HDD na magazyn / serwer

Data: 2012-08-14 20:38:43
Autor: Salata
HDD na magazyn / serwer
Mi ostatnio jeden z felernej serii Seagate wyzional ducha. Niestety juz po gwarancji. Wczesniej dwa z tej samej serii wrocily jako refurbished. Ja bym kupowal dyski z najdluzsza mozliwie gwarancja. Niestety na stronie Seagate/Samsung takiej informacji nie widze, na stronie WD jest napisane ze seria Black ma najdluzsza gwarancje - 3 lata.

Seagate skrocil nie tak dawno gwarancje na HDD do jednego roku wiec cos swiadczy o jakosci tych dyskow. Poza tym SMART czesto pokazuje problem, a narzedzie Seatools, ktore jest traktowane jako podstawa RMA takiego problemu nie widzi. Kiedys bylem zwolennikiem Seagate, teraz raczej wroce do Hitachi lub WD. Chociaz nada wszystkie moje HDD to Seagate.

Przy obecnym upakowaniu GB/cal^2 nie ma co liczyc, ze dysk wytrzyma piec lat, a 50000 MTBF nalezy gleboko w bajki schowac.

BTW jakis producent oferuje 5 lat gwarancji na dysk?

Pozdrawiam
Salata

Data: 2012-08-14 20:44:29
Autor: Rafal Lukawski
HDD na magazyn / serwer
On 2012-08-14 20:38, Salata wrote:
[...]

Możesz zapodać link, blacki miały 5 lat, pozostałe 2 lata (nie wnikając w serie enterprise)

Data: 2012-08-14 20:51:11
Autor: Salata
HDD na magazyn / serwer
W dniu 2012-08-14 20:44, Rafal Lukawski pisze:
On 2012-08-14 20:38, Salata wrote:
[...]

Rzeczywiscie WD Black jako jedyne maja nadal 5 lat. Przeczytalem gdzies plotki najwidoczniej, ale biorac pod uwage tendencje wcale bym sie nie zdziwil jak by i im skrocili gwarancje. WD Blue i Green w wersji OEM maja 2 lata, a w wersji retail kit 3 lata gwarancji.

Z checia sie dowiem jaka gwarancje maja nowe Samsungi, ale nie licze na dluzej niz rok (RMA).

pozdr
Salata

Data: 2012-08-15 08:55:18
Autor: Rafal Lukawski
HDD na magazyn / serwer
On 2012-08-14 20:51, Salata wrote:

Z checia sie dowiem jaka gwarancje maja nowe Samsungi, ale nie licze na
dluzej niz rok (RMA).

Samsung sprzedał swoje fabryki HDD Seagate'owi, wypuszcza jedynie SSD. Większość SSD ma 3 lata, więc tu jest zapewne podobnie / nie sprawdzałem /

pozdr
Salata

Data: 2012-08-17 16:54:37
Autor: ::-::dysmorfofob::-::
HDD na magazyn / serwer
Samsung sprzedał swoje fabryki HDD Seagate'owi, wypuszcza jedynie SSD. Większość SSD ma 3 lata, więc tu jest zapewne podobnie / nie sprawdzałem /

Ciekawe. To by wyjasnialo dosc wyrazny zanik mechanicznych Samsungow w sklepach.

::F::

Data: 2012-08-17 19:55:37
Autor: PK
HDD na magazyn / serwer
On 2012-08-17, ::-::dysmorfofob::-:: <lookas_2002@poczta.onet.pl> wrote:
Ciekawe. To by wyjasnialo dosc wyrazny zanik mechanicznych Samsungow w sklepach.

W sklepach z dużymi obrotami i "płytkim" magazynem (głównie
initernetowych) zanik jest nie tyle wyraźny, co całkowity :).
Krążą jeszcze jakieś pojedyncze sztuki - najczęściej
w niebotycznych cenach porównywalnych ze szczytem po powodzi.

Generalnie od jakiegoś czasu mówiło się, że ten interes nie
przynosi Samsungowi dużych dochodów. W klasie konsumenckiej
byli chyba najlepsi na rynku, ale ta jakość się z próżni nie
brała. Każdy producent dysków mógł robić je równie dobrze
jak Samsung. Róznica polega na tym, że dla WD, Seagate
czy nawet Hitachi dyski to flagowy biznes i muszÄ… na nim
zarabiać. Samsung nie musiał :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-08-14 20:48:58
Autor: Rafal Lukawski
HDD na magazyn / serwer
On 2012-08-14 20:38, Salata wrote:
[...]
BTW jakis producent oferuje 5 lat gwarancji na dysk?

Wd Black

http://support.wdc.com/warranty/policy.asp?lang=pl&print=y

Data: 2012-08-14 22:20:11
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
HDD na magazyn / serwer
Dnia 2012-08-14, o godz. 20:38:43
Salata <salata@nospam-interia.pl> napisa³(a):

Seagate skrocil nie tak dawno gwarancje na HDD do jednego roku wiec
cos swiadczy o jakosci tych dyskow. Poza tym SMART czesto pokazuje

Praktycznie ka¿dy producent na najtañsze dyski daje 12 miesiêcy
gwarancji. Seagate nie jest tu jakim¶ wyj±tkiem.

BTW jakis producent oferuje 5 lat gwarancji na dysk?

Chyba ka¿dy. Tylko nie na najtañsze dyski z serii Green. Np. ostatnio
kupowa³em WD RE4 z 5-letni± gwarancj±. Tylko ¿e cena do domowego u¿ytku
ma³o atrakcyjna bo 500GB to koszt oko³o 400PLN. Skoñczy³y siê 3- czy
5-letnie gwarancje dla najtañszych dysków.

Zdrówko

HDD na magazyn / serwer