Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   HD

HD

Data: 2009-08-12 06:19:04
Autor: Iguan007
HD

"mar_mar" <marek_martyna@gmail.com> wrote in message
news:h5mvt2$b13$1news.onet.pl...
co sądzicie o takim sprzęcie?

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1461357


tak kształtują się ceny tego typu HD?jeździmy do tej pory cieniem 750,
myslelismy o zmianie na hd do kwoty ok 30k. czy ewentualnie
poradzilibyscie cos innego. dzieki za rady

pozdr
M-M

Tak zupelnie bez cienia zlosliwosci - co takiego ma w sobie ten HD ze
jestescie gotowi zaplacic 25k za 20 letni motocykl? Czy chodzi o wartosc
zabytkowa?
Jest on w czyms lepszy od 2-3 letniego Japonczyka ktorego mozna kupic za
taka sama kwote?


Pozdrwaiam,
Iguan


--
--
Iguan007
Sezon caly rok:
http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia
--

Data: 2009-08-11 20:50:50
Autor: Robert Rędziak
HD
On Wed, 12 Aug 2009 06:19:04 +1000, Iguan007
<iguan007@poczta.onet.pl> wrote:

Tak zupelnie bez cienia zlosliwosci - co takiego ma w sobie ten HD ze
jestescie gotowi zaplacic 25k za 20 letni motocykl? Czy chodzi o wartosc
zabytkowa?

 Ja to sobie tak brzęczę, jako ten co koło H-D to najwyżej kiedyś
 przechodził (i wtedy nawet nie chciał nań spojrzeć), ale
 zwróciłbym uwagę na dwie rzeczy:

 - klasyczna (niektórzy powiedzą przestarzała) konstrukcja,
   V-twin 45 stopni, OHV, dwa wentyle na cylinder, wibracje,
   kaprysy mogą mieć swój urok,
 - możliwości tuningu, zarówno mechanicznego jak i estetycznego
   są niemal nieskończone, H-D może być chopperem, cruiserem,
   bobberem, cafe-racerem, flat-/streetrackerem, wreszcie
   przecinakiem (no dobrze, to raczej Buell) itp, itd. Może mieć
   750, 883, 1200, 1400, 1700ccm, a to wszystko na podstawie
   dwóch rodzajów silnika i mnóstwa części dostępnych na rynku.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-08-12 16:03:25
Autor: Jasio
HD [OT]

Użytkownik "Robert Rędziak" napisał w wiadomości news:slrnh83mda.9nv.rekinlazarus.wkurw.org...

- możliwości tuningu, zarówno mechanicznego jak i estetycznego
  są niemal nieskończone, H-D może być chopperem, cruiserem,
  bobberem, cafe-racerem, flat-/streetrackerem, wreszcie
  przecinakiem (no dobrze, to raczej Buell) itp, itd. Może mieć
  750, 883, 1200, 1400, 1700ccm, a to wszystko na podstawie
  dwóch rodzajów silnika i mnóstwa części dostępnych na rynku.


Teraz to trzech, chyba Vroda też liczysz?

A jak tak, to może być i przecinakiem. Ostatnio pan o swojsko brzmiącym nazwisku Walter Roehrich opracował doładowany 1250ccm pojazd motocyklowy.
180 KM to już pośmiga. Bo te ich funtostopy to nie wiem jak przeliczyć, a googlać mi się nie chce. A ma 115ftlb
Z ciekawostek - zbiornik paliwa w tylnej części subframe i pod siedzeniem kierowcy, a miejsce na zbiornik przeznaczono na airbox i sprężarkę.

A wygląda tak:

http://www.motorcycle.com/manufacturer/roehr-motorcycles-1250sc-review-86824.html

Chociaż ta strona mówi o 167.6 hp przy 9000 rpm i  99.6 ft-lbs przy 8000 rpm
A jeżeli komuś się ten przód nie podoba, bo widział taki w ducati - to bardzo łatwo sobie obrzydzić ten motocykl zerkając na cenę: 49 999dolarów.

--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2009-08-12 17:56:59
Autor: Tytus z Fabryki
HD [OT]
Siemka

*** "Jasio"
A jak tak, to może być i przecinakiem. Ostatnio pan o swojsko brzmiącym nazwisku Walter Roehrich opracował doładowany 1250ccm pojazd  motocyklowy.

Ja pierdole, pan o swojsko brzmiacym nazwisku to rowniez swojski patenciarz jak widac...
Moto wyciosane z pucow CroMo, Al i drutu spawalniczego, sprezarka pedzona paskiem z zajebistym napinaczem jak w starych renuarach i ancug 520 (starcza do najblizszego baru bo dalej to i tak nie dojedzie).
Na szczescie kola, hamulce i zawiecha fabryczna choc niewiadomo czy pan Rorhrich nie wetknal tam gdzies swojej tokareczki lub migomatu.
Ogolnie totalna poracha...o ile rozumiem szeroko pojety kustomizing HD bo tam fabryke trza poprawiac zaraz po wyjezdzie z montazu - bo ani to ladne ani sprawne to balbym sie poruszac sportem zbudowanym przez tego pana.
BTW pisza gdzies czy udalo mu sie sprzedac choc jedna sztuke tego cuda???


--
    T i żółte
(te najszypsze)

Data: 2009-08-12 18:28:45
Autor: KJ Siła Słów
HD [OT]
Tytus z Fabryki pisze:
sprezarka pedzona paskiem z zajebistym napinaczem jak w starych renuarach

napinacz ma napinac a nie byc z kosmosu.

i ancug 520 (starcza do najblizszego baru bo dalej to i tak nie dojedzie).

do gixera 1000 mozna:
http://www.1tail.com/sa/p/DRIVEN_USA_520_RACE_KIT_SUZUKI_GSXR1000_01-_05.htm

a toto produkuje raptem nascie procent wiecej momentu na wale.

 to balbym sie poruszac sportem zbudowanym przez tego pana.

Ja sie tam migomatow nie boje.

KJ

Data: 2009-08-12 18:32:41
Autor: Tytus z Fabryki
HD [OT]
Siemka

"KJ Siła Słów"

***Ja sie tam migomatow nie boje.

To juz chyba wszyscy wiedza

--
    T i żółte
(te najszypsze)

Data: 2009-08-12 18:34:08
Autor: Tytus z Fabryki
HD [OT] P.S.
Siemka

I te zegary z forda Ka sam mniut :)

--
    T i żółte
(te najszypsze)

Data: 2009-08-12 19:59:55
Autor: Kuczu
HD [OT] P.S.
Tytus z Fabryki pisze:
Siemka

I te zegary z forda Ka sam mniut :)


W kwestii formalnej: to sa zegary z V-Roda VRSCA.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-08-13 14:25:00
Autor: Tytus z Fabryki
HD [OT] P.S.
Siemka

***Użytkownik "Kuczu"
W kwestii formalnej: to sa zegary z V-Roda VRSCA.

Znaczy sie w tym VRSCA tez montuja zegary z kaczki???
Podobaja mnie sie rowniez te krotkie nazwy motocykli HD - na amerykancow to dziala jak ma sprzet o nazwie ktorej nie jest w stanie spamietac, ale zeby od razu na swiecie sie tym chwalic???

--
    T i żółte
(te najszypsze)

Data: 2009-08-13 12:41:44
Autor: Swiety Jimmie
HD [OT] P.S.
Tytus z Fabryki <fzr1000-WYTNIJ-TO@02.pl> napisał(a):

Znaczy sie w tym VRSCA tez montuja zegary z kaczki???
Podobaja mnie sie rowniez te krotkie nazwy motocykli HD - na amerykancow to dziala jak ma sprzet o nazwie ktorej nie jest w stanie spamietac, ale zeby od razu na swiecie sie tym chwalic???


Ale o co chodzi? Taki na przykład "GSX-R 1100 W" ma więcej znaków do spamiętania, niż VRSCA. "VTR-1000F" też za krótkie nie jest. A jak chcesz łatwiej, to mówisz "V-rod". Albo o swoim "Fire Storm". Czyli w sumie żadna różnica ;-)

Pozdr,
Jimmie
www.jimmie.motocykle.org

--


Data: 2009-08-13 14:58:13
Autor: Tytus z Fabryki
HD [OT] P.S.
Siemka

***"Swiety Jimmie"
 VRSCA to mówisz "V-rod"

Znaczy sie to jest to samo??? a nie jakas odmiana tego V-Rod'a???

***"VTR-1000F" też za krótkie nie jest. A jak chcesz
łatwiej, . Albo o swoim "Fire Storm".

Pacz mnie na usta VTR, VFR, GSXR, FZR, R1 !!!

i teraz Vi-rot to jeszcze jeszcze ale VRSCA - czy to nie brzmi jak Vespa???

--
    T i żółte
(te najszypsze)

Data: 2009-08-13 13:19:58
Autor: Swiety Jimmie
HD [OT] P.S.
Tytus z Fabryki <fzr1000-WYTNIJ-TO@02.pl> napisał(a):
Siemka

***"Swiety Jimmie"
 VRSCA to mówisz "V-rod"

Znaczy sie to jest to samo??? a nie jakas odmiana tego V-Rod'a???

Podstawowa. Z innymi literkami są Street Rod, Night Rod, Night Rod Special i nie pamiętam co jeszcze


***"VTR-1000F" też za krótkie nie jest. A jak chcesz
> łatwiej, . Albo o swoim "Fire Storm".

Pacz mnie na usta VTR, VFR, GSXR, FZR, R1 !!!

Pacz mnie:

XL, XLH, FXR,... No dobra, są też trochę dłuższe (np. FXDWG=Dyna Wide Glide, FLSTF = Fat Boy) o wiele dłuższe (FLHTCUI SE =  Electra Glide Ultra Classic Screamin' Eagle itp)


i teraz Vi-rot to jeszcze jeszcze ale VRSCA - czy to nie brzmi jak Vespa???


Jak się ma wadę wymowy, albo słuchu, to może brzmieć ;-)

Pozdr,
Jimmie
IMZ & XL



--


Data: 2009-08-13 15:33:22
Autor: Tytus z Fabryki
HD [OT] P.S.
Siemka

*** Podstawowa. Z innymi literkami są Street Rod, Night Rod, Night Rod Special i nie pamiętam co jeszcze

Wiedzialem , wiedzialem - u amerykancow nie ma dziurki od klucza tylko system wprowadzania urzadzenia zabezpieczania twojego mienia w skrocie SWUZTM.

***Pacz mnie:
 XL, XLH,

 no to takie amerykanskie rozmiary...

*** No dobra, są też trochę dłuższe (np. FXDWG=Dyna Wide Glide, FLSTF = Fat Boy) o wiele dłuższe (FLHTCUI SE =  Electra Glide Ultra Classic Screamin' Eagle
 Jak się ma wadę wymowy, albo słuchu, to może brzmieć ;-)

Oczywiscie...
Czekaj chlopaku przypomne Ci to jak bedziesz po pifku lub dwoch zobaczymy jak to sie wymawia i jak to brzmi...

--
    T i żółte
(te najszypsze)
i JCGWRAPW
jeszcze czy/cztery godziny w robocie a potem weekend)

Data: 2009-08-13 15:48:36
Autor: Kuczu
HD [OT] P.S.
Tytus z Fabryki pisze:

Wiedzialem , wiedzialem - u amerykancow nie ma dziurki od klucza tylko system wprowadzania urzadzenia zabezpieczania twojego mienia w skrocie SWUZTM.

Alez to jest bardzo latwy do ogarniecia system oznaczen !
Przyklad ?

FXDBI - F - silnik bigtwin, X - kolo przednie duze (18-21"), D - rama typu Dyna, B - model StreetBob, I - wtrysk.
FLSTC - F - big twin, L - male kolo (16"), ST - rama typu softail, C- model Heritage Classic.
FLHRI - F - big twin, L - male kolo, H - rama z 2 amorami, R - model RoadKing, I - wtrysk.
FLHTCUI SE - F - big twin, L - male kolo, H - rama z 2 amorami, T - owiewka (Electra), CU - model ultra classic, I - wtrysk, wersja z silnikiem Screamin Eagle.
FXSTS - big twin, X - duze kolo, St - softail, S - przod typu Springer.


prawda ze proste ?

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-08-13 16:03:46
Autor: Tytus z Fabryki
HD [OT] P.S.
Siemka

***"Kuczu"
prawda ze proste ?

a to przepraszam teraz jarze,
kurna Screamin Eagle to silnik a nie wydechy???

--
    T i żółte
(te najszypsze)

Data: 2009-08-13 18:31:36
Autor: Kuczu
HD [OT] P.S.
Tytus z Fabryki pisze:

a to przepraszam teraz jarze,
kurna Screamin Eagle to silnik a nie wydechy???


Screamin Eagle to fabryczny tuner Harleya. Cos jak AMG dla Mercedesa. SE robi poszczegolne komponenty silnika, cale silniki, zaplony, wydechy itd

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-08-15 12:58:16
Autor: newrom
HD [OT] P.S.
On Thu, 13 Aug 2009 15:33:22 +0200, "Tytus z Fabryki"
<fzr1000-WYTNIJ-TO@02.pl> wrote:

Wiedzialem , wiedzialem - u amerykancow nie ma dziurki od klucza tylko system wprowadzania urzadzenia zabezpieczania twojego mienia w skrocie SWUZTM.

Tylko dlaczego cos co u nas jest sprzedawane jako powiedzmy cebe, tam
jest sprzedawane jako najtchołk ?
Przecie to amerykance kochaja nazwy, a japsy i jewropejczki literki.
Ktore absolutnie sa z dupy wziete, nie maja takie systemu oznaczej jak
HD :-/

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

Data: 2009-08-13 15:31:33
Autor: Kuczu
HD [OT] P.S.
Tytus z Fabryki pisze:

i teraz Vi-rot to jeszcze jeszcze ale VRSCA - czy to nie brzmi jak Vespa???

Ale gdzie widisz problem ? VRSC to skrot oznaczajacy generalnie V-roda. Nastepne literki konkretny model. VRSCA to byla pierwsza generacja.

Podobnie sie rozroznia japonce, pogrzeb jak sie oznacza generacje np. CBR600.



--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-08-13 14:38:45
Autor: newrom
HD [OT] P.S.
On Thu, 13 Aug 2009 14:25:00 +0200, "Tytus z Fabryki"
<fzr1000-WYTNIJ-TO@02.pl> wrote:

Podobaja mnie sie rowniez te krotkie nazwy motocykli HD - na amerykancow to dziala jak ma sprzet o nazwie ktorej nie jest w stanie spamietac, ale zeby od razu na swiecie sie tym chwalic???

Prawde mowiac bardziej do mnie przemawiaja charlejowe, logiczne
oznaczenia niz z dupy wyjete japonskie ktore cholera wie co oznaczaja.

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

Data: 2009-08-12 23:22:38
Autor: Jasio
HD [OT]

Użytkownik "Tytus z Fabryki" napisał w wiadomości news:h5upbb$ifc$1nemesis.news.neostrada.pl...
Siemka

*** "Jasio"
A jak tak, to może być i przecinakiem. Ostatnio pan o swojsko brzmiącym nazwisku Walter Roehrich opracował doładowany 1250ccm pojazd  motocyklowy.

Ja pierdole, pan o swojsko brzmiacym nazwisku to rowniez swojski patenciarz jak widac...
Moto wyciosane z pucow CroMo, Al i drutu spawalniczego, sprezarka pedzona paskiem z zajebistym napinaczem jak w starych renuarach i ancug 520 (starcza do najblizszego baru bo dalej to i tak nie dojedzie).

Jeeezu, ale nerwowo.
Spokojnie, ja tego nie sprzedaję - po prostu chciałem pokazać, że powstaje coś na bazie _silnika_ HD, co ma aspiracje sportowe.
I o ile do wyglądu mógłbym się przyczepić, to IMVHO motocykl technologicznie ani konstrukcyjnie nie odstaje od reszty motocykli w podobnie kosmicznej cenie.

Howgh.


--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2009-08-13 07:26:12
Autor: Tytus
HD [OT]
Siemka

*** "Jasio"
Jeeezu, ale nerwowo.

Ja nerwowo??? chopie ja malo z krzesla nie spadlem ze smiechu jak to zobaczylem...

***Spokojnie, ja tego nie sprzedaję - po prostu chciałem pokazać, że
 powstaje coś na bazie _silnika_ HD, co ma aspiracje sportowe.

Just now, kiedys powstalo tez na bazie silnika od syrenki (z rozwiertem) cos co mialo aspiracje sportowe - ale niestety cuzamen nie na mocno jezdzilo a kupilem to za cene 3 letniej jafy :)....

to IMVHO motocykl
 technologicznie ani konstrukcyjnie nie odstaje od reszty motocykli w
 podobnie kosmicznej cenie.

Kola, zawiecha, hample i kopia ramy z bimoty czy innego egzotycznego wlocha - to sie chyba sklada na ta cene...
no i marzenia pana jakiegos tam....
BTW ciekawe jak taka mechaniczna pompa oddaje moc??? bo z turbo w motocyklu to byly jaja...

--
       Tytus
żółte najszybsze

Data: 2009-08-13 08:13:18
Autor: Ivam
HD [OT]
"Tytus" <tytus1@gazeta.pl> wrote in message news:h6084e$kql$1inews.gazeta.pl...
BTW ciekawe jak taka mechaniczna pompa oddaje moc??? bo z turbo w motocyklu to byly jaja...

Taka mechaniczna pompa powoduje oddawanie mocy dosc liniowo od niskich do srednich obrotow. Potem daje niewiele - dlatego np. VW w silniku 1.4 zastosowalo i kompresor i turbo. Poza tym nie powstaje zjawisko turbo-dziury, ktora to IMO przeszkadzala najbardziej w motocyklu.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2009-08-13 08:31:00
Autor: zbigi
HD [OT]
Ivam napisał(a):
"Tytus" <tytus1@gazeta.pl> wrote in message news:h6084e$kql$1inews.gazeta.pl...

BTW ciekawe jak taka mechaniczna pompa oddaje moc??? bo z turbo w motocyklu to byly jaja...

Taka mechaniczna pompa powoduje oddawanie mocy dosc liniowo od niskich do srednich obrotow. Potem daje niewiele -

Racja.

Poza tym nie powstaje zjawisko turbo-dziury, ktora to IMO przeszkadzala najbardziej w motocyklu.

A tu juz niekoniecznie ;) Dziura w dole nie przeszkadzala - niebezpieczny byl nagly i gwaltowny kop mocy. To byly te jaja, o ktorych wspomnial Tyfus :)

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

Data: 2009-08-13 10:15:01
Autor: Ivam
HD [OT]
"zbigi" <zbiegusek@gdzies.w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote in message news:h60btp$2ae$1news.onet.pl...
Poza tym nie powstaje zjawisko turbo-dziury, ktora to IMO przeszkadzala najbardziej w motocyklu.

A tu juz niekoniecznie ;) Dziura w dole nie przeszkadzala - niebezpieczny byl nagly i gwaltowny kop mocy.

No wlasnie o to mi chodzilo - najpierw turbo-dziura, a potem nagly strzal (kiedy turbinka sie juz rozkrecila do odpowiednich obrotow). Stad wydaje mi sie, ze mechaniczny kompresor nie sprawialby takich klopotow (brak opoznienia, zatem takze brak naglego "strzalu" mocy).


--
pzdr:
Ivam

Data: 2009-08-13 09:36:05
Autor: Kuczu
HD [OT]
Tytus pisze:


Kola, zawiecha, hample i kopia ramy z bimoty czy innego egzotycznego wlocha - to sie chyba sklada na ta cene...
no i marzenia pana jakiegos tam....


Pragne zauwazyc iz Eric Buell zaczynal podobnie. Wzial silnik od Sportstera, dobudowal rame i zawieche i scigal sie tym na tyle skutecznie ze dzisiaj jego firma (kupiona z czasem przez HD, za duze pieniadze) jest potentatem w branzy.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-08-13 14:26:11
Autor: Tytus z Fabryki
HD [OT]
Siemka

***Użytkownik "Kuczu"
Pragne zauwazyc iz Eric Buell zaczynal podobnie.

I jak skonczył??? :)

--
    T i żółte
(te najszypsze)

Data: 2009-08-13 15:32:05
Autor: Kuczu
HD [OT]
Tytus z Fabryki pisze:

I jak skonczył??? :)

Jako znany i bogaty ? Mi by to nie przeszkadzalo :)

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-08-13 15:44:10
Autor: Tytus z Fabryki
HD [OT]
Siemka

***Użytkownik "Kuczu"
Jako znany i bogaty ? Mi by to nie przeszkadzalo :)

He he troche czytalem o "fuzjach" duzych z malymi i chyba zwykle nie za rozowo to wyglada...
Oczywiscie gosc jest slawny i bogaty ale ci co ich w discowery pokazuja jak "buduja" motocykle tez tacy sa (podobno)

--
    T i żółte
(te najszypsze)

P.S. Zapisalem sie na jazde probna tym z zelmerami z przodu co to podobno tak swietnie jezdzi na przednim kole - zobaczymy

Data: 2009-08-13 15:51:46
Autor: Kuczu
HD [OT]
Tytus z Fabryki pisze:

He he troche czytalem o "fuzjach" duzych z malymi i chyba zwykle nie za rozowo to wyglada...

tu bylo troche inaczej. Poczytaj.

Oczywiscie gosc jest slawny i bogaty ale ci co ich w discowery pokazuja jak "buduja" motocykle tez tacy sa (podobno)

Oni sa bogaci bo sa slawni. A sa slawni bo ich pokazuja w TV i pisza o nich w prasie. Im sa slawniejsi tym maja wiecej klientow. Im maja wiecej klientow tym wiecej kaza sobie placic i tym sa bogatsi.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-08-13 16:24:59
Autor: Tytus z Fabryki
HD [OT]
Siemka

***Użytkownik "Kuczu"
 tu bylo troche inaczej. Poczytaj.

Czytam, tzw americam dream:

"Obco brzmiąca nazwa wzięła się od nazwiska twórcy sportowych jednośladów - Erica Buella. Wcześniej pracował on w zakładach Harleya oraz brał udział w wyścigach motocyklowych. W 1984 roku Eric Buell postanowił samodzielnie zająć się produkcją motocykli; pierwsze maszyny skonstruował w przydomowej szopie. Z czasem produkcja jednośladów osiągnęła poziom kilkudziesięciu egzemplarzy rocznie. Z uwagi jednak na ograniczone środki finansowe o poważniejszym rozwoju przedsiębiorstwa nie było mowy. Jedynym sposobem na rozwinięcie skrzydeł okazało się utworzenie spółki z Harleyem Davidsonem. Miało to miejsce w 1993 roku. Harley objął 49 proc. udziałów w nowym przedsięwzięciu. Sprzedaż szybko wzrosła - w 1996 roku Buell znalazł już ponad 2,5 tys. klientów. Taki sukces spowodował, że Harley postanowił mieć markę Buell na własność i w 1998 roku wykupił od Erica Buella pozostałe udziały, pozostawiając mu jedynie 2 proc. Obecnie twórca sportowej marki jest szefem działu technicznego Buella. "
No to se gosc potworzył motocykle...obecnie zapewne wybiera co lepsze rozwiazania mlodych inzynierow i sygnujac je swoim nazwiskiem puszcza w swiat...


--
    T i żółte
(te najszypsze)

Data: 2009-08-13 15:27:44
Autor: Robert Rędziak
HD [OT]
On Thu, 13 Aug 2009 16:24:59 +0200, Tytus z Fabryki
<fzr1000-WYTNIJ-TO@02.pl> wrote:

No to se gosc potworzył motocykle...obecnie zapewne wybiera co lepsze rozwiazania mlodych inzynierow i sygnujac je swoim nazwiskiem puszcza w swiat...

 Teraz jest wizjonerem i opluwa coś, co przez lata umożliwiało mu
 egzystencję: http://www.buell.com/en_us/bikes/blast/

 I szczerze mówiąc to mnie się takie podejście nie podoba.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-08-13 17:34:44
Autor: Tytus z Fabryki
HD [OT]
Siemka

***"Robert Rędziak"
Teraz jest wizjonerem i opluwa coś, co przez lata umożliwiało mu egzystencję: http://www.buell.com/en_us/bikes/blast/

Wlasnie mialem o tym napisac - powszechnie wiadomo, kazdy tworca jest szczesliwy jak mu ksiegowi i spece od marketningu kaza chlasnac wlasny plod...az dziwne, ze w przydomowej szopie nie rozpoczal produkcji...
Choc cholera wie w ameryce to moze rowniez czesc tej ich normalnosci

--
    T i żółte
(te najszypsze)

Data: 2009-08-13 18:43:30
Autor: Kuczu
HD [OT]
Robert Rędziak pisze:

 Teraz jest wizjonerem i opluwa coś, co przez lata umożliwiało mu
 egzystencję: http://www.buell.com/en_us/bikes/blast/

 I szczerze mówiąc to mnie się takie podejście nie podoba.

I dobrze zrobil bo Blast to byla maksymalna porazka, takie niewiadomoco.   Nie wiem kto to w ogole kupowal. Pomysl ujebania jednego cylindra i zrobienie z tego singla byl wlasnie wymyslem jakichs jebnietych ksiegowych. Na szczescie ktos poszedl po rozum do glowy i zrobil z tego ladne metalowe szesciany ze zlomu.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-08-13 18:58:03
Autor: Robert Rędziak
HD [OT]
On Thu, 13 Aug 2009 18:43:30 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com>
wrote:

I dobrze zrobil bo Blast to byla maksymalna porazka, takie niewiadomoco.   Nie wiem kto to w ogole kupowal. Pomysl ujebania jednego cylindra i zrobienie z tego singla byl wlasnie wymyslem jakichs jebnietych ksiegowych. Na szczescie ktos poszedl po rozum do glowy i zrobil z tego ladne metalowe szesciany ze zlomu.

 Single też mają swoje uroki, mniejszy motor nadaje się na
 pierwszy (zresztą to był ponoć jeden z ulubionych motocykli w
 szkołach jazdy). Ba, niektórzy nawet ścigali się we flat-tracku
 motocyklami z silnikiem Blasta. Nie każdy ma też potrzebę
 posiadania półtoralitrowej (z hakiem) krowy.

 I rozumiem, że mały thumper nie przystaje do elitystycznej
 marki, ale można się zeń wycofać po cichu, a nie publicznie
 pokazywać taki przyrost zajebistości, że od teraz będziemy srać
 na to co nas żywiło. To było po prostu niesmaczne zagranie.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-08-13 22:05:29
Autor: Kuczu
HD [OT]
Robert Rędziak pisze:

 Single też mają swoje uroki, mniejszy motor nadaje się na
 pierwszy (zresztą to był ponoć jeden z ulubionych motocykli w
 szkołach jazdy).

No ale pelno jest tego typu motocykli na rynku wiec w czym problem ?

Ba, niektórzy nawet ścigali się we flat-tracku
 motocyklami z silnikiem Blasta.

A niektorzy jezdza w minizuzlu motorowerami z silnikiem rometa

Nie każdy ma też potrzebę posiadania półtoralitrowej (z hakiem) krowy.

A to Buell takie robi ? Pierwsze slysze


 I rozumiem, że mały thumper nie przystaje do elitystycznej
 marki, ale można się zeń wycofać po cichu, a nie publicznie
 pokazywać taki przyrost zajebistości, że od teraz będziemy srać
 na to co nas żywiło. To było po prostu niesmaczne zagranie.

Zawsze sie mozesz obrazic i nie kupic sobie Buella !


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-08-13 20:34:47
Autor: Robert Rędziak
HD [OT]
On Thu, 13 Aug 2009 22:05:29 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com>
wrote:

 Single też mają swoje uroki, mniejszy motor nadaje się na
 pierwszy (zresztą to był ponoć jeden z ulubionych motocykli w
 szkołach jazdy).

No ale pelno jest tego typu motocykli na rynku wiec w czym problem ?

 Aczkolwiek Blast był dosyć charakterystyczny, taki...
 buellowaty.

Zawsze sie mozesz obrazic i nie kupic sobie Buella !

 Zrobił to za mnie mój portfel i nie kupię sobie Buella :P

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-08-12 18:39:15
Autor: Tytus z Fabryki
HD [OT]
Siemka
 "Jasio"

Tego nie doczytalem
 Sighs:
  a.. What's a Roehr?

--
    T i żółte
(te najszypsze)

Data: 2009-08-13 06:47:08
Autor: Robert Rędziak
HD [OT]
On Wed, 12 Aug 2009 16:03:25 +0100, Jasio <bylystudent@gazeta.pl>
wrote:

- możliwości tuningu, zarówno mechanicznego jak i estetycznego
  są niemal nieskończone, H-D może być chopperem, cruiserem,
  bobberem, cafe-racerem, flat-/streetrackerem, wreszcie
  przecinakiem (no dobrze, to raczej Buell) itp, itd. Może mieć
  750, 883, 1200, 1400, 1700ccm, a to wszystko na podstawie
  dwóch rodzajów silnika i mnóstwa części dostępnych na rynku.

Teraz to trzech, chyba Vroda też liczysz?

 A nawet nie wiem, jak jest z wyrodkiem.

A jak tak, to może być i przecinakiem.

 Właściwie to może być wszystkim. A najweselsze jest to, że jak
 się uprzeć to dałoby się zbudować cały motocykl, korzystając w
 znikomym stopniu (a może nawet wcale?) z części fabrycznych i
 wciąż będzie to ta sama rodzina (i nie mam na myśli rezania
 takiego, jak w przypadku pewnej polskiej repliki H-D sprzed
 lat).

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-08-13 09:17:27
Autor: Kuczu
HD [OT]
Robert Rędziak pisze:

 Właściwie to może być wszystkim. A najweselsze jest to, że jak
 się uprzeć to dałoby się zbudować cały motocykl, korzystając w
 znikomym stopniu (a może nawet wcale?) z części fabrycznych i
 wciąż będzie to ta sama rodzina

Nie musisz sie wcale upierac. Wystarczy gruby katalog z czesciami aftermaketowymi i gruby portfel. Wiele firm oferuje nawet kompletne Kit-y abys nie musial sam sie meczyc z wyszukiwaniem :)

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-08-11 23:10:42
Autor: Sil
HD
On 09-08-11 22:19, Iguan007 wrote:

Tak zupelnie bez cienia zlosliwosci - co takiego ma w sobie ten HD ze
jestescie gotowi zaplacic 25k za 20 letni motocykl? Czy chodzi o wartosc
zabytkowa?
Jest on w czyms lepszy od 2-3 letniego Japonczyka ktorego mozna kupic za
taka sama kwote?


błotniki są metalowe a nie plastikowe :-) i wiele wiele innych...
Mozna usiasc na skrzynce przed odpalonym sprzetem, gapic sie na ten trzesacy sie silnik przez godzine i walnąć trzy browce tylko się gapiąc

Odsiewając całą tę filozofię hogowską made in china, hd to motory trwałe, proste, miłe do prostego serwisowania w garażu przy piwku i wbrew pozorom bardzo porządnie wykonane

sil

Data: 2009-08-11 23:25:23
Autor: Monster
HD
Iguan007 pisze:

Tak zupelnie bez cienia zlosliwosci - co takiego ma w sobie ten HD ze
jestescie gotowi zaplacic 25k za 20 letni motocykl? Czy chodzi o wartosc
zabytkowa?
Jest on w czyms lepszy od 2-3 letniego Japonczyka ktorego mozna kupic za
taka sama kwote?
Po prostu każdy lubi co innego,też się mnie ludzie pytają czemu nie Japonia,byłaby nowsza szybsza itp,osobiście bardziej kręci mnie posiadanie motocykla którego np w Wawie są w porywach ze 2-3 szt:-)
--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2009-08-12 17:12:12
Autor: Grzegorz Rogala
HD
Iguan007 pisze:

Tak zupelnie bez cienia zlosliwosci - co takiego ma w sobie ten HD ze
jestescie gotowi zaplacic 25k za 20 letni motocykl? Czy chodzi o wartosc
zabytkowa?
Jest on w czyms lepszy od 2-3 letniego Japonczyka ktorego mozna kupic za
taka sama kwote?

Aaa moja ulubiona dykteryjka humorystyczna na temat ha-de, czoperow itp.

-Wiecie Oni tacy smutni i powazni na tych sprzetach jezdza.. dlaczego?
-A jakibys byl/byla jakbys jezdzil/a motocyklem ktory nie hamuje, nie skreca i nie przyspiesza? :) <-- - tu jest emotikon

--
pozdr
Rogal
DRZ400E
Tiger1050
http://www.rogal.riders.pl

Data: 2009-08-13 21:42:54
Autor: Swiety Jimmie
HD

Użytkownik "Grzegorz Rogala" <alagor@vp.pl> napisał w wiadomości

Aaa moja ulubiona dykteryjka humorystyczna na temat ha-de, czoperow itp.

-Wiecie Oni tacy smutni i powazni na tych sprzetach jezdza.. dlaczego?
-A jakibys byl/byla jakbys jezdzil/a motocyklem ktory nie hamuje, nie skreca i nie przyspiesza? :) <-- - tu jest emotikon


Taaaak, Grzesiu. I mniej więcej co tydzień widzisz potwierdzenie tej tezy kiedy najpierw widzisz mnie "przed", z "bananem" do dołu, a potem "po", z "bananem" do góry. Banan wraca w pozycję "neutral" kiedy wyciągam kluczyk ze stacyjki i zapinam kłódkę na dolnej półce ;-)

Pozdr,
Jimmie ;-)

Data: 2009-08-13 23:58:57
Autor: Grzegorz Rogala
HD
Swiety Jimmie pisze:

Taaaak, Grzesiu. I mniej więcej co tydzień widzisz potwierdzenie tej tezy kiedy najpierw widzisz mnie "przed", z "bananem" do dołu, a potem "po", z "bananem" do góry. Banan wraca w pozycję "neutral" kiedy wyciągam kluczyk ze stacyjki i zapinam kłódkę na dolnej półce ;-)

Ty jestes niereprezantytwna probka tych pierdolnietych inaczej, wiec sie nie liczysz ;)

--
pozdr
Rogal
DRZ400E
Tiger1050
http://www.rogal.riders.pl

Data: 2009-08-12 19:56:49
Autor: Kuczu
HD
Iguan007 pisze:

Tak zupelnie bez cienia zlosliwosci - co takiego ma w sobie ten HD ze
jestescie gotowi zaplacic 25k za 20 letni motocykl? Czy chodzi o wartosc
zabytkowa?


A najlepsze jest to ze nim pojezdzisz kilka lat i znowu go sprzedasz za 25k :)


Jest on w czyms lepszy od 2-3 letniego Japonczyka ktorego mozna kupic za
taka sama kwote?

Sprobuj a zrozumiesz :)

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-08-12 21:45:27
Autor: Laphroaig
HD
Kuczu wrote:

Sprobuj a zrozumiesz :)


Yo,
Hm, ja sie przejechalem ale nie zrozumialem tego fenomenu;)
Natomiast wiem, ze nastepny, po sportsterze bedzie tylko HD :).
Pisalem jakies 3 tyg temu, ze wymienilem dragstara na sporciaka.
Moze nie jest to pelnowartosciowy HD ale i tak radocha jest wieksza niz na wszystkim  innym na czym jezdzilem.
Moze to jakas magia, dzialanie legendy?
I ta magia powoduje, ze nie moge usiedziec tylko ciagle bym biegal do garazu przygladac sie co by tu przerobic :).

Po przejechaniu 1300km (600 km trasy latwiej znioslem niz na dragstarze ) moge zaapelowac do posiadaczy dragstarow: "Panowie, nie idzcie ta droga!"

--
pozdr
Laphroaig
Sportster 883

Data: 2009-08-12 22:33:02
Autor: Sil
HD
On 09-08-12 21:45, Laphroaig wrote:
  wymienilem dragstara na sporciaka.
Moze nie jest to pelnowartosciowy HD

jak dla mnie to sport bardziej niz electra
sil

Data: 2009-08-12 22:56:25
Autor: Kuczu
HD
Sil pisze:

jak dla mnie to sport bardziej niz electra

Mysle ze porownujesz zle motocykle.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-08-12 23:28:33
Autor: Sil
HD
On 09-08-12 22:56, Kuczu wrote:


Mysle ze porownujesz zle motocykle.


toć ja wiem, że to inne klasy, ale chodzi mi tylko o moje osobiste odczucia z użytkowania względem oczekiwań, które przecież każdy ma wobec moto. Sportem na codzień jeździ żona, ja od czasu do czasu i zawsze jestem pod wrażeniem surowości tego motorka, choćby (porównując do dajny) noises z silnika, wrzucenie jedynki (jak nie jebniesz to zawsze zgrzytnie), obsługa sprzęgła, zawieszenie typu zero amortyzacji, no mirrors powyżej 110km/h, i nie wiem czy jakieś inne moto na świecie tak łączy tradycję z nowoczesnością (ultra fajny system czujników automatu wyłączania kierunków i spuszczanie oleju w 3 sekundy przez zdjęcie gumowej rurki z bolca...). Jak dla mnie jeśli szukać technicznego klimatu w HD to sport ma go więcej niż dajna, ale jednak... wolę dajnę

sil

Data: 2009-08-12 23:29:11
Autor: Jasio
HD

Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości news:h5va9t$vg7$1news.onet.pl...
Sil pisze:

jak dla mnie to sport bardziej niz electra

Mysle ze porownujesz zle motocykle.


Aha, nowy Wide Glide też jest.
Ale może nie będę pisał, ani linków wstawiać, bo mnie Tytus zje.

No, jeden, malutki.
http://www.motorcycle.com/manufacturer/harley-davidson/2010-harleydavidson-dyna-wide-glide-review-88612.html

Pod tym linkiem również Fat Boy Lo.
Z czymś, co mi się nigdy w Hadecji nie podobało - pełnym kołem. Ale tym razem również z przodu. Fu, fu i jeszcze raz fu w kierunku koła przedniego.

--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2009-08-13 09:20:10
Autor: Kuczu
HD
Jasio pisze:

Pod tym linkiem również Fat Boy Lo.
Z czymś, co mi się nigdy w Hadecji nie podobało - pełnym kołem. Ale tym razem również z przodu. Fu, fu i jeszcze raz fu w kierunku koła przedniego.

Ale FatBoye zawsze mialy pelne oba kola. To jest jeden ze szczegolow ktory rozni go od reszty, a zwlaszcza od Heritage.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-08-13 10:19:47
Autor: Jasio
HD
Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości news:h60erg$a5i$1news.onet.pl...
Jasio pisze:

Pod tym linkiem również Fat Boy Lo.
Z czymś, co mi się nigdy w Hadecji nie podobało - pełnym kołem. Ale tym razem również z przodu. Fu, fu i jeszcze raz fu w kierunku koła przedniego.

Ale FatBoye zawsze mialy pelne oba kola. To jest jeden ze szczegolow ktory rozni go od reszty, a zwlaszcza od Heritage.


I dlatego fu. Najważniejszy szczegół psujący bardzo ładną resztę, IMHO.
Zresztą, przemawia przeze mnie zawiść, bo mnie nie stać (:

--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2009-08-12 23:10:27
Autor: Laphroaig
HD
Sil wrote:


jak dla mnie to sport bardziej niz electra

No tak, o Electrze nie myslalem,  dla mnie pelnowartosciowy HD to softail albo dyna.

Klasa touring mi sie nie podoba, to juz sa kanapy a nie motocykle


--
pozdr
Laphroaig
Sportster 883

Data: 2009-08-12 23:32:13
Autor: Jasio
HD
Użytkownik "Laphroaig" napisał w wiadomości news:h5vb44$275$1news.onet.pl...
Sil wrote:


jak dla mnie to sport bardziej niz electra

No tak, o Electrze nie myslalem,  dla mnie pelnowartosciowy HD to softail albo dyna.

Klasa touring mi sie nie podoba, to juz sa kanapy a nie motocykle

Taaa, a jak dziś śmignął mi na ulicy koleś na Goldwingu to zrobił to w iście skuterowym stylu.
Kask otwarty, a jakże. Do kompletu krótkie spodenki i t-shirt. Ale wcisnął się w taki wąski kanion, że 90% skutersynów by odpuściło.
Więc nie zawsze te kanapy takie nieruchawe są, panie dziejku.


--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

HD

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona