HDD - Read verification failed

Data: 2018-11-17 16:14:19
Autor: E
HDD - Read verification failed
Mój WD HDD SATA 2.5" pokazuje podczas testu
który uruchomiłam z BIOSu:
Error code 0000: Read verification failed.
Błąd pokazuje się natychmiast po stracie testu.

Czym i jak przetestować ten dysk żeby stwierdzić
czy jeszcze się do czegoś nadaje?

Data: 2018-11-17 17:22:58
Autor: Sebastian Biały
On 17/11/2018 16:14, E wrote:
Czym i jak przetestować ten dysk żeby stwierdzić
czy jeszcze się do czegoś nadaje?

smartctl -t long /dev/sda

Więcej:

https://www.thomas-krenn.com/en/wiki/SMART_tests_with_smartctl

Data: 2018-11-17 18:58:13
Autor: E

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
On 17/11/2018 16:14, E wrote:
[...]

Dzięki, ale nie używam linuksa. :-(

Data: 2018-11-17 19:26:47
Autor: E

On 17/11/2018 16:14, E wrote:
[...]

Jeszcze dodam, że niczego z tego dysku nie muszę backupować
ani ratować. Natomiast chciałabym wiedzieć czy jeszcze można
go używać, jako systemowy lub tylko jako miejsce na dodatkowe
kopie danych, niekoniecznie super ważnych. To takie dla mnie
dwie skrajności.
W tej chwili BIOS go wykrywa, natomiast system Windows nie.

Data: 2018-11-17 19:41:27
Autor: n
HDD - Read verification failed
A nie masz w BIOSie opcji testowania dysku?
Jesli dysk (partycja) nie jest sformatowany, to windows może go nie wykryć, ale powinien wykryć instalator windowsa.
Tym bardziej, jeżeli w ogóle nie miałby aktywnych partycji.

Data: 2018-11-17 19:50:59
Autor: E

Użytkownik "n" <n@a.e> napisał w wiadomości news:pspncs$odr$1node2.news.atman.pl...
[...]

Od tego zaczęłam opis problemu:
Mój WD HDD SATA 2.5" pokazuje podczas testu
który uruchomiłam z BIOSu:
Error code 0000: Read verification failed.
Błąd pokazuje się natychmiast po starcie testu.

Ten dysk był wcześniej używany, były na nim partycje, co najmnie dwie
i oczywiście byly one sformatowane.

Data: 2018-11-17 20:05:34
Autor: E

Użytkownik "E" <nie@pisz.pl> napisał w wiadomości news:5bf062f5$0$522$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Twoja wcześniejsza uwaga spowodowała, że zajrzałam do Zarządzania dyskami.
Próby z tym dyskiem robię jako z dyskiem zewnętrznym podłączonym
do USB przy pomocy adaptera SATA - USB.
Zarządzanie dyskami podaje:
Dysk 1
Wymienny E:
Brak nośnika.

Po tym sprawdzeniu na liście Explorera Windows pokazała się litera E:
/wcześniej jej nie było/.
Po kliknięciu na E: pokazuje się komunikat:
Włóż dysk do stacji dysków E:

Mogłabym spróbować ten dysk sformatować, ale jeszcze się wstrzymuję,
bo może warto go przed tym czymś przetestować.

Data: 2018-11-17 20:08:52
Autor: Sebastian Biały
On 17/11/2018 20:05, E wrote:
bo może warto go przed tym czymś przetestować.

smartctl ...

Data: 2018-11-17 20:28:30
Autor: E
HDD - Read verification failed
Przepraszam, nie zupełnie tak było jak opisałam,
bo podane przeze mnie informacje odczytane w Zarządzaniu
dyskami oraz pokazanie się litery E: w Explorerze miały
miejsce gdy podłączony był sam adapter, a nie dysk do adaptera.
Robiłam tyle prób, ze juz się trochę gubię.
Jeszcze raz przepraszam za zamieszanie.

Podsumowując:
- test w BIOSie pokazuje błąd:
  Error code 0000: Read verification failed.
  Błąd pokazuje się natychmiast po starcie testu.
- dysku nie widzą Windows, ani w Zarządzaniu dyskami,
  ani w Explorerze czy Mój komputer, więc nie będę mogła
  założyć partycji i sformatować dysku.
Jedyna nadzieja, że Windows go zobaczy podczas
instalacji systemu na nim, ale chyba dużej szansy nie ma.

Data: 2018-11-18 01:16:29
Autor: Marcin Debowski
On 2018-11-17, E <nie@pisz.pl> wrote:
Podsumowując:
- test w BIOSie pokazuje błąd:
  Error code 0000: Read verification failed.
  Błąd pokazuje się natychmiast po starcie testu.

To jest jakiś laptop Lenovo? Nie, że to robi, ale ten komunikat wydaje się specyficzny dla tej platformy więc to nie jest standardowy komunikat, który cokolwiek mówi. Możesz ten dysk wyjąć i przełożyć do jakiejś obudowy usb czy podobnej i wtedy przetestować?

Raczej nie.

--
Marcin

Data: 2018-11-18 13:09:22
Autor: E
HDD - Read verification failed
BIOS wykrywa ten dysk gdy jest w laptopie i przy próbie
uruchomienia testu pokazuje błąd, o którym pisałam na początku.
Natomiast dysk przypięty do adaptera USB nie jest widoczny
ani w menedżerze plików, ani w panelu administracyjnym.

To jest laptop IBM Lenovo.

Próba zainstalowania na nim Linuxa Mint 19 na początku
wyglądała dobrze, bo nawet udało się połączenie z siecią
bezprzewodową, ale potem nie mogłam jej skończyć z powodu
komunikatów:
najpierw Error - Input/output error during read on /dev/sda
a potem napisał, że utworzenie systemu plików nie powiodło się.

To chyba koniec tego dysku.

Data: 2018-11-18 17:38:34
Autor: E

Użytkownik "E" <nie@pisz.pl> napisał w wiadomości news:5bf15659$0$483$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Znalazłam płytę z MHDD 4.6, zbootowałam z niej, ale omawianego
dysku podłączonego do adaptera USB program nie widzi.
Nie ma go na liście żeby móc wybrać numer dysku.

Data: 2018-11-18 20:01:14
Autor: n
HDD - Read verification failed
Nie zobaczy bez sterownika adaptera.

-- -- -
dysku podłączonego do adaptera USB program nie widzi.

Data: 2018-11-18 20:20:16
Autor: E
Użytkownik "n" <n@a.e> napisał w wiadomości news:pssctu$9cm$1node2.news.atman.pl...

dysku podłączonego do adaptera USB program nie widzi.

Nie zobaczy bez sterownika adaptera.

To co zrobić? Jak do programu z bootowalnej płyty
dopisać sterownik adaptera, pod warunkiem, że go
w internecie znajdę i jak sprawdzić, że ten sterownik
pasuje?

Data: 2018-11-19 09:24:03
Autor: n
HDD - Read verification failed
Zwykły USB 2.0 powinien pójść, jeżeli w BIOS jest opcja "generic USB on" czy podobnie włączona.
USB 3.0 lub eSata często nie idzie.
Mnie się zdarza, że jedną prostą kieszeń na USB 2.0 widzi, a innej (bardziej wyrafinowanej) nie widzi
Dodatkowo sprawdź gniazda czy się jakaś blaszka nie zagięła, i zasilanie.
Najlepiej chyba byłoby podłączyć dysk bezpośrednio do szyny Sata(ISA) przez adapter napędu CD.

-- -- -
To co zrobić?

Data: 2018-11-21 14:50:56
Autor: pueblo
HDD - Read verification failed
Witaj E, 18 lis 2018 w news:5bf1958f$0$489$65785112news.neostrada.pl
napisałeś/aś:

Znalazłam płytę z MHDD 4.6, zbootowałam z niej, ale omawianego
dysku podłączonego do adaptera USB program nie widzi.
Nie ma go na liście żeby móc wybrać numer dysku.

Nie wiem czy usb też, ale podłączony do portu sata powinien się pokazać jak w bios zmienisz na AHCI na IDE

Data: 2018-11-19 02:29:07
Autor: Marcin Debowski
On 2018-11-18, E <nie@pisz.pl> wrote:
[...]

Wsadz dysk w obudowę usb. Nie podłączaj.

Odpal tego Minta jako sesję "live". Otwórz okienko terminala. Napisz (wykonaj) w nim: sudo -i <ENTER>.

Wepnij ten dysk.

Wykonaj w terminalu dmesg i wklej tu jakieś 25 ostatnich lini (lub dmesg |tail -25)

--
Marcin

Data: 2018-11-19 08:01:15
Autor: E

Użytkownik "Marcin Debowski" <agatek@INVALID.zoho.com> napisał w wiadomości
On 2018-11-18, E <nie@pisz.pl> wrote:
> [...]

Wepnij ten dysk.
Wykonaj w terminalu dmesg i wklej tu jakieś 25 ostatnich lini (lub dmesg

Dzięki za instrukcję. Zrobilam tak, jak napisałeś. Skopiowałam
to co się wyświetliło w okienku terminala, ale nie wiedziałam
jak to wkleić gdzieś na dysku twardym, więc zrobilam zdjęcie
smartfonem i wysłałam je tu: https://imgup.pl/i/FYVr
Teraz czekam na wyrok. :-)

Data: 2018-11-19 07:58:12
Autor: Marcin Debowski
On 2018-11-19, E <nie@pisz.pl> wrote:
> [...]

to co się wyświetliło w okienku terminala, ale nie wiedziałam
jak to wkleić gdzieś na dysku twardym, więc zrobilam zdjęcie

Podłącz kabel sieciowy / wifi i otwórz sobie jakąś pocztę pod www bo się zazdjęcisz :)

Teraz czekam na wyrok. :-)

Moment, jeszcze nie :)
Na razie jak widać dysk jest widoczny.

ponownie sudo -i

Zomacz teraz czy masz (też pod terminalem) smartctl.
Jeśli nie to najpierw:
apt update
apt install smartmontools

a po instalacji:
smartctl -a -d sat /dev/sdb

i wklej cały wynik.

Nie wiem jakiego terminala używa mint ale jeśli ma u góry opcję Edytuj a w środku "zaznacz wszystko" to zrób to a później też pod edit "kopiuj" i dalej do poczty :)

A jak nie to np tak:
smartctl -a -d sat /dev/sdb > /1.txt; chmod 0666 /1.txt

a poźniej wejdź menadzerem plików lub dowolnym edytorem tekstu (na pewno są ze 2 pod "live") na / i otwórz ten plik

--
Marcin

Data: 2018-11-19 08:09:45
Autor: Marcin Debowski
On 2018-11-19, Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> wrote:
smartctl -a -d sat /dev/sdb

może lepiej -x zamiast -a

--
Marcin

Data: 2018-11-19 10:52:20
Autor: E

Użytkownik "Marcin Debowski" <agatek@INVALID.zoho.com> napisał w wiadomości news:o2uID.590616$FD.307490fx17.ams1...
On 2018-11-19, E <nie@pisz.pl> wrote:
> [...]

a poźniej wejdź menadzerem plików lub dowolnym edytorem tekstu (na pewno
są ze 2 pod "live") na / i otwórz ten plik

Kabla sieciowego nigdy nie używałam do laptopa.
Sieć bezprzewodowa działała wczoraj podczas instalacji Minta 19,
natomiast z terminala połączenia z internetem nie mam.
Przynajmniej nie wiem jak to zrobić. Wywolałam FireFoxa,
ale połączenia nie ma.

Na szczęście mogłam zapisać kopię tego co na terminalu
na pendrivie, więc się nie zazdjęczę. :-)

Twoją radę by wpisać -x zamiast -a przeczytałam dopiero po wyjściu
z Linuxa, ale i tak do tego nie doszłam, bo smartmontools się
nie zainstalował. Przypuszczam, że właśnie brak połączenia z internetem
był tego przyczyną.

Wyglądało to tak:
mint@mint:~$ sudo -i

root@mint:~# apt install smartmontools
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
Suggested packages:
  gsmartcontrol smart-notifier
Recommended packages:
  mailx | mailutils
The following NEW packages will be installed:
  smartmontools
0 upgraded, 1 newly installed, 0 to remove and 4 not upgraded.
Need to get 456 kB of archives.
After this operation, 1570 kB of additional disk space will be used.
Err:1 http://archive.ubuntu.com/ubuntu bionic/main i386 smartmontools i386 6.5+svn4324-1
  Could not resolve 'archive.ubuntu.com'
E: Failed to fetch http://archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/s/smartmontools/smartmontools_6.5+svn4324-1_i386.deb
Could not resolve 'archive.ubuntu.com'
E: Unable to fetch some archives, maybe run apt-get update or try with -- fix-missing?
root@mint:~#

Jeszcze raz dziękuję

Data: 2018-11-19 10:10:29
Autor: Marcin Debowski
On 2018-11-19, E <nie@pisz.pl> wrote:
[...]

Do sciągnięcia smatmontools musisz mieć sieć. Cholera, nie mam pod ręką Minta-live... To jest taki pulpit?
https://linux-cdn.softpedia.com/screenshots/Linux-Mint-Stable_2.jpg

Jeśli tak, to w prawym górnym rogu, na prawo od ikony głośniczka, masz ikonę apletu sieciowego (przynajmniej tak wygląda). Kliknij na nią prawym lub lewym przyciskiem myszy i zobacz czy nie pojawią Ci się opcje aby połączyć się po wifi.

--
Marcin

Data: 2018-11-19 11:47:49
Autor: E
Użytkownik "Marcin Debowski" <agatek@INVALID.zoho.com> napisał w wiadomości news:p_vID.466422$pK.429320fx20.ams1...

Do sciągnięcia smatmontools musisz mieć sieć. Cholera, nie mam pod ręką
Minta-live... To jest taki pulpit?
https://linux-cdn.softpedia.com/screenshots/Linux-Mint-Stable_2.jpg
Twój rysunek przypomniał mi, że kiedyś, dawno temu, używałam
Minta 17.2  i że wtedy miałam internet. Odnalazłam płytkę i połączenie
się udało. Przypuszczam, że pod Mintem 19 będzie podobnie.
Zrobiam wszystko wg Twojej rozpiski od razu pod 17.2 i wyszło tak:
(przepraszam za tak długi tekst, ale nie wiem co mogę opuścić, natomiast
do hostingu pliku, który nie jest obrazkiem, wysłać nie potrafię):

[...]
0 upgraded, 1 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
Need to get 429 kB of archives.
After this operation, 1,446 kB of additional disk space will be used.
Get:1 http://archive.ubuntu.com/ubuntu/ trusty/main smartmontools i386 6.2+svn3841-1.2 [429 kB]
Fetched 429 kB in 0s (1,629 kB/s)
Selecting previously unselected package smartmontools.
(Reading database ... 160575 files and directories currently installed.)
Preparing to unpack .../smartmontools_6.2+svn3841-1.2_i386.deb ...
Unpacking smartmontools (6.2+svn3841-1.2) ...
Processing triggers for ureadahead (0.100.0-16) ...
Processing triggers for man-db (2.6.7.1-1ubuntu1) ...
Setting up smartmontools (6.2+svn3841-1.2) ...
Processing triggers for ureadahead (0.100.0-16) ...
mint ~ # smartctl -x -d sat /dev/sdb
smartctl 6.2 2013-07-26 r3841 [i686-linux-3.16.0-38-generic] (local build)
Copyright (C) 2002-13, Bruce Allen, Christian Franke, www.smartmontools.org

=== START OF INFORMATION SECTION ===
Model Family:     Western Digital Scorpio Blue Serial ATA
Device Model:     WDC WD1600BEVS-08RST2
Serial Number:    WD-WXE308K00331
LU WWN Device Id: 5 0014ee 20162ba81
Firmware Version: 08.01G08
User Capacity:    160,041,885,696 bytes [160 GB]
Sector Size:      512 bytes logical/physical
Device is:        In smartctl database [for details use: -P show]
ATA Version is:   ATA/ATAPI-7 (minor revision not indicated)
Local Time is:    Mon Nov 19 10:48:14 2018 UTC
SMART support is: Available - device has SMART capability.
SMART support is: Enabled
AAM feature is:   Disabled
APM level is:     128 (minimum power consumption without standby)
Rd look-ahead is: Enabled
Write cache is:   Enabled
ATA Security is:  Disabled, NOT FROZEN [SEC1]
Wt Cache Reorder: Unknown

=== START OF READ SMART DATA SECTION ===
SMART overall-health self-assessment test result: PASSED
Warning: This result is based on an Attribute check.

General SMART Values:
Offline data collection status:  (0x00) Offline data collection activity
     was never started.
     Auto Offline Data Collection: Disabled.
Self-test execution status:      (   0) The previous self-test routine completed
     without error or no self-test has ever
     been run.
Total time to complete Offline
data collection:   ( 6780) seconds.
Offline data collection
capabilities:     (0x7b) SMART execute Offline immediate.
     Auto Offline data collection on/off support.
     Suspend Offline collection upon new
     command.
     Offline surface scan supported.
     Self-test supported.
     Conveyance Self-test supported.
     Selective Self-test supported.
SMART capabilities:            (0x0003) Saves SMART data before entering
     power-saving mode.
     Supports SMART auto save timer.
Error logging capability:        (0x01) Error logging supported.
     General Purpose Logging supported.
Short self-test routine
recommended polling time:   (   2) minutes.
Extended self-test routine
recommended polling time:   (  87) minutes.
Conveyance self-test routine
recommended polling time:   (   6) minutes.
SCT capabilities:         (0x103f) SCT Status supported.
     SCT Error Recovery Control supported.
     SCT Feature Control supported.
     SCT Data Table supported.

SMART Attributes Data Structure revision number: 16
Vendor Specific SMART Attributes with Thresholds:
ID# ATTRIBUTE_NAME          FLAGS    VALUE WORST THRESH FAIL RAW_VALUE
  1 Raw_Read_Error_Rate     POSR--    200   200   051    -    0
  3 Spin_Up_Time            PO-- --    185   185   021    -    1708
  4 Start_Stop_Count        -O-- CK   097   097   000    -    3711
  5 Reallocated_Sector_Ct   PO-- CK   200   200   140    -    0
  7 Seek_Error_Rate         POSR--    100   253   051    -    0
  9 Power_On_Hours          -O-- CK   090   090   000    -    7570
 10 Spin_Retry_Count        PO-- C-   100   100   051    -    0
 11 Calibration_Retry_Count -O-- C-   100   100   051    -    0
 12 Power_Cycle_Count       -O-- CK   097   097   000    -    3060
192 Power-Off_Retract_Count -O-- CK   200   200   000    -    341
193 Load_Cycle_Count        -O-- CK   164   164   000    -    108579
194 Temperature_Celsius     -O-- -K   119   101   000    -    28
196 Reallocated_Event_Count -O-- CK   200   200   000    -    0
197 Current_Pending_Sector  -O-- C-   196   163   000    -    106
198 Offline_Uncorrectable   -- -- C-   100   253   000    -    0
199 UDMA_CRC_Error_Count    -OSRCK   200   200   000    -    0
200 Multi_Zone_Error_Rate   P-- R--    100   253   051    -    0
                            ||_____ O updated online
                            |______ P prefailure warning

General Purpose Log Directory Version 1
SMART           Log Directory Version 1 [multi-sector log support]
Address    Access  R/W   Size  Description
0x00       GPL,SL  R/O      1  Log Directory
0x01           SL  R/O      1  Summary SMART error log
0x02           SL  R/O      5  Comprehensive SMART error log
0x03       GPL     R/O      6  Ext. Comprehensive SMART error log
0x06           SL  R/O      1  SMART self-test log
0x07       GPL     R/O      1  Extended self-test log
0x09           SL  R/W      1  Selective self-test log
0x10       GPL     R/O      1  NCQ Command Error log
0x11       GPL     R/O      1  SATA Phy Event Counters
0x80-0x9f  GPL,SL  R/W     16  Host vendor specific log
0xa0-0xa7  GPL,SL  VS      16  Device vendor specific log
0xa8-0xb7  GPL,SL  VS       1  Device vendor specific log
0xc0       GPL,SL  VS       1  Device vendor specific log
0xc1       GPL     VS      12  Device vendor specific log
0xe0       GPL,SL  R/W      1  SCT Command/Status
0xe1       GPL,SL  R/W      1  SCT Data Transfer

SMART Extended Comprehensive Error Log Version: 1 (6 sectors)
Device Error Count: 426 (device log contains only the most recent 24 errors)
 CR     = Command Register
 FEATR  = Features Register
 COUNT  = Count (was: Sector Count) Register
 LBA_48 = Upper bytes of LBA High/Mid/Low Registers ]  ATA-8
 LH     = LBA High (was: Cylinder High) Register    ]   LBA
 LM     = LBA Mid (was: Cylinder Low) Register      ] Register
 LL     = LBA Low (was: Sector Number) Register     ]
 DV     = Device (was: Device/Head) Register
 DC     = Device Control Register
 ER     = Error register
 ST     = Status register
Powered_Up_Time is measured from power on, and printed as
DDd+hh:mm:SS.sss where DD=days, hh=hours, mm=minutes,
SS=sec, and sss=millisec. It "wraps" after 49.710 days.

Error 426 [17] occurred at disk power-on lifetime: 0 hours (0 days + 0 hours)
  When the command that caused the error occurred, the device was in an unknown state.

  After command completion occurred, registers were:
  ER -- ST COUNT  LBA_48  LH LM LL DV DC
  -- -- -- == -- == == == -- -- -- -- --
  40 -- 00 00 08 00 51 00 00 e0 00 00 00

  Commands leading to the command that caused the error were:
  CR FEATR COUNT  LBA_48  LH LM LL DV DC  Powered_Up_Time  Command/Feature_Name
  -- == -- == -- == == == -- -- -- -- --   -- -- -- -- -- -- -- -  -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
  00 76 25 08 7c 00 00 00 00 00 00 00 00     00:00:00.000  NOP [Reserved subcommand] [OBS-ACS-2]
  00 08 00 00 00 07 31 00 8a 25 00 00 00     00:00:00.008  NOP [Abort queued commands]
  00 a0 b0 06 97 00 08 00 00 00 00 00 00     00:07:12.033  NOP [Reserved subcommand] [OBS-ACS-2]
  00 08 00 00 a0 06 15 12 89 25 00 00 00     00:00:57.345  NOP [Abort queued commands]

Error 425 [16] occurred at disk power-on lifetime: 0 hours (0 days + 0 hours)
  When the command that caused the error occurred, the device was in an unknown state.

  After command completion occurred, registers were:
  ER -- ST COUNT  LBA_48  LH LM LL DV DC
  -- -- -- == -- == == == -- -- -- -- --
  01 -- 00 00 08 00 51 00 00 e0 00 00 00

[...]
  00 31 25 07 8a 00 00 00 00 00 00 00 00     00:00:00.000  NOP [Reserved subcommand] [OBS-ACS-2]
  00 08 00 00 00 06 a1 00 97 25 00 00 00     00:00:00.008  NOP [Abort queued commands]
  00 15 25 06 89 00 01 00 e0 d5 00 00 12     00:07:12.032  NOP [Reserved subcommand] [OBS-ACS-2]
  00 08 00 00 00 06 f3 12 80 25 00 00 00     00:00:40.968  NOP [Abort queued commands]

Error 424 [15] occurred at disk power-on lifetime: 0 hours (0 days + 0 hours)
[...]

  00 a1 25 06 97 00 00 00 00 00 00 00 00     00:00:00.000  NOP [Reserved subcommand] [OBS-ACS-2]
  00 01 d5 00 e0 06 a0 00 97 b0 00 00 00     00:00:00.008  NOP [Reserved subcommand] [OBS-ACS-2]
  12 f3 25 06 80 00 08 00 a0 00 00 00 12     00:07:08.309  RECALIBRATE [RET-4]
  00 01 00 00 00 06 f0 00 80 ec 00 00 00     00:00:00.008  NOP [Abort queued commands]

Error 423 [14] occurred at disk power-on lifetime: 0 hours (0 days + 0 hours)
  When the command that caused the error occurred, the device was in an unknown state.

  After command completion occurred, registers were:
  ER -- ST COUNT  LBA_48  LH LM LL DV DC
  -- -- -- == -- == == == -- -- -- -- --
  40 -- 00 01 08 00 51 00 00 e0 00 00 00

[...]
  00 ed 25 05 8e 00 00 00 00 00 00 00 00     00:00:00.000  NOP [Reserved subcommand] [OBS-ACS-2]
  00 08 00 00 18 04 e9 00 9c 25 00 00 00     00:00:06.152  NOP [Abort queued commands]
  00 23 25 02 b9 00 08 00 18 00 00 00 00     00:04:00.418  NOP [Reserved subcommand] [OBS-ACS-2]
  00 08 00 00 08 01 1b 00 c7 25 00 00 00     00:00:02.056  NOP [Abort queued commands]

Error 422 [13] occurred at disk power-on lifetime: 0 hours (0 days + 0 hours)
[...]

  00 e9 25 04 9c 00 00 00 00 00 00 00 00     00:00:00.000  NOP [Reserved subcommand] [OBS-ACS-2]
  00 08 00 00 18 03 22 00 ab 25 00 00 00     00:00:06.152  NOP [Abort queued commands]
  00 1b 25 01 c7 00 08 00 08 00 00 00 00     00:02:58.467  NOP [Reserved subcommand] [OBS-ACS-2]
  00 08 00 00 08 00 13 00 d7 25 00 00 00     00:00:02.056  NOP [Abort queued commands]

Error 421 [12] occurred at disk power-on lifetime: 0 hours (0 days + 0 hours)
  When the command that caused the error occurred, the device was in an unknown state.

  After command completion occurred, registers were:
  ER -- ST COUNT  LBA_48  LH LM LL DV DC
  -- -- -- == -- == == == -- -- -- -- --
  01 -- 00 01 08 00 51 00 00 e0 00 00 00

[...]
  00 22 25 03 ab 00 00 00 00 00 00 00 00     00:00:00.000  NOP [Reserved subcommand] [OBS-ACS-2]
  00 08 00 00 08 02 23 00 b9 25 00 00 00     00:00:06.152  NOP [Abort queued commands]
  00 13 25 00 d7 00 08 00 08 00 00 00 00     00:01:56.507  NOP [Reserved subcommand] [OBS-ACS-2]
  00 08 00 00 00 00 e7 00 c1 25 00 00 00     00:00:02.056  NOP [Abort queued commands]

Error 420 [11] occurred at disk power-on lifetime: 0 hours (0 days + 0 hours)
[...]

  00 23 25 02 b9 00 00 00 00 00 00 00 00     00:00:00.000  NOP [Reserved subcommand] [OBS-ACS-2]
  00 08 00 00 08 01 1b 00 c7 25 00 00 00     00:00:02.056  NOP [Abort queued commands]
  00 e7 25 00 c1 00 08 00 08 00 00 00 00     00:00:55.059  NOP [Reserved subcommand] [OBS-ACS-2]
  00 08 00 00 00 00 7c 00 26 25 00 00 00     00:00:00.008  NOP [Abort queued commands]

Error 419 [10] occurred at disk power-on lifetime: 0 hours (0 days + 0 hours)
[...]

  00 1b 25 01 c7 00 00 00 00 00 00 00 00     00:00:00.000  NOP [Reserved subcommand] [OBS-ACS-2]
  00 08 00 00 08 00 13 00 d7 25 00 00 00     00:00:02.056  NOP [Abort queued commands]
  00 7c 25 00 26 00 08 00 00 00 00 00 00     00:00:49.639  NOP [Reserved subcommand] [OBS-ACS-2]
  00 00 00 00 00 00 3e 00 12 e0 00 00 00     00:00:00.008  NOP [Abort queued commands]

SMART Extended Self-test Log Version: 1 (1 sectors)
Num  Test_Description    Status                  Remaining  LifeTime(hours)  LBA_of_first_error
# 1  Short offline       Completed without error       00%       978         -
# 2  Short offline       Completed without error       00%       624         -
# 3  Short offline       Completed without error       00%       623         -
# 4  Short offline       Completed without error       00%       342         -

SMART Selective self-test log data structure revision number 1
 SPAN  MIN_LBA  MAX_LBA  CURRENT_TEST_STATUS
    1        0        0  Not_testing
    2        0        0  Not_testing
    3        0        0  Not_testing
    4        0        0  Not_testing
    5        0        0  Not_testing
Selective self-test flags (0x0):
  After scanning selected spans, do NOT read-scan remainder of disk.
If Selective self-test is pending on power-up, resume after 0 minute delay.

SCT Status Version:                  2
SCT Version (vendor specific):       258 (0x0102)
SCT Support Level:                   1
Device State:                        Active (0)
Current Temperature:                     ? Celsius
Power Cycle Min/Max Temperature:     -1/22 Celsius
Lifetime    Min/Max Temperature:      0/ 0 Celsius
Under/Over Temperature Limit Count:   0/0
SCT Temperature History Version:     2
Temperature Sampling Period:         1 minute
Temperature Logging Interval:        1 minute
Min/Max recommended Temperature:      5/65 Celsius
Min/Max Temperature Limit:            1/70 Celsius
Temperature History Size (Index):    478 (24)

Index    Estimated Time   Temperature Celsius
  25    2018-11-19 02:54     ?  -
  26    2018-11-19 02:55    34  ***************
  27    2018-11-19 02:56     ?  -
  28    2018-11-19 02:57    33  **************
  29    2018-11-19 02:58     ?  -
  30    2018-11-19 02:59    23  ****
  31    2018-11-19 03:00     ?  -
  32    2018-11-19 03:01    26  *******
  33    2018-11-19 03:02     ?  -
  34    2018-11-19 03:03     ?  -
  35    2018-11-19 03:04    30  ***********
  36    2018-11-19 03:05     ?  -
  37    2018-11-19 03:06    26  *******
  38    2018-11-19 03:07     ?  -
  39    2018-11-19 03:08    32  *************
  40    2018-11-19 03:09     ?  -
  41    2018-11-19 03:10    24  *****
  42    2018-11-19 03:11     ?  -
  43    2018-11-19 03:12    25  ******
  44    2018-11-19 03:13     ?  -
  45    2018-11-19 03:14    28  *********
  46    2018-11-19 03:15     ?  -
  47    2018-11-19 03:16    28  *********
  48    2018-11-19 03:17     ?  -
  49    2018-11-19 03:18    28  *********
  50    2018-11-19 03:19     ?  -
  51    2018-11-19 03:20    26  *******
  52    2018-11-19 03:21     ?  -
  53    2018-11-19 03:22    30  ***********
  54    2018-11-19 03:23     ?  -
  55    2018-11-19 03:24    22  ***
  56    2018-11-19 03:25     ?  -
  57    2018-11-19 03:26    27  ********
  58    2018-11-19 03:27     ?  -
  59    2018-11-19 03:28    28  *********
  60    2018-11-19 03:29     ?  -
  61    2018-11-19 03:30    24  *****
  62    2018-11-19 03:31     ?  -
  63    2018-11-19 03:32    22  ***
  64    2018-11-19 03:33     ?  -
  65    2018-11-19 03:34    30  ***********
  66    2018-11-19 03:35     ?  -
  67    2018-11-19 03:36    24  *****
  68    2018-11-19 03:37     ?  -
  69    2018-11-19 03:38    20  *
  70    2018-11-19 03:39     ?  -
  71    2018-11-19 03:40    20  *
  72    2018-11-19 03:41     ?  -
  73    2018-11-19 03:42    29  **********
  74    2018-11-19 03:43     ?  -
  75    2018-11-19 03:44    20  *
  76    2018-11-19 03:45     ?  -
  77    2018-11-19 03:46    26  *******
  78    2018-11-19 03:47     ?  -
  79    2018-11-19 03:48    22  ***
  80    2018-11-19 03:49     ?  -
  81    2018-11-19 03:50    22  ***
  82    2018-11-19 03:51     ?  -
  83    2018-11-19 03:52    26  *******
  84    2018-11-19 03:53     ?  -
  85    2018-11-19 03:54    20  *
  86    2018-11-19 03:55     ?  -
  87    2018-11-19 03:56     ?  -
  88    2018-11-19 03:57    22  ***
  89    2018-11-19 03:58     ?  -
  90    2018-11-19 03:59    24  *****
  91    2018-11-19 04:00     ?  -
  92    2018-11-19 04:01    24  *****
  93    2018-11-19 04:02     ?  -
  94    2018-11-19 04:03    22  ***
  95    2018-11-19 04:04     ?  -
  96    2018-11-19 04:05    30  ***********
  97    2018-11-19 04:06     ?  -
  98    2018-11-19 04:07    28  *********
  99    2018-11-19 04:08     ?  -
 100    2018-11-19 04:09    28  *********
 101    2018-11-19 04:10     ?  -
 102    2018-11-19 04:11    26  *******
 103    2018-11-19 04:12     ?  -
 104    2018-11-19 04:13    22  ***
 105    2018-11-19 04:14     ?  -
 106    2018-11-19 04:15    34  ***************
 107    2018-11-19 04:16     ?  -
 108    2018-11-19 04:17    30  ***********
 109    2018-11-19 04:18     ?  -
 110    2018-11-19 04:19    20  *
 111    2018-11-19 04:20     ?  -
 112    2018-11-19 04:21    24  *****
 113    2018-11-19 04:22     ?  -
 114    2018-11-19 04:23    22  ***
 115    2018-11-19 04:24     ?  -
 116    2018-11-19 04:25    38  *******************
 117    2018-11-19 04:26     ?  -
 118    2018-11-19 04:27    20  *
 119    2018-11-19 04:28     ?  -
 120    2018-11-19 04:29    26  *******
 121    2018-11-19 04:30     ?  -
 122    2018-11-19 04:31    26  *******
 123    2018-11-19 04:32     ?  -
 124    2018-11-19 04:33    32  *************
 125    2018-11-19 04:34     ?  -
 126    2018-11-19 04:35    20  *
 127    2018-11-19 04:36     ?  -
 128    2018-11-19 04:37     0  -
 ...    ..(348 skipped).    ..  -
 477    2018-11-19 10:26     0  -
   0    2018-11-19 10:27     ?  -
   1    2018-11-19 10:28    24  *****
   2    2018-11-19 10:29     ?  -
   3    2018-11-19 10:30    24  *****
   4    2018-11-19 10:31     ?  -
   5    2018-11-19 10:32     ?  -
   6    2018-11-19 10:33    26  *******
   7    2018-11-19 10:34     ?  -
   8    2018-11-19 10:35    26  *******
   9    2018-11-19 10:36     ?  -
  10    2018-11-19 10:37     ?  -
  11    2018-11-19 10:38    26  *******
  12    2018-11-19 10:39     ?  -
 ...    ..(  2 skipped).    ..  -
  15    2018-11-19 10:42     ?  -
  16    2018-11-19 10:43    22  ***
  17    2018-11-19 10:44     ?  -
  18    2018-11-19 10:45    23  ****
  19    2018-11-19 10:46     ?  -
  20    2018-11-19 10:47    24  *****
  21    2018-11-19 10:48     ?  -
  22    2018-11-19 10:49     ?  -
  23    2018-11-19 10:50    22  ***
  24    2018-11-19 10:51     ?  -

SMART WRITE LOG does not return COUNT and LBA_LOW register
SCT (Get) Error Recovery Control command failed

Device Statistics (GP Log 0x04) not supported

SATA Phy Event Counters (GP Log 0x11)
ID      Size     Value  Description
0x0001  2            0  Command failed due to ICRC error
0x0002  2            0  R_ERR response for data FIS
0x0003  2            0  R_ERR response for device-to-host data FIS
0x0004  2            0  R_ERR response for host-to-device data FIS
0x0005  2            0  R_ERR response for non-data FIS
0x0006  2            0  R_ERR response for device-to-host non-data FIS
0x0007  2            0  R_ERR response for host-to-device non-data FIS
0x000a  2           11  Device-to-host register FISes sent due to a COMRESET
0x8000  4          639  Vendor specific

mint ~ #

Jeszcze raz przepraszam za długość tego postu.

Data: 2018-11-19 12:43:28
Autor: Marcin Debowski
On 2018-11-19, E <nie@pisz.pl> wrote:
[...]

Może inni coś więcej z tego wyciągną, ale ja nie widzę niczego jakoś silnie niepokojącego. Te błędy to może być np. poluzowany kabel sata lub coś w podobnym stylu.

Zapuść proszę, najpierw:

smartctl -d sat -t short /dev/sdb
wyniki w sekcji SMART Self-tests log ......

A jeśli nie zwróci błędów to długi:

smartctl -d sat -t long /dev/sdb
To protrwa. Status możesz sprawdzać smartctl -a -d sat /dev/sdb|grep remaining

--
Marcin

Data: 2018-11-19 13:48:37
Autor: n
HDD - Read verification failed
Lub tania chińska przejściówka (adapter) lub kiepski/padający zasilacz za półtora dolara.

-- -- -
np. poluzowany kabel sata lub coś w podobnym stylu.

Data: 2018-11-20 09:57:08
Autor: E

Użytkownik "Marcin Debowski" <agatek@INVALID.zoho.com> napisał w wiadomości news:QdyID.422530$PY.214637fx05.ams1...
Zapuść proszę, najpierw:

smartctl -d sat -t short /dev/sdb
wyniki w sekcji SMART Self-tests log ......

Najpierw podlączyłam laptopa do sieci bezprzewodowej,
a następnie wpisałam sudo -i i zainstalowałam smartmontools.
A potem:
root@mint:~# smartctl -d sat -t short /dev/sdb
smartctl 6.6 2016-05-31 r4324 [i686-linux-4.15.0-20-generic] (local build)
Copyright (C) 2002-16, Bruce Allen, Christian Franke, www.smartmontools.org
Zostawilam to na noc i po ponad 8 godzinach nic sie nie zmieniło.

W tej chwili dostępu do desktopa nie mam, ale nie przypominam
sobie by w tym, który kiedyś miałam, w BIOSie była opcja AHCI.
Zresztą przypominam sobie, że gdy kiedyś używałam programu
MHDD do ratowania dysku, takiej zmiany w BIOSie nie robiam.

Na razie sytuacja jest patowa. Miałam nadzieję, że na tym dysku
zainstaluję Linuxa i będę mogła go używać na starszym laptopie.
Natomiast duży, stosunkowo nowy dysk HDD, chciałam przełożyć
do nowszego laptopa z systemem na SSD.
Teraz będę chyba musiała do starszego laptopa kupić jakiś mały
SSD.

Data: 2018-11-20 12:06:35
Autor: n
HDD - Read verification failed
To się może nazywać 'Native SATA' lub podobnie.

-- -- -
nie przypominam sobie by w tym, który kiedyś miałam, w BIOSie była opcja AHCI.

Data: 2018-11-19 12:52:43
Autor: E
HDD - Read verification failed
Próby z Linuxem przestawiły mój zegar na czas letni.:-)
Ostatniego posta wysłałam przed chwilą. Już to poprawilam.

Data: 2018-11-19 13:07:57
Autor: E
HDD - Read verification failed
Dodam jeszcze do wyników moich ostatnich,
które na grupie wyświetlają się z godziną 11:47,
że to wszystko co tam wkleiłam robiłam z włączonym
dyskiem za pośrednictwem adaptera USB.
Nie wiem czy to dobrze, ale założylam, że to zalecenie
późniejszego włączenia dysku miało zastosowanie
tylko do próby z dmesg|tail -25.

Data: 2018-11-19 12:57:57
Autor: Marcin Debowski
On 2018-11-19, E <nie@pisz.pl> wrote:
[...]

Dobrze dobrze. Usb zrobiliśmy bo tak było łatwiej zobaczyć co się dzieje i który to dysk. Można też rzecz jasna na wpiętym w laptopa, wtedy wszystko jak wcześniej tylko opuszczasz segment "-d sat", ale uwaga: to nie musi być wtedy /dev/sdb.

--
Marcin

Data: 2018-11-19 13:40:16
Autor: E

On 2018-11-19, E <nie@pisz.pl> wrote:
[...]

Dzięki.
Już zrobiłam próbę z dyskiem wpiętym w laptopie i pod Mint 19,
który już łączy się z internetem przez WiFi.
Wpisałam smartctl -x -d sat /dev/sda
bo nie wiedziałam, że należy opuścić "-d sat".
Wklejam analogiczny fragment jak Ty zacytowaleś:

Error 452 [19] occurred at disk power-on lifetime: 0 hours (0 days + 0 hours)
  When the command that caused the error occurred, the device was in an unknown state.

  After command completion occurred, registers were:
  ER -- ST COUNT  LBA_48  LH LM LL DV DC
  -- -- -- == -- == == == -- -- -- -- --
  40 -- 00 00 00 00 51 00 00 40 00 00 00

[...]
  00 99 60 04 da 00 00 00 00 00 00 00 00     00:00:00.000  NOP [Reserved subcommand] [OBS-ACS-2]
  08 01 00 00 00 04 99 00 da ec 00 00 08     00:00:00.192  DEVICE RESET
  00 98 27 04 da 00 02 08 00 10 00 00 00     00:05:18.105  NOP [Reserved subcommand] [OBS-ACS-2]
  08 00 00 00 00 04 98 00 da ec 00 00 08     00:00:00.000  DEVICE RESET

Nie wiem czy wnioski są takie same, ale myślę, że podejrzenie
o poluzowanym kablu sata, taniej chińskiej przejściwce
lub kiepskim/padającym zasilaczu odpada. Zresztą przy dysku 2.5'
zasilacza w ogóle nie używam.

Zrobię jeszcze to, co poprzednio doradzileś.

Data: 2018-11-19 14:00:39
Autor: Marcin Debowski
On 2018-11-19, E <nie@pisz.pl> wrote:
Już zrobiłam próbę z dyskiem wpiętym w laptopie i pod Mint 19,
który już łączy się z internetem przez WiFi.
Wpisałam smartctl -x -d sat /dev/sda

Masz tam jeszcze jakiś inny dysk? Z usb było sdb czyli powinien być jeszcze jakiś sda, czy to pendrajw?

bo nie wiedziałam, że należy opuścić "-d sat".
Wklejam analogiczny fragment jak Ty zacytowaleś:
Error 452 [19] occurred at disk power-on lifetime: 0 hours (0 days + 0 hours)

Zobacz post Olafa, on się zna na tym lepiej.

--
Marcin

Data: 2018-11-19 15:13:03
Autor: E

On 2018-11-19, E <nie@pisz.pl> wrote:
Masz tam jeszcze jakiś inny dysk? Z usb było sdb czyli powinien być
jeszcze jakiś sda, czy to pendrajw?
To jest HDD z Windows, którego wyjmuję. gdy robię próbę
z wpiętym - tym chorym.

Data: 2018-11-19 14:42:19
Autor: E
HDD - Read verification failed
Przepraszam, znowy Mint przestawił mi zegar i ostatni post
wyświetla się z godz. 13:40

Data: 2018-11-19 14:33:28
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
HDD - Read verification failed
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 19 Nov 2018 11:47:49 +0100  doszła do mnie wiadomość  <5bf2a2e6$0$506$65785112@news.neostrada.pl>
od "E" <nie@pisz.pl>  :

[...]

To przyczyna kłopotów, możesz go ratować za pomocą MHDD czy Wictoria
for windows.
Sądzę, że tych sektorów jest zbyt dużo, dysk prawdopodobnie do
kosza(ja bym mu już nie ufał, nawet kiedy uda się to poprawić, dane
pewnie da się odzyskać).

Data: 2018-11-19 15:10:30
Autor: E

Użytkownik "Olaf Frikiov Skiorvensen" <Belzebub@invalid.invalid> napisał w wiadomości news:tme5vd9dj1448hn4cisfo4nd5dh8rem8pq4ax.com...
197 Current_Pending_Sector  -O-- C-   196   163   000    -    106
To przyczyna kłopotów, możesz go ratować za pomocą MHDD czy Wictoria
for windows.
Ale jak, skoro MHDD nie widzi tego dysku, także wtedy gdy jest wpięty
w laptopa. Nie jest to zatem sprawa braku sterownika do adaptera,
ani USB3 zamiast USB 2, jak sugerował n.

dane pewnie da się odzyskać).
Nie ma takiej potrzeby, ale to znaczy, że ten dysk powinno się dać
odczytać, tylko czym?

Data: 2018-11-19 15:36:35
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
HDD - Read verification failed
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 19 Nov 2018 15:10:30 +0100  doszła do mnie wiadomość  <5bf2c45a$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
od "E" <nie@pisz.pl>  :

[...]

Zobaczy, jak go dołączysz bezpośrednio w kanale sata i włączysz mu
AHCI, przynajmniej powinien, najlepiej dołączyć go do kanału, na
którym teraz siedzi dysk startowy(trzeba grzebać).

dane pewnie da się odzyskać).
Nie ma takiej potrzeby, ale to znaczy, że ten dysk powinno się dać
odczytać, tylko czym?

Najpierw MHDD musi skorygować błędy(ustawienia REMAP przy skanowaniu,
co wymusi reallokację), potem da się normalnie odczytać.
Może być też tak, że ilość błędów będzie przyrastać, jak dojdzie do
kilku setek, do dysk do śmieci(w zasadzie tyle ile jest, to też
kosmos, dziwne, że te błędy nie ujawniły się do tego momentu).

Data: 2018-11-19 16:02:51
Autor: E
[...]
Był właśnie wpięty w laptopa na jedynym kanale SATA.
Nie ma opcji AHCI w moim BIOSie.

Czy jest szansa, że Victoria będzie go widziała, gdy MHDD nie widzi?
Nie mam płyty z Victorią, musiałabym specjalnie ściągnąć i wypalić.

Data: 2018-11-20 01:08:24
Autor: Marcin Debowski
On 2018-11-19, E <nie@pisz.pl> wrote:
[...]

A nie masz jakiegoś innego laptopa/peceta, który taką opcję ma? Złącze SATA jest identyczne dla laptopowych 2.5" i dużych 3.5", więc wystarczyłoby wpiąć do jakiegoś desktopa.

--
Marcin

Data: 2018-11-18 14:12:15
Autor: n
HDD - Read verification failed
Udowodnij, że w BIOS wbudowany jest sterownik adaptera.

-- -- -
podłączony był sam adapter, a nie dysk do adaptera

Data: 2018-11-17 19:41:31
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
HDD - Read verification failed
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 17 Nov 2018 19:26:47 +0100  doszła do mnie wiadomość  <5bf05d49$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
od "E" <nie@pisz.pl>  :

On 17/11/2018 16:14, E wrote:
[...]

Victoria/MHDD, tutoriale w internetach.

Data: 2018-11-18 00:56:29
Autor: Marcin Debowski
On 2018-11-17, E <nie@pisz.pl> wrote:
W tej chwili BIOS go wykrywa, natomiast system Windows nie.

Ale nie wykrywa na poziomie menadżera plików czy również w panelu administracyjnym?

--
Marcin

Data: 2018-11-22 09:54:10
Autor: Dominik 'Rathann' Mierzejewski
HDD - Read verification failed
Date: Sat, 17 Nov 2018 18:58:13
From: E

On 17/11/2018 16:14, E wrote:
[...]

Uruchom z USB. ;)

Pozdrawiam,
Dominik
--
Fedora   https://getfedora.org  |  RPMFusion   http://rpmfusion.org
There should be a science of discontent. People need hard times and

HDD - Read verification failed