HDD zewnętrzny Toshiba czy WD ?

Data: 2015-02-27 13:36:52
Autor: Tom
HDD zewnętrzny Toshiba czy WD ?
Cześć.

Przymierzam się do zakupu dysku zewnętrznego 3,5" jako magazyn danych o wielkości 3-4 TB. Pod uwagę biorę dwa modele:
WD My Book oraz TOSHIBA Stor.E Canvio. Z tym pierwszym miałem do czynienia i nie miałem zastrzeżeń, natomiast nie wiem nic o toshibie. Ma może ktoś jakieś doświadczenia z tym dyskiem, głośność pracy, grzanie się, awaryjność czy inne spostrzeżenia? Jest on tańszy od WD stąd zacząłem się nad nim zastanawiać.

T.

Data: 2015-02-27 13:51:06
Autor: 666
HDD zewnętrzny Toshiba czy WD ?
Jeśli wyjmiesz dysk (z jakiejkolwiek przyczyny) z WD My Book, to dane dadzą się odczytać?

-- -- -
WD My Book oraz TOSHIBA Stor.
Z tym pierwszym miałem do czynienia

Data: 2015-02-27 15:45:06
Autor: Leszek K.
HDD zewnętrzny Toshiba czy WD ?
Dnia Fri, 27 Feb 2015 13:51:06 +0100, 666 napisał(a):

Je¶li wyjmiesz dysk (z jakiejkolwiek przyczyny) z WD My Book, to dane dadz± się odczytać?

Nie da się. Na Seagate też. Na toshibie nie próbowałem.

Data: 2015-02-28 10:50:34
Autor: ...:::WISKOLER:::...
HDD zewnętrzny Toshiba czy WD ?
Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieni±cy się nazw± Leszek K. naskrobał(a):

Nie da się. Na Seagate też. Na toshibie nie próbowałem.

IMHO: to nie zależy od dysku czy producenta tegoż a od systemu  jaki jest w
NAS.
--
....::: WISKOLER :::...
- Wy się, Stirlitz, jeszcze doigracie przez te odciski palców! -

Data: 2015-02-28 12:46:27
Autor: Radosław Sokół
HDD zewnętrzny Toshiba czy WD ?
W dniu 28.02.2015 o 10:50,  ...:::WISKOLER:::... pisze:
IMHO: to nie zaleĹĽy od dysku czy producenta tegoĹĽ a od systemu  jaki jest w
NAS.

Dokładnie.

Poza tym odpowiedź "nie da się" jest z definicji błędna.

W przypadku kieszeni USB dostępnych blokowo system plików
jest zależny od systemu operacyjnego, do którego podłącza się
takie urządzenie. W związku z tym możliwość odczytania danych
z bezpośrednio przyłączonego dysku istnieje zawsze.

W przypadku NAS oraz kieszeni dostępnych plikowo (SMB, MTP
i różne inne) często w środku działa jakaś wersja Linuksa
i dyski sÄ… sformatowane w ext4, btrfs lub czymĹ› innym.
W takim przypadku podłączenie do komputera z Windows nic nie
da (chyba, że się zainstaluje dodatkowy program obsługi sys-
temu plików), ale podłączenie do komputera z Linuksem pozwala
odczytać dane (sam tak ratowałem dane z uszkodzonego dysku
z NAS Netgeara).

W przypadku NAS uĹĽywajÄ…cych RAID (szczegĂłlnie 0 lub 3-5)
może być już gorzej, bo wszystko zależy od użytego systemu
RAID. Ale też często używany jest linuksowy mddisk lub LVM
i podłączenie dysków do komputera z Linuksem pozwala odczy-
tać dane.

| RadosĹ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |                                        |

Data: 2015-02-28 15:52:36
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-02-28 o 12:46, Radosław Sokół pisze:

IMHO: to nie zaleĹĽy od dysku czy producenta tegoĹĽ a od systemu  jaki jest w
NAS.

Dokładnie.

Pod warunkiem że rozmowa dotyczy NASów a nie zwykłych dysków
zewnętrznych podpinanych przez USB i czasem WiFi,

Pozdrawiam

Data: 2015-02-28 23:58:29
Autor: Leszek K.
Dnia Sat, 28 Feb 2015 12:46:27 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

W dniu 28.02.2015 o 10:50,  ...:::WISKOLER:::... pisze:
IMHO: to nie zależy od dysku czy producenta tegoż a od systemu  jaki jest w
NAS.

Dokładnie.

Poza tym odpowiedĽ "nie da się" jest z definicji błędna.

W przypadku kieszeni USB dostępnych blokowo system plików
jest zależny od systemu operacyjnego, do którego podł±cza się
takie urz±dzenie. W zwi±zku z tym możliwo¶ć odczytania danych
z bezpo¶rednio przył±czonego dysku istnieje zawsze.

No wła¶nie piszę, że nie. Dysk wyci±gnięty z WD MyBook albo Seagate
Expansion Disk i podpięty bezpo¶rednio do sata na płycie jest widziany jako
dysk bez żadnej partycji. Pewnie po użyciu jakiego¶ programu dałoby się te
dane odzyskać, ale w "na żywca" s± niewidoczne. Też mnie to zdziwiło.
Kieszenie zazwyczaj były zupełnie "przeĽroczyste".

Data: 2015-03-01 19:51:50
Autor: Adam
W dniu 2015-02-28 o 23:58, Leszek K. pisze:
[...]

E, tam. Za słabo próbowałe¶ ;)
A czy wiesz, że w linuksach nie musisz montować partycji (np sdb1) tylko można samo urz±dzenie, np sdb?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-03-02 07:49:52
Autor: Leszek K.
Dnia Sun, 01 Mar 2015 19:51:50 +0100, Adam napisał(a):

[...]

Jaki znowu linux? Jakie montowanie urz±dzenia? Po prostu interface USB-SATA
w tych kieszeniach miesza co¶ po drodze.

Data: 2015-03-02 12:24:17
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-03-02 o 07:49, Leszek K. pisze:

[...]

No właśnie piszę, że nie. Dysk wyciągnięty z WD MyBook albo Seagate
Expansion Disk i podpięty bezpośrednio do sata na płycie jest widziany jako
dysk bez żadnej partycji. Pewnie po użyciu jakiegoś programu dałoby się te
dane odzyskać, ale w "na żywca" są niewidoczne. Też mnie to zdziwiło.
Kieszenie zazwyczaj były zupełnie "przeźroczyste".

E, tam. Za słabo próbowałeś ;)
A czy wiesz, że w linuksach nie musisz montować partycji (np sdb1) tylko
moĹĽna samo urzÄ…dzenie, np sdb?

Jaki znowu linux? Jakie montowanie urzÄ…dzenia? Po prostu interface USB-SATA
w tych kieszeniach miesza coĹ› po drodze.

Jakim cudem może tam mieszać w zwykłej obudowie USB ?
Nie dosyć że znasz się tylko na windowsie to jeszcze ta
znajomość jest niepełna.
Poszukaj odpowiedniego forum i zapytaj jak znaleźć niewidoczne
dla ciebie partycje na dysku.

Pozdrawiam

Data: 2015-03-02 16:56:08
Autor: Leszek K.
Dnia Mon, 02 Mar 2015 12:24:17 +0100, RadoslawF napisał(a):

[...]

znajomo¶ć jest niepełna.

I tu mnie masz! Na windowsie się nie znam. Co to linux to w ogóle nie wiem.
Dobrze, że piszę tylko o sprzęcie bobym pewnie co¶ pokręcił. Jak Seagate i
WD miesza w tych obudowach nie mam pojęcia. Stwierdzam fakt.

Poszukaj odpowiedniego forum i zapytaj jak znaleĽć niewidoczne
dla ciebie partycje na dysku.

Po co? Czyżbym napisał, że potrzebuje co¶ odzyskać? Napisałem, że partycja
jest niewidoczna po przełożeniu dysku bo 666 się pytał. Nie wspominałem
cobym miał jaki¶ problem.

Pozdrawiam

Również serdecznie

Data: 2015-03-03 13:01:25
Autor: RadoslawF
HDD zewnętrzny Toshiba czy WD ?
W dniu 2015-03-02 o 16:56, Leszek K. pisze:

E, tam. Za słabo próbowałeś ;)
[...]

I tu mnie masz! Na windowsie siÄ™ nie znam. Co to linux to w ogĂłle nie wiem.
Dobrze, że piszę tylko o sprzęcie bobym pewnie coś pokręcił. Jak Seagate i
WD miesza w tych obudowach nie mam pojęcia. Stwierdzam fakt.

Ty nie stwierdzasz faktu, ty faktem nazywasz swoje przypuszczenia.

Poszukaj odpowiedniego forum i zapytaj jak znaleźć niewidoczne
dla ciebie partycje na dysku.

Po co? Czyżbym napisał, że potrzebuje coś odzyskać? Napisałem, że partycja
jest niewidoczna po przełożeniu dysku bo 666 się pytał. Nie wspominałem
cobym miał jakiś problem.

Skoro nie wspomniałeś to założyłem że jednak miałeś.

Pozdrawiam

Data: 2015-03-03 17:48:34
Autor: Leszek K.
Dnia Tue, 03 Mar 2015 13:01:25 +0100, RadoslawF napisał(a):

[...]

No więc powtarzam jeszcze raz jak dziecku. Zakładam partycję na dysku w
obudowie. Formatuje. Wyci±gam dysk z obudowy i podpinam po sata. Partycji
nie ma. Zaczęły mi chodzić my¶li po głowie coby uruchomić jakie¶ narzędzia
ale przypomniało mi się, że na widowsie się nie znam i nie wiem co to linux
więc zakładam od nowa partycję. Z ciekawo¶ci przekładam do obudowy.
Partycji nie widać. Jestem pewien, że po pogrzebaniu na tym dysku można to
obej¶ć, ale nie próbowałem (pro¶ciej było założyć partycję od nowa) i nie
byłoby to tematem na grupie sprzętowej. --

Data: 2015-03-03 22:27:08
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-03-03 o 17:48, Leszek K. pisze:
[...]

Naginasz fakty czyli kłamiesz bezwstydnie.
Nie napisałeś tego wcześniej więc dlaczego stwierdzenie "powtarzam
jeszcze raz" ? Bo mam wrażenie że tylko dlatego żeby mnie obrazić
dopisując do tego "jak dziecku". Naprawdę już tylko takie dziecięce
zagrania ci zostały ?

Pozdrawiam

Data: 2015-03-04 10:11:25
Autor: 666
HDD zewnętrzny Toshiba czy WD ?
Nie miałem takiej obudowy, ale mi_sie_wydaje, że nawet przełożenie dysku do innej takiej samej obudowy nie pozwoli na odczytanie danych, tak jakby konkretny dysk i konkretna obudowa były raz na zawsze do siebie przypisane.
I dobrze byłoby o tym wiedzieć przed zakupem.

-- -- -
Jak Seagate i WD miesza w tych obudowach nie mam pojęcia.

Data: 2015-03-04 13:23:53
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-03-04 o 10:11,  666 pisze:
[...]

Takiej też nie miałem, inne owszem.
Przełożenie dysku z jednej obudowy do drugiej nic nie zmieniało,
partycja była widoczna. Podpięcie tego samego dysku do kontrolera
na płycie - efekt jak w wątku, windows nie widzi partycji.

Pozdrawiam

Data: 2015-03-04 17:30:51
Autor: animka
W dniu 2015-03-04 13:23, RadoslawF pisze:
[...]

A co BIOS widzi?

--
animka

Data: 2015-03-05 15:44:56
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-03-04 o 17:30, animka pisze:

[...]

Dysk, taki jaki jest podpięty.

Pozdrawiam

Data: 2015-03-05 15:54:03
Autor: Leszek K.
Dnia Thu, 05 Mar 2015 15:44:56 +0100, RadoslawF napisał(a):

[...]

na płycie - efekt jak w w±tku, windows nie widzi partycji.

A co BIOS widzi?

Dysk, taki jaki jest podpięty.

Pozdrawiam

U mnie BIOS (i Menadżer urz±dzeń) obudowę widzi jako Seagate Expansion Desk
(to nie moja tylko firmowa literówka), a dysk jak dysk.

Data: 2015-03-05 21:12:40
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-03-05 o 15:54, Leszek K. pisze:

[...]

U mnie BIOS (i Menadżer urządzeń) obudowę widzi jako Seagate Expansion Desk
(to nie moja tylko firmowa literĂłwka), a dysk jak dysk.

Stare obudowy nie maskowały rodzaju dysku tylko podawały
"nazwa_dysku USB Device" i czasami dodawały nazwę obudowy na końcu.
Teraz często tylko nazwę obudowy podają. Mamy kupować
nierozbieralne firmówki a nie kombinować jak biedny murzyn
przed wypĹ‚atÄ….  :-)

Pozdrawiam

Data: 2015-03-06 01:09:01
Autor: animka
W dniu 2015-03-05 15:44, RadoslawF pisze:
[...]

To daj w Biosie narazie wszystko na Auto.
W menagerze dysków sprawdż czy widoczny i nadaj uprawnienia, bo pewnie się coś zmieniło i nie widzisz tej partycji.

--
animka

Data: 2015-03-06 13:57:36
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-03-06 o 01:09, animka pisze:

[...]

W menagerze dyskĂłw sprawdĹĽ czy widoczny i nadaj uprawnienia, bo pewnie
się coś zmieniło i nie widzisz tej partycji.

To nie ja miałem problemy z niewidoczną partycją.
Ale "uprawnienia" faktycznie rozwiÄ…zujÄ… ten problem, tyle
że jest to problem programowy a nie sprzętowy.

Pozdrawiam

Data: 2015-03-12 10:08:13
Autor: 666
HDD zewnętrzny Toshiba czy WD ?
No widzisz?
Animka Ci pomogła.

-- -- -
Ale "uprawnienia" faktycznie rozwiÄ…zujÄ… ten problem

Data: 2015-03-13 01:35:25
Autor: animka
HDD zewnętrzny Toshiba czy WD ?
W dniu 2015-03-12 10:08,  666 pisze:
No widzisz?
Animka Ci pomogła.

-- -- -
Ale "uprawnienia" faktycznie rozwiÄ…zujÄ… ten problem

Komu? Bo nie zacytowałeś poprzednika i nie wiem o co Ci konkretnie chodzi.

Miałam jakiś czas temu też taki głupi problem, że nie mogłam przywrocić obrazu systemu, bo system sam sobie zmienił literę dysku zewnętrznego na którym ten obraz był.Trzeba było zmienić tymczasowo wcześniejsze litery dysków (na początek na dużo dalsze), żeby znowu ten dysk miał litery M i N. Po przywróceniu obrazu systemu to już z tamtymi literami to była mała kosmetyka. Przydzielilam takie literki jakie były prawidłowe zostawiając M i N.

--
animka

Data: 2015-03-04 20:00:21
Autor: Leszek K.
Dnia Wed, 4 Mar 2015 10:11:25 +0100, 666 napisał(a):

[...]

Sprawdziłem Segate (mam kilka obudów pustych - dysk z obudow± był tańszy
niż dysk luzem). Można przekładać.

Data: 2015-02-28 19:51:26
Autor: Leszek K.
Dnia Sat, 28 Feb 2015 10:50:34 +0100, ...:::WISKOLER:::... napisał(a):

[...]

Kto¶ tu mówił o NAS-ie? Ja piszę o WD MyBook i Seagate Expansion Disk.

Data: 2015-02-28 13:30:07
Autor: Pawel O'Pajak
HDD zewnętrzny Toshiba czy WD ?
Powitanko,

Z tym pierwszym miałem do czynienia i nie miałem zastrzeżeń

My serwisanci mamy taka zasade: "Jak cos dziala to nie naprawiaj/poprawiaj". Passporta nie mam, natomiast od poczatku lat 90 tylko zaden WD mnie nie zawiodl. Mam taki 250MB (tak, MB, nie GB) i dziala. Teraz wiekszych jak 2 TB nie mam, ale te co mam, dzialaja znakomicie i w NASie i w kompach.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?

Data: 2015-02-28 22:30:43
Autor: 666
HDD zewnętrzny Toshiba czy WD ?
No mnie własnie WD zawiódł (piszę o obudowie, nie o dysku, którego jeszcze nie wyj±łem dla odzyskanai danych).
Kupic sobie dysk, do tego kupić obudowę USB za grosze i miec dysk zewnętrzny, a nie jakie¶ wynalazki do czasu pierwszej awarii.

-- -- -
Passporta nie mam, natomiast od poczatku lat 90 tylko zaden WD mnie nie zawiodl.

Data: 2015-02-28 23:56:42
Autor: Tom
W dniu 2015-02-28 o 22:30,  666 pisze:
No mnie własnie WD zawiódł (piszę o obudowie, nie o dysku, którego
jeszcze nie wyj±łem dla odzyskanai danych).

Przez lata miałem dyski wewnętrzne różnych firm WD, Seagate, Maxtor, Samsung i w zasadzie chyba tylko tych dwóch ostatnich firm nie padły. Jednak wynikało to z tego, że dwóch ostatnich firm miałem po jednym modelu, a seagatów i WD było więcej st±d i statystycznie czę¶ciej pojawiały się jakie¶ awarie. Jednak daleki byłbym od stwierdzenia, że która¶ z tych firm produkuje lepsze a inna gorsze dyski. Ale odbiegam od tematu :)

Kupic sobie dysk, do tego kupić obudowę USB za grosze i miec dysk
zewnętrzny, a nie jakie¶ wynalazki do czasu pierwszej awarii.

O jakiej obudowie USB piszesz, bo nie bardzo wiem o co chodzi? Czy dysk wówczas zasilasz przez USB czy tez osobny zasilacz?

T.

Data: 2015-03-01 00:48:40
Autor: Dawid
W dniu 2015-02-28 o 23:56, Tom pisze:

[...]

Mam już kilka takich ( aukcja tylko jako przykład)
http://allegro.pl/obudowa-dysku-2-5-usb-sata-aluminiowa-vaio-etui-i5112218764.html
Tanie to i dobrze się spisuje. Dyski wkładam do tego różne, używane ze starych laptopów, kupione za parę złotych itp.
Nie miałem z nimi nigdy żadnych problemów, cało¶ć działa idealnie i tanio mamy fajny dysk zewnętrzny usb.
Pozdrawiam

Data: 2015-03-01 18:35:45
Autor: Tom
W dniu 2015-03-01 o 00:48, Dawid pisze:

[...]

Dzięki za wyja¶nienie. Fajne rozwi±zanie ale do dysków przeno¶nych 2,5". Ja planuje kupić 3-4TB, więc w rachubę wchodz± raczej 3,5". Co prawda s± obudowy USB też dla takich dysków ale cenowo wcale nie wychodzi to taniej. Może jedyny plus takiego rozwi±zania to mniejsze problemy w przypadku jakie¶ awarii.

pozdrawiam
T.

Data: 2015-03-02 11:59:08
Autor: animka
W dniu 2015-02-28 22:30,  666 pisze:
No mnie własnie WD zawiódł (piszę o obudowie, nie o dysku, którego
jeszcze nie wyjÄ…Ĺ‚em dla odzyskanai danych). Kupic sobie dysk, do tego
kupić obudowę USB za grosze i miec dysk zewnętrzny, a nie jakieś
wynalazki do czasu pierwszej awarii.

Teraz sÄ… dyski razem z obudowami. Np. Toshiba. MĂłj ma 500 GB.

--
animka

Data: 2015-03-02 15:14:24
Autor: Dawid
W dniu 2015-03-02 o 11:59, animka pisze:

Teraz sÄ… dyski razem z obudowami. Np. Toshiba. MĂłj ma 500 GB.

ale odkrycie, normalnie nobel dla tej Pani

Data: 2015-03-02 17:34:31
Autor: 666
HDD zewnętrzny Toshiba czy WD ?
Nie przejmuj sie.
Jutro będzie miał 750 GB.

-- -- -
ale odkrycie, normalnie nobel dla tej Pani

Data: 2015-03-02 13:44:47
Autor: 666
HDD zewnętrzny Toshiba czy WD ?
Twoje dane, nie nasze.

-- -- -
jedyny plus takiego rozwiÄ…zania to mniejsze problemy w przypadku jakieĹ› awarii.

-- -- -