HDD Samsung: F1, F1 DT, F2, Eco Green...

Data: 2009-05-30 17:15:29
Autor: Latet
HDD Samsung: F1, F1 DT, F2, Eco Green...
Witam,

Czy macie juz jakies doswiadczenia lub opinie na temat dysków twardych z nowej linii Samsunga?
Orientowalem sie w nich dosc dobrze aż do F1, natomiast teraz jest jakaś mutacja F1 DT oraz nowsze - F2, poza tym niektore sa oznaczone jako "Eco Greeen". Pogubułem się...

Pomozecie sie polapac?

Dzięki,

latet

Data: 2009-05-30 17:51:41
Autor: GAL

Użytkownik "Latet" <latet@mxxxx.pl> napisał w wiadomości news:gvriiu$b2a$1inews.gazeta.pl...
[...]

F2 eco bardzo dobre, obroty zmniejszone do 5900 z zachowaniem wydajności, prawie bezgłośne i bez wibracji
mam i używam, przesiadłem się z F1

Data: 2009-05-30 18:22:15
Autor: Latet
HDD Samsung: F1, F1 DT, F2, Eco Green...
F2 eco bardzo dobre, obroty zmniejszone do 5900 z zachowaniem wydajności, prawie bezgłośne i bez wibracji
mam i używam, przesiadłem się z F1

Zmniejszenie obrotów z 7200 na 5400 i zupełnie bez utraty wydajności ??? Troche sie wierzyć nie chce.

A jak z temperaturami? O ile spadły?

Dzięki,

latet

Data: 2009-05-30 19:40:10
Autor: GAL
HDD Samsung: F1, F1 DT, F2, Eco Green...
Zmniejszenie obrotów z 7200 na 5400 i zupełnie bez utraty wydajności ??? Troche sie wierzyć nie chce.

wydajność na takim samym poziomie, tzn F1 320GB 7200 ~= F2 ECO GREEN 500GB 5400

A jak z temperaturami? O ile spadły?

poprzednik był już zimny, nie mam zastrzeżeń do temperatury

Data: 2009-05-30 21:16:55
Autor: Latet
HDD Samsung: F1, F1 DT, F2, Eco Green...
Podejrzewam, że brak spadku wydajności przy 5400 rpm (w stosunku do serii F1 @ 7200 rpm) dotyczy serii F2 5400 rpm (500 GB/talerz) a nie nowej seri F1EG (nadal 334 GB/talerz, tak jak F1)?
Np.
- HD103UI (seria F1 Eco Green - 5400 rpm, 334GB/talerz)
- HD103SI (seria F2 Eco Green - 5400 rpm. 500GB/talerz)
wg specyfikacji wszystkie parametry identyczne, z wyjątkiem gęstości danych na talerz, a więc pewnie i liczby talerzy...

latet

Data: 2009-05-31 11:49:34
Autor: qwerty
Użytkownik "GAL" <zxcasd@gmail.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:gvrm7p$sup$1@inews.gazeta.pl...
F2 eco bardzo dobre, obroty zmniejszone do 5900 z zachowaniem wydajności, prawie bezgłośne i bez wibracji
mam i używam, przesiadłem się z F1

F2 eco jest cichszy w idle, czy w przeszukiwaniu? Co z wibracjami?

Data: 2009-05-31 12:31:28
Autor: Latet
HDD Samsung: F1, F1 DT, F2, Eco Green...
F2 eco bardzo dobre, obroty zmniejszone do 5900 z zachowaniem wydajności, prawie bezgłośne i bez wibracji
mam i używam, przesiadłem się z F1

Wlasnie mi zaczyna sie sypać 500-tka z serii F1. Ma dopiero rok.  :-(
Wczoraj zauwa żyłem 2 pending sectors, a dziś już 4 pending sectors.

Tak więc i ja już bardzo szybko się przekonam jak to jest po przesiadcze z F1 na F2. I to jest jasna strona każdej awarii sprzętowej ;-)

latet

Data: 2009-05-31 13:27:50
Autor: Gupik
HDD Samsung: F1, F1 DT, F2, Eco Green...
jak masz jeszcze gwarkę, to biegnij do sklepu.

Data: 2009-05-31 22:00:17
Autor: Arkadiusz Stopa
[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Mam doświadczenie z F1 1000 GB (HD3UJ).

No całkiem fajne dyski... o ile działają! Niedawno odesłałem trzecią
kolejną sztukę. Nie wiem po co produkować taki złom, żaden z trzech
kolejnych egzemplarzy nie pracował dłużej niż kilka dni.

--

Pozdrawiam serdecznie

Arkadiusz Stopa

<stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
Mała Galeria Fotografii: www.stopa.cso.pl

Data: 2009-05-31 22:18:34
Autor: Latet
[...]

Przykro czytać :-(
Akurat z HD103UJ mam dobre doswiadczenia - dwa egezemplarze pracują od jesieni ubr. bardzo ładnie.

latet

HDD Samsung: F1, F1 DT, F2, Eco Green...