HP Pavilion DM4-2120ew - usb nieznane urządzenie.

Data: 2014-05-13 12:11:56
Autor: Adam
HP Pavilion DM4-2120ew - usb nieznane urządzenie.
W dniu 2014-05-13 09:19, Damian Skrycki pisze:
Witam

Mam problem z laptopem HP Pavilion DM4-2120ew.Problem polega na braku
sterowników - braku możliwości zainstalowania urządzenia USB.
Nie wiem jakie to urządzenie, ale brak jego instalacji blokuje możliwość
korzystania z portów USB.
Instalacja czystej wersji systemu i sterowników ze strony HP dla tego
modelu nic nie pomogła. Nadal w menadżerze urządzeń pojawia się nieznane
urządzenie USB. Rozkręciłem laptopa i odłączyłem wszystkie urządzanie od
płyty głównej i nadal nie wiem jakiego urządzenia usb nie można
zainstalować.

Czy ten komunikat może wskazywać na uszkodzoną płytę główną??

W Menadżerze Urządzeń wejdź w to "trefne" urządzenie, sprawdź jego identyfikator - coś w rodzaju VEN_nnnn&DEV_nnnn&SUBSYS_nnnn.

Zapodaj na jakiejś wyszukiwarce tematycznej lub nawet ogólnej typu Yahoo czy Google numery, które znajdziesz - może znajdziesz sterowniki bezpośrednio na stronach producenta.

Jak nie rozwiążesz problemu, to wróć tu i podaj system operacyjny, jaki masz oraz numery VEN.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-05-13 12:40:24
Autor: Damian Skrycki
W dniu 2014-05-13 12:11, Adam pisze:
[...]

Identyfikator sprzętu (coś w rodzaju VEN_nnnn&DEV_nnnn&SUBSYS_nnnn) przedstawia się jako USB\UNKNOWN.

Gdyby był to już dawno bym znalazł co to za urządzenie.

System to Windows 7 Home Premium

Data: 2014-05-13 22:50:20
Autor: \(c\)RaSz
HP Pavilion DM4-2120ew - usb nieznane urządzenie.
Użytkownik "Damian Skrycki" napisał w
: >
: > (...)
: Identyfikator sprzętu (coś w rodzaju VEN_nnnn&DEV_nnnn&SUBSYS_nnnn)
: przedstawia się jako USB\UNKNOWN.
:
: Gdyby był to już dawno bym znalazł co to za urządzenie.

Że co? "USB\UNKNOWN"? Jesteś pewien, że zerkasz w _odpowiednie_okienko_? Bo
w tym, o którym myślę - NIGDY nie widziałem innego (tzn. np.: znacznie
krótszego) komunikatu, niż dajmy na to:
PCI\VEN_11AB&DEV_4320&SUBSYS_E0001458&REV_13\4&1F7DBC9F&0&48F0

Wprawdzie mam obecnie na tapecie jedynie Win. XP, ale jakoś mam głębokie
przeświadczenie, że siódemka baaardzo się pod tym względem nie różni.
Dlatego doprecyzuję:

Otwierasz menadżera urządzeń, 2klikasz na wybrany sprzęt, i poniżej paska
tytułu masz rządek kilku zakładek. Otwierasz tą zatytułowaną "szczegóły",
i widzisz poniżej:

  1.. Jakąś-tam nazwę urządzenia. Tu, faktycznie, może być
coś-tam-coś-tam-unknow...
  2.. Niżej jest pole wyboru, nie zmieniasz go, powinno tam być:
"Identyfikator wystąpienia urządzenia". Są też do wybrania kolejne pozycje,
ale nie interesują nas teraz, rzecz jedynie w tym, iż owo pole wyboru
decyduje, co będzie wyświetlane w następnym polu:
  3.. a w nim powinno być coś takiego właśnie zawierającego "\VEN" oraz
"&DEV_" tudzież "SUBSYS_" oraz "&REV_" - a cała ta abrakadabra stanowi
"wizytówkę" urządzenia, wymyśloną dla systemu Plug & Play (lub PnP), i
pozwalającą mu rozpoznać konkretne urządzenie właśnie, i umożliwia
ściągnięcie (mniej lub bardziej automatycznie) - odpowiedniego sterownika.
Bez tego cały system PnP idzie się kichać!

Jeśli w owym 3-cim oknie odpowiedniej informacji nie zobaczysz, to byłoby
to... baaardzo dziwne. I oznaczałoby, że masz jakąś dziurę w aplikacji
obsługującej PnP, albo spieprzone sterowniki do USB, albo, hm, bo ja wiem? -
w systemie jakiegoś złośliwego gnoma (no tak, gnom jest "złośliwy" z
definicji), który specjalnie robi Ci wodę z mózgu...

Jeśli jednak odpowiednią "wizytówkę urządzenia" w końcu odnajdziesz, to do
wyszukania odpowiedniego sterownika - możesz skorzystać z porady podanej tu:

(tytuł: "Kompleksowe zaopatrzenie w sterowniki") - jeśli ten link dla Grup
Dyskus. Ci się nie otworzy, to daj znać, podeślę adres na odpowiedniej WWW.
Mi w każdym bądź razie pomógł system z http://driveragent.com/   tzn.
umożliwił rozpoznanie, jak się naprawdę nazywają "unknow device" z mojego
PC-ta (a miałem ich 3). Dzięki temu ściągnąłem sobie odpowiednie stery od
producentów. Pobranie sterownika ze strony driveragent wymaga wykupienia u
nich abonamentu, który kosztuje ca 30 $ rocznie, ale jeśli by się tak
skrzyknąć w kilku...

W każdym bądź razie samo skanowanie systemu ichni program wykonuje za darmo,
i uzyskana informacja okazuje się czasem wystarczająca. Polecam gorąco,
sprawdza aktualność WSZYSTKICH sterowników w systemie! A jeśli wyszły nowe
drivery, to przecież sygnał niechybny, że ze starymi coś-tam było nie halo...

Data: 2014-05-14 13:56:12
Autor: Damian Skrycki
W dniu 2014-05-13 22:50, (c)RaSz pisze:
[...]

Tak jestem pewien.
Powyżej to co wkleiłeś to karta sieciowa Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit Ethernet Controller zainstalowana  na płycie GA-945PLM-S2 gdzie jest postawiony Win xp.
Na priva z adresu nadawcy poszedł zrzut ekranu z usb unknown :)

[...]

Dokładnie dla karty sieciowej mam PCI\VEN_8086&DEV_104D&SUBSYS_00011179&REV_03
dla nieznanego urządzenia usb
USB\UNKNOWN

[...]

Gdyby było \ven &dev &subsys lub cosik podobnego to bym zaprzęgł google do pracy, i szukał co to jest za urządzenie, przez kogo wyprodukowane i gdzie znajdę sterownik do niego.

Dysk przed instalacja windowsa był formatowany. gnom nie miał prawa z nikąd przyjść. Zostają uwalone stery lub płyta.

Data: 2014-05-14 21:56:48
Autor: Adam
W dniu 2014-05-14 13:56, Damian Skrycki pisze:
[...]

Jeśli masz USB\UNKNOWN, to stery nie mają tu raczej nic do rzeczy, to jest jakby jeszcze przed sterownikami.

Taki efekt może być wg. mnie przy:
- uszkodzona płyta główna
- uszkodzone/niewydolne zasilanie USB
- uszkodzone urządzenie "odbiorcze" na USB

Spróbuj zobaczyć może urządzenia spod Hirensa lub jakiegoś linuksa Live - może coś więcej pokażą.

Pisałeś wcześniej, że odpinałeś wszystkie urządzenia od płyty głównej - jest tam coś podpięte do magistrali USB? Czy może chodziło Ci o sprawdzenie procesora, pamięci, mini-PCI (LAN, itp)?

Są jeszcze dwie rzeczy:
1/ nieszczęsna deklaracja ROHS, w którą HP wszedł jak w dym, przez co w serwisach są całe sterty HP do naprawy (reballingu) - może być u Ciebie problem z cynowaniem - więc sprawa nieopłacalna

2/ niektóre tanie "marketowe" wersje HP były fabrycznie zablokowane do pracy tylko i wyłącznie z fabryczną wersją Windowsa. Przykładowo - nie dawało się zainstalować XP w miejsce fabrycznej Visty. Ale to raczej nie dotyczy Twojego modelu - na supporcie widzę sterowniki do Win 7/64 i Win 8/64.
A może próbujesz zainstalować Win 7/32?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-05-14 22:11:06
Autor: \(c\)RaSz
:W dniu 2014-05-13 22:50, (c)RaSz pisze:
: > (...) dajmy na to:
: > PCI\VEN_11AB&DEV_4320&SUBSYS_E0001458&REV_13\4&1F7DBC9F&0&48F0
:
: (...)
: Powyżej to co wkleiłeś to karta sieciowa Marvell Yukon 88E8001/8003/8010
: PCI Gigabit Ethernet Controller zainstalowana  na płycie GA-945PLM-S2
: gdzie jest postawiony Win xp.

Nnnno, jestem pod wrażeniem. Wprawdzie płyta główna się nie zgadza, ale reszta - jak najbardziej. A mój podziw pogłębia fakt, że moja Winda owego Yukona rozpoznać nie potrafiła, i wisiał jako "nieznane urządzenie" dopóki mi driveragent nie pomógł.
I mówisz, że wystarczy identyfikator urządzenia wrzucić w Googlarkę, i coś takiego wyskoczy? Uściślij jeśli łaska....

:
: Na priva z adresu nadawcy poszedł zrzut ekranu z usb unknown :)

Oglądam, i kręcę głową ze zdziwienia.

:
: Dokładnie (...) dla nieznanego urządzenia usb
: USB\UNKNOWN

No to by znaczyło, że urządzenie jest walnięte. Ale jeśli nie odczuwasz po nim wielkiej rozpaczy, system bez niego (sterów) działa, no to - cóż, pozostaje ignorować ów dziwotwór.

:
: Dysk przed instalacja windowsa był formatowany. gnom nie miał prawa z
: nikąd przyjść. Zostają uwalone stery lub płyta.

Możesz jeszcze próbować (z niewielką szansą powodzenia) ustalić pod który port USB jest ono podpięte. W menadżerze urządzeń jest u góry menu o nazwie "Widok" (przynajmniej w XP!) - wybierz z niego "Urządzenia według połączeń", powinien się zmienić schemat ich wyświetlania. Rozwijaj kolejne typy, aż dojdziesz do "Magistrali PCI", rozwiń, zobaczysz ileś-tam portów USB, zobacz przy którym (niestety: tylko wiadomo, że "logiczny" - nie wiadomo który to "fizycznie") jest owo dziwo. 2Kliknij ów "Główny koncentrator USB", gdy się otworzy - wybierz zakładkę "Zasilanie", zobaczysz "podłączone urządzenia", a tam m.in. - liczbę dostępnych (na danym koncentratorze) portów. Jeśli są tylko 2 (oby!), to weź jakieś urządzenie USB (np. pena), i podłączaj kolejno do wszystkich fizycznych gniazd w maszynie, aż do chwili, gdy znajdzie się na tym samym koncentratorze (logicznym). Być może za każdy takim wetknięciem - trzeba będzie klikać "odśwież" na karcie koncentratora  - nie wiem.
W ten sposób (być może!) zlokalizujesz fizyczne gniazdo, związane z logicznym koncentratorem, ale... nie jest to pewne. No i być może okaże się, że po prostu jakiś paproch wszedł w styki gniazda, i udaje "unknow device" ;)

Data: 2014-05-15 11:26:19
Autor: Michał Jankowski
W dniu 14.05.2014 22:11, (c)RaSz pisze:

I mówisz, że wystarczy identyfikator urządzenia wrzucić w Googlarkę, i coś
takiego wyskoczy? Uściślij jeśli łaska....

Tak. Wyskakuje np. to:
http://www.driversdownloader.com/hardware-id/pci/ven_11ab&dev_4320&subsys_e0001458

No to by znaczyło, że urządzenie jest walnięte. Ale jeśli nie odczuwasz po
nim wielkiej rozpaczy, system bez niego (sterów) działa, no to - cóż,
pozostaje ignorować ów dziwotwór.

Ale on pisał, że w ogóle mu porty usb nie działają.

Ja bym oceniał, że coś walnięte na płycie, ale jeszcze bym jakiegoś linuxa live odpalił na próbę.

   MJ

HP Pavilion DM4-2120ew - usb nieznane urządzenie.