HDD 3 TB

Data: 2018-01-28 15:50:57
Autor: Kamil
HDD 3 TB
Data: 2018-01-28 17:49:15
Autor: knrdz
HDD 3 TB
W dniu 28.01.2018 o 15:50, Kamil pisze:

http://allegro.pl/dysk-twardy-3-5-hitachi-3tb-hus724030ale641-sata3-i7136000686.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Acategory&bi_c=ZTc0NDM1NDEtZTM2ZC00MDcwLWE2NTUtZjRiYmIyYzcwMTU1AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=62af4b0e-b1a0-40ba-87c7-8757409cdf22

Co tym mysleć? Cena zachęcająco niska. Gdzie jest haczyk?

Takich "ofert" jest tam i w ogóle wszędzie dużo więcej. I już parę razy o tym na grupie było. Te "nowe dyski" to poserwerowy złom sprzed wielu, wielu lat (wskazuje to choćby ich konstrukcja, 600MB talerze były standardem z dekadę temu). Sprzedawane są jako "nowe" bo widać nikt nimi nie rzucał i dlatego nie noszą zewnętrznych śladów używania, po wyzerowaniu i skasowaniu SMARTa pakują do nowego worka i wyglądają koszernie.

50 zł drożej kupisz rzeczywiście nowy dysk 3TB, Toshibę, z talerzami 1TB i dwuletnią gwarancją producenta. Zresztą też konstrukcję Hitachi.

ps. u któregoś ze sprzedawców tego złomu w komentarzach wyczytałem kiedyś że choć "odnowiciel" tego dysku SMART skasował, to najwyraźniej zapomniał wyzerować dysk, więc kupił "nowy" dysk bez przebiegu, za to wypełniony danymi.

Data: 2018-01-29 00:55:04
Autor: Kamil
HDD 3 TB
Użytkownik "knrdz" napisał:

Te "nowe dyski" to poserwerowy złom sprzed wielu,

Dzięki za ostrzeżenie.

50 zł drożej kupisz rzeczywiście nowy dysk 3TB, Toshibę, z talerzami 1TB i dwuletnią gwarancją producenta.

Czy byłbyś uprzejmy coś konkretnego polecić?

Pozdrawiam

Data: 2018-01-29 01:02:17
Autor: Kamil
HDD 3 TB
Użytkownik "knrdz" napisał:

[...]

Czy poniższe oferty są do zaakceptowania?

http://allegro.pl/dysk-twardy-toshiba-2tb-7200obr-64mb-sata-iii-i7118269157.html

http://allegro.pl/dysk-toshiba-p300-hdwd120uzsva-i7151275971.html

http://allegro.pl/hdd-toshiba-p300-2tb-sata3-7200rpm-64mb-cache-i7149357083.html

http://allegro.pl/dysk-twardy-hitachi-2000gb-2tb-sataiii-64mb-nowy-i6849565972.html

Pozdrawiam

Data: 2018-01-29 01:54:29
Autor: knrdz
HDD 3 TB
W dniu 29.01.2018 o 01:02, Kamil pisze:

[...]

2TB się nie opłaca, 50 zł drożej masz 3TB

https://www.ceneo.pl/39845621
https://www.ceneo.pl/43693496
https://www.ceneo.pl/20358840

To ten sam dysk w 3 wersjach. Box, OEM i OEM z innym oznaczeniem (chyba pozostałym po Hitachi) i firmware. Mam 2 sztuki tego ostatniego, poza tym że nie są zbyt ciche (każdy ma znacznie głośniejsze seeki i "świst' łożyska niż 2TB Seagate ST2000DM001 z 23 tysiącami godzin przebiegu, którego po prostu praktycznie nie słychać) nie mam specjalnych powodów do narzekania, w najbliższym czasie kupię kolejny. Używam ich jako offline storage, gdy potrzebne lądują w kieszeni hotswap.

http://allegro.pl/dysk-twardy-hitachi-2000gb-2tb-sataiii-64mb-nowy-i6849565972.html

A to to przecież to samo co przedtem, "Leżaki magazynowe, 0 godzin, rok produkcji 2011-2012" LOL, wycofane z serwerowni po 5 latach tyrki z wyzerowanym SMARTem, nówki sztuki nie śmigane. Niemiec płakał jak sprzedawał.

Nie wiem czemu szukasz tylko na allegro, nie jest przecież najtaniej. Nie kupuj dysku od przypadkowych sprzedawców, raz - nie wiesz co się z nim działo, nawet jeśli nowy to mógł już zaliczyć glebę, dwa - z tego co wiem do serwisu Toshiby na gwarancji sam nie wyślesz, tylko RMA przez sprzedawcę.

Data: 2018-01-29 15:29:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
HDD 3 TB

"knrdz" p4lrc6$914$1@node1.news.atman.pl

łożyska niż 2TB Seagate ST2000DM001 z 23 tysiącami godzin przebiegu, którego po prostu praktycznie nie słychać) nie mam specjalnych powodów

30 miesięcy ciągłej pracy? -- HDD pracuje cicho mimo paru lat pracy, ale
wiatrak/wentylator po paru tysiącach godzin potrafi wyć niemiłosiernie...
Powodem jest filtrowanie powietrza w dysku?

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. danutac.oferty-kredytowe.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2018-01-29 15:36:19
Autor: knrdz
HDD 3 TB

30 miesięcy ciągłej pracy? -- HDD pracuje cicho mimo paru lat pracy, ale
wiatrak/wentylator po paru tysiącach godzin potrafi wyć niemiłosiernie...
Powodem jest filtrowanie powietrza w dysku?

Ma ze 4,5 roku, pracuje 12-16 godzin dziennie. Łożyska w dyskach są chyba jednak cokolwiek lepsze niż w wiatraczkach za 5 zeta? Dobry wentylator przecież też nie hałasuje latami, w około 10-letnim zasilaczu Seasonica (też pracuje w takim trybie jak ten dysk, więc pewnie mam z 50-60 tysięcy godzin na liczniku) jest prawdopodobnie jakiś FDB, bo też praktycznie go nie słychać (sprawdzałem, kręci się). A kurzu ma pod dostatkiem, bo w obudowie nie ma żadnych filtrów.

Data: 2018-01-29 19:09:39
Autor: Saiko Kila
HDD 3 TB
Proces Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
zwrócił błąd:

[...]

Mam komputerze trzy dyski, którym w tym roku strzeli 10 lat. Nie słychać
ich. To nie są najstarsze dyski na chodzie jakie mam (te mają ponad 25
lat), ale najstarsze które są na chodzie przez dużą część czasa
(statystycznie z połowę doby, bo czasami jestem na wyjeździe, ale mają
po 43 tysiące godzin).

Po prawdzie mam też takie wentylatory, na które nie narzekam, ale są
zainstalowane w dobrych zasilaczach.

O tym czy to tylko filtrowanie to chyba przekonać się będzie można za
jakiś czas, z perspektywy dekad. Ale myślę, że jednak po prostu zostały
zaprojektowane na dłużej niż wentylatory.
--
Saiko Kila
My dog's name is Muhammad.

Data: 2018-01-29 22:44:00
Autor: Marcin Debowski
HDD 3 TB
On 2018-01-29, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
30 miesięcy ciągłej pracy? -- HDD pracuje cicho mimo paru lat pracy, ale
wiatrak/wentylator po paru tysiącach godzin potrafi wyć niemiłosiernie...
Powodem jest filtrowanie powietrza w dysku?

Głównie podejrzewam jeden potężny czynnik: przy dyskach jest nieporównywanie mniej wibracji. Tam jest środowisko super czyste i zaprojektowane aby tych wibracji nie było. Sam silnik jest wykonany bardzo solidnie, praktycznie cały metalowy i ma długo wytrzymać - rozbiez kiedys stary dysk, zachwycisz się :)

A na wentylatorach osadza się kurz powodując, że z czasem całość nie jest już tak dobrze wyważona, zaczynają sie minimalne drgania, które przenosza się na silnik (łozyska etc.). Układ tego silnika i jego wykonanie jest zwykle takie se bo zwykle kosztuje tez grosze.

--
Marcin

Data: 2018-01-29 22:44:54
Autor: Marcin Debowski
HDD 3 TB
On 2018-01-29, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
30 miesięcy ciągłej pracy? -- HDD pracuje cicho mimo paru lat pracy, ale
wiatrak/wentylator po paru tysiącach godzin potrafi wyć niemiłosiernie...
Powodem jest filtrowanie powietrza w dysku?

Głównie podejrzewam jeden potężny czynnik: przy dyskach jest nieporównywanie mniej wibracji. Tam jest środowisko super czyste i zaprojektowane aby tych wibracji nie było. Sam silnik jest wykonany bardzo solidnie, praktycznie cały metalowy i ma długo wytrzymać - rozbierz kiedys stary dysk, zachwycisz się :)

Data: 2018-01-30 00:36:22
Autor: RadoslawF
HDD 3 TB

[...]

W dyskach masz normalne łożyska kulkowe lub igłowe, w wentylatorach
nie masz łożysk z prawdziwego zdarzenia. Tam montują tzw. łożyska
cierne czyli panewki. Jak skończy się smarowanie to zaczyna to wyć
przy okazji zacierając się.

Pozdrawiam

Data: 2018-01-30 00:51:28
Autor: Marcin Debowski
HDD 3 TB
On 2018-01-29, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

[...]

Nie chciałem wchodzić w szczegóły, ale może to faktycznie bardziej smar niż rozklekotanie, albo i oba na raz. Część zreszta wentylatorowych ma też kulkowe, ale raczej nie te z tych tańszych.

--
Marcin

Data: 2018-01-30 03:32:17
Autor: RadoslawF
HDD 3 TB

[...]

Kilkanaście lat temu wiatraki do wentylatorów w sprzęcie elektronicznym
z łożyskami kosztowały 5 do 7 razy drożej niż te z panewkami.
I praktycznie już wtedy trzeba było je sprowadzać na zamówienie.
Teraz będzie tylko drożej i gorzej z dostępnością.

Pozdrawiam

Data: 2018-01-30 03:27:02
Autor: Marcin Debowski
HDD 3 TB
On 2018-01-30, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
[...]

Zgadza się. Co się MZ daje też zauważyć, to ze do tych wszystkich komputerowych zastosowań, te co mają pracować długo i w trybie ciągłym, są wymiarowo duże z intencją chodzenia na wolniejszych obrotach. Czyli wydajność chłodzenia jest realizowane bardziej przez gabaryty, niz przez popindalanie motorkiem. Ciszej i mniej się toto zużywa.

--
Marcin

Data: 2018-01-30 10:29:02
Autor: RadoslawF
HDD 3 TB

[...]

Z ta wydajnością poprzez gabaryty to bym dyskutował.
Na procesor są duże radiatory z dużymi wiatrakami, do zasilacza
większego nie zmieścisz, do kart GFX też nie widziałem większych
wiatraków niż te z procesorów.

Pozdrawiam

Data: 2018-01-30 09:52:36
Autor: Marcin Debowski
HDD 3 TB
On 2018-01-30, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

[...]

Wydajność to faktycznie złe słowo. Chodzi o ten sam przepływ przy mniejszych obrotach. Oczywiście radiator też musi być odpowiednio wiekszy.

Tańsze na cpu są czesto małe. Np. to co AMD dołącza do wersji pudełkowych to ma chyba jakieś 6cm.

--
Marcin

Data: 2018-01-30 10:35:57
Autor: knrdz
HDD 3 TB
W dniu 30.01.2018 o 10:29, RadoslawF pisze:

Z ta wydajnością poprzez gabaryty to bym dyskutował.
Na procesor są duże radiatory z dużymi wiatrakami, do zasilacza
większego nie zmieścisz, do kart GFX też nie widziałem większych
wiatraków niż te z procesorów.

Że jak? Bardzo rzadko (praktycznie wyłącznie w największych coolerach typu "tower") na procesorach stosuje się wentylatory aż tak duże jak w zasilaczach, gdzie od lat stosowane są wentylatory co najmniej 120mm.

Data: 2018-01-30 22:24:10
Autor: RadoslawF
HDD 3 TB
W dniu 2018-01-30 o 10:35, knrdz pisze:

[...]

Aż poszedłem z miarką pomierzyć wysokość zasilaczy.
8 centymetrów z hakiem. Co oznacza że wentylator ma 80mm
a nie 120 jak sugerujesz.
Poza przypadkami kiedy dmucha nie na zewnątrz jak powinien
a do środka a biedny nabywca montuje kolejne wiatraki
do wyciągania przegrzanego powietrza z obudowy.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2018-01-30 22:49:23
Autor: Marcin Debowski
HDD 3 TB
On 2018-01-30, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
[...]

Zaraz, dlaczego "wysokość"? Głębokość. Wszystkie "firmowe" co siedzą u mnie w zasilaczach to 120, ale trochę starszych zasilaczy z 80 tez mam.

--
Marcin

Data: 2018-01-31 00:58:12
Autor: RadoslawF
HDD 3 TB

[...]

Postaw zasilacz tak jak jest montowany w typowej obudowie i zmierz.
Wysokość wniesie osiemdziesiąt kilka milimetrów.

Pozdrawiam

Data: 2018-01-31 00:22:02
Autor: Marcin Debowski
HDD 3 TB
On 2018-01-30, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

[...]

No ale czego to dowodzi? Typowy rozmiar ATX to 150x140x86. Wentylatory w wielu współczesnych zasilaczach są montowane na spodzie: http://www.silverstonetek.com/images/tech/WB10-055/ATXPS2-3.jpg

a Ty pewnie mówisz o tym typie:
http://www.highpowersupply.com/ps/HPC-430L12S/430l12s06.jpg

--
Marcin

Data: 2018-01-31 09:00:21
Autor: knrdz
HDD 3 TB
W dniu 30.01.2018 o 22:24, RadoslawF pisze:

Aż poszedłem z miarką pomierzyć wysokość zasilaczy.
8 centymetrów z hakiem. Co oznacza że wentylator ma 80mm

Nawet najtańsze markowe zasilacza (typu Fortrony czy Silentiumpc Elementum mają wentylator zamontowany na spodzie. Właśnie po to, by zapewniać wystarczający przepływ powietrza przy znacznie niższej prędkości obrotowej (i przy znacznie mniejszym hałasie) niż stosowane w zasilaczach AT i może przez pierwszą dekadę w zasilaczach ATX, wentylatory 80mm.

a nie 120 jak sugerujesz.
Poza przypadkami kiedy dmucha nie na zewnątrz jak powinien
a do środka a biedny nabywca montuje kolejne wiatraki
do wyciągania przegrzanego powietrza z obudowy.

Jesteś w błędzie. Wentylator 120-140 montowany na spodzie zasilacza działa w tej sposób że wciąga do niego powietrze (z obudowy, albo w nowych obudowach z zasilaczem montowanym na dole - bezpośrednio spod obudowy), które ogrzane opuszcza go perforowaną tylną ścianą.

Data: 2018-01-31 10:23:08
Autor: RadoslawF
HDD 3 TB
W dniu 2018-01-31 o 09:00, knrdz pisze:
[...]

Aż osobiście sprawdziłem. Ten który mam nie wyciąga tak jak piszesz
tylko dmucha z zasilacza do wnętrza obudowy kompa. Ale pewnie mnie
oszukali, sprzedali zły zasilacz a ty masz rację.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2018-01-31 11:55:51
Autor: knrdz
HDD 3 TB
W dniu 31.01.2018 o 10:23, RadoslawF pisze:

Aż osobiście sprawdziłem. Ten który mam nie wyciąga tak jak piszesz
tylko dmucha z zasilacza do wnętrza obudowy kompa. Ale pewnie mnie
oszukali, sprzedali zły zasilacz a ty masz rację.  :-)

Pewnie tak, może napisz konkretnie co to za zasilacz? Przyznam że o takim nawet nie słyszałem, wszystkie zasilacze jakie kiedykowliek miałem, od czasów AT dmuchały rozgrzanym powietrzem przez tylną ściankę, poza obudowę. Niezależnie czy miały 1 wentylator właśnie tam umieszczony, czy dwa wentylatory (z tyłu i na dole, np. w Chieftecu 420W http://www.arest.pl/ph/1430/1_addmedium.jpg ), czy jak to jest aktualnie standardem, 1 duży wentylator na spodzie.

Poza przypadkami kiedy dmucha nie na zewnątrz jak powinien
a do środka a biedny nabywca montuje kolejne wiatraki
do wyciągania przegrzanego powietrza z obudowy.

Jeszcze raz, czy dobrze zrozumiałem: sugerujesz tu ze zasilacze z dużym wentylatorem umieszczonym na dole (czyli większość albo wręcz praktycznie wszystkie markowe zasilacze ATX 2.x od pewnie 10 lat) dmuchają do środka obudowy gorącym powietrzem? Zapewniam Cię, że tak nie jest, jeśli Twój tak robi, to widać to jakiś chiński produkt zasilaczopodobny.

Data: 2018-01-31 16:51:51
Autor: RadoslawF
HDD 3 TB
W dniu 2018-01-31 o 11:55, knrdz pisze:

[...]

Na obudowie ma namalowane "corsair CX 500".

Widać chiński.

Pozdrawiam

Data: 2018-01-31 17:03:05
Autor: knrdz
HDD 3 TB
W dniu 31.01.2018 o 16:51, RadoslawF pisze:

Na obudowie ma namalowane "corsair CX 500".

No to albo go ktoś przerabiał, albo źle sprawdziłeś, bo Corsair CX500 na pewno ma wentylator zamontowany tak, że wciąga powietrze do zasilacza:
http://www.tomshardware.com/reviews/power-supply-review-80-plus-bronze,3587-4.html

Data: 2018-01-31 19:14:07
Autor: RadoslawF
HDD 3 TB
W dniu 2018-01-31 o 17:03, knrdz pisze:

[...]

Gdzie w tym linku jest fotka z której wynika kierunek nawiewu?
A może jakiś tekst przegapiłem?

Pozdrawiam

Data: 2018-01-31 20:09:22
Autor: knrdz
HDD 3 TB
W dniu 31.01.2018 o 19:14, RadoslawF pisze:

Gdzie w tym linku jest fotka z której wynika kierunek nawiewu?
A może jakiś tekst przegapiłem?

Kierunek nawiewu jest oczywisty choćby z profilu łupatek oraz przykręconego do wentylatora przezroczystego plastiku, którego zadaniem jest blokowanie wydmuchiwanie powietrza zaraz przy tylnej ścianie obudowy zasilacza, zamiast tego przekierowując je w ten sposób, by zanim opuści zasilacz przepłynęło przez większą jego część (i odebrało więcej ciepła). Obie te rzeczy wyraźnie widać na zdjęciach umieszczonych na stronie testu, ale rozumiem, że pojęcie tego wymaga pewnego wysiłku intelektualnego (trzeba na przykład rozumieć dlaczego używając łyżki do jedzenia zupy nie trzyma się jej stroną wypukłą do góry), spróbujmy więc prościej.

W którą stronę kręcą się takie wentylatory (wszystkie, ale trzymajmy się tego konkretnego producenta - Yate Loon, modele 120mm) widać tu https://www.youtube.com/watch?v=6BD0FoiPJw8
i tu https://www.youtube.com/watch?v=32l8yovxlrM
Niestety youtube nie zawiera takiego testu modelu D12SM-12, szczęśliwie pokazane w tych filmach modele D12SL-12 i D12SH-12 różnią się od niego jedynie maksymalną prędkością obrotową (1350 w D12SL-12, 2200 w D12SH-12 i 1650 w D12SM-12 - dane ze strony producenta http://www.yateloon.com/style/frame/templates17/product_detail.asp?lang=2&customer_id=1356&name_id=31277&rid=8511&id=38837&content_set=color_5 )

Możesz też rozebrać swój zasilacz, na wentylatorze znajdziesz dwie strzałki, oznaczające kierunek obrotów, oraz kierunek przepływu powietrza, jeśli tego wciąż nie rozumiesz. O, takie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0447/3693/products/yate-loon-120-x-20mm-thin-medium-speed-case-fan-d12sm-12c-15_grande.jpeg (to właśnie ten wentylator zastosowany w CX500). Chciałbyś jeszcze coś dotrollować na ten temat?

Data: 2018-02-01 00:14:40
Autor: RadoslawF
HDD 3 TB
W dniu 2018-01-31 o 20:09, knrdz pisze:

[...]

Nie jest oczywisty kierunek nawiewu bo brak informacji o kierunku
obrotu. Swojego zasilacza nie mam zamiaru wyjmować z kompa a tym
bardziej go rozbierać. Ale kombinuj dalej, zobaczymy gdzie zajdziesz.

Ppzdrawiam

Data: 2018-02-01 09:24:50
Autor: knrdz
HDD 3 TB
W dniu 01.02.2018 o 00:14, RadoslawF pisze:

Nie jest oczywisty kierunek nawiewu bo brak informacji o kierunku
obrotu. Swojego zasilacza nie mam zamiaru wyjmować z kompa a tym
bardziej go rozbierać. Ale kombinuj dalej, zobaczymy gdzie zajdziesz.

Jak już napisałem, pojęcie tego że jednak ten kierunek obrotu jest oczywisty wymaga wysiłku intelektualnego, bo wynika z wyprofilowania łopatek, które w jedną stronę są wklęsłe, a w drugą wypukłe. Ale że już raz udowodniłeś, że to Cię jednak przerasta, dostałeś zdjęcie tego wentylatora, z widocznymi strzałkami pokazującymi oba interesujące Cię kierunki (ostatni link poprzedniego posta). Trolla to jednak nic nie przekona.

Data: 2018-02-01 13:28:03
Autor: RadoslawF
HDD 3 TB
W dniu 2018-02-01 o 09:24, knrdz pisze:

[...]

Skoro twierdzisz że nic cię nie przekona to nawet ie będę próbował.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2018-02-01 13:47:15
Autor: knrdz
HDD 3 TB
W dniu 01.02.2018 o 13:28, RadoslawF pisze:

Skoro twierdzisz że nic cię nie przekona to nawet ie będę próbował.
:-)

Póki co mam z jednej strony swoją wiedzę i ponad 20-letnie doświadczenie, odraz jak się okazuje zdjęcia i filmy znalezione w internecie. Z drugiej strony - twierdzenia jednego trolla, nie poparte niczym. Dawaj te swoje dowody, może filmik nagraj na którym widać że nie modyfikowany Corsair CX500 dmucha do wnętrza obudowy.

Data: 2018-02-01 16:38:45
Autor: Roman Tyczka
HDD 3 TB
On Thu, 1 Feb 2018 13:47:15 +0100, knrdz wrote:

[...]

Naprawdę Ci się chce? Nie karm, niech zdycha.

Roman Tyczka

Data: 2018-02-01 14:05:21
Autor: knrdz
HDD 3 TB
W dniu 01.02.2018 o 13:28, RadoslawF pisze:

Skoro twierdzisz że nic cię nie przekona to nawet ie będę próbował.
:-)

Dodge this:
https://www.youtube.com/watch?v=wdn9a-s2qc4&t=52
Kiedy zaczniesz odszczekiwać?

Data: 2018-02-01 00:24:23
Autor: Marcin Debowski
HDD 3 TB
On 2018-01-31, knrdz <xaeqm@tnmrgn.cy> wrote:
[...]

Jest jeszcze jedna możliwość. Z tego co widzę jest to zasilacz, w którym wentylator (w zalezności od potrzeb), moze wcale nie pracować, więc wystarczy, że inne wentylatory na obudowie (jesli są) dają odpowiedni ciąg, obudowa nie ma jakiś duzych dziur i vuala, obydwoje możecie mieć rację (w zalezności od obciążenia zasilacza) :)

--
Marcin

Data: 2018-02-01 09:54:59
Autor: knrdz
HDD 3 TB

[...]

Nie, w tym zasilaczu nie ma trybu półpasywnego, wentylator pracuje cały czas. Regulowana jest tylko szybkość obrotowa.

Data: 2018-02-01 10:04:49
Autor: knrdz
HDD 3 TB
W dniu 01.02.2018 o 09:54, knrdz pisze:

Nie, w tym zasilaczu nie ma trybu półpasywnego, wentylator pracuje cały
czas. Regulowana jest tylko szybkość obrotowa.

Według cytowanego już testu na tomshardware
http://www.tomshardware.com/reviews/power-supply-review-80-plus-bronze,3587-11.html obroty te nawet niewiele się różnią między obciążeniami 40 i 200W. Wentylator przyśpiesza dopiero od około połowy maksymalnego, tak przynajmniej wynika z wykresu na pudełku tego zasilacza:
http://static.nix.ru/autocatalog/power_supply_corsair/147334_3159_draft.jpg

Data: 2018-02-01 10:25:03
Autor: Marcin Debowski
HDD 3 TB
On 2018-02-01, knrdz <xaeqm@tnmrgn.cy> wrote:

[...]

Masz racje, odczytałem złą kolumnę z broszury, nie ma tryby "fanless".

--
Marcin

Data: 2018-01-31 18:38:42
Autor: Adam
HDD 3 TB
[...]

(...)

Pierwsze specyfikacje ATX dla obudowy Baby-AT przewidywały _jeden_ wentylator do wszystkiego. Ciągnął powietrze przez zasilacz, następnie na radiator procesora.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-01-31 19:00:56
Autor: knrdz
HDD 3 TB
W dniu 31.01.2018 o 18:38, Adam pisze:

Pierwsze specyfikacje ATX dla obudowy Baby-AT przewidywały _jeden_
wentylator do wszystkiego. Ciągnął powietrze przez zasilacz, następnie
na radiator procesora.

Znalazłem:
http://www.pcguide.com/ref/power/sup/form_ATX.htm
Przyznam że się z czymś takim nigdy nie spotkałem, pierwsze komputery w standardzie ATX miałem w czasach Pentium 2 i pierwszych Celeronów (1998) i miały już aktywne chłodzenie na procesorze i wentylator w zasilaczu wyciągający powietrze z obudowy, a nie wtłaczający.

Data: 2018-02-01 00:29:32
Autor: Marcin Debowski
HDD 3 TB
On 2018-01-31, knrdz <xaeqm@tnmrgn.cy> wrote:
[...]

Jesli mi lenistwo nie przeszkodzi to z ciekawosci zerknę bo gdzieś chyba jeszcze mam wczesne no-namy ATX a nawet z jeden AT, który się w sumie tylko kablami różnią.

--
Marcin

Data: 2018-02-01 09:23:38
Autor: knrdz
HDD 3 TB

Jesli mi lenistwo nie przeszkodzi to z ciekawosci zerknę bo gdzieś chyba
jeszcze mam wczesne no-namy ATX a nawet z jeden AT, który się w sumie
tylko kablami różnią.

Zwykłe AT (na tej stronie nazwane LPX na pewno dmuchały na zewnątrz, podobnie jak ATXy do zwykłych obudów ATX (desktop, tower). Ten pomysł z chłodzeniem procesora przez nadmuch z zasilacza bardzo szybko porzucili.

Data: 2018-02-01 12:17:59
Autor: Adam
HDD 3 TB
W dniu 2018-02-01 o 09:23, knrdz pisze:

[...]

Osobiście widziałem takie (wydmuch z zasilacza na procesor) tylko kilka razy. Były to jakieś "wynalazki" w sensie Tulip, może Compaq. W każdym razie firma już nieistniejąca, raczej amerykańska.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-03-16 20:15:06
Autor: Kamil
HDD 3 TB
Użytkownik "Adam" napisał:

Osobiście widziałem takie (wydmuch z zasilacza na procesor) tylko kilka razy. Były to jakieś "wynalazki" w sensie Tulip, może Compaq. W każdym razie firma już nieistniejąca, raczej amerykańska.

A zbieranie powietrza z nad procesora jest lepsze? Jedno i drugie szkodliwe. Procesor powinien być daleko od zasilacza. Tylko, że jakoś konstruktorzy na to nie wpadli i tłuką od lat na tę samą modłę.

Pzdr

Data: 2018-03-16 20:37:28
Autor: knrdz
HDD 3 TB
W dniu 16.03.2018 o 20:15, Kamil pisze:

A zbieranie powietrza z nad procesora jest lepsze? Jedno i drugie szkodliwe.
Procesor powinien być daleko od zasilacza. Tylko, że jakoś konstruktorzy na
to nie wpadli i tłuką od lat na tę samą modłę.

Może podobnie jak RadoslawF żyjesz pod kamieniem, gdy spod niego wyjrzysz może zauważysz że od ładnych paru lat standardem w obudowach ATX jest oddzielny obieg powietrza dla zasilacza, umieszczonego w ten sposób by pobierał powietrze bezpośrednio spoza obudowy.
Na poprzedni wynalazek z zasilaczem pobierającym powietrze znad procesora konstruktorzy wpadli w czasach gdy te procesory wytwarzały kilka do kilkunastu wat ciepła.

Data: 2018-03-16 22:29:08
Autor: RadoslawF
HDD 3 TB
W dniu 2018-03-16 o 20:37, knrdz pisze:

[...]

Pytanie dlaczego w dyskusji ze mną udowadniałeś coś odwrotnego?

Pozdrawiam

Data: 2018-03-17 00:20:35
Autor: knrdz
HDD 3 TB
W dniu 16.03.2018 o 22:29, RadoslawF pisze:

Pytanie dlaczego w dyskusji ze mną udowadniałeś coś odwrotnego?

To ja twierdziłem że dziś większość zasilaczy ATX ma wentylatory 80mm, a te nieliczne które maja 120-140mm mają za zadanie podgrzewać obudowę bo dmuchają do jej środka?

Data: 2018-03-17 13:17:40
Autor: RadoslawF
HDD 3 TB
W dniu 2018-03-17 o 00:20, knrdz pisze:

[...]

Teraz twierdzisz że "pobierał powietrze bezpośrednio spoza obudowy"
w dyskusji ze mną twierdziłeś że wydmuchuje z obudowy.

Pozdrawiam

Data: 2018-03-17 14:36:24
Autor: knrdz
HDD 3 TB
W dniu 17.03.2018 o 13:17, RadoslawF pisze:
[...]

Może zacznij czytać zanim zaczniesz dyskutować? Już w pierwszej mojej wypowiedzi na ten temat napisałem wprost: "Wentylator 120-140 montowany na spodzie zasilacza działa w tej sposób że wciąga do niego powietrze (z obudowy, albo w nowych obudowach z zasilaczem montowanym na dole - bezpośrednio spod obudowy), które ogrzane opuszcza go perforowaną tylną ścianą".

Chyba dość jasno z tego wynika, że w owych (współczesnych) obudowach, w których miejsce na zamontowanie zasilacza przewidziano na samym spodzie, poniżej płyty głównej, czasem nawet w oddzielnym "tunelu", współczesne zasilacze ATX (czyli takie z jednym dużym wentylatorem umieszczonym na spodzie) pobierają powietrze spoza obudowy (spodem) i wydmuchują je poza obudowę (tyłem). Taki sam zasilacz zamontowany w obudowie ATX starego typu, czyli takich gdzie miejsce na zasilacz przewidziano powyżej płyty głównej, oczywiście wyciąga powietrze z obudowy i wydmuchuje na zewnątrz. Taki był standard obudów Tower AT i ATX praktycznie od początku ich powstania, ale dziś występuje tylko w najtańszym złomie. Więc nie ma co krytykować "konstruktorów", bo ci dawno wpadli na to, że do chłodzenia zasilacza lepiej nadaje się powietrze chłodniejsze od tego nagrzanego przez procesor i inne komponenty, widać producentów "obudów po 50 zł" na takich konstruktorów nie stać (najtańszą obudowę z zasilaczem montowanym na spodzie znalazłem w cenie ok. 80 zł).

Data: 2018-03-17 15:50:05
Autor: RadoslawF
HDD 3 TB
W dniu 2018-03-17 o 14:36, knrdz pisze:

[...]

Może zacznij pisać jednoznacznie.
Raz u ciebie wyciąga z obudowy a innym razem do niej wciąga.
Jak na razie jedyne co ci wychodzi to krytyka innych.
Ale trenuj dalej, kiedyś do czegoś dojdziesz.

Pozdrawiam

Data: 2018-03-17 15:58:12
Autor: knrdz
HDD 3 TB
W dniu 17.03.2018 o 15:50, RadoslawF pisze:

Może zacznij pisać jednoznacznie.
Raz u ciebie wyciąga z obudowy a innym razem do niej wciąga.

Może zanim zaczniesz krytykować naucz się czytać, albo rozumieć to co czytasz. Nigdzie nie napisałem że jakikolwiek zasilacz "wciąga powietrze do obudowy". Chyba że do swojej obudowy, nie do obudowy komputera. To, że zasilacz wciąga powietrze, podgrzewa je i wypuszcza do obudowy komputera stwierdziłeś w tym temacie wyłącznie Ty sam. Napisałeś nawet że stwierdziłeś to organoleptycznie, na własnym zasilaczu Corsair CX500. Jesteś zaiste wyjątkowym przypadkiem i dlatego posiadasz wyjątkowy zasilacz, bo pozostałe zasilacze tej marki, w tym CX500 pompują powietrze w dokładnie przeciwnym kierunku.

Jak na razie jedyne co ci wychodzi to krytyka innych.
Ale trenuj dalej, kiedyś do czegoś dojdziesz.

Powiedział co wiedział.

Data: 2018-03-17 17:29:21
Autor: RadoslawF
HDD 3 TB
W dniu 2018-03-17 o 15:58, knrdz pisze:

[...]

Brniesz dalej w brednie jakie piszesz.
Napisałeś w jednym poście "pobierał powietrze spoza obudowy",
post z 16 marca.
31 stycznia twierdziłeś że "pobiera z obudowy i wydmuchuje na zewnątrz".
:-)

Jak na razie jedyne co ci wychodzi to krytyka innych.
Ale trenuj dalej, kiedyś do czegoś dojdziesz.

Powiedział co wiedział.

Prawda powiedziana przez kogoś denerwuje najbardziej.

Pozdrawiam

Data: 2018-03-17 20:44:25
Autor: knrdz
HDD 3 TB
W dniu 17.03.2018 o 17:29, RadoslawF pisze:

Brniesz dalej w brednie jakie piszesz.

Raczej ty łżesz, nie rozumiem tylko czemu.

Ściślej mówiąc napisałem:
[...]
W oczywisty sposób wymieniam tu dwa standardy, stary, z zasilaczem zamontowanym na górze obudowy tower, gdzie powietrze które zasysa zasilacz oczywiście pobierane jest z obudowy. Ale wcześniej wspominam że to już nie jest standard, bo od paru lat obudowy przemyślane pod tym względem skonstruowane są inaczej, zasilacz znajduje się na dole i jego obieg powietrza jest niezależny od reszty komponentów komputera, pobierane jest spod obudowy i wypuszczane tyłem.

31 stycznia twierdziłeś że "pobiera z obudowy i wydmuchuje na zewnątrz".

Zwyczajnie łżesz, kompletny cytat z mojego postu z 31 stycznia zamieściłem w poprzednim poście, dla porządku zacytuję jeszcze raz:
[...]
Czyli już wtedy wymieniłem właśnie oba standardy, w obu powietrze wydmuchiwane jest przez zasilacz tylną ścianą (tą na której kiedyś montowano wentylator 80mm, dziś standardowo jest perforowana, a wentylator 120-140mm znajduje się na spodzie). W obudowach starego typu z zasilaczem montowanym na górze powietrze pobierane jest z obudowy, w nowych obudowach z zasilaczem montowanym na dole pobierane jest spoza obudowy, przez perforowaną dolną ścianę tej obudowy, czasem z filtrem przeciwkurzowym.
Oba te standardy wymieniłem po to by przeciwstawić je twojej absurdalnej tezie jakoby zasilacze ATX z dużym wentylatorem pobierały powietrze przez tylną ścianę spoza obudowy i wydmuchiwały ogrzane powietrze do wnętrza obudowy, dodatkowo ją dogrzewając (twój post z 30 stycznia i 31 stycznia zapewnienie że to "osobiście sprawdziłeś").

Prawda powiedziana przez kogoś denerwuje najbardziej.

Lecz się.

Data: 2018-03-17 21:23:50
Autor: RadoslawF
HDD 3 TB
W dniu 2018-03-17 o 20:44, knrdz pisze:

Brniesz dalej w brednie jakie piszesz.

Raczej ty łżesz, nie rozumiem tylko czemu.

Sam łżesz, dlaczego to się tyko domyślam.

Napisałeś dokładnie to:
[...]

Czyli pobiera powietrze z obudowy i wydmuchuje na zewnątrz.
Jakieś problemy ze zrozumieniem słowa pisanego?

[...]

I łżesz zaczynając zdanie oskarżając mnie o to.

Prawda powiedziana przez kogoś denerwuje najbardziej.

Lecz się.

Najpierw ty.

Pozdrawiam

Data: 2018-03-17 21:47:13
Autor: knrdz
HDD 3 TB
W dniu 17.03.2018 o 21:23, RadoslawF pisze:

Napisałeś dokładnie to:
[...]

A dalej po kropce: "Na poprzedni wynalazek z zasilaczem pobierającym powietrze znad procesora konstruktorzy wpadli w czasach gdy te procesory wytwarzały kilka do kilkunastu wat ciepła."
I co się niby nie zgadza? "Od ładnych paru lat standardem" czyli wcześniej był inny standard, który opisałem w kolejnym zdaniu, które w swoim cytacie wyciąłeś.
Innymi słowy zasugerowałem, że jeśli ktoś nie zauważył zmiany standardu, to może dlatego że "siedzi pod kamieniem" i dlatego Ameryki nie odkrył, bo zarzucany "konstruktorom" brak tej innowacji od lat jest już zaimplementowany wręcz jako nowy standard w obudowach z innej niż najniższa półki cenowej.

Oba te standardy są zasadniczo różne od twojego wyimaginowanego "standardu", który "osobiście sprawdziłeś", polegającego na podgrzewaniu wnętrza obudowy przez gorące powietrze wdmuchiwane do niej przez zasilacz.

[...]

Czyli pobiera z obudowy jeśli jest to obudowa starego typu, albo spoza obudowy jeśli jest to obudowa nowego typu.
Masz jakiś problem z oczami albo czytnikiem news i nie widzisz tego co jest w tym samym zdaniu umieszczone po przecinku?

Najpierw ty.

Pomidor.
Leczyć powinien się tu ten, u kogo błędne przekonanie o czymś (np. o kierunku przepływu powietrza w zasilaczu z dużym wentylatorem na spodzie) jest w stanie spowodować taką reakcję organizmu, że wbrew faktom swoją błędną teorię obserwuje w praktyce, albo w żywe oczy łże że zaobserwował.

Data: 2018-03-18 11:54:33
Autor: RadoslawF
HDD 3 TB
W dniu 2018-03-17 o 21:47, knrdz pisze:

Napisałeś dokładnie to:
[...]

Ja nie twierdzę co jest standardem, ja pokazuje że piszesz raz tak
a innym razem inaczej.

[...]

Problem to masz ty. Napisałeś co napisałeś a teraz się wijesz.

Najpierw ty.

Pomidor.

I to jest rzeczowa odpowiedź godna trolla internetowego.

[...]

A twoje błędne przekonanie że w zależności od miesiąca wentylator
raz wydmuchuje powietrze z obudowy a innym razem wciąga?
Jak rozumiem ono leczeniu nie podlega?  :-)

Pozdrawiam

Data: 2018-03-18 13:38:25
Autor: knrdz
HDD 3 TB
W dniu 18.03.2018 o 11:54, RadoslawF pisze:

Ja nie twierdzę co jest standardem, ja pokazuje że piszesz raz tak
a innym razem inaczej.

Po prostu nie rozumiesz tego co czytasz. Nic na to nie poradzę. Trzeba by się cofnąć do szkoły podstawowej, może za dużo lekcji opuszczałeś?

Problem to masz ty. Napisałeś co napisałeś a teraz się wijesz.

j.w.

Najpierw ty.

Pomidor.

I to jest rzeczowa odpowiedź godna trolla internetowego.

Nie, to jest prawidłowa odpowiedź dla kogoś kto zaczyna się bawić w przekomarzanie "najpierw ty". Skoro chcesz się bawić w "pomidor" to usłyszałeś "pomidor".

A twoje błędne przekonanie że w zależności od miesiąca wentylator
raz wydmuchuje powietrze z obudowy a innym razem wciąga?
Jak rozumiem ono leczeniu nie podlega?  :-)

Wskaż mi gdzie napisałem że standardowy zasilacz ATX "wciąga powietrze do obudowy" (gdy pod hasłem "obudowa" rozumiemy obudowę komputera). Tak twierdziłeś w tym wątku jedynie ty i od początku się z tego śmieję, bo to bzdura straszna. Dla mnie oczywistym jest że każdy typowy zasilacz ATX wyrzuca powietrze tylną ścianą, nieważne w którym miejscu ma zamontowany wentylator. A że w każdej typowej obudowie (starej czy nowej) ta tylna ściana zasilacza skierowana jest na zewnątrz obudowy komputera, to powietrze zawsze stamtąd wylatuje. Skąd zasilacz pobiera powietrze to już zależy od tego jak jest on w obudowie zainstalowany (na górze jak się dawniej zwykle montowało, czy na dole, wentylatorem w dół, jak się dziś zwykle montuje). Dziecko by zrozumiało, ale jak już wspomniałem, widać te braki z podstawówki. Może gdy zobaczysz na obrazkach to zrozumiesz. Tak to wygląda w nowych obudowach (zasilacz zamontowany jest wentylatorem do spodu, gdybyś miał wątpliwości):
https://www.scan.co.uk/images/products-extra/65035/5.jpg
A tak w "tradycyjnych" obudowach ATX tower:
http://cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/1010284944/original/topfanair.jpg
Na trzecim obrazku znowu obudowa starego typu (z zasilaczem montowanym na górze) i dodatkowo z zasilaczem ATX starego typu, czyli z małym głośnym wentylatorem:
http://cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/1010283580/original/airflowrear.jpg
Jak widać we wszystkich trzech opcjach powietrze wylatuje tylną ścianą, żaden typowy zasilacz nie ma odwrotnego przepływu powietrza, czyli takiego jak ty opisałeś słowami "Aż osobiście sprawdziłem. Ten który mam nie wyciąga tak jak piszesz tylko dmucha z zasilacza do wnętrza obudowy kompa". "Sprawdziłeś" w takim samym zasilaczu, w którym rzeczywisty kierunek przepływu powietrza (kierunek obrotów wentylatora) każdy może zaobserwować choćby w umieszczonym już wcześniej w tym wątku filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=wdn9a-s2qc4

Data: 2018-03-18 14:17:08
Autor: Roman Tyczka
HDD 3 TB
On Sun, 18 Mar 2018 13:38:25 +0100, knrdz wrote:

[...]

Wow, 2 m-ce minęły a Wy nadal się kopiecie? Po co? W jakim celu? Komu?

Roman Tyczka

Data: 2018-03-18 14:33:10
Autor: knrdz
HDD 3 TB
W dniu 18.03.2018 o 14:17, Roman Tyczka pisze:

Wow, 2 m-ce minęły a Wy nadal się kopiecie? Po co? W jakim celu? Komu?

Troll postanowił zacząć jeszcze raz i tym razem łże że ktoś inny niż on twierdzi że zasilacze dmuchają gorącym powietrzem do obudowy. Przypadek kliniczny.

Data: 2018-03-18 18:08:30
Autor: Roman Tyczka
HDD 3 TB
On Sun, 18 Mar 2018 14:33:10 +0100, knrdz wrote:

[...]

No właśnie, a tu nie klinika, więc mu nie pomożesz, za to podkarmiasz i
dajesz sens egzystencji.

Roman Tyczka

Data: 2018-03-18 19:07:43
Autor: RadoslawF
HDD 3 TB
W dniu 2018-03-18 o 18:08, Roman Tyczka pisze:

[...]

Sprowokował wzywając imiennie to ma.
A ze przy okazji okazało się że zdążył napisać coś odwrotnego niż dwa
miesiące temu to skorzystałem.

Pozdrawiam

Data: 2018-01-31 12:09:34
Autor: knrdz
HDD 3 TB
[...]

Aż zajrzałem do pierwszego lepszego sklepu by obejrzeć zasilacze. Nawet sortując po cenie od najtańszych trudno znaleźć jakikolwiek nie mający wentylatora 120-140mm, :

https://www.x-kom.pl/g-5/c/158-zasilacze-do-komputera.html?sort_by=price_asc

Pewnie samo badziewie do podgrzewania obudów sprzedają, sie nie znajo.

Data: 2018-01-30 10:49:46
Autor: knrdz
HDD 3 TB
W dniu 30.01.2018 o 00:36, RadoslawF pisze:

[...]

Coś mi się wydaje, że to "dawno i nieprawda". Ostatni raz łożyska kulkowe w dysku miałem w okresie gdy standardem były dyski 40-60GB, czyli z 15 lt temu. Były zauważalnie głośniejsze niż stosowane od tego czasu łożyska FDB. Dysk z ~2005 roku, z łożyskiem FDB (Samsung SP0812N): https://obrazki.elektroda.pl/7369251300_1378739883.jpg
Współczesne dyski Seagate https://www.seagate.com/www-content/product-content/barracuda-fam/desktop-hdd/barracuda-7200-14/en-us/docs/100686584p.pdf

Data: 2018-01-30 12:29:33
Autor: Adam
HDD 3 TB
W dniu 2018-01-30 o 00:36, RadoslawF pisze:
(...)
[...]

Łożyska nie cierne, tylko ślizgowe.

A niektóre z nich są "samosmarujące" - im olejenie może nawet zaszkodzić.

W serwerach bywają wentylatory z olejowymi łożyskami ślizgowymi. Niedawno zamykałem stare serwery Compaq, chodzące non-stop pewnie niewiele mniej, niż 20 lat, a wentylatory kręciły się nadal praktycznie jak nowe.
Mam też stare Delle i Fujitsu - tam wentylator zatrzymuje się, jak już całkiem zarośnie brudem i nie ma się jak obracać. Tyle, że to są maszyny konstrukcyjnie przewidziane do wymiany wentylatorów (oraz m.in. dysków, zasilaczy, pamięci) w trakcie pracy, bez przerywania działania systemu. A wentylatory są dublowane, raczej nie bywa, aby oba wraz (z jednego układu) zatrzymały się, tym samym downując system.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-02-09 19:41:34
Autor: Kamil
HDD 3 TB
Użytkownik "Adam" napisał:

Łożyska nie cierne, tylko ślizgowe.

Musieliście tak zaśmiecić mi wątek? Co to ma wspólnego z tematem?

BZPZDR

Data: 2018-01-31 13:47:30
Autor: Kamil
HDD 3 TB
Użytkownik "knrdz" napisał:

https://www.ceneo.pl/39845621
https://www.ceneo.pl/43693496
https://www.ceneo.pl/20358840

Dzięki. Dysk już mam. Czym go spartycjonować? PM8 widzi tylko 2TB, mimo to spartcjonowałem, ale d... System (XP) nie widzi partycji. Po powtórnym uruchomieniu PM8 jest error. Pomocy :)

Pozdrawiam

Data: 2018-01-31 15:44:46
Autor: Roman Tyczka
HDD 3 TB
On Wed, 31 Jan 2018 13:47:30 +0100, Kamil wrote:

[...]

PM8 jest z którego wieku? --
pozdrawiam
Roman Tyczka

Data: 2018-01-31 15:47:00
Autor: ń
HDD 3 TB
Może spróbować EaseUs ?

-- -- -
PM8 jest z którego wieku?

Data: 2018-01-31 16:00:29
Autor: knrdz
HDD 3 TB
W dniu 31.01.2018 o 13:47, Kamil pisze:

Dzięki. Dysk już mam. Czym go spartycjonować? PM8 widzi tylko 2TB, mimo to
spartcjonowałem, ale d... System (XP) nie widzi partycji. Po powtórnym
uruchomieniu PM8 jest error. Pomocy :)

Zainstalować współczesny OS z obsługą dysków większych niż 2.2TB? Ewentualnie szukać jakichś półśrodków, np. Seagate dla swoich dysków proponuje program DiscWizard Extended Capacity Manager, dzięki któremu nadwyżka ponad obsługiwane przez MBR 2.2TB jest widziana jako oddzielny dysk.
http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/007663en?language=en_US&key=ka03A000000y1U0QAI&kb=n&wwwlocale=en-us

DiscWizard do działania wymaga w systemie jakiegoś dysku Seagate/Samsung, ale pewnie są też wersje bez ograniczeń, bo to OEMowa odmiana softu Acronisa.

Data: 2018-02-09 19:40:02
Autor: Kamil
HDD 3 TB
Użytkownik "knrdz" napisał:

Zainstalować współczesny OS z obsługą dysków większych niż 2.2TB?

Zainstalowałem Ubuntu. Owszem widzi cały dysk, ale mimo pewnych zalet jak to, że nie trzeba szukać i instalowac żadnych driverów to dla okienkowca jest dość trudny w obsłudze. Zainstalowałem W 7. Trudno o bardziej kretyński wynalazek. Nie wspominając o wymaganiach dyskowych to konfiguracja np. sieci to droga przez mękę. Czy nie ma juz normalnyh programitów w M$?

[...]

I to jest sensowne rozwiązanie.

[...]

Niestety mój dysk to Toshiba. Może uda się coś znaleźć.

Dzięki za podpowiedzi, link i pozdrawiam.

Data: 2018-03-19 12:33:19
Autor: radekp@konto.pl
HDD 3 TB
Mon, 29 Jan 2018 01:54:29 +0100, w <p4lrc6$914$1@node1.news.atman.pl>, knrdz
<xaeqm@tnmrgn.cy> napisał(-a):

2TB się nie opłaca, 50 zł drożej masz 3TB

https://www.ceneo.pl/39845621
https://www.ceneo.pl/43693496
https://www.ceneo.pl/20358840

Miałem właśnie pytać się o dyski Toshiby 3GB, ale widzę że uzyskałem odpowiedź
"od ręki" :)
Pytanie mam jak z niezawodnością Toshib? Seagate czy WD jakoś nie budzą mojego
zaufania -- w jak wygląda sprawa z Toshibami?
(Bardziej mi zależy na niezawodności czy 10% lepszej wydajności)

Data: 2018-01-30 03:32:24
Autor: Marcin Debowski
HDD 3 TB
On 2018-01-28, knrdz <xaeqm@tnmrgn.cy> wrote:
[...]

Ja sie jeszcze nadziałem na inny myk. Kupiłem bardzo tanio całkowicie nowy dysk zewnętrzny i dopiero jak sprawdziłem co w środku siedzi i jaki ma nr serii to wydało się dlaczego był taki tani.

--
Marcin

Data: 2018-01-30 10:19:06
Autor: knrdz
HDD 3 TB

Ja sie jeszcze nadziałem na inny myk. Kupiłem bardzo tanio całkowicie
nowy dysk zewnętrzny i dopiero jak sprawdziłem co w środku siedzi i
jaki ma nr serii to wydało się dlaczego był taki tani.

Bywa i w drugą stronę - jako "nowe dyski" bywają sprzedawane dyski wyciągnięte z obudów zewnętrznych. Oczywiście allegrowi handlowcy nie uważają za stosowne napomknąć o tym w opisie, według nich wszystko w porządku, a dyski są "nowe". Nawet jeśli są nieużywane, to przecież bez żadnej gwarancji, poza tym co obiecuje sam sprzedawca.
To element komputera na którym chyba najczęściej oszukują nieuczciwi sprzedawcy. Bo i najłatwiej, w specyfikacji "nowego" komputera piszą "dysk 500GB" i może to być zarówno coś z aktualnej oferty producentów dysków, a może być i 4-talerzowy 10-letni złom, oferujący 1/3 wydajności współczesnych dysków.

Data: 2018-01-30 19:15:28
Autor: Sebastian Biały
HDD 3 TB
On 1/30/2018 10:19 AM, knrdz wrote:
[...]

Od dawna szukam dysków typu storage gdzie mi to nie przeszkadza. Prawde mówić dysk mogłby mieć nawet 1/4 predkości obrotowej. Niestety nikt nie produkuje *wolnych* ale pojemnych i tanich dysków :D

Data: 2018-01-30 20:10:55
Autor: knrdz
HDD 3 TB
W dniu 30.01.2018 o 19:15, Sebastian Biały pisze:

Od dawna szukam dysków typu storage gdzie mi to nie przeszkadza. Prawde
mówić dysk mogłby mieć nawet 1/4 predkości obrotowej. Niestety nikt nie
produkuje *wolnych* ale pojemnych i tanich dysków :D

Tylko czemu wolne=tanie? Wyprodukowanie dysku 5400RPM kosztuje praktycznie tyle samo co dysku 7200RPM. Wyprodukowanie dysku wolnego ze względu na gęstość zapisu, czyli zamiast 3 talerzy o standardowej dziś pojemności 1TB posiadającego 5*600GB byłoby pewnie nawet droższe.

Taki poserwerowy złom jak w OP byłby w tym celu w sam raz, gdyby sprzedawcy nie oszukiwali na jego pochodzeniu ("nowy, leżak magazynowy, 0 godzin") i przez to na jego cenie (50 zł taniej od rzeczywiście nowego dysku, o tej samej pojemności ale współczesnej konstrukcji), tylko sprzedawali je w cenie odpowiedniej dla ich stanu 100-150 zł za takie używane 3TB, też bym pewnie brał na storage. A tak - wolę jednak dopłacić te 50 zł do nówki.

Data: 2018-01-30 20:40:16
Autor: Sebastian Biały
HDD 3 TB
On 1/30/2018 8:10 PM, knrdz wrote:
Od dawna szukam dysków typu storage gdzie mi to nie przeszkadza. Prawde
mówić dysk mogłby mieć nawet 1/4 predkości obrotowej. Niestety nikt nie
produkuje *wolnych* ale pojemnych i tanich dysków :D
Tylko czemu wolne=tanie?

Byc może stawia to mniejsze kryteria dla prędkości elektroniki i szybkości korygowania głowicy i większe toleracje mechaniczne.

Wyprodukowanie dysku 5400RPM kosztuje praktycznie tyle samo co dysku 7200RPM.

Zdaje sobie z tego sprawde ale nie widac tego w cenach.

Wyprodukowanie dysku wolnego ze względu na gęstość zapisu, czyli zamiast 3 talerzy o standardowej dziś pojemności 1TB posiadającego 5*600GB byłoby pewnie nawet droższe.

Możliwe że jest inaczej: wyprodukowanie gęstego talerza wymaga znacznie droższego procesu produkcyjnego i dodatkowo stara linia produkcyjna dalej działa.

Taki poserwerowy złom jak w OP byłby w tym celu w sam raz

Byłby, tym bardziej że w serwerach jest troche bezpieczniej niż w desktopie w okolicy kopyt zawodowego gracza czy w okolicy fake zasilacza z kompa za 500zl z MM.

HDD 3 TB