HP 2100 brudzi kartki

Data: 2009-09-02 21:45:13
Autor: Gejzero
HP 2100 brudzi kartki
Witam,

Trochę poprzeglądałem na stronach, podobne tematy pojawiały się na elektrodzie ale nie znalazłem rozwiązania.

Wydruk obojętnie czego na mojej drukarce HP Laser Jet 2100 wygląda następująco:
Pierwsze 94 mm kartki zadrukowane w miarę normalnie, wg service manual tyle dokładnie obwodu ma bęben światłoczuły.
Dalej idzie normalny wydruk ale tło zostaje lekko przybrudzone, i pojawiają się nierównomiernej grubości i intensywności powtarzające się ciemniejsze pasy co 38 mm (obwód Primary charging roller)  i na ich tle dodatkowo negatywowy obraz tego co jest wydrukowane wcześniej ale przesunięty o 94 mm w dół czyli o jeden obieg bębna.
Nie wiem czego się chwytać, czy padło jakieś zasilanie, czy coś z listwą czyszczącą w kasecie z tonerem ?
Drukarka używana sporadycznie, wcześniej nie dawała tak wyraźnych objawów. Zdarzało się nieraz że troszkę przybrudziła ale to było bardzo rzadko.
Ostatnio przed tym jak zauważyłem co się dzieje to drukarka stała kilka dni cały czas włączona. Ale to nie powinno mieć wpływu, chyba że elektrolity się wysuszyły i padło zasilanie.
Oba czyszczenia jakie można zrobić z pulpitu na drukarce zostały wykonane ale nic nie pomoglo.
Powiedzcie od czego zacząć bo nie chce na starcie kupować nowego tonera.
Przeglądam manuala i pokazują jak wymieniać spręzynki doprowadzające napięcia do tonera. Ale nie widzę jakie ma na nich napięcie panować ?

Gejzero

Data: 2009-09-05 11:30:36
Autor: Radosław Sokół
HP 2100 brudzi kartki
Gejzero pisze:
Powiedzcie od czego zacząć bo nie chce na starcie kupować nowego tonera.

A od tego w zasadzie trzeba zacząć -- żeby wykluczyć uszko-
dzenie samej drukarki. Objawy mogą wskazywać na stary lub
lekko prześwietlony bęben. Niekoniecznie kupować: spróbuj
wypożyczyć sprawną kasetę, LJ 2100 to raczej dosyć popularny
model.

HP 2100 brudzi kartki