[OT] HDMI HDCP, ... moje przemyślenia

Data: 2010-09-19 13:44:52
Autor: Tomy M.
[OT] HDMI HDCP, ... moje przemyślenia
   W wielkim skrócie HDMI to nie jest tylko system cyfrowego przesyłania
sygnałow audio i video tylko system przesyłania SZYFROWANIA cyfrowych sygnałów audio i video.
  Urządzenia nadawcze np. odtwarzacz Blueray zanim prześle sygnały
cyfrowe do odbiornika np. TV LCD wpierw żąda podania klucza KSV.
Odtwarzacz otrzymuje ten klucz KSV i wpierw sprawdza czy na płycie
w części zawierającej tzw. "listę unieważnień KSV" nie znajduje się
klucz tego urządzenia. Jeżeli klucz KSV tego urządzenia-odbiornika
znajduje się na tej liście to proces wysyłania cyfrowego sygnału
jak zatrzymywany lub ograniczany do niższej rozdzielczości/jakości.
   Kiedy to ma miejsce?  Wtedy gdy dane urządzenie zostanie "złamane"
a jego klucze wydostaną się "na wolność" ;-)

   A teraz najlepsze!

   Wyobraźcie sobie że kupiliście drogi TV LCD, najnowszy super hiper
model. Do tego kupiliście sobie wspaniały odtwarzacz Blueray.
Oglądacie sobie filmy i jest SUPER.
Pewnego dnia po przypływie gotówki idziecie do sklepu .. i co tam
"raz się żyje!" kupujecie sobie 100 nowych filmów na krążkach
Blueray!  Wracacie do domu, robicie sobie kawkę i zasiadacie
przed swoim wypasionym zestawem. Wkładacie pierwszy film
do odtwarzacza ... a tu ZONK! Nie działa!
   Wkładacie kolejno wszystkie płyty i nie działają, część
odtwarza się w niższej rozdzielczości, a cześć nie działa wcale!
  Myślicie: - Co jest do cholery?! Dlaczego nie działa mój
super hiper sprzęt!?

Odpowiem Wam dlaczego:

   Bo jakiś mózg, "wielka głowa" złamał klucze KSV modelu TV LCD
który posiadacie (cała seria ma ten sam klucz KSV) informacja o tym
dotarła do producentów filmów i klucz tego urządzenia KSV został
dodany do "listy unieważnień KSV" czyli wytłaczany jest razem z
wszystkimi nowymi filmami.
  Skutek jest taki że na tym zestawie nie obejrzycie już żadnych
materiałów w HD.

  Powiedzcie mi jednak jedno:  KTO ZWRÓCI KASĘ ZA ZAKUPIONE
FILMY?  CZY PRODUCENT WYMIENI TELEWIZOR NA INNE ZA DARMO?
KTO ZAPŁACI ZA CZAS KTÓRY SPĘDZICIE PRÓBUJĄC URUCHOMIĆ
FILMY, KUPUJĄC FILMY, WOŻĄC TV PO SERWISACH itd.?!

Tomy M.

Data: 2010-09-19 15:49:40
Autor: Jerzy Pastusiak
[OT] HDMI HDCP, ... moje przemyślenia
klucz główny HDCP jest znany od tygodnia:

[Intel potwierdza: opublikowany klucz HDCP jest autentyczny]
http://www.proline.pl/?n=intel-potwierdza-opublikowany-klucz-hdcp-jest-autentyczny&grupa=news

http://satkurier.pl/news/59006/hdcp-zostalo-zlamane.html

Data: 2010-09-19 16:04:31
Autor: Ktos
[OT] HDMI HDCP, ... moje przemyślenia
Użytkownik "Jerzy Pastusiak"
[Intel potwierdza: opublikowany klucz HDCP jest autentyczny]
http://satkurier.pl/news/59006/hdcp-zostalo-zlamane.html

Co wcale nie zmienia obecnej sytuacji LEGALNEGO użytkownika telewizora i
odtwarzacza.
Co więcej, publikacja klucza wcale nie oznacza, że producenci sprzętu i płyt
zrezygnują ze stosowania zabezpieczenia.
Publikacja klucza ułatwi tylko kopiowanie treści piratom, a przecież nie o
tym pisał autor wątku :-).

Data: 2010-09-19 17:03:08
Autor: Sergiusz Rozanski
[OT] HDMI HDCP, ... moje przemy?lenia
Dnia 19.09.2010 Ktos <ktos@nowhere.net> napisał/a:
U?ytkownik "Jerzy Pastusiak"
[Intel potwierdza: opublikowany klucz HDCP jest autentyczny]
http://satkurier.pl/news/59006/hdcp-zostalo-zlamane.html

Co wcale nie zmienia obecnej sytuacji LEGALNEGO u?ytkownika telewizora i
odtwarzacza.
Co wi?cej, publikacja klucza wcale nie oznacza, ?e producenci sprz?tu i p?yt
zrezygnuj? ze stosowania zabezpieczenia.
Publikacja klucza u?atwi tylko kopiowanie tre?ci piratom, a przecie? nie o
tym pisa? autor w?tku :-).

Ale umożliwi mu oglądanie! Może sobie mając klucz zrobić kopie działajacą na
jego tv, a nawet niezabezpieczoną :)

W pewnym sensie to JEST odpowiedź :)

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

Data: 2010-09-19 20:36:06
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-09-19 19:03, Sergiusz Rozanski pisze:
[...]

A jak zrobisz sobie np. kopię strumienia MPEG z satelity
w którym zawarta jest lista unieważnień KSV?

Mam propozycję dla Ciebie ... czytaj co piszą mądrzejsi
i ucz się.

Tomy M.

Data: 2010-09-19 19:41:33
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 19.09.2010 Tomy M. <tomy@ansibl.com> napisał/a:
[...]

Proste, zdejme zabezpieczenie strumienia? I puszcze jak zwykłe
dvi bez hdcp?
Mając oryginalny klucz mogę podpisać dowolne urządzenie
jako legalne i dekoder odda mi kontent bez zająknięcia.

Mam propozycję dla Ciebie ... czytaj co piszą mądrzejsi
i ucz się.

No to mi wytłumacz co mi zabroni? Algorytm tajny nie jest teraz klucz też nie.
Moc obliczeniowa też już nie jest problemem.

Data: 2010-09-19 21:57:29
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-09-19 21:41, Sergiusz Rozanski pisze:

No to mi wytłumacz co mi zabroni? Algorytm tajny nie jest teraz klucz też nie.
Moc obliczeniowa też już nie jest problemem.

   I nadal uważasz że Kowalski który kupuje 100 filmów Blueray
jest zdolny do analizy sygnału wysokiej częstotliwości
przed jego wejściem do tunera, podmiany w locie kluczy
rekompresji o ponownej modulacji?
   A może Kowalski kupi sobie kartę DVB MPEG 4 i napisze sobie
kod do tego powyżej?
   Co prawda pozostaje jeszcze możliwość reengineeringu softu
w telewizorze ale to Kowalski zostawi sobie na "po obiedzie".

Tomy M.

Data: 2010-09-19 20:12:02
Autor: Sergiusz Rozanski
[...]

Ale sam nie wierzysz w co piszesz, na prawdę nie widzisz łatwiejszego
miejsca do wpięcia się w dane?

   A może Kowalski kupi sobie kartę DVB MPEG 4 i napisze sobie
kod do tego powyżej?

Za kilka tygodni bedzie tego softu pełno. Jakoś rzesza iphonowców
robi JB nawet nie majac pojęcia jaki cpu w nim siedzi, jaki to
problem?

   Co prawda pozostaje jeszcze możliwość reengineeringu softu
w telewizorze ale to Kowalski zostawi sobie na "po obiedzie".

Uważam że Kowalskiemu wystarczy przelotka na kabel hdmi, lub
zassanie softu do swojego tunera z sieci.

Data: 2010-09-19 21:56:00
Autor: Jerzy Pastusiak
On Sun, 19 Sep 2010, Ktos wrote:

| Publikacja klucza ułatwi tylko kopiowanie treści piratom, a przecież nie o
| tym pisał autor wątku :-).

nie tylko , HDCP staje sie fikcja

niezadlgo kupisz sobie dzyndzel za 8 zl u harta i problem
przestaje istniec

autor ma spozniony refleks co najmniej o tydzien

pozyjemy , zobaczymy co firma wymysli , na razie to szkoda
czasu na dywagacje

jp

Data: 2010-09-19 22:11:45
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-09-19 21:56, Jerzy Pastusiak pisze:
On Sun, 19 Sep 2010, Ktos wrote:

> [...]

niezadlgo kupisz sobie dzyndzel za 8 zl u harta i problem
przestaje istniec

autor ma spozniony refleks co najmniej o tydzien

Zwróciłem na to uwagę przy okazji przeczytania informacji
o upublicznieniu klucza.
Jak to jest że do tej pory nikt na ten problem nie
zwrócił uwagi?

Tomy M.

Data: 2010-09-19 20:20:06
Autor: Sergiusz Rozanski
On Sun, 19 Sep 2010, Ktos wrote:

> [...]

Zwróciłem na to uwagę przy okazji przeczytania informacji
o upublicznieniu klucza.
Jak to jest że do tej pory nikt na ten problem nie

Uh, od wczoraj jesteś na usenecie? Przecież to było przewidziane od początku i
dyskutowane jak drm sie pojawił. Z resztą uważałem go od razu jako spiepszony
konstrukcyjnie m.in. z tego powodu - no i braku skuteczności, filmy są w sieci zaraz
po premierach - zero działania drm oprucz upierdliwości dla legalnych no i
nie licząc kasy za licencje - bez gwarancji :)

Data: 2010-09-21 01:01:10
Autor: Tomy M.
On Sun, 19 Sep 2010, Ktos wrote:

> [...]

po premierach - zero działania drm oprucz upierdliwości dla legalnych no i
nie licząc kasy za licencje - bez gwarancji :)

Może napiszę Ci "jak krowie na rowie":

- Nikt do tej pory nie informował mnie o tym
   że jego sprzęt przestał odtwarzać nowe filmy.

To mnie zastanawia.
Całe te systemy HDCP/DRM mam w środku d*py, kino skończyło się
już dawno, nie ma co oglądać ani czego kupować :-(

Tomy M.

Data: 2010-09-21 11:43:09
Autor: PaPi
[OT] HDMI HDCP, ... moje przemyślenia
To mnie zastanawia.

W Twoim wypadku niewiele to przynosi.

Całe te systemy HDCP/DRM mam w środku d*py, kino skończyło się
już dawno, nie ma co oglądać ani czego kupować :-(

Yhy.
http://www.filmweb.pl/news/Kolejny+rekordowy+rok+na+%C5%9Bwiecie+dla+Hollywood-57131

Data: 2010-09-21 16:20:39
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 21.09.2010 PaPi <1@2.3> napisał/a:
[...]

Eeee, to ci co przez piractwo tak skomlą że ledwo co starcza im od 1 do 1?

Data: 2010-09-19 17:09:33
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-09-19 15:49, Jerzy Pastusiak pisze:
[...]

Kolega "Jerzy Pastusiak" musi trochę zmienić stosunek do Świata
i nie zakładać że zawsze ma do czynienia z debilem.
Oczywiście że wiem o tym że główny klucz HDCP został
upubliczniony ...

TYLKO CO Z TEGO?!

Tomy M.

Data: 2010-09-19 21:59:33
Autor: Jerzy Pastusiak
On Sun, 19 Sep 2010, Tomy M. wrote:

| i nie zakładać że zawsze ma do czynienia z debilem

znamy sie nie od dzisiaj

| TYLKO CO Z TEGO?!

pozyjemy , zobaczymy

Pzdr.J.P.

Data: 2010-09-22 16:57:43
Autor: Marek Dyjor
Jerzy Pastusiak wrote:
[...]

OD dawna wiadomo że te wszytskei systemu zabezpieczeń są nic nei warte, są tylko upierdliwością dla legalnych zwykłych użytkowników. Czas w końcu przyjąć do wiadomości że świat sie zmienia i trzeba zmienić modele biznesowe. Ci co sie nie dostosują wymrą.

[OT] HDMI HDCP, ... moje przemyślenia