niesamowicie stabilny rower
Zupełnie inne stałe czasowe reakcji roweru (ale te stałe zależ± też od
wysoko¶ci ¶rodka masy układu, więc może to i nie problem), zależno¶ć
od k±ta skrętu przedniego kółka. Powiedziałbym, że lepiej by było
montować to z tyłu, ale to tylko moja opinia.

Muszę się zgodzić z przedmówcami,to taki gadżet, który chyba udaje się
sprzedać.

Gyrobike – niesamowicie stabilny rower