HP ML 350 G4 - boot z IDE ?

Data: 2011-01-07 12:17:46
Autor: Artur Dębski
HP ML 350 G4 - boot z IDE ?
Witam wszystkich!

Czy komuś udało sie zbootować HP ML350 G4 z dysku IDE
podłączonego do kontrolera na płycie głównej ?

Niby IDE jest w biosie na liście kolejności bootowania dysków,
wyłączyłem w biosie dodatkowy kontroler SCSI z RAID5, odpiąłem streamer z
kontrolera SCSI na płycie głównej, podpiąłem dysk  IDE zainstalowałem na nim
VMware ESXi 4.1 wszystko pięknie - restart i nic...
Nie bootuje się z IDE

Sprawdza wszystkie dostępne w BIOSIE lokalizacje do podniesienia systemu
operacyjnego i guzik - twierdzi że "no bootable device"
O co może chodzić ?

Ktoś przerabiał podobny temat na takiej lub podobnej maszynie ?

Dodam że z malutkiego dysku SCSI który później podłączyłem do
kontrolera na płycie  - bootuje sie po zainstalowaniu VMware ESXi 4.1

Dzięki

Artur Dębski
http://blogit.one.pl

Data: 2011-01-08 11:52:20
Autor: Gotfryd Smolik news
HP ML 350 G4 - boot z IDE ?
On Fri, 7 Jan 2011, Artur Dębski wrote:

Witam wszystkich!

Czy komuś udało sie zbootować HP ML350 G4 z dysku IDE
podłączonego do kontrolera na płycie głównej ?

  Rzut oka w gugla pokazuje że nie ;)

[...]

  Jest takie hasło: "jak wszystkie środki zawiodą, sięgnij po instrukcję" ;>
  Wersja skrócona: "RTFM" ;)
  Teraz przyznaj się: zajrzałeś? :D

Ktoś przerabiał podobny temat na takiej lub podobnej maszynie ?

  Setki ludzi, z których co najmniej kilkunastu uderzyło w miejsce
drugie w kolejności po instrukcji ;), mianowicie HP IT Resource
forum, przykładowy (skrajnie krótki) wątek:
http://forums13.itrc.hp.com/service/forums/questionanswer.do?admit=109447627+1294483396394+28353475&threadId=816191
....i kryyczny cytat:
+++
Not supported to Use Onboard IDE controller for IDE Hard drives, you might
get more option if optional IDE Card Installed (not Guaranteed)
-- -

  Maszynka po protu na IDE po nie-ATAPI nie szuka bootblocku.
  Jak to mawiają? "This is not a bug, it is a feature"? ;)

  Guglowa wersja szukania w forum:
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=+site:forums11.itrc.hp.com+ML350+ide+boot

pzdr, Gotfryd

HP ML 350 G4 - boot z IDE ?