HDMI i aspect ratio

Data: 2012-01-17 09:40:05
Autor: omega_fan
HDMI i aspect ratio
On 01/16/2012 09:34 PM, mvoicem wrote:
Mam podłączonego laptopa do monitora (LG M237WDP) przez HDMI. Mam z nim
taki problem, że za każdym razem jak się go włący, defaultowo ustawia
się na aspect ratio 16:9 i muszę go ręcznie (w dodatku pilotem który
zawsze jest poza zasięgiem rąk) przestawiać na 1:1. Trochę upierdliwe.

Pytanie do grupy - czy standard HDMI w ogóle pozwala na to żeby komputer
wymuszał na monitorze stosunek rozmiarów? Nie wiem czy mam kopać jak
zrobić żeby się automatycznie ustawiał, czy też jest to po prostu
niemożliwe i mam się przyzwyczaić.

Nie ma czegoÅ› takiego.
Po HDMI wychodzi sygnał w określonym trybie (rozdzielczości) i tyle.

Telewizor czy monitor może go skalować albo nie.
To jest kwestia danego modelu.
Na przykład mój Samsung pamięta ustawienia skalowania dla danego wejścia
HDMI i mogę sobie ustawić 1:1 piksel i zostanie to zapamiętane.

Data: 2012-01-17 10:38:42
Autor: mvoicem
HDMI->dvi+audio[Re: HDMI i aspect ratio]
(17.01.2012 09:40), omega_fan wrote:
[...]
[...]

Tego się obawiałem :(

Wobec tego następne pytanie: czy zna ktoś jakieś rozwiązanie, kosztujące dużo mniej niż $300 :), które pozwoliłoby mi na wysłanie ze złącza HDMI w laptopie obrazu do monitora (przez DVI) oraz dźwięku na głośniku?

Czyli jakiÅ› kabel z jednej strony HDMI, z drugiej strony DVI + gniazdo jack.

Znalazłem jedno takie gdzieś, ale kosztuje straszne pieniądze.

Kablem HDMI->DVI mogę podłączyć monitor, ale wtedy potrzebuję drugiego kabla do podłączenia głośników. Raz że to dodatkowy kabel na biurku, dwa - że jakiś geniusz umieścił w moim hp gniazdo jack z przodu, więc non-stop zahaczałem o nie klawiaturą i po jakimś czasie bym po prostu wyłamał.

p. m.

Data: 2012-01-17 14:07:32
Autor: z
HDMI i aspect ratio
W dniu 2012-01-17 09:40, omega_fan pisze:

Nie ma czego¶ takiego.
Po HDMI wychodzi sygna³ w okre¶lonym trybie (rozdzielczo¶ci) i tyle.

Telewizor czy monitor mo¿e go skalowaæ albo nie.
To jest kwestia danego modelu.
Na przyk³ad mój Samsung pamiêta ustawienia skalowania dla danego wej¶cia
HDMI i mogê sobie ustawiæ 1:1 piksel i zostanie to zapamiêtane.

Kiedy¶ czyta³em o "bajzlu" panuj±cym w³a¶nie w kwestii sygna³u w HDMI o proporcjach obrazu.
Producenci robi± po swojemu i ró¿ne urz±dzenia nie mog± siê dogadaæ.

PS. Mój Tv po Euro z tunera sat bardzo ³adnie rozpoznaje czy program jest 4/3 czy 16/9 i stosownie do tego przyjmuje wybrane do tego moje ustawienie. Jeszcze jeden powód ¿eby siê na razie powstrzymywaæ z zakupami :-(

HDMI i aspect ratio