HG (Hyper Glide), a IG (Inter Glide).

Data: 2016-02-23 09:17:14
Autor: ±ćęłń󶼿
HG (Hyper Glide), a IG (Inter Glide).
Hyper Glide (HG - "schodki" po jednej stronie tarczy/trybu)) był wcze¶niejszy, Interactive Glide (IG) był póĽniejszy, niby lepszy ("schodki" po obydwu stronach tarczy/trybu).
W takim razie dlaczego zrezygnowano z IG, a pozostał HG?
IG miał minimalnie grubsze tarcze/tryby (z uwagi na "schodki" po obydwu stronach) i cieńsze przekładki.

Data: 2016-02-23 17:38:09
Autor: PeJot
W dniu 2016-02-23 o 09:17,  ±ćęłń󶼿 pisze:
[...]

Prawdopodobnie chodziło o to że jako¶ć pracy systemu IG spadała wraz ze zużyciem napędu, a i technologicznie cały system był dosyć skomplikowany w produkcji.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2016-02-23 17:49:49
Autor: ±ćęłń󶼿
HG (Hyper Glide), a IG (Interactive Glide).
Może trudno było pocienić IG (7/8-rz.) na 9-rz. (i 10-rz.)?

-- -- -

Data: 2016-02-23 18:49:21
Autor: PeJot
W dniu 2016-02-23 o 17:49,  ±ćęłń󶼿 pisze:
Może trudno było pocienić IG (7/8-rz.) na 9-rz. (i 10-rz.)?

Może. Choć faktem jest że *kasety IG* występowały OIDP w STX RC, za¶ w pozostałych grupach ł±cznie z XT i XTR kasety były w systemie HG.

Data: 2016-02-23 19:25:25
Autor: ±ćęłń󶼿
HG (Hyper Glide), a IG (Interactive Glide).
Rzecz raczej nie była w kasetach, lecz w napędach przednich IG ?

-- -- -

Data: 2016-02-23 19:40:03
Autor: PeJot
W dniu 2016-02-23 o 19:25,  ±ćęłń󶼿 pisze:
Rzecz raczej nie była w kasetach, lecz w napędach przednich IG ?

Tak. Shimano bardzo mocno promowało system IG wła¶nie z uwagi na kulturę przerzucania z przodu, jako próbę jej polepszenia. Z czym z reszt± s± kłopoty do dzisiaj, sk±d wysyp systemów bez przerzutki przedniej.