HDMI w laptopie i dzwiek

Data: 2011-03-09 01:24:22
Autor: rols rojs
HDMI w laptopie i dzwiek
Po podłączeniu laptopa do telewizora nie ma dźwięku, jedynie sam obraz. Brak jakichkolwiek możliwości manewru, nie ma nigdzie żadnych opcji co do dźwięku po HDMI. Mniemam więc, że w komputerach HDMI służy tylko do przesyłu obrazu?

Data: 2011-03-09 00:59:35
Autor: Michal Lukasik
HDMI w laptopie i dzwiek
Dnia 9.3.2011, rols rojs napisał(a):

Po podłączeniu laptopa do telewizora nie ma dźwięku, jedynie sam obraz. Brak jakichkolwiek możliwości manewru, nie ma nigdzie żadnych opcji co do dźwięku po HDMI.

Co na to specyfikacja i instrukcja obsługi?

BTW. Świetnie, że podałeś o jaki model laptopa konkretnie chodzi. ;D
No i zależy to też od softu jakiego używasz a to już NTG.

Mniemam więc, że w komputerach HDMI służy tylko do przesyłu obrazu?

Rzadko, ale zdarza się (raczej dotyczy "starszego" sprzętu).
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/

Data: 2011-03-09 12:23:15
Autor: rols rojs
HDMI w laptopie i dzwiek
Użytkownik "Michal Lukasik" <michu_l@tlenCUT.pl> napisał w wiadomości news:11cg61n9kfi9k.dlgsmutas.org...
[...]

Nie mogłem go podać, gdyż nie ja dysponuje tym sprzętem i jedynie odebrałem skargę telefoniczną od koleżanki, dlatego zapytałem tak ogólnie. Laptop to jakiś roczny ASUS, a tv nowy Soniacz. Karta graficzna Ati, a system to XP jeśli to ma znaczenie. Widziałem też zrzuty ekranu właściwości audio oraz video i nigdzie żadnej opcji co do dźwięku nie zauważyłem.

Mniemam więc, że w komputerach HDMI służy tylko do przesyłu obrazu?
Rzadko, ale zdarza się (raczej dotyczy "starszego" sprzętu).

A system też ma do rzeczy? Np w siódemce by to było a w XP nie?

Data: 2011-03-09 13:40:06
Autor: Rafał Łukawski
HDMI w laptopie i dzwiek

[...]

Nie ma dwóch urządzeń do odtwarzania dźwięku?

Data: 2011-03-09 18:02:28
Autor: Michal Lukasik
HDMI w laptopie i dzwiek
[...]

No właśnie, bo kluczowym jest tu soft użyty do odtwarzania filmów (player,
codec), który umożliwi wybór urządzenia, na które ma wysłać dźwięk (w
systemie powinny być widoczne conajmniej 2 karty dźwiękowe, jedna z nich
będzie odpowiedzialna za dźwięk na HDMI).

A system też ma do rzeczy? Np w siódemce by to było a w XP nie?

OS nie ma tu znaczenia.

Tak czy inaczej bez wiedzy jaki to konkretnie model nikt nie będzie w
stanie dać jednoznacznej odpowiedzi czy laptop ma dźwięk na HDMI.

Na tę chwilę radzę sprawdzić czy OS widzi 2 karty dźwiękowe, jeśli tak to
przesłać dźwięk na tę drugą, a jak to ustawić pytać na grupie właściwej
OS-owi albo użyć Google.
--
 _____ __________________________

Data: 2011-03-09 19:41:10
Autor: qwerty
HDMI w laptopie i dzwiek
Użytkownik "Michal Lukasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1qr6injduj9si.dlg@smutas.org...
[...]

Nie koniecznie. Wystarczy ustawić domyślny sprzęt.

OS nie ma tu znaczenia.

Tak czy inaczej bez wiedzy jaki to konkretnie model nikt nie będzie w
stanie dać jednoznacznej odpowiedzi czy laptop ma dźwięk na HDMI.

Ma, gdyż XP i chyba vista nie widzi HDDMI Audio Device (jego obsługę trzeba ręcznie doinstalowywać).

Data: 2011-03-11 01:20:02
Autor: Michal Lukasik
HDMI w laptopie i dzwiek
Dnia 9.3.2011, qwerty napisał(a):

Nie koniecznie. Wystarczy ustawić domyślny sprzęt.

I np. słuchać konwersacji ze Skype na TV?
A już chyba szlag by mnie trafił jakby mi np. w trakcie oglądania filmu
poleciał komunikat np. od Avasta - "Baza wirusów została zaktualizowana"
(czy jakoś podobnie - nie używam, więc mogę źle pamiętać). ;D
No ale fakt - to też jakieś wyjście.

Ma, gdyż XP i chyba vista nie widzi HDDMI Audio Device (jego obsługę trzeba ręcznie doinstalowywać).

W imieniu M$, sorry za to. ;D
BTW. Rozmawiamy o laptopie z OSem zapewne skonfigurowanym przez producenta
- (zakładając, że sprzęt pozwala) myślisz, że to pominął?

--
 _____ __________________________

Data: 2011-03-11 08:31:13
Autor: qwerty
HDMI w laptopie i dzwiek
Użytkownik "Michal Lukasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1p6b1b24xgci6$.dlg@smutas.org...
W imieniu M$, sorry za to. ;D
BTW. Rozmawiamy o laptopie z OSem zapewne skonfigurowanym przez producenta
- (zakładając, że sprzęt pozwala) myślisz, że to pominął?

Wgrywając tyle syfu można o czymś zapomnieć. Niech zainstaluje ATI HDMI Audio Device:
http://218.210.127.131/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=24&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false

Data: 2011-03-12 13:10:21
Autor: Michal Lukasik
HDMI w laptopie i dzwiek
Dnia 11.3.2011, qwerty napisał(a):

Wgrywając tyle syfu można o czymś zapomnieć.

ASUS to nie jakaś firemka w garażu. Tego systemu nikt nie instaluje (nie
siedzi  i nie klika 'next' ;D) na każdym laptopie z osobna. Do każdego
(z danego modelu) jest instalowany dysk z OSem zainstalowanym z wcześniej
przygotowanego obrazu (ostatnio popularne jest instalowanie tylko obrazu
'recovery' i OS instaluje się w momencie pierwszego uruchomienia kompa),
albo też używa się instalacji nienadzorowanej (to starsze rozwiązanie
i bardziej popularne w serwisach i wśród adminów).
Wierz mi, że taki OS zanim zrobi się z niego "obraz" jest testowany na
danym modelu przez "x" ludzi, "y" czasu.
Gdyby jakiś producent pozwolił sobie na takie, jak to sugerujesz,
niedopatrzenie wyobrażasz sobie jakie straty związane z reklamacjami by to
przyniosło?
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/     http://uwolnijlaptopa.pl/

Data: 2011-03-12 20:31:46
Autor: qwerty
HDMI w laptopie i dzwiek
Użytkownik "Michal Lukasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2oh3ghaks3yz.dlg@smutas.org...
ASUS to nie jakaś firemka w garażu. Tego systemu nikt nie instaluje (nie
siedzi  i nie klika 'next' ;D) na każdym laptopie z osobna.

Naprawdę? Myślałem, że zatrudniają chińczyków do instalacji. ;)
A tak na poważnie - może właściciel czyścił system i całkowicie przypadkowo usunął HDMI audio.

Data: 2011-03-10 11:22:05
Autor: Latet
HDMI w laptopie i dzwiek
Na tę chwilę radzę sprawdzić czy OS widzi 2 karty dźwiękowe, jeśli tak to
przesłać dźwięk na tę drugą

U mnie jest tak, że ta druga karta dźwiękowa (mająca w nazwie hdmi) widoczna jest tylko wtedy, gdy aktualnym ustawieniem karty graficznej jest dual display. Gdy się przełączam na tryb normalny (tylko 1 monitor) karta dźwiękowa (mająca w nazwie hdmi) znika z systemu.

latet

Data: 2011-03-10 07:39:56
Autor: nom
HDMI w laptopie i dzwiek

http://tinyurl.com/6btop49

Data: 2011-03-09 07:11:20
Autor: nom
HDMI w laptopie i dzwiek

Użytkownik "rols rojs" <rols@rojs.com> napisał w wiadomości news:il6hbv$e6b$1usenet.news.interia.pl...
Po podłączeniu laptopa do telewizora nie ma dźwięku, jedynie sam obraz.

Jaki TV i jaki laptop?
U mnie w Panasłoniku można wybrać sobie źródło dźwięku na złączu HDMI (albo cyfrowe albo analogowe z chinch).

Data: 2011-03-09 19:38:56
Autor: solar
HDMI w laptopie i dzwiek
W dniu 2011-03-09 01:24, rols rojs pisze:
[...]

Jak już napisano, przede wszystkim, czy sprzęt pozwala.
A potem możesz zerknąć na moją stronę. W laptopie powinny być analogiczne ustawienia.

"Musimy pamiętać, że spośród wszystkich religii i sekt w całej historii ludzkości Kościół papieski jest organizacją najbardziej zbrodniczą."
                                     teolog, filozof prof. H. Mynarek

HDMI w laptopie i dzwiek