HDD Killer

Data: 2015-10-17 21:13:50
Autor: PeJot
HDD Killer
Czołem. Ze starych czasów został mi dysk 250 GB PATA ( Caviar blue ), z którym nie wiadomo bardzo było co zrobić. Na znanym portalu aukcyjnym zakupiłem *najtańszą* obudowę zewnętrzną do dysku z zasilaczem i interfejsem PATA/USB zrobiłem dysk przenośny dla syna. Popracowało toto jakiś czas aż się popsuło - W7 dysk widział, ale nie rozpoznawał formatu. Po tym padzie pomyślałem że dzieciak nie dopilnował wyłączania pamięci USB. Format zrobiony na żywca, pod PATA, SMART OK. Całość popracowała znowu jakiś czas, aż do dziś, gdy format znów jest nieczytelny. Pal licho dane, ale wydaje mi się że to chińska elektronika PATA/USB albo zasilacz najzwyczajniej w świecie zarzyna dysk. Najprostsze wyjście to kupno innej kieszeni, ale wybór kieszeni z interfejsem PATA jest praktycznie zerowy. Jakieś pomysły ? Mam pod ręką przelotkę SATA/PATA, ale wątpię by się to zmieściło w kieszeni z interfejsem SATA/USB.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2015-10-18 10:46:47
Autor: ToMasz
HDD Killer
W dniu 17.10.2015 o 21:13, PeJot pisze:
Czołem. Ze starych czasów został mi dysk 250 GB PATA ( Caviar blue ), z
którym nie wiadomo bardzo było co zrobić. Na znanym portalu aukcyjnym
zakupiłem *najtańszą* obudowę zewnętrzną do dysku z zasilaczem
plastikowa? JEśli tak, to sprawdzaj temperatury w momencie wystąpienia problemów
ToMasz

Data: 2015-10-18 11:48:13
Autor: PeJot
HDD Killer
W dniu 2015-10-18 o 10:46, ToMasz pisze:
[...]
plastikowa?

Amelinium, ale bez otworów wentylacyjnych/ Pad nastąpił najprawdopodobniej przy wyłączaniu.
JEśli tak, to sprawdzaj temperatury w momencie wystąpienia
problemów

SMART dysku ( i temperatura ) nie zawsze jest dostępny przez USB.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2015-10-18 15:18:43
Autor: PeJot
HDD Killer
[...]

W7 pod PATA praktycznie same zrobiły porządek i dysk wygląda na czytelny. SMART milczy. Tymczasem firmowe obudowy do dysku z interfejsem PATA/SATA kosztują 2xwięcej niż ten 250 GB dysk jest wart, ale z drugiej strony wolałbym żeby dzieciak miał swój dysk przenośny. Poleci ktoś jakiś *sprawdzony* model kieszeni z interfejsem SATA/PATA ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2015-10-19 11:33:49
Autor: radekp@konto.pl
HDD Killer
Sun, 18 Oct 2015 15:18:43 +0200, w <n0067k$i6l$1@node1.news.atman.pl>, PeJot
<PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl> napisał(-a):

> [...]

W7 pod PATA praktycznie same zrobiły porządek i dysk wygląda na czytelny. SMART milczy. Tymczasem firmowe obudowy do dysku z interfejsem PATA/SATA kosztują 2xwięcej niż ten 250 GB dysk jest wart, ale z drugiej strony wolałbym żeby dzieciak miał swój dysk przenośny. Poleci ktoś jakiś *sprawdzony* model kieszeni z interfejsem SATA/PATA ?

Natec Rhino - polecam. Staranne wykonanie, wszystko działa jak należy.
Gembird - nie polecam. Ciężko odkręcić, zamocować, skręcić, nawet kable różnego
koloru. Zbiór wad, nawet wkrętak był jakiś lewy. I szybko się zepsuł.

Data: 2015-10-19 18:36:32
Autor: PeJot
HDD Killer
W dniu 2015-10-19 o 11:33, radekp@konto.pl pisze:
Poleci ktoś
jakiś *sprawdzony* model kieszeni z interfejsem SATA/PATA ?

Natec Rhino - polecam. Staranne wykonanie, wszystko działa jak należy.

I cena akceptowalna. THX za opinię.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem