HDD 3TB format

Data: 2012-05-22 20:39:05
Autor: Rafal Lukawski
HDD 3TB format
On 2012-05-22 19:49, rs wrote:
czy to jest normalne, zeby taki dysk formatowal sie do NTFS poltora
dnia? niby duza przestrzen, ale bez przesady.<rs>

Jezeli z jakiegos powodu wybrales zerowanie calej powierzchni dysku, w pol dnia powinien sie wyrobic. Jakie masz transfery?

Data: 2012-05-22 15:02:00
Autor: rs
HDD 3TB format
On Tue, 22 May 2012 20:39:05 +0200, Rafal Lukawski
<rafalweb@lukawski.pl> wrote:

On 2012-05-22 19:49, rs wrote:
[...]

nie wiem, bo sie formatuje. nie zeruje go. zwykly format partycji z
disk manager. <rs>

Data: 2012-05-22 21:13:09
Autor: Rafal Lukawski
HDD 3TB format

nie wiem, bo sie formatuje. nie zeruje go. zwykly format partycji z
disk manager.<rs>

Przetlumacz to prosze na pecetowe pojecie, nie na windowsowe ;)

Data: 2012-05-22 15:51:31
Autor: rs
HDD 3TB format
On Tue, 22 May 2012 21:13:09 +0200, Rafal Lukawski
<rafalweb@lukawski.pl> wrote:

nie wiem, bo sie formatuje. nie zeruje go. zwykly format partycji z
disk manager.<rs>

Przetlumacz to prosze na pecetowe pojecie, nie na windowsowe ;)

myslalem, ze formatowanie jest pojeciem uniwersalnym. za
zabezpieczajac sie nawet dodalem "zwykle".

PS> Quick format - tworzy strukture na dysku, format pod windowsami zazwyczaj zeruje ca powierzchnie.

czy aby jestes aby tego pewnien? <rs>

Data: 2012-05-23 05:37:37
Autor: Rafal Lukawski
HDD 3TB format
<rafalweb@lukawski.pl>  wrote:

> [...]

zabezpieczajac sie nawet dodalem "zwykle".

PS>  Quick format - tworzy strukture na dysku, format pod windowsami

Mog si myli w zakresie operacji zapis/odczyt. Ostatni raz penego formatu z win uzylem jakies pare lat temu, moze to byl jeszcze dos). Innymi slowy wszystko wskazywalo na to (lecce procenty itp), ze zapisuje (lub ewentualnie *odczytuje*) sektor po sektorze. Uzasadnienie zapewne jest takie, e system sprawdza sobie w ten sposb cay dysk.

Samo stworzenie struktur NTFS to czas nie wikszy od 1 minuty. Pu Quick format.

Data: 2012-05-23 09:55:10
Autor: Gotfryd Smolik news
HDD 3TB format
On Wed, 23 May 2012, Rafal Lukawski wrote:

On 2012-05-22 21:51, rs wrote:
[...]

  Tak wasnie, czyta, aby zrobic sobie map badsektorw.
  W poaczeniu z dyskami obsugujacymi revectoring uszkodzonych
czsci ma to may sens, no ale a nu ktos uywa dysku sprzed 20 lat,
kompatybilnosc ma by!
  ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-23 11:34:29
Autor: Remek
HDD 3TB format
Użytkownik "Rafal Lukawski" napisał:

Quick format - tworzy strukture na dysku, format pod windowsami
zazwyczaj zeruje całą powierzchnie.

Bredzisz jak zwykle. Format pod Windows zeruje powierzchnię??? Żaden format
i pod żadnym systemem nie zeruje powierzchni. Do tego służą dedykowane
programy. Przełącznik /u to też nie zerowanie.

Remek

Data: 2012-05-23 16:10:20
Autor: Rafał Łukawski
HDD 3TB format
On 2012-05-23 11:34, Remek wrote:
[...]

Cześc gówniarzu podwórkowy,

Pragne przypomnieć, że zweryfikowałem swoją wypowiedź wspominając, iż to może być zapis/lub odczyt w celu weryfikacji dysku.

Ja nie mam patentu na nieomylnośc, co znaczy tylko, że do woli moge tępić takie chamskie gówno jakie tu reprezentujesz.

pozdrawiam

Remek

Data: 2012-05-23 17:41:34
Autor: DooMiniK
HDD 3TB format
On 23/05/2012 10:34, Remek wrote:
[...]

Bredzisz jak zwykle.
Już w Windows Vista 'pełne' formatowanie zeruje sektory, wywala roota,
zeruje uprawnienia itd. W Windows 7 (32/64bit) też _sektory są zerowane_. W Win7 wbudowane narzędzie nie robi zmian ADS.

http://support.microsoft.com/kb/941961

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-05-23 17:30:14
Autor: jureq
HDD 3TB format
Dnia Wed, 23 May 2012 17:41:34 +0100, DooMiniK napisał(a):

W Win7 wbudowane narzędzie nie robi zmian ADS.

A tego nie rozumiem. Jeśli usuwa pliki to i ich ADSy też są usuwane. Więc o jakich ADSach piszesz?

Data: 2012-05-23 19:48:44
Autor: DooMiniK
HDD 3TB format
On 23/05/2012 18:30, jureq wrote:
Dnia Wed, 23 May 2012 17:41:34 +0100, DooMiniK napisał(a):

W Win7 wbudowane narzędzie nie robi zmian ADS.

A tego nie rozumiem. Jeśli usuwa pliki to i ich ADSy też są usuwane. Więc
o jakich ADSach piszesz?

Skrót myślowy - Win7 ogólnie inaczej obrabia formatowanie, zrezygnowano
z metodologii ADS. Mogę poszukać w notatkach.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-05-23 18:56:24
Autor: Rafal Lukawski
HDD 3TB format
On 2012-05-23 18:41, DooMiniK wrote:
[...]

Dzięki za update Dominik, każdy tu może sie czegoś nauczyć odnosnie biurkowego OS'a (włącznie ze mną, bo nie miałem namiarów na potwierdzenie swoich przypuszczeń).

HDD 3TB format