HDMI przy wylaczonym apli

Data: 2009-02-24 21:58:00
Autor: Glikogen
HDMI przy wylaczonym apli
Witam

Czy przy podłączonym źródle via HDMI do ampli i wyjściu z ampli do TV (również po HDMI) dostanę jakiś sygnał na TV w trybie standby amplitunera? Chodzi o to że najchętniej podłączyłbym wszystko przez HDMI do ampli i później jednym przewodem do TV. Nie zawsze jednak będę potrzebował dźwięku 5.1 i chciałbym uniknąć włączania amplitunera tylko po to żeby zobaczyć wiadomości albo pogodę.

Data: 2009-02-25 13:19:07
Autor: Mariusz_Maniek
HDMI przy wylaczonym apli
On 24 Lut, 21:58, "Glikogen" <niusymb.wyt...@gazeta.pl> wrote:
[...]

Musisz to sprawdzić w dokumentacji swojego amplitunera. Pewnie każdy
producent ma swoje wizje.
W moim Onkyo dokucza mi to, że słuchając muzyki z tunera N-ki (n-
radio) przy włączaniu TV (tuner N-ki podłączony do TV po HDMI a do
Onkyo po Coax) mam przerwę w przesyłaniu audio po Coax :-( to chyba
jednak zasługa tunera N-ki, poczytałem na forach urządzenia te
sprawiają wiele problemów.
Wracając do Twojego pytania to czy nie masz utraty jakości przekazując
sygnał B-R przez Ampli zamiast bezpośrednio B-R <-> TV.

Mario

Data: 2009-02-26 00:49:07
Autor: [MF] PL
HDMI przy wylaczonym apli
2009-02-25 22:19, Mariusz_Maniek napisal (a):

> [...]
> Onkyo po Coax) mam przerwę w przesyłaniu audio po Coax :-( to chyba
> jednak zasługa tunera N-ki, poczytałem na forach urządzenia te

A mnie to akurat nie dziwi. Natomiast dziwi mnie skąd masz złącze coaxialne w tunerze n.

> Wracając do Twojego pytania to czy nie masz utraty jakości przekazując
> sygnał B-R przez Ampli zamiast bezpośrednio B-R <-> TV.

Co to znaczy zamiast? Oczywiste jest, że blu-ray łączy przez hdmi z amplitunerem a potem amplituner z TV. Jak inaczej słuchać formatów hd audio? To jedno, wygoda to drugie (jeden kabel do tv), trzecie to słuchanie przyzwoitego dźwięku (nawet w wiadomościach).

Data: 2009-02-26 07:12:01
Autor: KILu
HDMI przy wylaczonym apli
Mariusz_Maniek wrote:
Wracając do Twojego pytania to czy nie masz utraty jakości przekazując
sygnał B-R przez Ampli zamiast bezpośrednio B-R <-> TV.

Z czego mialaby wynikac ta utrata jakosci? Ampli nie dokonuje zadnej
rekompresji sygnalu, tylko go "przepuszcza".

k,

Data: 2009-02-26 13:46:18
Autor: Glikogen
HDMI przy wylaczonym apli

Użytkownik "KILu" <byter@wp.pl> napisał w wiadomości news:go5bs5$ia1$1inews.gazeta.pl...

Z czego mialaby wynikac ta utrata jakosci? Ampli nie dokonuje zadnej
rekompresji sygnalu, tylko go "przepuszcza".

Wlasnie o to pytalem. Czy jak amplituner jest w stanie standby to przepusci sygnal hdmi do tv czy nie?

Data: 2009-02-26 14:24:22
Autor: MF[PL]
HDMI przy wylaczonym apli
Glikogen pisze:
[...]

Trochę dziwny pomysł. Amplituner w trybie standby niczego nie przepuszcza.

Data: 2009-02-26 15:09:41
Autor: Glikogen
HDMI przy wylaczonym apli

Użytkownik "MF[PL]" <star_bright@wp.pl> napisał w wiadomości news:go659s$dto$1atlantis.news.neostrada.pl...

Wlasnie o to pytalem. Czy jak amplituner jest w stanie standby to przepusci sygnal hdmi do tv czy nie?

Trochę dziwny pomysł. Amplituner w trybie standby niczego nie przepuszcza.

Dlaczego dziwny. To byłoby idealne rozwiązanie - wszystkie urządzenie wpinasz po HDMI 1.3 do amplitunera i jednym kablem do TV, nie trzeba byłoby się bawić w oddzielne puszczanie dźwięku.
Nie zawsze potrzebuję nagłośnienia przez kolumny więc nie zawsze potrzebuje włączać amplituner. Jeśli w trybie standby nie przepuszcza HDMI tzn że każde urządzenie podłącze HDMI bezpośrednio do TV i oddzielnie dźwięk do amplitunera a to oznacza większą motanine kabli.

Data: 2009-02-27 08:00:16
Autor: Kell a
HDMI przy wylaczonym apli
"MF[PL]" <star_bright@wp.pl> wrote:

Trochę dziwny pomysł.

Pomysl jest jak najbardziej OK.

Amplituner w trybie standby niczego nie przepuszcza.

To juz inna kwestia.
Jestes tego pewien?

Data: 2009-02-27 10:56:47
Autor: MF[PL]
HDMI przy wylaczonym apli
Kell a pisze:
"MF[PL]" <star_bright@wp.pl> wrote:

Trochę dziwny pomysł.

Pomysl jest jak najbardziej OK.

Idea działania sprzętu bez prądu jest zapewne szlachetna i bardzo ekologiczna, ale mimo wszystko bez sensu :)

Amplituner w trybie standby niczego nie przepuszcza.

To juz inna kwestia.
Jestes tego pewien?

Spojrzałem tylko na tylną ściankę amplitunera i nie wiem jak bez zasilania miałby obsłużyć tyle złącz.

Data: 2009-02-27 11:24:37
Autor: Kell a
HDMI przy wylaczonym apli
"MF[PL]" <star_bright@wp.pl> wrote:

Idea działania sprzętu bez prądu jest zapewne szlachetna i bardzo ekologiczna, ale mimo wszystko bez sensu :)

Bez pradu tak. Chyba, ze jako prosta mechaniczna przejsciowka.

Spojrzałem tylko na tylną ściankę amplitunera i nie wiem jak bez zasilania miałby obsłużyć tyle złącz.

Ale kto Ci powiedzial, ze ampli w stanby nie pobiera pradu :)
To jak niby go wlaczasz z pilota? Idea wlaczenia sprzetu
bez pradu jest zapewne szlachetna i bardzo ekologiczna, ale
mimo wszystko niemozliwa :)
To tylko przyklad obalajacy.

Data: 2009-02-27 12:39:26
Autor: MF[PL]
HDMI przy wylaczonym apli
Kell a pisze:
"MF[PL]" <star_bright@wp.pl> wrote:

[...]

A w którym miejscu ja napisałem, że ampli w trybie standby nie pobiera prądu?
Zapewne większość modułów amplitunera w tym elektronika odpowiedzialna za A/V nie jest zasilana, więc musiałaby działać bez prądu.
Co obaliłeś?

Data: 2009-02-27 13:20:57
Autor: Kell a
HDMI przy wylaczonym apli
"MF[PL]" <star_bright@wp.pl> wrote:

A w którym miejscu ja napisałem, że ampli w trybie standby nie pobiera prądu?
Zapewne większość modułów amplitunera w tym elektronika odpowiedzialna za A/V nie jest zasilana, więc musiałaby działać bez prądu.

Wypowiadasz sie autorytatywnie, a znasz rozwiazania kazdego z producentow?
Czy tylko tak Ci sie wydaje?
Ale skoro uzywasz slowa zapewne, to tylko teoretyzujesz, co niekoniecznie
musi miec pokrycie w praktyce.

Co obaliłeś?

Ojej. Sugerowales, ze w standby ampli nie moze
byc hubem hdmi, a ja twierdze, ze moze, bo takie rozwiazanie
jest logiczne i nie widze problemu zasilania jakiegos dodatkoego ukladu
logicznwgo gniazd hdmi - takze w tym trybie. Ty widzisz jakies
przeszkody ku temu?

Data: 2009-02-27 16:09:02
Autor: Mirek Ptak
HDMI przy wylaczonym apli
*MF[PL]* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

"1 When HDMI Control is set to ON, the audio/video signals input at the HDMI IN terminals are output at the HDMI OUT terminal even when this receiver is switched off."
Z instrukcji do ampli Pioneera

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-05-26 18:43:41
Autor: jacek wilczek
HDMI przy wylaczonym apli

Trochę dziwny pomysł. Amplituner w trybie standby niczego nie przepuszcza.
a to ciekawe mój panasonic SA-BX500 to potrafi

--
jacek

HDMI przy wylaczonym apli