HP LaserJet 6P, awaria (ratunku)

Data: 2012-06-17 02:41:57
Autor: Jacek Soplica
HP LaserJet 6P, awaria (ratunku)
Witam,
Od lat używam drukarek LaserJet 6P. Wreszcie dopadła mnie większa
awaria :-((
Nie ma problemu z podawaniem papieru i przesuwem w drukarce. Na
wydrukach robi± się pasy 0.5 - 1 cm przez cał± kartkę. Najpierw 1
w±ski, teraz już 3. Jakby regenerowany toner był na zużyciu.
1) oczywi¶cie wymieniłem toner :-)) - zreszt± i stary, i nowy toner
testowałem na dwu takich samych drukarkach 6P. Na drugiej drukarce oba
tonery drukuj± bez problemu.
2) rozebrałem drukarkę my¶l±c że to folia termiczna (na wałku w
"fusing assembly" z tyłu drukarki). W końcu folia z czasem też się
zużywa. Ale to też nie folia, bo testowałem tak jak z tonerem -
podmieniałem ten podzespół z takim samym w drugiej drukarce.

Co o tym my¶licie? Co jeszcze typowo mogło nawalić? Podejrzewam że
może toner z regenerowanych tonerów tkwi gdzie¶ na rolkach
transportuj±cych papier. Na schemacie widać że tych rolek w 6P jest
"od groma" więc żeby to sprawdzić, trzeba chyba rozebrać cał±
drukarkę. Nie wiem czy jest sens, skoro na Alegro można je kupić za
ok. 100-120 zł. Pozdrawiam

Data: 2012-06-17 14:48:39
Autor: DooMiniK
On 17/06/2012 10:41, Jacek Soplica wrote:
[...]

Pewny jeste¶, że nie jest zabrudzona? Albo że gdzie¶ brzydko nie siedzi
kawałek papieru?

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-06-17 16:40:49
Autor: identyfikator: 20040501
HP LaserJet 6P, awaria (ratunku)
czarno robi sie gdy laser na¶wietli bęben, jak drukuje Ci pasek to pewnie bęben uwalony, a najpewniej zapchany pojemnik na zużyty toner w bębnie...

Data: 2012-06-17 16:51:12
Autor: Pawel O'Pajak
HP LaserJet 6P, awaria (ratunku)

Powitanko,

[...]

Skoro wszystko inne sprawdziles, to pozostaje tylko taka mozliwosc. Pusc pare wydrukow pustej kartki. Jesli syf bedzie sie zmniejszal z kolejnymi, to masz odpowiedz. Jest szansa, ze taka metoda uda sie oczyscic wnetrze bez rozbierania, jak to sie stalo z moja 2100.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?

Data: 2012-06-17 20:42:23
Autor: Irokez
HP LaserJet 6P, awaria (ratunku)
Użytkownik "Jacek Soplica" <soplica1944@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:31548493-d51f-4214-9780-5a085d3f6c34w24g2000vby.googlegroups.com...
[...]

Pasy czarne czy pasy jasne niedodrukowane jakby mało tonera było?

Przyjrzyj się stykom na płycie głównej (sprężynki) i elektrodom ł±cz±cym się ze stykami wkładu. Może być problem ze stykiem elektrody ładuj±cej a może być problem z rozładowaniem bębna. I wokół tego bym się na razie skupił.

Też mam 6P, s± "niedozajechania" ale niestety już staruszki i strasznie woolne przy drukowaniu PDF.

--
Irokez

Data: 2012-06-18 14:55:11
Autor:
Irokez <no.email@wp.pl> napisał(a):
Też mam 6P, s± "niedozajechania" ale niestety już staruszki i strasznie woolne przy drukowaniu PDF.

i na to jest prosta rada: Virtual PC 2007, instalujesz win98, "instalujesz" HP
LJ6P, instalujesz Adobe Readera 4.0 i się mocno zdziwisz, jak potrafi te PDF-y
na tej drukarce szybko drukować. Nawet w trybie "grafika-wektorowo". Po prostu
HP skopało totalnie sterowniki dla tych drukarek do XP a Adobe swoje dołożyło.

powodzenia przy próbach

Stefan Jaziński

Data: 2012-06-19 10:32:07
Autor: jg
HP LaserJet 6P, awaria (ratunku)
Dnia Mon, 18 Jun 2012 14:55:11 +0000 (UTC),
stefan.jazinski@gazeta.SKASUJ-TO.pl napisał(a):

instalujesz Adobe Readera 4.0

a to jeszcze jakies pfdy sie w tej wersji otwieraja?

--
jg

Data: 2012-06-19 18:22:25
Autor:
jg <jg@fake.pl> napisał(a):
Dnia Mon, 18 Jun 2012 14:55:11 +0000 (UTC),
stefan.jazinski@gazeta.SKASUJ-TO.pl napisał(a):

> instalujesz Adobe Readera 4.0

a to jeszcze jakies pfdy sie w tej wersji otwieraja?

Albo masz nowy komp, nowy system, now± drukarkę i wszystko działa jak należy,
albo masz star± drukarkę... i jeżeli PDF-a dostajesz takiego, co to go AR4.0
nie otworzy, to "jednym klawiszem" przerabiasz go na "PDF1.2" i drukujesz
przez AR4.0. A tak na marginesie: wszystkie PDF-y generowane przez wykładowców
i ćwiczeniowców z MIMUW otwieraj± się w AR4.0 jak i np. PDF-y rysunków
złożeniowych z SolidWorks-a. Ale np. PDF z D.U. z Sejmu ni hu, hu, a to tylko
zeskanowane obrazki i brak dobrej woli wydawców.

Data: 2012-06-17 21:49:03
Autor: X-Man
"Jacek Soplica" <soplica1944@gmail.com> wrote in message news:31548493-d51f-4214-9780-5a085d3f6c34w24g2000vby.googlegroups.com...
[...]

Jeżeli wyjmujesz toner który który ma chyba bęben ¶wiatłoczuły zintegrowany w tym modelu to wg mnie pozostaje jeszcze listwa ¶wiatłoczuła - przetrzyj husteczk± higeniczn± nawilżon± jakim¶ detergentem, może sprawdĽ styki tasmy która ł±czy listwę z PCB ewentualnie podmień listwę. Jeszcze jest możliwo¶ć że gdzie¶ na rolkach jakis syf siedzi albo co¶ wpadło i zbiera toner z bębna.

Pzdr
Piotrek

Data: 2012-06-17 21:56:10
Autor: X-Man
"X-Man" <kawasaki750@wytnijo2.pl> wrote in message news:jrlfs2$lnl$1inews.gazeta.pl...
[...]

się zakręciłem listwa na¶witlaj±ca LED oczywi¶cie nie ¶wiatłoczuła

Pzdr
Piotrek

Data: 2012-06-18 00:40:53
Autor: BartekK
W dniu 2012-06-17 22:56, X-Man pisze:
[...]
wydrukach robią się pasy 0.5 - 1 cm przez całą kartkę.
Jeżeli wyjmujesz toner który który ma chyba bęben światłoczuły
zintegrowany w  tym modelu to wg mnie pozostaje jeszcze listwa
światłoczuła

się zakręciłem listwa naświtlająca LED oczywiście nie światłoczuła
A to w prehistorycznej 6P jest juĹĽ listwa led? A nie prawdziwy laser z optykÄ… odchylajÄ…cÄ…?

Data: 2012-06-18 10:41:45
Autor: X-Man
"BartekK" <sibi@drut.org> wrote in message news:jrlmiq$sr2$1mx1.internetia.pl...
[...]

hmmm nie miałem okazji się temu przyjrzeć nigdy ale w OKI z tamtych czasów były więc założyłem że w HP też

Pzdr
Piotrek

Data: 2012-06-18 16:58:34
Autor: Irokez
Użytkownik "X-Man" <kawasaki750@wytnijo2.pl> napisał w wiadomości news:jrmt4t$mu$1inews.gazeta.pl...
A to w prehistorycznej 6P jest juĹĽ listwa led? A nie prawdziwy laser z
optykÄ…  odchylajÄ…cÄ…?
hmmm nie miałem okazji się temu przyjrzeć nigdy ale w OKI z tamtych
czasĂłw byĹ‚y  wiÄ™c zaĹ‚oĹĽyĹ‚em ĹĽe w HP teĹĽ

W Oki nie były już tylko OKI się tym chwaliła, a reszta miała lasery
W HP 6P jest laser, wirujący węben z lusterkami (fajnie świszczy jak startuje :) ) i optyka krztałtująca wiązkę.
Ale to siÄ™ brudzi rĂłwnomiernie i wychodzÄ… po prostu rĂłwnomiernie blade wydruki a nie pasy.

--
Irokez

Data: 2012-06-19 09:07:23
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
HP LaserJet 6P, awaria (ratunku)
Dnia 2012-06-18, o godz. 10:41:45
"X-Man" <kawasaki750@wytnijo2.pl> napisał(a):

hmmm nie miałem okazji się temu przyjrzeć nigdy ale w OKI z tamtych
czasów były więc założyłem że w HP też

OKI była wtedy jedyn± firma stosuj±c± listwy LED zamiast lasera w
drukarkach. Chwalili się tym wtedy mocno. ;-)

Zdrówko

Data: 2012-06-19 12:11:50
Autor: X-Man
"Maciek Babcia Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:20120619090723.5ecdbbbebabcia-workstation...
[...]

do dzi¶ mam B4350 i działa ;)

Pzdr
Piotrek

Data: 2012-06-19 13:20:30
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
HP LaserJet 6P, awaria (ratunku)
Dnia 2012-06-19, o godz. 12:11:50
"X-Man" <kawasaki750@wytnijo2.pl> napisał(a):

> OKI była wtedy jedyn± firma stosuj±c± listwy LED zamiast lasera w
> drukarkach. Chwalili się tym wtedy mocno. ;-)

do dzi¶ mam B4350 i działa ;)

Ja to raczej o Oki Page 4w i okolicach pisałem ;-)

Zdrówko

Data: 2012-06-19 19:34:18
Autor: X-Man
HP LaserJet 6P, awaria (ratunku)
"Maciek Babcia Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:20120619132030.5ae0e304babcia-workstation...
Dnia 2012-06-19, o godz. 12:11:50
[...]

to już zabytki s± :P i do tego wolne strasznie nie miałbym cierpliwo¶ci...

Pzdr
Piotrek

HP LaserJet 6P, awaria (ratunku)