HDD na magazyn / serwer

Data: 2012-08-13 21:31:27
Autor: PK
HDD na magazyn / serwer
Witam,
Pierwszy post na tej grupie - oczywiście w nagłej potrzebie :).

Szukam opinii o dyskach Seagate Pipeline (tych nowszych: 1 i 1.5 TB).

Priorytety to bezawaryjność i cisza. Dysk tymczasowo wyląduje w PC
jako systemowy, a potem zrobiÄ™ na nim magazyn albo wsadzÄ™ w domowy
serwer. Z tych powodów chodzi raczej o modele chłodne i ciche
- wydajność jest mniej istotna.

Pod uwagę brałem także WDC Green (podobno lepsza kultura pracy), ale
odstraszyło mnie trochę to parkowanie głowicy i reszta bajerów.

Z rzeczy ogólniejszych: mam na to 400zł i muszę się szybko zdecydować,
bo aktualny dysk prawdopodobnie odejdzie wkrótce (regularne I/O errors).

Dysk nie może sprawiać problemów pod Linuxem (jeśli są jeszcze takie,
które sprawiają).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-08-14 00:27:01
Autor: Chris
HDD na magazyn / serwer
W dniu 2012-08-13 23:31, PK pisze:

Pod uwagę brałem także WDC Green (podobno lepsza kultura pracy), ale
odstraszyło mnie trochę to parkowanie głowicy i reszta bajerów.

Do NAS czyli bardziej backup jest seria RED a nie Green.

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-08-14 18:27:58
Autor: PK
HDD na magazyn / serwer
On 2012-08-13, Chris <spam@spam.de> wrote:
Do NAS czyli bardziej backup jest seria RED a nie Green.

Red to odpowiedniki Pipeline, ale są sporo droższe
(widzę 1TB za 405zł - za trochę mniej jest Seagate 1.5TB). Warto?

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-08-14 10:07:39
Autor: Pawel O'Pajak
HDD na magazyn / serwer
Powitanko,

Pod uwagę brałem także WDC Green (podobno lepsza kultura pracy), ale
odstraszyło mnie trochę to parkowanie głowicy i reszta bajerów.

Nie wiem o co chodzi z tym parkowaniem glowicy. Tak gdzies od poczatku lat 90 wszystkie parkuja same.
Mam Greena 750GB i sprawuje sie doskonale, cisza i chlod.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-08-14 18:35:11
Autor: PK
HDD na magazyn / serwer
On 2012-08-14, Pawel O'Pajak <opajak1@gazeta.pl> wrote:
Nie wiem o co chodzi z tym parkowaniem glowicy. Tak gdzies od poczatku lat 90 wszystkie parkuja same.

https://wiki.archlinux.org/index.php/Advanced_Format#Special_Consideration_for_WD_Green_HDDs

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-08-14 11:55:02
Autor: ::-::dysmorfofob::-::
HDD na magazyn / serwer
Seagate
[ciach]
bezawaryjność

Dobry zart i nawet smieszny :]

::f::

Data: 2012-08-14 12:31:22
Autor: Mr Misio
HDD na magazyn / serwer
Użytkownik ::-::dysmorfofob::-:: napisał:
Seagate
[ciach]
bezawaryjność

Dobry zart i nawet smieszny :]

Jaki dysk nie jest awaryjny (firma?) :)

Swego czasu "jechalem" tylko na Seagateach. Z przyzwyczajenia niz z przekonania. Padl jeden, ale nie nagle. To byla piećsetka z feralnej serii z firmwarem. Wyglada na to, ze firmware zaktualizowalem deko za pozno. Wiec po prostu poszedl do szafy. Potem sobie przypomnialem, ze dawali 5 lat gwarancji i ... wlasnie mi niedawno serwis odeslal "nowke" - znaczy certified repaired ;) Ale nie moj, bo inna obudowa (ciensza).

Teraz jade na WD, Samsung, Seagate - jak kupuje np. 2 dyski (primary + backup 1:1) to zawsze ta sama pojemnosc, ale inne firmy. Wiec mam totalny miszmasz WD/Seag/Sams/OCZssd - a po tym, ze padl jeden Seag nie uwazam, ze Seagy sa awaryjne. Mogl mi pasc dowolny inny :)

Wiec z punktu widzenia Kowalskiego - cokolwiek nie kupi, to padnie albo nie padnie.

Data: 2012-08-14 18:57:50
Autor: PK
HDD na magazyn / serwer
On 2012-08-14, Mr Misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote:
Jaki dysk nie jest awaryjny (firma?) :)

To nie kwestia firmy tylko klasy. Większość ludzi kupuje tanie dyski
z dolnej części cennika (domowe) i one nie bez powodu mają często
tylko 1 rok gwarancji.
Ale są też dyski, które mają 5 lat gwarancji, czyli prawdopodobnie
wcześniej go wymienisz na większy :).

Swego czasu "jechalem" tylko na Seagateach. Z przyzwyczajenia niz z przekonania. Padl jeden, ale nie nagle. To byla piećsetka z feralnej serii z firmwarem. Wyglada na to, ze firmware zaktualizowalem deko za
Ponieważ sam kupuję raczej te tańsze, tak naprawdę tylko z dwóch dysków
byłem naprawdę zadowolony.
Pierwszym był Fujitsu (bardzo dawno - miał 6.4GB). Miałem go 8 lat
i jeszcze działający rozebrałem na części z nudów :).
Drugim był WD Caviar, który był cichy zanim pojawiła się moda na
różne "Green" itp :).

Wszystkie pozostałe mi padły, ale też nie narzekam. Jeśli coś
ma 2 lata gwarancji, a umiera po 3, to pewnie tak po prostu
musiało być. Kupowałem nowy i nie przeżywałem :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-08-14 22:25:10
Autor: Mr Misio
HDD na magazyn / serwer
Użytkownik PK napisał:
On 2012-08-14, Mr Misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote:
[...]

To ja siÄ™ zaliczam do tych drugich :) Patrze na dlugosc grwarancji. Ale zwykle nie wymieniam. Ostatnio. Bo podrozaly. W czasie najnizszych cen nakupilem sie terabajtow dyskow i mi starcza. Teraz skÄ…pie na 1TB red do NAS-a bo kosztuje kolo 500 :D

Data: 2012-08-14 13:00:58
Autor: GAD Zombie
HDD na magazyn / serwer
W dniu 2012-08-14 11:55, ::-::dysmorfofob::-:: pisze:>> Seagate
> [ciach]
>
> Dobry zart i nawet smieszny :]

Na przestrzeni ostatnich 15 lat mialem kolo 10 roznych Seagate'ow (od 4,3 GB do 500GB) i zaden nigdy nie padl. Po prostu odkladalem do szafy albo dawalem komus, kiedy byly juz dla mnie za male.
Nic w tym smiesznego nie widze. Do dzis taki mam w komputerze, juz bodaj piaty rok dziala. Bez zarzutow. Codziennie uzywany.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/ http://gry-samochodowe.gad.art.pl/

Data: 2012-08-14 18:50:31
Autor: Rafal Lukawski
HDD na magazyn / serwer
On 2012-08-14 13:00, GAD Zombie wrote:
> [...]

Nic w tym smiesznego nie widze. Do dzis taki mam w komputerze, juz bodaj
piaty rok dziala. Bez zarzutow. Codziennie uzywany.

Pytanie uzytkownikow o niezawodnosc, gdzie liczy sie statystyka jest z gruntu b³êdne. Takie co¶ to co najmniej na poziomie serwisu jakiegos sklepu lub najlepiej dystrybutora. Rózne produkty róznych producentów bywaj± mniej lub bardziej udane. Ze znanych marek Samsung/Seagate/WD potrafie wymienic co najmniej jeden nieudany model i co to znaczy?

Nic.

Data: 2012-08-17 13:55:59
Autor: ::-::dysmorfofob::-::
HDD na magazyn / serwer
Na przestrzeni ostatnich 15 lat mialem kolo 10 roznych Seagate'ow (od 4,3 GB do 500GB) i zaden nigdy nie padl.

Fartem zgarnales wszystkie dobre egzemplarzez z rynku :/  Ja mialem ok. 5 Seagatow/Connerow (40MB-60GB) i padlo z nich 4 (piatego  sam rozwalilem z wsciekloscia jak zaczal przejawiac problemy ze startem). Mialem/montowalem takze ok. 30 Samsungow (~3GB-500GB)  i padly 2 (jeden po zaliczeniu terakoty z wysokosci ok. metra). Czyli dla mnie awaryjnosc Seagate jest niemal 100%. Doswiadczenia zebrane z minimum 15 lat takze.

P.S. Teraz zyje w ciaglym strachu bo w serwerze HP MLcostam mam 4 Seagaty.

::f::

Data: 2012-08-17 18:17:53
Autor: Michal Kawecki
HDD na magazyn / serwer
Dnia Fri, 17 Aug 2012 13:55:59 +0200, ::-::dysmorfofob::-:: napisa³(a):

[...]

Bajki opowiadasz. Od czterech lat krêci siê u nas non-stop przez 24h/dobê jakie¶ 200
dysków Seagate o wielko¶ci od 80 do 250 GB (g³ównie 160-ki). Niektóre z
nich maj± i po sze¶æ-siedem latek. W tym czasie uszkodzeniu uleg³o
jakie¶ 10-15 egzemplarzy, przy czym g³ówn± przyczyn± usterek by³y po
prostu bad sektory uniemo¿liwiaj±ce zestawienie raid-1. To ju¿ znacznie bardziej awaryjne okaza³y siê dyski notebookowe - z
oko³o 30 egzemplarzy o pojemno¶ci 80-320 GB w przeci±gu 4 lat pad³o 8
szt.

Dane z tych dysków w ka¿dym przypadku uda³o siê odratowaæ. A dyski SSD
to dla mnie jak rosyjska ruletka - jak taki padnie to tracimy wszystko i
ratuje nas tylko pe³en backup partycji. A pod takie backupy trzeba mieæ
i miejsce, i sporo czasu na ich regularne wykonywanie.

Dyski serwerowe - hmmm... w przeci±gu czterech lat z 20 dysków 72 GB SAS
pad³y dok³adnie 4 sztuki. Teraz mam 4 dyski 500 GB mSAS, te¿ Seagate, i
jeden ju¿ pad³ na dzieñ dobry po nieca³ym roku pracy. Dlatego nie
wyobra¿am sobie, ¿eby mieæ serwer i nie trzymaæ pod rêk± dysku
zapasowego - najlepiej skonfigurowanego jako spare w macierzy... Mam te¿ 6 identycznych dysków Seagate SATA 1 GB 7200 w NAS - z tego
niestety pad³y ju¿ 3 sztuki. Mo¿e by³a to jaka¶ wadliwa seria. Oprócz tego jest sporo (~20) drobnicy w postaci napêdów 0,5-2 TB w
rejestratorach; s± to zwyk³e dyski SATA z 5-letni± gwarancj± (nie kupujê
nic z serii green z roczn± gwarancj±, gdy¿ IMO jest to zwyk³y
jednorazowy z³om). Krêc± siê dzielnie ju¿ który¶ rok z rzêdu. Pad³y mo¿e
3 sztuki.

Wystarczy?
--
M.   /odpowiadaj±c na priv zmieñ px na pl/

Data: 2012-08-20 14:11:05
Autor: ::-::dysmorfofob::-::
HDD na magazyn / serwer
 jakie¶ 200 dysków Seagate
[ciach]
uszkodzeniu uleg³o jakie¶ 10-15 egzemplarzy,

oko³o 30 egzemplarzy
[ciach]
pad³o 8 szt.

 z 20 dysków
[ciach]
pad³y dok³adnie 4 sztuki.

 6 identycznych dysków
[ciach]
z tego niestety pad³y ju¿ 3 sztuki.

sporo (~20) drobnicy
[ciach]
Pad³y mo¿e 3 sztuki.

Rany chcialo ci sie tyle pisac odpowiedzi :]  Musialem pociachac i powyrywac z kontekstu dla zachowania dramatyzmu.
Fajnie, ze masz dobre doswiadczenia z Seagratami. (Wg moich standardow padaly ci one jak muchy.)

To jak z samochodami: sa rodziny w 3 pokoleniu jezdzadze wylacznie Renowkami, a inni nie kupuja samochodow na F. Ja mam fatalne doswiadczenia z ta marka dyskow i negatywnie odnosze sie do stawiania ich na piedestale niezawodnosci.

::f::

Data: 2012-08-20 14:55:28
Autor: Michal Kawecki
HDD na magazyn / serwer
Dnia Mon, 20 Aug 2012 14:11:05 +0200, ::-::dysmorfofob::-:: napisa³(a):

 jakie¶ 200 dysków Seagate
[ciach]
[...]

Moim zdaniem, 5-7% padów w przeci±gu 4 lat przy pracy 24/d. oznacza
bardzo dobry wska¼nik MTBF, w okolicach 600.000 h. Zbli¿ony do
rzeczywistych parametrów gwarantowanych przez producenta. Nie wiem czego jeszcze od tych dysków oczekujesz - z³otych talerzy?
--
M.   /odpowiadaj±c na priv zmieñ px na pl/

Data: 2012-08-20 15:32:16
Autor: ::-::dysmorfofob::-::
HDD na magazyn / serwer
Moim zdaniem, 5-7% padów w przeci±gu 4 lat przy pracy 24/d. oznacza

IMHO praca w serwerowni dla dyskow to raczej sprzyja dlugowiecznosci (ciagla praca, klima, UPSy).
Wiec pare procent do awaryjnosci mniej.

Mam aktualnie 4 dyski Sgt od 2 lat w serwerze (nie mialem wplywu na marke) i nic sie z nimi nie dzieje. Poprzednich klika bylo w desktopach i padaly. Moze Sgt robi lepsze partie dla duzych odbiorcow oemowych, np. HP? W koncu taki Sgt z nalepka i klatka HP jest 4x drozszy.

Nic na to nie poradze, ze moje doswiadczenia nie pozwalaja mi kupowac Sgt oraz nie pozwalaja polecac tej marki. Rozumiem, ze ktos inny moze miec przeciwne doswiadczenia, np. z padajacymi Samsungami (znam takich). Wybor dyskow na rynku jest duzy i mozna glosowac portfelem.

Nie wiem czego jeszcze od tych dysków oczekujesz - z³otych talerzy?

To gwarantuje niezawodnosc? Ostatnio "zloto" i "gwarantuje" nie sa trendy.

::f::

Data: 2012-08-20 17:58:27
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
HDD na magazyn / serwer
Dnia 2012-08-20, o godz. 15:32:16
"::-::dysmorfofob::-::" <lookas_2002@poczta.onet.pl> napisa³(a):

IMHO praca w serwerowni dla dyskow to raczej sprzyja dlugowiecznosci
(ciagla praca, klima, UPSy).
Wiec pare procent do awaryjnosci mniej.

Tak nie do koñca te warunki s± takie optymalne. Dyski w serwerach s±
zwykle do¶æ mocno upakowane i warunki ch³odzenia nie s± za dobre.

[...]

Dyski z naklejk± Apple te¿ s± dro¿sze. A czy lepsze? ¦miem w±tpiæ. ;-)

Zdrówko

Data: 2012-08-20 21:15:55
Autor: Przemys³aw Ryk
HDD na magazyn / serwer
Dnia Mon, 20 Aug 2012 17:58:27 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

(ciach…)
[...]

Dyski z naklejką Apple też są droższe. A czy lepsze? Śmiem wątpić. ;-)

To nie wiedziałeś, że zwykły WD Green po wstawieniu go w klamota z logiem
nadgryzionego japka nagle automagicznie staje siÄ™ profesjonalnym
rozwiÄ…zaniem serwerowym
(http://applefobia.blox.pl/2011/06/Time-Capsule-oferta-bardzo-specjalna.html)?
:)

--
[ PrzemysÅ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem bÄ™dÄ… odciski na dupie.  ]

Data: 2012-08-21 09:41:41
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
HDD na magazyn / serwer
Dnia 2012-08-20, o godz. 21:15:55
Przemys³aw Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisa³(a):

To nie wiedzia³e¶, ¿e zwyk³y WD Green po wstawieniu go w klamota z
logiem nadgryzionego japka nagle automagicznie staje siê
profesjonalnym rozwi±zaniem serwerowym
(http://applefobia.blox.pl/2011/06/Time-Capsule-oferta-bardzo-specjalna.html)?
:)

Wiem - mia³em z tym do czynienia. Na szczê¶cie dla tych paru userów
którzy maj± Mac-i serwer Time Machine u mnie udaje QNAP. Swoj± droga
jako¶æ ich produktów "serwerowych" swego czasu zapewnia³a mi ca³kiem
sensowny zarobek z odzyskiwania danych z komputerów z OS X Server. ;-)

Zdrówko

Data: 2012-08-21 15:15:53
Autor: Przemys³aw Ryk
HDD na magazyn / serwer
Dnia Tue, 21 Aug 2012 09:41:41 +0200, Maciek BabciaDobosz napisa³(a):

[...]

Tylko siê cieszyæ, ¿e jest tylu artystów, co siê na ten religijny be³kot
³api±? ;)

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Nie nale¿y siadaæ na honorze, bo jedynym efektem bêd± odciski na dupie.  ]

Data: 2012-08-21 17:27:39
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
HDD na magazyn / serwer
Dnia 2012-08-21, o godz. 15:15:53
Przemys³aw Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisa³(a):

Tylko siê cieszyæ, ¿e jest tylu artystów, co siê na ten religijny
be³kot ³api±? ;)

O religii siê nie dyskutuje. ;-)
Natomiast ciê¿ko mi jest do tej pory poj±æ ¿e np. du¿e biuro
architektoniczne trzyma bibliotekê projektów i u¿ywanych w nich
elementów na jednym serwerze (pomijam ¿e to OS X Server akurat) bez
jakiegokolwiek backupu. Tzn. maszyna do backupu by³a ale wy³±czona a
admin który by na to zwróci³ uwagê by³ niepotrzebny bo przecie¿ "samo
siê robi i po co komu¶ p³aciæ". A tak to jak wyskakiwa³ jaki¶ komunikat
to siê klika³o "OK". ;-)

Zdrówko

Data: 2012-08-23 15:13:13
Autor: Przemys³aw Ryk
HDD na magazyn / serwer
Dnia Tue, 21 Aug 2012 17:27:39 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

Dnia 2012-08-21, o godz. 15:15:53
Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał(a):

Tylko się cieszyć, że jest tylu artystów, co się na ten religijny
bełkot łapią? ;)

O religii siÄ™ nie dyskutuje. ;-)

No co Ty - taki fajny temat. Szczególnie z zaperzonymi wyznawcami. :D

Natomiast ciężko mi jest do tej pory pojąć że np. duże biuro
architektoniczne trzyma bibliotekę projektów i używanych w nich
elementów na jednym serwerze (pomijam że to OS X Server akurat) bez
jakiegokolwiek backupu. Tzn. maszyna do backupu była ale wyłączona a
admin który by na to zwrócił uwagę był niepotrzebny bo przecież "samo
się robi i po co komuś płacić". A tak to jak wyskakiwał jakiś komunikat
to się klikało "OK". ;-)

U siebie bym do tego nie dopuścił i nie dopuszczam. Jeżeli to byłby klient,
to po trzecim odzyskiwaniu danych i kolejnym ignorowaniu moich zaleceń
stwierdziłbym wprost: jak owca chce, żeby ją strzyc, to się ją strzyże… :D

Data: 2012-08-23 15:23:01
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
HDD na magazyn / serwer
Dnia 2012-08-23, o godz. 15:13:13
Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał(a):

> O religii siÄ™ nie dyskutuje. ;-)

No co Ty - taki fajny temat. Szczególnie z zaperzonymi wyznawcami. :D

Przeciwnicy też bywają nieźli ;-)

[...]

Robiłem awaryjny odzysk danych. Proponowałem że za stałą opłatą zajmę
się wdrożeniem procedur backupowych etc. ale jakoś chętni w tym
przypadku nie byli. Ale przy kolejnej awarii już do mnie nie przyszli bo
szefowi było wstyd że znów to samo zrobili. Kumpela robiąca tam za
sekretarkę która ich za pierwszym razem skierował do mnie nie
omieszkała mi o tym powiedzieć. ;-)

Zdrówko

Data: 2012-08-23 15:43:12
Autor: Przemys³aw Ryk
HDD na magazyn / serwer
Dnia Thu, 23 Aug 2012 15:23:01 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

O religii siÄ™ nie dyskutuje. ;-)

No co Ty - taki fajny temat. Szczególnie z zaperzonymi wyznawcami. :D

Przeciwnicy też bywają nieźli ;-)

Jeżeli też mają religijny zapał - jasne, że tak. :D

[...]

Maciek - been there, done that, got the t-shirt. :) Choć kilka sytuacji było
takich, że żałowałem, że przyznałem się, że backup zrobiłem. Bo można było
oglądać idiotę w sytuacji, jak się poci… :)

Data: 2012-08-21 14:17:52
Autor: ::-::dysmorfofob::-::
HDD na magazyn / serwer
Dyski z naklejk± Apple te¿ s± dro¿sze. A czy lepsze? ¦miem w±tpiæ. ;-)

Tez nie wiem czy sa lepsze/gorsze/rowne. Masa sprzetu komputerowego schodzi z jednej tasmy produkcyjnej i dostaje jedynie rozne nalepki. I potem mamy naped Sony "wysoka jakosc, ktora kosztuje" a LiteOn szajs, ze "za darmo nie wezme".
Czasami sprzet schodzi z jednej tasmy, ale brandowanie jest glebsze niz nalepka, np. firmware. Czasem linia produkcyjna jest ta sama, ale finalna kontrola jakosci bardziej rygorystyczna.

::f::

Data: 2012-08-20 20:07:55
Autor: Michal Kawecki
HDD na magazyn / serwer
Dnia Mon, 20 Aug 2012 15:32:16 +0200, ::-::dysmorfofob::-:: napisa³(a):

Moim zdaniem, 5-7% padów w przeci±gu 4 lat przy pracy 24/d. oznacza

IMHO praca w serwerowni dla dyskow to raczej sprzyja dlugowiecznosci (ciagla praca, klima, UPSy).

Te 200 dysków pracuje na sklepach w bardzo pod³ych warunkach ch³odzenia
i z du¿ym zapyleniem.
Wiec pare procent do awaryjnosci mniej.

Procent?? Hmm mo¿e czas sprawdziæ, w jaki sposób wylicza siê MTBF? :-) A tak¿e, jakie czynniki oraz w jakim stopniu maj± w tym wyliczaniu
udzia³:
http://ixbtlabs.com/articles/storagereliability/
http://www.hardwaresecrets.com/dictionary/term/250
http://web.archive.org/web/20001202154100/http://www.storage.ibm.com/storage/oem/tech/mtbf.htm
--
M.   /odpowiadaj±c na priv zmieñ px na pl/

Data: 2012-08-21 14:09:00
Autor: ::-::dysmorfofob::-::
HDD na magazyn / serwer
Procent?? Hmm mo¿e czas sprawdziæ, w jaki sposób wylicza siê MTBF? :-)

Spokojnie, nie twierdze, ze % ktore tutaj wyliczamy na podstawie zyciowych doswiadczen maja jakies znamiona obiektywizmu - i sam watek tez dotyczy opinii o dyskach. (Zreszta te MTBF okreslane przez producenta dysku traktowalbym z rezerwa.)

::f::

Data: 2012-08-21 12:15:14
Autor: januszek
HDD na magazyn / serwer
::-::dysmorfofob::-:: napisa?(a):

Zreszta te MTBF okreslane przez producenta dysku traktowalbym z rezerwa.

Dlaczego?

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-08-21 14:32:51
Autor: ::-::dysmorfofob::-::
HDD na magazyn / serwer
Zreszta te MTBF okreslane przez producenta dysku
traktowalbym z rezerwa.

Dlaczego?

Z tej samej przyczyny, dla ktorej realne srednie spalanie paliwa w samochodzie zazwyczaj nijak sie ma do oficjalnej specyfikacji technicznej - i o dziwo zazwyczaj jest wyzsze.

Albo inaczej, bardziej TG:
To, ze karta graficzna ma najlepszy wynik w 3D Marku nie znaczy, ze jest najszybsza karta graficzna . Producenci potrafili optymalizowac karty pod aplikacje testujace a nie pod gry.

::f::

Data: 2012-08-20 12:28:36
Autor: _±æê³ñ󶼿.
HDD na magazyn / serwer
Ciekawa logika.

-- -- -
Czyli dla mnie awaryjnosc Seagate jest niemal 100%. Teraz zyje w ciaglym strachu bo w serwerze HP MLcostam mam 4 Seagaty.

Data: 2012-08-14 20:44:36
Autor: Jawi
HDD na magazyn / serwer
W dniu 2012-08-14 11:55, ::-::dysmorfofob::-:: pisze:
Seagate
[ciach]
bezawaryjność

Dobry zart i nawet smieszny :]

śmieszne to jest dopiero to:

tych nowych to pewnie awaryjności sam producent nie zna :)

Data: 2012-08-14 13:00:41
Autor: Marx
HDD na magazyn / serwer
Mam pipeline i działa. To są dyski montowane np. w tunerach satelitarnych a więc przystosowane do ciągłej pracy. Jak na dysk - jest bardzo cichy.
A jak chciałbyś zmierzyć bezawaryjność?
Marx

Data: 2012-08-14 20:38:43
Autor: Salata
HDD na magazyn / serwer
Mi ostatnio jeden z felernej serii Seagate wyzional ducha. Niestety juz po gwarancji. Wczesniej dwa z tej samej serii wrocily jako refurbished. Ja bym kupowal dyski z najdluzsza mozliwie gwarancja. Niestety na stronie Seagate/Samsung takiej informacji nie widze, na stronie WD jest napisane ze seria Black ma najdluzsza gwarancje - 3 lata.

Seagate skrocil nie tak dawno gwarancje na HDD do jednego roku wiec cos swiadczy o jakosci tych dyskow. Poza tym SMART czesto pokazuje problem, a narzedzie Seatools, ktore jest traktowane jako podstawa RMA takiego problemu nie widzi. Kiedys bylem zwolennikiem Seagate, teraz raczej wroce do Hitachi lub WD. Chociaz nada wszystkie moje HDD to Seagate.

Przy obecnym upakowaniu GB/cal^2 nie ma co liczyc, ze dysk wytrzyma piec lat, a 50000 MTBF nalezy gleboko w bajki schowac.

BTW jakis producent oferuje 5 lat gwarancji na dysk?

Pozdrawiam
Salata

Data: 2012-08-14 20:44:29
Autor: Rafal Lukawski
HDD na magazyn / serwer
On 2012-08-14 20:38, Salata wrote:
[...]

Możesz zapodać link, blacki miały 5 lat, pozostałe 2 lata (nie wnikając w serie enterprise)

Data: 2012-08-14 20:51:11
Autor: Salata
HDD na magazyn / serwer
W dniu 2012-08-14 20:44, Rafal Lukawski pisze:
On 2012-08-14 20:38, Salata wrote:
[...]

Rzeczywiscie WD Black jako jedyne maja nadal 5 lat. Przeczytalem gdzies plotki najwidoczniej, ale biorac pod uwage tendencje wcale bym sie nie zdziwil jak by i im skrocili gwarancje. WD Blue i Green w wersji OEM maja 2 lata, a w wersji retail kit 3 lata gwarancji.

Z checia sie dowiem jaka gwarancje maja nowe Samsungi, ale nie licze na dluzej niz rok (RMA).

pozdr
Salata

Data: 2012-08-15 08:55:18
Autor: Rafal Lukawski
HDD na magazyn / serwer
On 2012-08-14 20:51, Salata wrote:

Z checia sie dowiem jaka gwarancje maja nowe Samsungi, ale nie licze na
dluzej niz rok (RMA).

Samsung sprzedał swoje fabryki HDD Seagate'owi, wypuszcza jedynie SSD. Większość SSD ma 3 lata, więc tu jest zapewne podobnie / nie sprawdzałem /

pozdr
Salata

Data: 2012-08-17 16:54:37
Autor: ::-::dysmorfofob::-::
HDD na magazyn / serwer
Samsung sprzedał swoje fabryki HDD Seagate'owi, wypuszcza jedynie SSD. Większość SSD ma 3 lata, więc tu jest zapewne podobnie / nie sprawdzałem /

Ciekawe. To by wyjasnialo dosc wyrazny zanik mechanicznych Samsungow w sklepach.

::F::

Data: 2012-08-17 19:55:37
Autor: PK
HDD na magazyn / serwer
On 2012-08-17, ::-::dysmorfofob::-:: <lookas_2002@poczta.onet.pl> wrote:
Ciekawe. To by wyjasnialo dosc wyrazny zanik mechanicznych Samsungow w sklepach.

W sklepach z dużymi obrotami i "płytkim" magazynem (głównie
initernetowych) zanik jest nie tyle wyraźny, co całkowity :).
Krążą jeszcze jakieś pojedyncze sztuki - najczęściej
w niebotycznych cenach porównywalnych ze szczytem po powodzi.

Generalnie od jakiegoś czasu mówiło się, że ten interes nie
przynosi Samsungowi dużych dochodów. W klasie konsumenckiej
byli chyba najlepsi na rynku, ale ta jakość się z próżni nie
brała. Każdy producent dysków mógł robić je równie dobrze
jak Samsung. Róznica polega na tym, że dla WD, Seagate
czy nawet Hitachi dyski to flagowy biznes i muszÄ… na nim
zarabiać. Samsung nie musiał :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-08-14 20:48:58
Autor: Rafal Lukawski
HDD na magazyn / serwer
On 2012-08-14 20:38, Salata wrote:
[...]
BTW jakis producent oferuje 5 lat gwarancji na dysk?

Wd Black

http://support.wdc.com/warranty/policy.asp?lang=pl&print=y

Data: 2012-08-14 22:20:11
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
HDD na magazyn / serwer
Dnia 2012-08-14, o godz. 20:38:43
Salata <salata@nospam-interia.pl> napisa³(a):

Seagate skrocil nie tak dawno gwarancje na HDD do jednego roku wiec
cos swiadczy o jakosci tych dyskow. Poza tym SMART czesto pokazuje

Praktycznie ka¿dy producent na najtañsze dyski daje 12 miesiêcy
gwarancji. Seagate nie jest tu jakim¶ wyj±tkiem.

BTW jakis producent oferuje 5 lat gwarancji na dysk?

Chyba ka¿dy. Tylko nie na najtañsze dyski z serii Green. Np. ostatnio
kupowa³em WD RE4 z 5-letni± gwarancj±. Tylko ¿e cena do domowego u¿ytku
ma³o atrakcyjna bo 500GB to koszt oko³o 400PLN. Skoñczy³y siê 3- czy
5-letnie gwarancje dla najtañszych dysków.

Zdrówko

Data: 2012-08-14 20:47:57
Autor: Rafal Lukawski
HDD na magazyn / serwer
On 2012-08-13 23:31, PK wrote:
Witam,
Pierwszy post na tej grupie - oczywiście w nagłej potrzebie :).

Szukam opinii o dyskach Seagate Pipeline (tych nowszych: 1 i 1.5 TB).

Serie dysków do rejestratorów mają zmodyfikowaną obsługę błędów, dopuszcza się tylko szybką korekcje na rzecz zostawienia błędów na dysku, kluczem tu jest ciągły zapis nie zaś 100% wierność zapisu. W przypadku wideo, pare klatek straty nie wnosi wiele do jakości materiału.

To w zasadzie tyle, bo technologia dla SOHO aż tak bardzo się nie różni, to bardziej marketnig niż technologia.

Data: 2012-08-16 11:12:37
Autor: Qlfon
HDD na magazyn / serwer
Można się podpiąć z podobnym tematem? Też jestem na poszukiwaniu dysku ale 2,5" do odtwarzacza sieciowego Dune HD TW-301. Czy powyższe uwagi w wątku dotyczą wersji 3,5" czy 2,5"? Pojemności jakie mnie interesują to 500GB-1TB, Parametry zapis/odczyt nie muszą być jakieś super powalające (głownie to będą mp3, filmy i zdjęcia) ale dysk musi być chłodny sam z siebie bo będzie pracował w ciasnej obudowie oraz maksymalnie cichy bez świstów, zgrzytów, skwierczeń itp. Pomoże ktoś?

--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050

Data: 2012-08-24 05:09:10
Autor: Dominik & Co
HDD na magazyn / serwer
Dnia 13.08.2012 PK <kosu@nospam.pl> napisał/a:

Pod uwagę brałem także WDC Green (podobno lepsza kultura pracy), ale
odstraszyło mnie trochę to parkowanie głowicy i reszta bajerów.

Mam WDC Green (co prawda nie najnowszy 500 GB)- bezproblemowy, chłodny,
dość cichy i wydajny jak na moje potrzeby. Parkowanie głowicy
załatwisz niestety nie systemowo (dysk zlewa komendy ATA dot.
oszczędzania energii), trzeba spod FreeDOSa użyć ichniego programu
WDIDLE (tylko raz). W miarę nowy system (czy to Win czy Lin) założy Ci
partycje nie sprawiające problemów z dyskami o 4KB sektorach.

--
Dominik & kÄ…pany (via slrn)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

Data: 2012-08-24 19:10:19
Autor: PK
HDD na magazyn / serwer
On 2012-08-24, Dominik & Co <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> wrote:
[...]

Już po sprawie. Kupiłem WD10EZRX, czyli najnowszy w rodzinie, znacznie
bardziej oszczędny (wg. danych producenta) i pozbawiony kilku bajerów
(w tym tego upierdliwego parkowania). W związku z tym jest nadzieja, że
jego "Greenowatość" wynika z dobrych łożysk i dokładniego montażu, a nie
skomplikowanych i przekombinowanych bajerów.
Inaczej mówiąc: mam nadzieję, że bliżej mu do 2.5" Black niż
do poprzednich Green :).
Jak będzie w praktyce - się okaże. Odebrałem go wczoraj, ale
podłączyć będę mógł dopiero w niedzielę :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-09-02 16:15:58
Autor: Wemif
HDD na magazyn / serwer
PK <kosu@nospam.pl> wrote:

Pod uwagê bra³em tak¿e WDC Green (podobno lepsza kultura pracy), ale
odstraszy³o mnie trochê to parkowanie g³owicy i reszta bajerów.

Ciekawe ile parkowañ na prawdê wytrzymuj± te dyski, mam jeden:
Power_On_Hours   0x0032 075 075 000 Old_age Always - 18518
Load_Cycle_Count 0x0032 001 001 000 Old_age Always - 1164848

jest w macierzy raid1 z innym dyskiem, wiec sie nie boje, ze
strace dane i czekam.
a.

HDD na magazyn / serwer