HP Pavilion DM4-2120ew - usb nieznane urzÄ…dzenie.

Data: 2014-05-13 09:19:54
Autor: Damian Skrycki
HP Pavilion DM4-2120ew - usb nieznane urzÄ…dzenie.
Witam

Mam problem z laptopem HP Pavilion DM4-2120ew.Problem polega na braku sterowników - braku możliwości zainstalowania urządzenia USB.
Nie wiem jakie to urządzenie, ale brak jego instalacji blokuje możliwość korzystania z portów USB.
Instalacja czystej wersji systemu i sterowników ze strony HP dla tego modelu nic nie pomogła. Nadal w menadżerze urządzeń pojawia się nieznane urządzenie USB. Rozkręciłem laptopa i odłączyłem wszystkie urządzanie od płyty głównej i nadal nie wiem jakiego urządzenia usb nie można zainstalować.

Czy ten komunikat może wskazywać na uszkodzoną płytę główną??

Data: 2014-05-13 11:47:38
Autor: Robson
HP Pavilion DM4-2120ew - usb nieznane urz±dzenie.
W dniu 2014-05-13 09:19, Damian Skrycki pisze:
Witam

Mam problem z laptopem HP Pavilion DM4-2120ew.Problem polega na braku
sterowników - braku mo¿liwo¶ci zainstalowania urz±dzenia USB.
Nie wiem jakie to urz±dzenie, ale brak jego instalacji blokuje mo¿liwo¶æ
korzystania z portów USB.
Instalacja czystej wersji systemu i sterowników ze strony HP dla tego
modelu nic nie pomog³a. Nadal w menad¿erze urz±dzeñ pojawia siê nieznane
urz±dzenie USB. Rozkrêci³em laptopa i od³±czy³em wszystkie urz±dzanie od
p³yty g³ównej i nadal nie wiem jakiego urz±dzenia usb nie mo¿na
zainstalowaæ.

Czy ten komunikat mo¿e wskazywaæ na uszkodzon± p³ytê g³ówn±??

Jaki jest identyfikator wyst±pienia urz±dzenia?

Data: 2014-05-13 22:50:53
Autor: G Nowak
On 13/05/2014 11:35, Damian Skrycki wrote:

Jaki jest identyfikator wyst±pienia urz±dzenia?
USB/UNKNOWN

Taki idenfikator wskazywalby na niepoprawnie dzialajace urzadzenie (hub/kamera/czytnik). Mozesz sprobowac odpalic jakiegos Linuksa live (np z plyty jesli nie z USB) i wklepac $lsusb zanim odwrocisz Windowsa do gory nogami.

--
Pozdr

Data: 2014-05-13 12:11:56
Autor: Adam
[...]

W Menad¿erze Urz±dzeñ wejd¼ w to "trefne" urz±dzenie, sprawd¼ jego identyfikator - co¶ w rodzaju VEN_nnnn&DEV_nnnn&SUBSYS_nnnn.

Zapodaj na jakiej¶ wyszukiwarce tematycznej lub nawet ogólnej typu Yahoo czy Google numery, które znajdziesz - mo¿e znajdziesz sterowniki bezpo¶rednio na stronach producenta.

Jak nie rozwi±¿esz problemu, to wróæ tu i podaj system operacyjny, jaki masz oraz numery VEN.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-05-13 12:40:24
Autor: Damian Skrycki
W dniu 2014-05-13 12:11, Adam pisze:
[...]

Identyfikator sprzêtu (co¶ w rodzaju VEN_nnnn&DEV_nnnn&SUBSYS_nnnn) przedstawia siê jako USB\UNKNOWN.

Gdyby by³ to ju¿ dawno bym znalaz³ co to za urz±dzenie.

System to Windows 7 Home Premium

Data: 2014-05-13 22:50:20
Autor: \(c\)RaSz
HP Pavilion DM4-2120ew - usb nieznane urz±dzenie.
U¿ytkownik "Damian Skrycki" napisa³ w
: >
: > (...)
: Identyfikator sprzêtu (co¶ w rodzaju VEN_nnnn&DEV_nnnn&SUBSYS_nnnn)
: przedstawia siê jako USB\UNKNOWN.
:
: Gdyby by³ to ju¿ dawno bym znalaz³ co to za urz±dzenie.

¯e co? "USB\UNKNOWN"? Jeste¶ pewien, ¿e zerkasz w _odpowiednie_okienko_? Bo
w tym, o którym my¶lê - NIGDY nie widzia³em innego (tzn. np.: znacznie
krótszego) komunikatu, ni¿ dajmy na to:
PCI\VEN_11AB&DEV_4320&SUBSYS_E0001458&REV_13\4&1F7DBC9F&0&48F0

Wprawdzie mam obecnie na tapecie jedynie Win. XP, ale jako¶ mam g³êbokie
prze¶wiadczenie, ¿e siódemka baaardzo siê pod tym wzglêdem nie ró¿ni.
Dlatego doprecyzujê:

Otwierasz menad¿era urz±dzeñ, 2klikasz na wybrany sprzêt, i poni¿ej paska
tytu³u masz rz±dek kilku zak³adek. Otwierasz t± zatytu³owan± "szczegó³y",
i widzisz poni¿ej:

  1.. Jak±¶-tam nazwê urz±dzenia. Tu, faktycznie, mo¿e byæ
co¶-tam-co¶-tam-unknow...
  2.. Ni¿ej jest pole wyboru, nie zmieniasz go, powinno tam byæ:
"Identyfikator wyst±pienia urz±dzenia". S± te¿ do wybrania kolejne pozycje,
ale nie interesuj± nas teraz, rzecz jedynie w tym, i¿ owo pole wyboru
decyduje, co bêdzie wy¶wietlane w nastêpnym polu:
  3.. a w nim powinno byæ co¶ takiego w³a¶nie zawieraj±cego "\VEN" oraz
"&DEV_" tudzie¿ "SUBSYS_" oraz "&REV_" - a ca³a ta abrakadabra stanowi
"wizytówkê" urz±dzenia, wymy¶lon± dla systemu Plug & Play (lub PnP), i
pozwalaj±c± mu rozpoznaæ konkretne urz±dzenie w³a¶nie, i umo¿liwia
¶ci±gniêcie (mniej lub bardziej automatycznie) - odpowiedniego sterownika.
Bez tego ca³y system PnP idzie siê kichaæ!

Je¶li w owym 3-cim oknie odpowiedniej informacji nie zobaczysz, to by³oby
to... baaardzo dziwne. I oznacza³oby, ¿e masz jak±¶ dziurê w aplikacji
obs³uguj±cej PnP, albo spieprzone sterowniki do USB, albo, hm, bo ja wiem? -
w systemie jakiego¶ z³o¶liwego gnoma (no tak, gnom jest "z³o¶liwy" z
definicji), który specjalnie robi Ci wodê z mózgu...

Je¶li jednak odpowiedni± "wizytówkê urz±dzenia" w koñcu odnajdziesz, to do
wyszukania odpowiedniego sterownika - mo¿esz skorzystaæ z porady podanej tu:

(tytu³: "Kompleksowe zaopatrzenie w sterowniki") - je¶li ten link dla Grup
Dyskus. Ci siê nie otworzy, to daj znaæ, pode¶lê adres na odpowiedniej WWW.
Mi w ka¿dym b±d¼ razie pomóg³ system z http://driveragent.com/   tzn.
umo¿liwi³ rozpoznanie, jak siê naprawdê nazywaj± "unknow device" z mojego
PC-ta (a mia³em ich 3). Dziêki temu ¶ci±gn±³em sobie odpowiednie stery od
producentów. Pobranie sterownika ze strony driveragent wymaga wykupienia u
nich abonamentu, który kosztuje ca 30 $ rocznie, ale je¶li by siê tak
skrzykn±æ w kilku...

W ka¿dym b±d¼ razie samo skanowanie systemu ichni program wykonuje za darmo,
i uzyskana informacja okazuje siê czasem wystarczaj±ca. Polecam gor±co,
sprawdza aktualno¶æ WSZYSTKICH sterowników w systemie! A je¶li wysz³y nowe
drivery, to przecie¿ sygna³ niechybny, ¿e ze starymi co¶-tam by³o nie halo...

Data: 2014-05-14 13:56:12
Autor: Damian Skrycki
W dniu 2014-05-13 22:50, (c)RaSz pisze:
[...]

Tak jestem pewien.
Powy¿ej to co wklei³e¶ to karta sieciowa Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit Ethernet Controller zainstalowana  na p³ycie GA-945PLM-S2 gdzie jest postawiony Win xp.
Na priva z adresu nadawcy poszed³ zrzut ekranu z usb unknown :)

[...]

Dok³adnie dla karty sieciowej mam PCI\VEN_8086&DEV_104D&SUBSYS_00011179&REV_03
dla nieznanego urz±dzenia usb
USB\UNKNOWN

[...]

Gdyby by³o \ven &dev &subsys lub cosik podobnego to bym zaprzêg³ google do pracy, i szuka³ co to jest za urz±dzenie, przez kogo wyprodukowane i gdzie znajdê sterownik do niego.

Dysk przed instalacja windowsa by³ formatowany. gnom nie mia³ prawa z nik±d przyj¶æ. Zostaj± uwalone stery lub p³yta.

Data: 2014-05-14 21:56:48
Autor: Adam
W dniu 2014-05-14 13:56, Damian Skrycki pisze:
[...]

Je¶li masz USB\UNKNOWN, to stery nie maj± tu raczej nic do rzeczy, to jest jakby jeszcze przed sterownikami.

Taki efekt mo¿e byæ wg. mnie przy:
- uszkodzona p³yta g³ówna
- uszkodzone/niewydolne zasilanie USB
- uszkodzone urz±dzenie "odbiorcze" na USB

Spróbuj zobaczyæ mo¿e urz±dzenia spod Hirensa lub jakiego¶ linuksa Live - mo¿e co¶ wiêcej poka¿±.

Pisa³e¶ wcze¶niej, ¿e odpina³e¶ wszystkie urz±dzenia od p³yty g³ównej - jest tam co¶ podpiête do magistrali USB? Czy mo¿e chodzi³o Ci o sprawdzenie procesora, pamiêci, mini-PCI (LAN, itp)?

S± jeszcze dwie rzeczy:
1/ nieszczêsna deklaracja ROHS, w któr± HP wszed³ jak w dym, przez co w serwisach s± ca³e sterty HP do naprawy (reballingu) - mo¿e byæ u Ciebie problem z cynowaniem - wiêc sprawa nieop³acalna

2/ niektóre tanie "marketowe" wersje HP by³y fabrycznie zablokowane do pracy tylko i wy³±cznie z fabryczn± wersj± Windowsa. Przyk³adowo - nie dawa³o siê zainstalowaæ XP w miejsce fabrycznej Visty. Ale to raczej nie dotyczy Twojego modelu - na supporcie widzê sterowniki do Win 7/64 i Win 8/64.
A mo¿e próbujesz zainstalowaæ Win 7/32?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-05-14 22:11:06
Autor: \(c\)RaSz
:W dniu 2014-05-13 22:50, (c)RaSz pisze:
: > (...) dajmy na to:
: > PCI\VEN_11AB&DEV_4320&SUBSYS_E0001458&REV_13\4&1F7DBC9F&0&48F0
:
: (...)
: Powy¿ej to co wklei³e¶ to karta sieciowa Marvell Yukon 88E8001/8003/8010
: PCI Gigabit Ethernet Controller zainstalowana  na p³ycie GA-945PLM-S2
: gdzie jest postawiony Win xp.

Nnnno, jestem pod wra¿eniem. Wprawdzie p³yta g³ówna siê nie zgadza, ale reszta - jak najbardziej. A mój podziw pog³êbia fakt, ¿e moja Winda owego Yukona rozpoznaæ nie potrafi³a, i wisia³ jako "nieznane urz±dzenie" dopóki mi driveragent nie pomóg³.
I mówisz, ¿e wystarczy identyfikator urz±dzenia wrzuciæ w Googlarkê, i co¶ takiego wyskoczy? U¶ci¶lij je¶li ³aska....

:
: Na priva z adresu nadawcy poszed³ zrzut ekranu z usb unknown :)

Ogl±dam, i krêcê g³ow± ze zdziwienia.

:
: Dok³adnie (...) dla nieznanego urz±dzenia usb
: USB\UNKNOWN

No to by znaczy³o, ¿e urz±dzenie jest walniête. Ale je¶li nie odczuwasz po nim wielkiej rozpaczy, system bez niego (sterów) dzia³a, no to - có¿, pozostaje ignorowaæ ów dziwotwór.

:
: Dysk przed instalacja windowsa by³ formatowany. gnom nie mia³ prawa z
: nik±d przyj¶æ. Zostaj± uwalone stery lub p³yta.

Mo¿esz jeszcze próbowaæ (z niewielk± szans± powodzenia) ustaliæ pod który port USB jest ono podpiête. W menad¿erze urz±dzeñ jest u góry menu o nazwie "Widok" (przynajmniej w XP!) - wybierz z niego "Urz±dzenia wed³ug po³±czeñ", powinien siê zmieniæ schemat ich wy¶wietlania. Rozwijaj kolejne typy, a¿ dojdziesz do "Magistrali PCI", rozwiñ, zobaczysz ile¶-tam portów USB, zobacz przy którym (niestety: tylko wiadomo, ¿e "logiczny" - nie wiadomo który to "fizycznie") jest owo dziwo. 2Kliknij ów "G³ówny koncentrator USB", gdy siê otworzy - wybierz zak³adkê "Zasilanie", zobaczysz "pod³±czone urz±dzenia", a tam m.in. - liczbê dostêpnych (na danym koncentratorze) portów. Je¶li s± tylko 2 (oby!), to we¼ jakie¶ urz±dzenie USB (np. pena), i pod³±czaj kolejno do wszystkich fizycznych gniazd w maszynie, a¿ do chwili, gdy znajdzie siê na tym samym koncentratorze (logicznym). Byæ mo¿e za ka¿dy takim wetkniêciem - trzeba bêdzie klikaæ "od¶wie¿" na karcie koncentratora  - nie wiem.
W ten sposób (byæ mo¿e!) zlokalizujesz fizyczne gniazdo, zwi±zane z logicznym koncentratorem, ale... nie jest to pewne. No i byæ mo¿e oka¿e siê, ¿e po prostu jaki¶ paproch wszed³ w styki gniazda, i udaje "unknow device" ;)

Data: 2014-05-15 11:26:19
Autor: Micha³ Jankowski
W dniu 14.05.2014 22:11, (c)RaSz pisze:

I mówisz, ¿e wystarczy identyfikator urz±dzenia wrzuciæ w Googlarkê, i co¶
takiego wyskoczy? U¶ci¶lij je¶li ³aska....

Tak. Wyskakuje np. to:
http://www.driversdownloader.com/hardware-id/pci/ven_11ab&dev_4320&subsys_e0001458

No to by znaczy³o, ¿e urz±dzenie jest walniête. Ale je¶li nie odczuwasz po
nim wielkiej rozpaczy, system bez niego (sterów) dzia³a, no to - có¿,
pozostaje ignorowaæ ów dziwotwór.

Ale on pisa³, ¿e w ogóle mu porty usb nie dzia³aj±.

Ja bym ocenia³, ¿e co¶ walniête na p³ycie, ale jeszcze bym jakiego¶ linuxa live odpali³ na próbê.

   MJ

Data: 2014-05-13 14:45:33
Autor: elmer radi radisson
On 2014-05-13 09:19, Damian Skrycki wrote:

[...]

Jesli robi problem z USB, to moze jakis czytnik kart pamieci, oparty
na tej magistrali?
Mozesz sprobowac wylaczyc w biosie rozne dodatkowe urzadzenia i sprawdzic czy nieznane nie znika.

--

memento lorem ipsum

HP Pavilion DM4-2120ew - usb nieznane urzÄ…dzenie.