HDMI w karcie jest zazdrosne

Data: 2012-08-10 10:44:50
Autor: Pawel O'Pajak
HDMI w karcie jest zazdrosne
Powitanko,

Monitor (Dell 2709) ma tylko jedno wejscie HDMI i cala mase innych wejsc. Przelaczanie tych wejsc jest upierdliwe, wiec kupilem switcha HDMI, zeby z 2 zrodel przelaczac wygodniej. Owe 2 zrodla to: tuner kablowki (i to dziala jak trzeba) i komp. Komp ma grafike nVidii GT240. Da sie karte zmusic (choc nielatwo) by sklonowala obraz na HDMI (bo tylko na samo HDMI podac nie chce), ale po przelaczeniu komp->tuner->komp obrazu juz nie ma. Skad karta wie, ze przestalo sie "pobierac" z niej sygnal HDMI i jak ja oszukac? Z DVI nie ma tego problemu, mozna monitor przelaczyc na inne wejscie, wrocic i obraz bedzie, z HDMI ni cholery - "nie chciales mnie ogladac chocby przez sekunde, to sie wypchaj". Ustawienie tego sklonowanego monitora jako primary, jak i zadne inne nie pomaga.
Z rozpiski zlacza HDMI "podejrzane sa sygnaly hot plug (19), +5v (18), gorzej jesli to po I2C idzie (15 i 16). Reszta chyba jest 1-kierunkowa(?).
Pomoze ktos?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-08-10 15:55:25
Autor: tryton
HDMI w karcie jest zazdrosne
W dniu 2012-08-10 10:44, Pawel O'Pajak pisze:
Dell 2709

masz 2x DVI w monitorze po kiego grzyba ci HDMI

karta "wie" bo sie komunikuje z wyświetlaczem, taka komunikacja jest na HDMI DVI a nawet DSUB

Data: 2012-08-10 16:42:47
Autor: Pawel O'Pajak
HDMI w karcie jest zazdrosne
Powitanko,

masz 2x DVI w monitorze po kiego grzyba ci HDMI

Ale przelaczanie jest wyjatkowo upierdliwe w tym monitorze.

karta "wie" bo sie komunikuje z wyświetlaczem, taka komunikacja jest na
HDMI DVI a nawet DSUB

To ja wiem, pytanie bylo JAK to robi.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-08-10 18:19:53
Autor: tryton
HDMI w karcie jest zazdrosne

Ale przelaczanie jest wyjatkowo upierdliwe w tym monitorze.

upierdliwe? naciskasz menu, następnie input i wybierasz wejście, co w tym upierdliwego, chyba że brak pilota :)

karta "wie" bo sie komunikuje z wyświetlaczem, taka komunikacja jest na
HDMI DVI a nawet DSUB

To ja wiem, pytanie bylo JAK to robi.

no jak przecież sam zgadłeś na 100% to I2C

Data: 2012-08-13 02:38:14
Autor: Przemys³aw Ryk
Dnia Fri, 10 Aug 2012 18:19:53 +0200, tryton napisał(a):

Ale przelaczanie jest wyjatkowo upierdliwe w tym monitorze.

upierdliwe? naciskasz menu, następnie input i wybierasz wejście, co w tym upierdliwego, chyba że brak pilota :)

Menu, input, wejście… U siebie mam pacnięciem w przycisk na przedniej
ściance monitora, a do tego przełączenie źródła sygnału mogę sobie podpiąć
pod skrót klawiaturowy. I wtedy można mówić, że o wygodzie. :D

--
[ PrzemysÅ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Tam gdzie koÅ„czy siÄ™ logika, zaczynajÄ… siÄ™ kobiety:)                     ]

Data: 2012-08-11 17:58:01
Autor: Netx
[...]

Czy problemy nie rozwiązałaby przejściówka DVI>HDMI zainstalowana na karcie? Są takie co nawet dźwięk przenoszą (jeśli karta go podaje przez DVI).

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2012-08-11 18:09:32
Autor: Pawel O'Pajak
HDMI w karcie jest zazdrosne
  Powitanko,

Czy problemy nie rozwiązałaby przejściówka DVI>HDMI zainstalowana na
karcie?

Tego jeszcze nie wiem, ale elektrycznie to to samo. Dotychczas doczytalem, ze o obecnosci odbiornika informuje pin Hot Plug Detect. Zbadalem, ze odbiornik wystawia stan wysoki na tym pinie jak jest gotowy do odbioru. Potem nastepuje negocjacja parametrow nadajnik<->odbiornik przez I2C i pojawia sie obraz. Moja teoria jest taka, ze wystarczy ten sygnal podtrzymac na HPD i bedzie banglac. Ale to dopiero sprawdze.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-08-11 22:56:28
Autor: Netx
HDMI w karcie jest zazdrosne
W dniu 2012-08-11 18:09, Pawel O'Pajak pisze:
Powitanko,

Czy problemy nie rozwiązałaby przejściówka DVI>HDMI zainstalowana na
karcie?

Tego jeszcze nie wiem, ale elektrycznie to to samo.

Co ma do rzeczy czy elektrycznie to samo. Na gniazdku DVI pisałeś że problem nie występuje.

Data: 2012-08-16 02:27:34
Autor: Pawel O'Pajak
HDMI w karcie jest zazdrosne
  Powitanko,

Co ma do rzeczy czy elektrycznie to samo. Na gniazdku DVI pisałeś że
problem nie występuje.

Problemu nie chcialo mi sie naukowo opracowywac, kupilem przejsciowke DVI<->HDMI i dziala tak, jak powinno.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

HDMI w karcie jest zazdrosne