HP DeskJet 2130 Kupić? Nie kupić?

Data: 2017-04-30 12:43:28
Autor: z
HP DeskJet 2130 Kupić? Nie kupić?
W zasadzie potrzebuję prosty tani skaner ale kilka wydruków kolorowych w miesiącu by się przydało. Głównie dla dziecka do szkoły :-)
Wiem że wydajność tuszy będzie mała.
Wiem że to HP ;-)
Wiem że jakość wydruków w zupełności wystarczy

Nie wiem jak teraz się robi głowice. Jak zaschnie (długie nieużywanie) to całą drukarka do wyrzucenia?
Jak się tusze skończą to będzie można skanować?
To wydawało by się durne pytanie ale słyszałem że dzisiejsi marketingowcy weszli na jeszcze wyższy poziom debilizmu :-)
Kupić za 140 zł z kablem usb (kolejny debilizm bo w standardzie nie dają) :-)

Data: 2017-04-30 13:28:21
Autor: Jan StoĹźek
Po głębokim namyśle z napisał w Sunday 30 of April 2017 12:43:

W zasadzie potrzebuję prosty tani skaner ale kilka wydruków
kolorowych w miesiącu by się przydało. Głównie dla dziecka do szkoły

Potrzeba rośnie w miarę jedzenia. I rośnięcia dziecka. ;)

Nie wiem jak teraz się robi głowice. Jak zaschnie (długie
nieużywanie) to całą drukarka do wyrzucenia?

Na ile udało mi się zorientować, pojemnik z tuszem nadal jest zintegrowany z głowicą drukującą. Jak Ci tusz zaschnie, to wymieniasz tylko kartridż. Co prawda biorąc pod uwagę relację ceny urządzenia i ceny pojemnika z tuszem, to niewielka różnica. ;)

[...]

Przygotuj się na szybki zakup tuszu albo nawet zakup od razu (w zależności od odległości do sklepu :) Jeżeli nowy tusz kosztuje ok. 2 * 50 PLN; a drukarka - 140, możesz się spodziewać, że tusze w drukarce wystarczą, żebyś zobaczył, że wszystko działa - i na niewiele więcej. Nie znam tego konkretnego modelu (sam używam innego urządzenia z serii InkAdvantage), ale w moim przypadku prawie wszystko drukuję w trybie draft - a "normal" tylko wtedy, kiedy szczególnie zależy mi na jakości, bo już w tym trybie urządzenie musi się trochę napracować. No i atramentu mniej zużywasz.

--
Pozdrawiam,

(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi kolejnymi literami.

Data: 2017-04-30 15:35:33
Autor: z
W dniu 2017-04-30 o 13:28, Jan Stożek pisze:
Potrzeba rośnie w miarę jedzenia. I rośnięcia dziecka. ;)

Czarnobiały laser już mam. A większe potrzeby załatwiam na zewnątrz :-)
Chodzi o naprawdę sporadyczne pile skany/wydruki z dzisiaj na jutro.
Jeśli z pustym czy zaschniętym tuszem nie da się skanować to jest dla mnie dyskwalifikacja.

Data: 2017-05-01 08:44:27
Autor: ToMasz
W dniu 30.04.2017 o 15:35, z pisze:
[...]

kup stare urządzenie wielofunkcyjne (niestety duże) albo drukarkę HP do których pasują duże tusze. 56/57 - to kompromis pomiedzy wielkością urządzenia a pojemnością tuszy. ale jak trafisz na coś 45/15/78 to będziesz miał św spokój do końca życia. prawie 50ml w jednym kardriżu! Za drukarkę zapłacisz ok 30-50zł, za nowe oryginalne (przeterminowane) tusze HP od 15 do 30zł za sztukę.

Data: 2017-05-01 13:25:31
Autor: Animka
W dniu 2017-05-01 o 08:44, ToMasz pisze:
[...]

Ciekawe, czy taka drukarka będzie miała sterowniki do nowszych systemów.

--
animka

Data: 2017-05-01 14:33:01
Autor: z
W dniu 2017-05-01 o 13:25, Animka pisze:
Ciekawe, czy taka drukarka będzie miała sterowniki do nowszych systemów.

Brawo Animka za refleks. :-)
Mam skaner usb który działa tylko pod win 98.
Próbowałem ale poległem. A taki był kiedyś poręczny :-(
Zdroworozsądkowo (wydawałoby się) zanabyłem nowoczesną płytę główną z procesorem skylake? Nawet nie mam slotu PCI LPT RS..
I tak jestem zatwardzialcem bo jadę na win7.
Dlatego pomysł na nowe tanie za stoperę złotych

Data: 2017-05-01 18:46:12
Autor: ToMasz
W dniu 01.05.2017 o 14:33, z pisze:
W dniu 2017-05-01 o 13:25, Animka pisze:
Ciekawe, czy taka drukarka będzie miała sterowniki do nowszych systemów.
nowszych - tak. do windowsa - nie wiem

[...]
drukarki o których mówię, działają na usb. to są drukarki, nie win-drukarki, wiec ogólnie działać będą. nawet jak je podłączysz do routera który ma usb, (i funkcje drukowania) to działać będą
I tak jestem zatwardzialcem bo jadę na win7.
nie. w każdym razie ja bym tego tak nie znazwał. jeśli mój pomysł Ci się nie podoba, to nie musisz pisać dla czego. ale jak już piszesz, to napisz że sprawdzałeś np hp930 i sterowników do win7 niema
Dlatego pomysł na nowe tanie za stoperę złotych
z każdej strony pomysł..... no sory, wybacz mi, ale jak na tą grupę to głupi. chyba ze liczysz się z sporymi kosztami, ale wtedy nie pytaj o radę, tylko leć do media marktu
o ile widzę, tusz do hp2130 kosztuje 48zł i wystarczy na 190stron (4ml). mój wystarczy na 930 stron42 ml nowy kosztuje podobne pieniądze, a stary hp 15zł
https://www.olx.pl/oferta/tusz-hp-45-przeterminowane-2010-CID99-IDlBiAi.html#becd89922a

Ty wybierasz
ToMasz

Data: 2017-05-01 21:13:42
Autor: z
W dniu 2017-05-01 o 18:46, ToMasz pisze:
z każdej strony pomysł..... no sory, wybacz mi, ale jak na tą grupę to
głupi. chyba ze liczysz się z sporymi kosztami, ale wtedy nie pytaj o
radę, tylko leć do media marktu

Ech młode lata mi się przypomniały. :-) Używałem ale ciągle na pierwszym miejscu jest skaner a te kilka kartek w miesiącu to koszt pomijalny. Nie chcę tylko się nie wku... że nagle skaner nie działa zaschło albo się skończyło.
Sprzedawca w sklepie mi udzieli takiej rzetelnej informacji?

Data: 2017-05-01 15:00:57
Autor: Sebastian Biały
HP DeskJet 2130 Kupić? Nie kupić?
On 4/30/2017 3:35 PM, z wrote:
Czarnobiały laser już mam.

Kup więc kolorowy. Bedziesz zdumiony jak tanie są używane. Swojego wyszarpalem za 100zł i od 2 lat nie zmieniłem tonerów w nim, jak kupiłem tak używam. Są wieczne.

Data: 2017-05-01 15:08:21
Autor: Jan StoĹźek
HP DeskJet 2130 Kupić? Nie kupić?
Po głębokim namyśle Sebastian Biały napisał w Monday 01 of May 2017 15:00:

On 4/30/2017 3:35 PM, z wrote:
Czarnobiały laser już mam.

Kup więc kolorowy.

Ale zauważyłeś, że OP zależy przede wszystkim na skanerze? :D

Data: 2017-05-01 15:15:57
Autor: Sebastian Biały
On 5/1/2017 3:08 PM, Jan Stożek wrote:
Kup więc kolorowy.
Ale zauważyłeś, że OP zależy przede wszystkim na skanerze? :D

Może nie widze wszystkich postów w wątku, ale ani sladu "przede wszystkim skanera".

Data: 2017-05-01 17:09:20
Autor: Akarm
HP DeskJet 2130 Kupić? Nie kupić?

Może nie widze wszystkich postów w wątku, ale ani sladu "przede
wszystkim skanera".

Spróbuj odnaleźć pierwszy post i odczytać pierwsze zdanie.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-05-01 17:18:01
Autor: Sebastian Biały
On 5/1/2017 5:09 PM, Akarm wrote:
Może nie widze wszystkich postów w wątku, ale ani sladu "przede
wszystkim skanera".
Spróbuj odnaleźć pierwszy post i odczytać pierwsze zdanie.

Nic tam nie ma o "przede wszystkim skanerze". Ot, ktoś sobie szuka skanera i drukarki. Opcja typu drukarka osobno, skaner osobno bywa lepsza i wydaje mi się w zasięgu dyskucji.

Pamietaj że branczowanie dyskusji czesto podsuwa pytającym inne, bywa że lepsze, rozwiązania. To nie kongres PiSu żeby nie można było sugerować innych opcji.

Data: 2017-05-01 18:09:30
Autor: z
On 5/1/2017 5:09 PM, Akarm wrote:
[...]

Dzięki za dobre chęci. Myślałem że w pierwszym poście wszystko dokładnie wyłuszczyłem aby właśnie nie krążyć  :-)
Dostęp do profesjonalnego/wydajnego sprzętu mam na co dzień w pracy ;-)
Potrzebuję skanera do domu do pary z czarnobiałym laserem który już posiadam w domu. Ale że mam nowy komputer ;-) musi działać pod win 7 na nowej płycie głównej. A że sam skaner kupować jest nieekonimicznie to pomyślałem o urządzeniu wielofunkcyjnym (plujaka) do kilku wydruków w miesiącu.
Ale się okazuje że po skończeniu tuszu/wyschnięciu głowicy nawet nie poskanuję to zaczyna mnie to wku... :-)
Gdybym miał większe mieszkanie to postawiłbym jakiegoś starego blaszaka ze starym skanerem za grosze :-)
W mordę XXI wiek i ta nowoczesna technologia z piętnem debilnego marketingu :-)

Data: 2017-05-01 18:56:42
Autor: Sebastian Biały
On 5/1/2017 6:09 PM, z wrote:
[...]

Więc teraz przedstawie Ci troche zabawne [1] rozwiązanie ćwiczone na sobie.

Mam skaner Mustek 1200 USB. Wydaje mi się że był kupiony w 1998 roku, czyli prawie 20 lat temu.

Ostatni sterownik wydano na Windows 2000/xp. A mimo to uzywam go na Windows 10. Odpalam VirtualBox z zainstalowanym Windows XP i przekierowanym urządzeniem USB do środka maszyny wirtualnej. I działa bez zająknięcia, czas odpalenia winxp to nie więcej niż kilkadziesiąt sekund.

Dlaczego nie zmieniłem na nowszy skaner? Bo ten ma bardzo dobra optykę (tak, ten skaner ma optykę, w przeciwieństwie do badziewia z urządzeń wielofunkcyjnych). Cena w okolicy 0zł lub może i nawet ujemna. Mignął mi niedawno ten lub podobny na allegro za 10zł więc ludzie czyszczą strych.

Ale się okazuje że po skończeniu tuszu/wyschnięciu głowicy nawet nie
poskanuję to zaczyna mnie to wku... :-)

Więc kup laser. Cz-b wyrzuć, wstaw kolorowy. Ja mam HP 3800 ale nie specjalnie polecam bo duży. I kup osobno skaner "gruby" czyli z optyką. Nawet taki który nie ma sterownika pod win7.

Gdybym miał większe mieszkanie to postawiłbym jakiegoś starego blaszaka
ze starym skanerem za grosze :-)

Bez sensu. VirtualBox lub inny ulubiony wirtualizator. Choć w przypadku VB mam pewnośc że przekierowanie USB działa bez zająknięcia.

[1] Przychodzi kiedyś do mnie znjaomy i o malo nie umarł ze smiechu. Okazuje się że używanie *nie* najnowszego sprzętu ze sklepu w pewnych srodowiskach jest wskaźnikiem obciachu. Efektem czego ja mam dobry skaner a on nowy który nie daje rady.

Data: 2017-05-01 21:20:19
Autor: z
[...]

Dzięki. Bawiłem się kilka lat temu maszynami wirtualnymi ale takie udostępniania raczej nie wchodziły w grę. Albo nie umiałem. :-)
Spróbuję znowu na gratach których jeszcze nie wyrzuciłem.

Data: 2017-05-01 23:38:54
Autor: Sebastian Biały
On 5/1/2017 9:20 PM, z wrote:
Dzięki. Bawiłem się kilka lat temu maszynami wirtualnymi ale takie
udostępniania raczej nie wchodziły w grę. Albo nie umiałem. :-)

Virtual Box wymaga doinstalowania dodatku który pozwala na przekierowanie urządzenia USB do środka maszyny. Instaluje sie osobno.

Data: 2017-05-01 23:56:12
Autor: Sebastian Biały
On 5/1/2017 11:38 PM, Sebastian Biały wrote:
Virtual Box wymaga doinstalowania dodatku

A konkretnie: VirtualBox Oracle VM VirtualBox Extension Pack

Data: 2017-05-09 21:09:10
Autor: Kamil
Użytkownik "Sebastian Biały" napisał:

Pamietaj że branczowanie dyskusji czesto podsuwa pytającym inne, bywa że
lepsze, rozwiązania. To nie kongres PiSu żeby nie można było sugerować
innych opcji.

Podsuwanie innych opcji zaciemnia wątek i często wygląda jak:

Chcę naprawić Fiata...

A Twoja inna opcja brzmi:

Kup Mercedesa. I taki to ma sens.

Pzdr

Data: 2017-05-09 21:44:33
Autor: Sebastian Biały
On 5/9/2017 9:09 PM, Kamil wrote:
Podsuwanie innych opcji zaciemnia wątek i często wygląda jak:
Chcę naprawić Fiata...
A Twoja inna opcja brzmi:
Kup Mercedesa. I taki to ma sens.

Zmartwie Cię. W tym wypadku wygląda właśnie dobrze. Pytający dostał opcje reanimowania starego sprzętu i jest to tańsza niż kupno nowego.

Data: 2017-05-10 09:18:49
Autor: ToMasz
On 5/9/2017 9:09 PM, Kamil wrote:
[...]

porównianie z autami, jest o tyle nie trafne, że auta rdzewieją, a ich przebieg, czasami nawet 10 letni, powoduje że jakakolwiek naprawa staje się nieopłacalna. ja jednak polecałem starą drukarkę, która powstała gdy priorytetem była trwałość a nie dojenie klienta. czyli kup auto które może przejechać spokojnie milion kilimetrów, nie zardzewieje, a zasilanie w paliwo jest śmiesznie tanie. kupisz takie auto ? nie bo... tu o ile pamiętam nie padła odpowiedź, albo była "z dupy"

ToMasz
Ps przypominam że polecałem cokolwiek z hp na tuszach 15, 45, 78

Data: 2017-05-11 01:12:08
Autor: z
HP DeskJet 2130 Kupić? Nie kupić?
Zmartwie Cię. W tym wypadku wygląda właśnie dobrze. Pytający dostał
opcje reanimowania starego sprzętu i jest to tańsza niż kupno nowego.

Dzięki bardzo :-)

Nie wiem czy aktualizacja biosu mojej płyty głównej czy nowa wersja VMware dała taki rezultat że wirtualne XP działa bardzo szybko a i obsługa starego skanera ruszyła z buta. :-)

PS. Oczywiście wszystko stoi na SSD. Bajka :-)

Data: 2017-05-03 20:32:35
Autor: Uncle Pete
HP DeskJet 2130 Kupić? Nie kupić?
Kup więc kolorowy. Bedziesz zdumiony jak tanie są używane. Swojego
wyszarpalem za 100zł i od 2 lat nie zmieniłem tonerów w nim, jak kupiłem
tak używam. Są wieczne.

Podziel się informacją, jaki to model.

Data: 2017-05-05 12:31:59
Autor: Uncle Pete
On 5/3/2017 9:16 PM, Sebastian Biały wrote:
[...]

Dzięki. Popatrzyłem na ceny na Allegro... Ech...

Data: 2017-05-05 17:57:36
Autor: Sebastian Biały
On 5/5/2017 12:31 PM, Uncle Pete wrote:
HP LJ 3800.
Dzięki. Popatrzyłem na ceny na Allegro... Ech...

Nie patrz na nie. Przyczaj się. Ja swoją wyszarpałem z allegro właśnie.

Data: 2017-05-02 13:41:52
Autor: Chris
W dniu 30.04.2017 o 12:43, z pisze:
W zasadzie potrzebuję prosty tani skaner ale kilka wydruków kolorowych

A może Canon ?
Przykład:
http://allegro.pl/drukarka-skaner-kopiarka-canon-mg3250-fv-i5246111168.html

Drukuję sporadycznie, tusze starczą mi na jakiś rok/dwa, tusze zintegrowane z głowicą (czarny + kolor) zaleta taka że nawet jak by zaschły to wystarczy przetrzeć głowicę choć od jakiś 10 lat używania Canona nie zdarzyło mi się to nigdy.
Na plus WiFi więc możesz postawić w dowolnym miejscu a nie tylko obok kompa.

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

HP DeskJet 2130 Kupić? Nie kupić?