[onet] HDTV - czas na lepsza telewizje

Data: 2009-09-26 23:11:55
Autor: adresss
[onet] HDTV - czas na lepsza telewizje
Data: 2009-09-27 12:06:48
Autor: sensei
[onet] HDTV - czas na lepsza telewizje
Uzytkownik <adresss@poczta.pl> napisal w wiadomosci news:qr0tb5lgmcb10es37l12kbhki7558kunka4ax.com...

Nadawcy niech sie najpierw wezma za dostarczenie tresci HD zamiast prostego upconvertowania, za chwile bedzie Polonia 1 HD za pomoca upconvertera tylko ze nie bedzie to mialo nic wspólnego z wysoka jakoscia.

Data: 2009-10-05 02:13:16
Autor: Tomy M.
[onet] HDTV - czas na lepsza telewizje
Dokladnie, upscaling to ja sobie sam zrobie
na TV ... po cholere upskalowac zwykle SD
i wysylac jako HD? Przeciez to nienormalne jest
to strata pasma.

--

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2009-09-28 19:23:47
Autor: Wojciech Apel
[onet] HDTV - czas na lepsza telewizje
Moje doswiadczenie z telewizja HD wskazuje, ze to co widze zalezy od dwóch rzeczy:
- jak jestem traktowany przez operatora dostarczajacego obraz;
- jak traktuje mnie nadawca.

To co mam w domu to trzy (!) nasze platformy satelitarne (wiem, wiem - dziwak jestem) i kablówke JAMBOX pracujaca w technologii IPTV (lokalny operator doszedl pod mój dom swiatlowodem). Sygnal HD wiec przychodzi a ja na styku HDMI podlaczam go do porzadnego SHARPa.

I oto przemyslenia:
- programy jakie moge nazwac HD to: TVP-HD, Discovery-HD, NG-HD i Polsat Sport-HD i .... i juz. Wszystko inne to albo chamski upscaling, albo jakies nieudolne usilowania.
- najgorzej w tym wypada HBO-HD (drogie i podle), zle wypada FilmBox-HD, jako tako C+Film HD ale jeszcze musza sie duzo nauczyc.
- transmisje sportowe na zywo w HD wychodza swietnie, o ile ekipa w wozie transmisyjnym sie postara. Swietna byla olimpiada w Pekinie, swietne ogladalo sie mistrzostwa lekkoatletyczne w Berlinie. Swietnie robione sa mecze siatkówki gdy robi je ekipa Polsatu, bo jezeli tak sama siatkówka przychodzi w HD ze swiata to juz to jest HD tylko z nazwy.
- retransmisje (w czesto je widac na TVP-HD) sa juz znacznie, znacznie gorsze niz transmisje. Wniosek: panowie w TVP maja malo miejsca na dyskach przechowujacych archiwa i bardzo zgniataja.
- program TVS-HD nadawany ze studia (np. ichniejsze Silesia Informacje) jest w HD tylko po co - jest bo jest ale ogladanie w HD niezbyt pieknej twarzy prezentera nie sprawia radosci. Wniosek: nie wszystkie formaty musza byc w HD.
- programy telewizyjne HD w VOD (np. "TVS na zyczenie" - a jest cos takiego w JAMBOXie) maja duze wymagania wzgledem sieci operatora. Jak sie robi pause, przewin - to widac, jak sie obraz krzaczy.

Tyle moich obserwacji - ide ogladac dalej.

Wojtek

Data: 2009-09-29 07:25:22
Autor: pawell32
Wojciech Apel pisze:
[...]

nie wiem, u mnie filmbox jest całkiem niezły, bardzo ładny jest
obok discovery hd national geographic wild i animal planet  hd,
oraz nsport,  c+ sport nie mam to nie powiem.
co do hbo to już było mówione.
a na temat tvp hd, na jednym z forów pisali, a raczej narzekali na jakość ;-)

--
pozdrawiam. pawell32
Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2009-09-29 08:30:02
Autor: Jingiel
[onet] HDTV - czas na lepsza telewizje

a na temat tvp hd, na jednym z forów pisali, a raczej narzekali na jakość ;-)

Narzekali??? Wydaje mi sie, ze TVP wypada tutaj najlepiej.

Jingiel

Data: 2009-09-29 08:44:46
Autor: pawell32
Jingiel pisze:

a na temat tvp hd, na jednym z forów pisali, a raczej narzekali na jakość ;-)

Narzekali??? Wydaje mi sie, ze TVP wypada tutaj najlepiej.

Jingiel

wiem, od początku tak jest, ale byli tacy którym się nie podobało.
a ja nie napisałem, że jest słaba jakość.

Data: 2009-09-29 08:59:17
Autor: Jingiel
[onet] HDTV - czas na lepsza telewizje

wiem, od początku tak jest, ale byli tacy którym się nie podobało.
a ja nie napisałem, że jest słaba jakość.

Spoko, ciebie nie oskarzalem o to. TVP emituje wlasne programy, wiec problem rekompresji odpada. No w przypadku lekkiej atletyki z Berlina byl dosyl, ale widac, ze bardzo dobrej jakosci.  Zreszta Polsat tez teraz robi dosyl z meczow siatkowki na innym satelicie i tam bitrate jest bardzo wysoki. 2x przewyzsza to co nadaja na Polsat HD.

Jingiel

Data: 2009-09-29 08:33:37
Autor: Wojciech Apel
[...]

Przecież pisałem: jakoś obrazu to jakoś nadawcy i jakoś OPERATORA. Nadawca może sobie 25Mb/s z playoutu wypuszczać ale jak mu operator robi rekompresje po drodze to to już nie jest ta jakość.

W.

Data: 2009-09-29 09:17:13
Autor: adresss
[onet] HDTV - czas na lepsza telewizje
a co do HDTV to czasami lepiej miec jednak SDTV - bo np. przy
ogladaniu porno, bo wtedy nie widac pryszczy na dupie....

--
ThinkXtra

[onet] HDTV - czas na lepsza telewizje