HP Probook 6570b - opinie.

Data: 2012-10-23 12:58:45
Autor: Marcin G.
HP Probook 6570b - opinie.
Proszê u¿ytkowników o podzielenie siê opiniami na temat tego sprzêtu.

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2012-10-23 13:47:04
Autor: Piotr Rezmer
HP Probook 6570b - opinie.
Marcin G. pisze:
Prosz� u�ytkownik�w o podzielenie si� opiniami na temat tego sprz�tu.

Miałem do czynienia z innym modelem Probooka 6735B. Awarie:
- awaria podświetlenia ekranu (naprawa na gwarancji)
- awaria chipa grafiki (naprawa pogwarancyjna),
- awaria chipa grafiki kolejna awaria - poddaliśmy się.

Odradzam komputery z symbolem HP, problemy z jakością ekologicznych (bezłowiowych) lutów to ich specjalność. Awaria gwarantowana.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-10-23 14:20:07
Autor: jurski
HP Probook 6570b - opinie.
W dniu 2012-10-23 13:47, Piotr Rezmer pisze:
Marcin G. pisze:
Prosz� u�ytkownik�w o podzielenie si� opiniami na temat tego sprz�tu.

Potwierdzam i odradzam kolorowe świecidełka hp

--
jurski
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2012-10-23 18:01:40
Autor: Jaskiniowiec
HP Probook 6570b - opinie.
W dniu 23.10.2012 o 13:47 Piotr Rezmer <p.r@bezbzdur.pl> pisze:

Miałem do czynienia z innym modelem Probooka 6735B. Awarie:
- awaria chipa grafiki (naprawa pogwarancyjna),
- awaria chipa grafiki kolejna awaria - poddaliśmy się.

Odradzam komputery z symbolem HP, problemy z jakoÅ›ciÄ… ekologicznych  (bezÅ‚owiowych) lutów to ich specjalność. Awaria gwarantowana.

Potwierdzam i rowniez odradzam HP z w/w wzgledow. Aczkolwiek o ile mozna  sie przyczepic do zimnych lutow, to baterie HP ma naprawde swietne.  Odradzam tez kupno w HP sprzetu plastykowego. Sciera sie po 2-3 m-cach i  nie podlega gwarancji... Jesli HP, to tylko serie kierowane do biznesu.  ProBooki zdaje sie do tej serii naleza, acz nie mam pewnosci. Wiaze sie to  z dedykowanym serwisem. Zupelnie innym, niz oszukanczy ANovo przeznaczony  dla plebsu od Pavulonow...

Inna sprawa, ze coraz wiecej producentow podporzadkowalo sie chorym normom  RoHS, wiec przypadlosc zimnych lutow to nie tylko przypadlosc HP :(

--
WÅ‚adza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,  to mówi.

Data: 2012-10-23 18:04:37
Autor: PK
HP Probook 6570b - opinie.
On 2012-10-23, Piotr Rezmer <p.r@bezbzdur.pl> wrote:
[...]

No to ja zdecydowanie polecam. Bardzo dobre matryce, świetne baterie,
zadowalające ogólne projekty, niezłe wsparcie.
Wystarczy trzymać się tego samego ograniczenia, co przy innych firmach:
kupować tylko laptopy drogie lub z serii biznesowych.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-10-23 20:36:04
Autor: Piotr Rezmer
HP Probook 6570b - opinie.
PK pisze:

[...]

Sęk w tym że Probook to właśnie seria biznesowa. Nie wiem czy należy do drogich. OIDP kosztował około 3000 zł. Posiada slot do stacji dokującej, wersja b w moim przypadku oferowała matową matrycę o rozdzielczości 1680x1050.
Co z tego że matryca dobra, świetna bateria jeśli padają luty?

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-10-23 20:49:19
Autor: PK
HP Probook 6570b - opinie.
On 2012-10-23, Piotr Rezmer <p.r@bezbzdur.pl> wrote:
[...]

Niestety nic nie wiem o żadnych padających lutach. Może po prostu HP
dotyka syndrom "rynku B" (jakby ktoś nie kojarzył: uważa się, że do
krajów takich jak Polska trafia elektronika gorszej klasy). Czy to
to samo dzieje siÄ™ w Japonii/USA/UK?

Mój laptop (6510b, 2300zł, plastikowy, kupiony 4.5 roku temu) jest
prawie jak nowy. Do ideału daleko, ale sprzęt naprawdę bardzo dobry.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-10-24 05:35:24
Autor: Jaskiniowiec
HP Probook 6570b - opinie.
W dniu 23.10.2012 o 22:49 PK <PK@nospam.com> pisze:

Sêk w tym ¿e Probook to w³a¶nie seria biznesowa. Nie wiem czy nale¿y do
drogich. OIDP kosztowa³ oko³o 3000 z³. Posiada slot do stacji dokuj±cej,
Czasem serie biznesowe sa tansze od SOHO. Nie sa tez jakos specjalnie inne  od tych "niebiznesowych". Po prostu - maja inne warunki gwarancji, mniej  oczojebnych diodek i w zaleznosci od modelu i ceny, wzmocniona  konstrukcje, inne oprogramowanie etc Mozliwe tez, ze j/n nie sa z sortu  "B", ktory jest rzucany dla plebsu.

Co z tego ¿e matryca dobra, ¶wietna bateria je¶li padaj± luty?

Niestety nic nie wiem o ¿adnych padaj±cych lutach. Mo¿e po prostu HP
dotyka syndrom "rynku B" (jakby kto¶ nie kojarzy³: uwa¿a siê, ¿e do
krajów takich jak Polska trafia elektronika gorszej klasy). Czy to
to samo dzieje siê w Japonii/USA/UK?

O! Tu poruszyles b. wazna kwestie :)

Nie wiem na ile jest to prawda, aczkolwiek z wlasnego doswiadczenia, moge  napisac, ze cos w tym jest. Mam TX2500. Kupiony w polskiej dystrybucji  (oj, na tamte czasy byl olernie drogi, ale to i tak Pavulon). Na gwarancji  bylo wymienione doslownie prawie WSZYSTKO [1] oprocz tego co naprawde  potrzeba: plyty glownej i gornej startej obudowy... Zaraz po skonczeniu  sie gwarancji syndrom zimnych lutow sie powtorzyl. Laptop polezal w biurku  z pol roku (mialem zapasowy Acer) i trafilem na Allegro na szrot z Belgii  (wal± gwozdziem w srodek, zeby nie dalo sie juz nic z tym zrobic). Matryca  byla faktycznie do wywalenia, jak i obudowa, ale plyta calkiem sprawna.  Kupilem, przelozylem i... chodzi do dzisiaj w czasami ekstremalnie  wysokich temperaturach. Nie oszczedzam go wcale.

Swego czasu, gdy jeszcze nie mialem pojecia o tych zimnych lutach, w  polskim internecie naczytalem sie o tym co niemiara. Nawet na oficjalnym  forum HP bylo sporo o tej serii, TX1000 i o bodajze DV6000. Zimnym lutem  byly potraktowane laptopy z chipami NVidia (w wiekszosci) i AMD. Intela  raczej nie spotkalem w tym gronie.

Nie wiem, moze mialem fuksa i kupilem jakiegos dobrego szrota demobila  (chodzi o ten z Belgii), acz czasem zastanawialem sie, czemu tak malo  wpisow w necie z zachodniej Europy odnosnie tych usterek. Fakt, u nich sie  nie naprawia, tylko wywala na szrot, ale mimo wszystko...

Jeszcze lepszy bajer jest na amerykanskiej stronie HP, gdzie mozna sobie  dobrac prawie kazdy komponent. U nas nie do pomyslenia i trzeba kupic  niestety juz gotowe zestawy...

1) Wymieniono tez ramke z matryca, pomimo ze oryginalna byla sprawna.  Jednakze o ile w tej starej lekko przyzolklo podswietlenie, to w tej  "nowej" mialem wrazenie, jakby byla "refurbished". Wymieniono tez  klawiature z brakujacymi dwoma klawiszami, za to nie chcialo wymienic  gornej wytartej obudowy. Totez urzedzam przed ANovo - oficjalnym  serwisantem Pavulonow HP. Na szczescie serie biznesowe serwisuje inna  firma.
--
W³adza wie co mówi. Jak mówi ¿e zabierze, to zabierze. A jak mówi ¿e da,  to mówi.

Data: 2012-10-24 20:52:42
Autor: PK
HP Probook 6570b - opinie.
On 2012-10-24, Jaskiniowiec <jaskinia@pl.pl> wrote:
Nie wiem na ile jest to prawda, aczkolwiek z wlasnego doswiadczenia, moge

To nie jest kwestia domyślania się prawdy. Fakty są takie, że towar
lepszej jakości puszcza się na lepsze rynki. Nikt tego nie kryje
w przypadku chemii użytkowej, odzieży czy żywności (tak - najlepszej
jakości polskie żarcie idzie na eksport, a tu zostają resztki :)).

Trudno oczekiwać, aby z elektroniką było inaczej. Jest kontrola jakości
i firma dobrze wie, które serie są gorsze, a które lepsze.

Jeszcze lepszy bajer jest na amerykanskiej stronie HP, gdzie mozna sobie  dobrac prawie kazdy komponent. U nas nie do pomyslenia i trzeba kupic  niestety juz gotowe zestawy...

To już kwestia dystrybucji. Polska jest tu trochę w tyle, bo po prostu
koncerny nie robiÄ… tu takiego interesu jak w krajach bogatszych. A do
takiego kompletowania zestawów też trzeba kogoś zatrudnić. Ale taka
oferta dla firm już istnieje, więc pewnie i dla osób prywatnych niedługo
wprowadzą (podobnie było dawniej z Dellem).

A co do serii Pavilon, to kilka lat temu (kiedy kupowałem mojego HP)
miała opinię laptopów z najtańszych materiałów, których pod żadnym
pozorem nie należy wynosić z domu. Były to typowe zamienniki desktopów,
a nie komputery mobilne.
Najwyraźniej zmieniło się niewiele :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-10-24 14:12:27
Autor: Marcin N
HP Probook 6570b - opinie.
Marcin G. pisze:
[...]

Mam w domu HP500 (model sprzed wielu lat z procesorem Intel Pentium M 1.73 GHz). Działa cały czas, na baterii nowy pracował ponad dwie godziny. Teraz w dalszym ciągu wytrzymuje co najmniej godzinę.

Przyznam jednak, że padł mu zasilacz (wymieniłem na niefirmowy).

--
MN

Data: 2012-10-24 14:16:18
Autor: Piotr Rezmer
HP Probook 6570b - opinie.
Marcin N pisze:

Mam w domu HP500 (model sprzed wielu lat z procesorem Intel Pentium M
1.73 GHz). Działa cały czas, na baterii nowy pracował ponad dwie
godziny. Teraz w dalszym ciÄ…gu wytrzymuje co najmniej godzinÄ™.

Jeśli sprzed wielu lat, to pewnie ma jeszcze cynę nie objętą RoHS, pewnie będzie działać jeszcze wiele lat aż sam go uznasz za przestarzałego. Starsze konstrukcje były względnie droższe niż dziś i miały trafić do nieco innego fragmentu rynku.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-10-24 14:30:24
Autor: Piotr Rezmer
HP Probook 6570b - opinie.
Marcin N pisze:

Mam w domu HP500 (model sprzed wielu lat z procesorem Intel Pentium M
1.73 GHz). Działa cały czas, na baterii nowy pracował ponad dwie
godziny. Teraz w dalszym ciÄ…gu wytrzymuje co najmniej godzinÄ™.

Ogólnie nastąpił spadek jakości produktów spowodowany walką cenową o klienta. Dodatkowo zmienia się sposób korzystania z produktów. Po co producent ma produkować trwały, droższy sprzęt, jeśli może produkować coś co za 2 lata najprawdopodobniej się zepsuje i klient będzie zmuszony wydać kolejne x zlotych na zakup błyszczącego złomu.
Na razie jeszcze nikt nie mysli o ochronie środowiska przed złomem elektronicznym

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-10-24 21:02:44
Autor: PK
HP Probook 6570b - opinie.
On 2012-10-24, Piotr Rezmer <p.r@bezbzdur.pl> wrote:
[...]

To urocza teoria (spiskowa?), ale niestety przyczyny są dużo prostsze.

Ludzie po prostu chcą kupować laptopy po 2000 zł. Producenci im to
umożliwiają.

Popatrz na części do desktopów. Wszystko się rozwija, ale ceny za
konkretną klasę sprzętu są mniej więcej takie same od lat. I jakość
też jest podobna.
Tymczasem w ciągu ostatniej ~dekady (może mniej) ceny laptopów
(a także np. telewizorów) zmalały nawet o połowę. Czy tańsze są
wytwarzanie, marketing lub dystrybucja? Nie. To niby na czym jest
ta cudowna oszczędność? :]

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-10-26 08:36:32
Autor: Marcin N
HP Probook 6570b - opinie.
W dniu 2012-10-24 23:02, PK pisze:

[...]

Efekt skali.
10 lat temu laptop kosztował 6 tys zł. Kupował go tylko ekscentryk. Teraz miniaturyzacja jest standardem więc nie płaci się za nią ekstra.
No i 10x więcej ludzi kupuje te produkty (strzelam z niczego). To główny czynnik spadku ceny.

--
MN

Data: 2012-10-26 12:33:36
Autor: Radosław Sokół
HP Probook 6570b - opinie.
W dniu 26.10.2012 08:36, Marcin N pisze:
10 lat temu laptop kosztował 6 tys zł. Kupował go tylko ekscentryk. Teraz miniaturyzacja jest standardem więc nie płaci się za nią ekstra.

Nie ekscentryk, tylko osoba, która *potrzebowała* mobilnego
sprzętu i oczekiwała zwrotu inwestycji lub nawet zysków z
niej siÄ™ wywodzÄ…cych.

Obecnie ludzie nie potrzebują tej mobilności, ale dają się
skusić modzie i niskim cenom. Bo często w ogóle nawet nie
potrzebują komputera i tu chwała "smartfonom" i "tabletom",
bo może 10x mniej ludzi będzie miało pecety w domu.

Podaż generuje popyt tak samo jak popyt generuje podaż.

| RadosÅ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ÅšlÄ…ska                   |

Data: 2012-10-26 18:36:07
Autor: RadoslawF
HP Probook 6570b - opinie.
Dnia 2012-10-26 12:33, U¿ytkownik Rados³aw Sokó³ napisa³:

Obecnie ludzie nie potrzebuj± tej mobilno¶ci, ale daj± siê
skusiæ modzie i niskim cenom. Bo czêsto w ogóle nawet nie
potrzebuj± komputera i tu chwa³a "smartfonom" i "tabletom",
bo mo¿e 10x mniej ludzi bêdzie mia³o pecety w domu.

Optymista.
Spece od marketingu pracuj± w pocie czo³a aby¶ mia³:
komputer stacjonarny, laptop, tablet i smartofon.
A artyku³y pisane przez "fachowców" udowadniaj± dlaczego
dobrze jest mieæ wszystkie te cztery urz±dzenia.
Ja ju¿ siê ¶mieje z takich co to w jednej torbie nosz±
laptop i tablet a kolega odkry³ nagle ¿e ma trzy karty
sim, jedn± w telefonie, jedn± w tablecie i jedn± w modemie
od laptopa. Nastêpnym "niezbêdnym" gad¿etem bêdzie
komputer w zegarku, by³y ju¿ próby ale popularno¶ci
to rozwi±zanie nie zdoby³o.

Pozdrawiam

Data: 2012-10-26 20:06:23
Autor: PK
HP Probook 6570b - opinie.
On 2012-10-26, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
Efekt skali.
[...]

Zdecydowanie nie. Laptopy robi siÄ™ masowo, ale na uniwersalnych liniach
montażowych (często ręcznych). Koszty projektu zwracają się szybko (bo
laptopy się prawie nie różnią). Stąd tak naprawdę nie ma wielkiej
różnicy, czy sprzedaje się 10 czy 100 tysięcy sztuk danego modelu.

O cenie decyduje przede wszystkim jakość podzespołów.
10 lat temu laptopa nie kupował ekscentryk tylko człowiek, który go
potrzebował. Oczekiwał mobilności, wytrzymałości, długiego czasu na
baterii i wysokiej jakości wykonania (typowy użytkownik Nokii 6310)).
Laptopy robiło się właśnie dla takich ludzi, więc były po prostu
solidne.

Największy "dołek" jakości był tak z 5 lat temu, bo laptopy zrobiły
się wystarczająco mocne, żeby bez problemu zastępować desktopy. Mieliśmy
wysyp sprzętów, które pękały przy noszeniu w plecaku lub grzały się tak,
że mogły poparzyć skórę przy trzymaniu "na kolanach"...

Ostatnio jest coraz lepiej, bo tę rolę "domowego okienka na świat"
przejmują tablety. Istnieje szansa, że tablet będzie do internetu
i filmów, a laptop znowu stanie się mobilnym miejscem pracy :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-09 07:33:43
Autor: Marcin G.
HP Probook 6570b - opinie.
U¿ytkownik "Piotr Rezmer"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:508683d8$0$1211$65785112@news.neostrada.pl...

Mia³em do czynienia z innym modelem Probooka 6735B. Awarie:
- awaria pod¶wietlenia ekranu (naprawa na gwarancji)
- awaria chipa grafiki (naprawa pogwarancyjna),
- awaria chipa grafiki kolejna awaria - poddali¶my siê.

Odradzam komputery z symbolem HP, problemy z jako¶ci± ekologicznych (bez³owiowych) lutów to ich specjalno¶æ. Awaria gwarantowana.

Nie zaryzykujê zakupu notebooka z dodatkow± kart± graficzn±, tym bardziej, ¿e jej nie potrzebujê.

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2012-10-23 17:49:06
Autor: DooMiniK
HP Probook 6570b - opinie.
On 23/10/2012 11:58, Marcin G. wrote:
Proszê u¿ytkowników o podzielenie siê opiniami na temat tego sprzêtu.

Ten model nawet jest ok. Dobrze wykonana obudowa, solidna,
nic nie skrzypi itd. Oceniæ bêdzie mo¿na pewnie po roku,
jak ka¿dy notebook HP ;-)

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel