[OT] HDMI HDCP, ... moje przemyślenia

Data: 2010-09-19 15:49:40
Autor: Jerzy Pastusiak
[OT] HDMI HDCP, ... moje przemyślenia
klucz główny HDCP jest znany od tygodnia:

[Intel potwierdza: opublikowany klucz HDCP jest autentyczny]
http://www.proline.pl/?n=intel-potwierdza-opublikowany-klucz-hdcp-jest-autentyczny&grupa=news

http://satkurier.pl/news/59006/hdcp-zostalo-zlamane.html

Data: 2010-09-19 16:04:31
Autor: Ktos
[OT] HDMI HDCP, ... moje przemyślenia
Użytkownik "Jerzy Pastusiak"
[Intel potwierdza: opublikowany klucz HDCP jest autentyczny]
http://satkurier.pl/news/59006/hdcp-zostalo-zlamane.html

Co wcale nie zmienia obecnej sytuacji LEGALNEGO użytkownika telewizora i
odtwarzacza.
Co więcej, publikacja klucza wcale nie oznacza, że producenci sprzętu i płyt
zrezygnują ze stosowania zabezpieczenia.
Publikacja klucza ułatwi tylko kopiowanie treści piratom, a przecież nie o
tym pisał autor wątku :-).

Data: 2010-09-19 17:03:08
Autor: Sergiusz Rozanski
[OT] HDMI HDCP, ... moje przemy?lenia
Dnia 19.09.2010 Ktos <ktos@nowhere.net> napisał/a:
U?ytkownik "Jerzy Pastusiak"
[Intel potwierdza: opublikowany klucz HDCP jest autentyczny]
http://satkurier.pl/news/59006/hdcp-zostalo-zlamane.html

Co wcale nie zmienia obecnej sytuacji LEGALNEGO u?ytkownika telewizora i
odtwarzacza.
Co wi?cej, publikacja klucza wcale nie oznacza, ?e producenci sprz?tu i p?yt
zrezygnuj? ze stosowania zabezpieczenia.
Publikacja klucza u?atwi tylko kopiowanie tre?ci piratom, a przecie? nie o
tym pisa? autor w?tku :-).

Ale umożliwi mu oglądanie! Może sobie mając klucz zrobić kopie działajacą na
jego tv, a nawet niezabezpieczoną :)

W pewnym sensie to JEST odpowiedź :)

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

Data: 2010-09-19 20:36:06
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-09-19 19:03, Sergiusz Rozanski pisze:
[...]

A jak zrobisz sobie np. kopię strumienia MPEG z satelity
w którym zawarta jest lista unieważnień KSV?

Mam propozycję dla Ciebie ... czytaj co piszą mądrzejsi
i ucz się.

Tomy M.

Data: 2010-09-19 19:41:33
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 19.09.2010 Tomy M. <tomy@ansibl.com> napisał/a:
[...]

Proste, zdejme zabezpieczenie strumienia? I puszcze jak zwykłe
dvi bez hdcp?
Mając oryginalny klucz mogę podpisać dowolne urządzenie
jako legalne i dekoder odda mi kontent bez zająknięcia.

Mam propozycję dla Ciebie ... czytaj co piszą mądrzejsi
i ucz się.

No to mi wytłumacz co mi zabroni? Algorytm tajny nie jest teraz klucz też nie.
Moc obliczeniowa też już nie jest problemem.

Data: 2010-09-19 21:57:29
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-09-19 21:41, Sergiusz Rozanski pisze:

No to mi wytłumacz co mi zabroni? Algorytm tajny nie jest teraz klucz też nie.
Moc obliczeniowa też już nie jest problemem.

   I nadal uważasz że Kowalski który kupuje 100 filmów Blueray
jest zdolny do analizy sygnału wysokiej częstotliwości
przed jego wejściem do tunera, podmiany w locie kluczy
rekompresji o ponownej modulacji?
   A może Kowalski kupi sobie kartę DVB MPEG 4 i napisze sobie
kod do tego powyżej?
   Co prawda pozostaje jeszcze możliwość reengineeringu softu
w telewizorze ale to Kowalski zostawi sobie na "po obiedzie".

Tomy M.

Data: 2010-09-19 20:12:02
Autor: Sergiusz Rozanski
[...]

Ale sam nie wierzysz w co piszesz, na prawdę nie widzisz łatwiejszego
miejsca do wpięcia się w dane?

   A może Kowalski kupi sobie kartę DVB MPEG 4 i napisze sobie
kod do tego powyżej?

Za kilka tygodni bedzie tego softu pełno. Jakoś rzesza iphonowców
robi JB nawet nie majac pojęcia jaki cpu w nim siedzi, jaki to
problem?

   Co prawda pozostaje jeszcze możliwość reengineeringu softu
w telewizorze ale to Kowalski zostawi sobie na "po obiedzie".

Uważam że Kowalskiemu wystarczy przelotka na kabel hdmi, lub
zassanie softu do swojego tunera z sieci.

Data: 2010-09-19 21:56:00
Autor: Jerzy Pastusiak
On Sun, 19 Sep 2010, Ktos wrote:

| Publikacja klucza ułatwi tylko kopiowanie treści piratom, a przecież nie o
| tym pisał autor wątku :-).

nie tylko , HDCP staje sie fikcja

niezadlgo kupisz sobie dzyndzel za 8 zl u harta i problem
przestaje istniec

autor ma spozniony refleks co najmniej o tydzien

pozyjemy , zobaczymy co firma wymysli , na razie to szkoda
czasu na dywagacje

jp

Data: 2010-09-19 22:11:45
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-09-19 21:56, Jerzy Pastusiak pisze:
On Sun, 19 Sep 2010, Ktos wrote:

> [...]

niezadlgo kupisz sobie dzyndzel za 8 zl u harta i problem
przestaje istniec

autor ma spozniony refleks co najmniej o tydzien

Zwróciłem na to uwagę przy okazji przeczytania informacji
o upublicznieniu klucza.
Jak to jest że do tej pory nikt na ten problem nie
zwrócił uwagi?

Tomy M.

Data: 2010-09-19 20:20:06
Autor: Sergiusz Rozanski
On Sun, 19 Sep 2010, Ktos wrote:

> [...]

Zwróciłem na to uwagę przy okazji przeczytania informacji
o upublicznieniu klucza.
Jak to jest że do tej pory nikt na ten problem nie

Uh, od wczoraj jesteś na usenecie? Przecież to było przewidziane od początku i
dyskutowane jak drm sie pojawił. Z resztą uważałem go od razu jako spiepszony
konstrukcyjnie m.in. z tego powodu - no i braku skuteczności, filmy są w sieci zaraz
po premierach - zero działania drm oprucz upierdliwości dla legalnych no i
nie licząc kasy za licencje - bez gwarancji :)

Data: 2010-09-21 01:01:10
Autor: Tomy M.
On Sun, 19 Sep 2010, Ktos wrote:

> [...]

po premierach - zero działania drm oprucz upierdliwości dla legalnych no i
nie licząc kasy za licencje - bez gwarancji :)

Może napiszę Ci "jak krowie na rowie":

- Nikt do tej pory nie informował mnie o tym
   że jego sprzęt przestał odtwarzać nowe filmy.

To mnie zastanawia.
Całe te systemy HDCP/DRM mam w środku d*py, kino skończyło się
już dawno, nie ma co oglądać ani czego kupować :-(

Tomy M.

Data: 2010-09-21 11:43:09
Autor: PaPi
[OT] HDMI HDCP, ... moje przemyślenia
To mnie zastanawia.

W Twoim wypadku niewiele to przynosi.

Całe te systemy HDCP/DRM mam w środku d*py, kino skończyło się
już dawno, nie ma co oglądać ani czego kupować :-(

Yhy.
http://www.filmweb.pl/news/Kolejny+rekordowy+rok+na+%C5%9Bwiecie+dla+Hollywood-57131

Data: 2010-09-21 16:20:39
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 21.09.2010 PaPi <1@2.3> napisał/a:
[...]

Eeee, to ci co przez piractwo tak skomlą że ledwo co starcza im od 1 do 1?

Data: 2010-09-19 17:09:33
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-09-19 15:49, Jerzy Pastusiak pisze:
[...]

Kolega "Jerzy Pastusiak" musi trochę zmienić stosunek do Świata
i nie zakładać że zawsze ma do czynienia z debilem.
Oczywiście że wiem o tym że główny klucz HDCP został
upubliczniony ...

TYLKO CO Z TEGO?!

Tomy M.

Data: 2010-09-19 21:59:33
Autor: Jerzy Pastusiak
On Sun, 19 Sep 2010, Tomy M. wrote:

| i nie zakładać że zawsze ma do czynienia z debilem

znamy sie nie od dzisiaj

| TYLKO CO Z TEGO?!

pozyjemy , zobaczymy

Pzdr.J.P.

Data: 2010-09-22 16:57:43
Autor: Marek Dyjor
Jerzy Pastusiak wrote:
[...]

OD dawna wiadomo że te wszytskei systemu zabezpieczeń są nic nei warte, są tylko upierdliwością dla legalnych zwykłych użytkowników. Czas w końcu przyjąć do wiadomości że świat sie zmienia i trzeba zmienić modele biznesowe. Ci co sie nie dostosują wymrą.

[OT] HDMI HDCP, ... moje przemyślenia