HP nc6000 Pentium M 1.6 wymienić na...

Data: 2009-11-02 00:04:33
Autor: Piotr M
HP nc6000 Pentium M 1.6 wymienić na...
Witam.

Chcę wymienić laptopa na trochę silniejszego. Aby fotoszop i corel szybciej
chodził i ogólnie system XP też (może kiedyś siódemkę bym wrzucił)

Możecie mi podpowiedzieć na jaki?
Coś spośród Delli, HP, Asusów i Toschib.
Tak aby dołożyć 300 - 500zł.

Obecny to HP nc6000 Pentium M 1.6MHz, 1GB RAM, Radeon 9600
- czyli dobry sprzęcik tak z przedziału (wg rynku Allegro) ok 700zł, a
target na przedział ok 1000 max 1200zł. Oczywiście używany :)

Z góry dziękuję za pomysły

--
pzdr, Piotr M
"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?

Data: 2009-11-02 09:29:10
Autor: Radosław Sokół
Piotr M pisze:
Chcę wymienić laptopa na trochę silniejszego. Aby fotoszop i corel szybciej
chodził i ogólnie system XP też (może kiedyś siódemkę bym wrzucił)

Dziwne oprogramowanie jak na komputer przenośny.

Możecie mi podpowiedzieć na jaki?

Polecam pracować intensywnie na stacjonarnym, a komputera
przenośnego używać do... noszenia. Przy pracy w terenie li-
czy się mobilność, a nie wydajność.

Data: 2009-11-02 09:53:28
Autor: quent
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009110208291100grush.one.pl...
Piotr M pisze:
Chcę wymienić laptopa na trochę silniejszego. Aby fotoszop i corel szybciej
chodził i ogólnie system XP też (może kiedyś siódemkę bym wrzucił)

Dziwne oprogramowanie jak na komputer przenośny.

Widac taki ma tryb pracy.
Wolalbys taszczyc ze soba stacjonarny?

Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2009-11-02 22:43:33
Autor: Mikołaj Tutak

Piotr M pisze:
[...]

Do PS i corela powinno się mieć przyzwoity monitor, a to wyklucza 99,999% komputerów przenośnych. Podobnie wydajność, jest nieodpowiednia do komfortowej pracy na tych programach.

      Mikolaj

Data: 2009-11-02 10:38:32
Autor: Piotr M
HP nc6000 Pentium M 1.6 wymienić na.. .
Pewnego razu Radosław Sokół tak oto obwieścił(a):

Dziwne oprogramowanie jak na komputer przenośny.

Masz na myśli obszar wydajności. Bez przesadyzmu. W Corelu robiłem projekty
na stacjonarnym na 386 z 15 lat temu.

Polecam pracować intensywnie na stacjonarnym,

Tyle że ja nie pracuje intensywnie i nie mam w planie. Nie potrzebuje
graficznej stacji roboczej. Nie pracuje stricte jako grafik.

a komputera przenośnego używać do... noszenia.

Dobra, będziesz mi tą stacjonarkę nosić codziennie do i z pracy? Ok zgadzam
się. Aha, i często trzymać go za mnie na kolanach nie zapomnij.

Przy pracy w terenie liczy się mobilność, a nie wydajność.

Nie pracuje w terenie, głównie siedzę na tyłku, czasem tylko się ruszam.
Także jest tu potrzebny kompromis miedzy tą "mobilność, a nie wydajność."

Wyskrobałem na ten cel ok 300-500zł i chcę zrobić upgrade tego laptopa.
Męczy mnie już też jego matryca matowa. Gdy przesiadam się z innego to jest
duże pogorszenie jakości (kąt nachylenia, kolory, biel).

Wyskrobałem i tak trochę nie orientuje się co jest dobrego w cenie tak do
ok 1200zł max. W używkach. Zawsze z jakiegoś przedziału cenowego są jakieś
stałe modele, pewniki, niezmienne, co zasługują na szacunek i pewność
dobrego wyboru. Gdyby ktoś rzucił jakimś symbolem bardzo bym był wdzięczny.

Data: 2009-11-02 16:28:53
Autor: 1634Racine
HP nc6000 Pentium M 1.6 wymienić na...
Radosław Sokół in news:2009110208291100grush.one.pl
Piotr M pisze:
Chcę wymienić laptopa na trochę silniejszego. Aby fotoszop i corel
szybciej chodził i ogólnie system XP też (może kiedyś siódemkę bym
wrzucił)
Dziwne oprogramowanie jak na komputer przenośny.

dlaczego?
[bo grafika wymaga lepszego monitora-podgladu efektow pracy grafika/graficznej?
bo ja tylko w tym widze problem. Jest inny, poza filozofią?]

Data: 2009-11-02 12:45:47
Autor: geyb
HP nc6000 Pentium M 1.6 wymienić na.. .
Nie pomogę, wtrącę tylko, że nie rozumiem kupowania używanego laptopa...

g.

Data: 2009-11-02 13:23:23
Autor: gebi
HP nc6000 Pentium M 1.6 wymienić na...
Użytkownik "geyb" napisał
Nie pomogę, wtrącę tylko, że nie rozumiem kupowania używanego laptopa...
Spoko, rozumiem Cię, podrzuć tylko kilkaset złotych autorowi wątku ;-)

Data: 2009-11-02 13:25:34
Autor: quent
Użytkownik "geyb" <geyb@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hcmgpo$kpk$1inews.gazeta.pl...
Nie pomogę, wtrącę tylko, że nie rozumiem kupowania używanego laptopa...

Ale kogo to obchodzi?

Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2009-11-02 13:37:41
Autor: ąćęłńóśżź
HP nc6000 Pentium M 1.6 wymienić na...
A co masz do używanych laptopów?
JaC

-- -- -

Nie pomogę, wtrącę tylko, że nie rozumiem kupowania używanego laptopa.

Data: 2009-11-02 13:39:56
Autor: quent
Użytkownik "ąćęłńóśżź" <usun_to@wp.eu> napisał w wiadomości news:hcmjv7$aj6$1atlantis.news.neostrada.pl...
A co masz do używanych laptopów?
JaC

Zupelnie nic...

Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2009-11-02 21:07:05
Autor: KILu
geyb wrote:
Nie pomogę, wtrącę tylko, że nie rozumiem kupowania używanego laptopa...

Bo? Kilkakrotnie kupowalem uzywanego laptopa i nigdy nie zalowalem.
Oczywiscie trzeba wiedziec co sie kupuje - uzywanego "entry level" nie
ruszylbym kijem. Nowego zreszta tez raczej nie...

Gdybym chcial kupic nowy laptop tej klasy co ten, na ktorym pracuje,
musialbym wydac co najmniej kilka tys. zl.

k,

Data: 2009-11-02 21:41:35
Autor: marfi
HP nc6000 Pentium M 1.6 wymienić na...
Użytkownik "geyb" <geyb@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hcmgpo$kpk$1inews.gazeta.pl...
Nie pomogę, wtrącę tylko, że nie rozumiem kupowania używanego laptopa...

  Przecież to nie szczoteczka do zębów :)

--
marfi

Data: 2009-11-03 07:07:36
Autor: G Nowak
HP nc6000 Pentium M 1.6 wymienić na...
Nie pomogę, wtrącę tylko, że nie rozumiem kupowania używanego laptopa...
Przecież to nie szczoteczka do zębów :)

Tyle, ze szczoteczka do zebow po pewnym czasie wykazuje oznaki zuzycia a laptop moze "pojsc" niespodziewanie ;)

--
pozdr

Data: 2009-11-03 09:23:20
Autor: ąćęłńóśżź
HP nc6000 Pentium M 1.6 wymienić na...
No niestety, trochę jak z używanym samochodem.

Przy używanym laptopie masz sporo (czasem czterokrotnie - a już po wyjeździe laptopa przez "bramę" dwukrotnie) niższe koszty
początkowe, natomiast zwykle większe jednak koszty utrzymania - bo a to padnie klawiatura, a to pamięć, a to stacja czy czytnik lub
dysk.

Niskie koszty zakupu nadrabiasz albo wydatkami, albo własnym czasem (np. szperając za częściami z komputerowych szrotów).

Czy sie opłaca?

Jesli nowa sztuka kosztuje rzędu 8-10 tys. zł netto, a Ty się zmieścisz poniżej 2 (sprowadzając) - ok. 2,5 (kupując w kraju) to
odpowiedź dość oczyVista.

W nowym laptopie oczywiście też duzo rzeczy może paść, stąd sens 36-48 miesiecznych gwarancji dla firm.
JaC

-- -- -

Tyle, ze szczoteczka do zebow po pewnym czasie wykazuje oznaki zuzycia, a laptop moze "pojsc" niespodziewanie

Data: 2009-11-04 09:57:07
Autor: Piotr M
HP nc6000 Pentium M 1.6 wymienić na...
Pewnego razu ąćęłńóśżź tak oto obwieścił(a):

[...]

Jest jeszcze inna oczywistość.
Nie da się kupić po prostu nowych laptopów z dowolną wydajnością, taką jaka
Ci odpowiada. Oczywiście w cenie adekwatnej do wydajności.
Skutkiem ubocznym rozwój techniki jest to że jesteśmy karmieni zbytecznymi
rzeczami za które musimy płacić.

Przykładowo laptopa do Offica, maili, www, trzeba kupić z Core 2 Duo.
A jeszcze z HDD 250 GB.
Do końca życia nie zapełni się dysku dokumentami Offica :)

W motoryzacji, gdy nie potrzebujesz szybkiego/komfortowego/luksusowego
samochodu, możesz kupić taki jak Ci odpowiada i o komforcie takim jak Ci
odpowiada, ale możesz kupić NOWY.

Data: 2009-11-04 18:36:49
Autor: ąćęłńóśżź
HP nc6000 Pentium M 1.6 wymienić na...
Celna uwaga.

 I jest jeszcze gorzej - musisz to kupic, żeby przeczytać dwie strony w internetowym wydaniu gazety, bo inaczej ta druga sie już nie
załaduje...

Przy czym nie piszą ani  ani mądrzej ani ładniej niż przed laty, gdy wystarczało powiedzmy P133MHz.

Płacisz za sprzęt tylko po to, żeby do twojego domu mogła się wlewać lawa reklamowego skrojonego wg Twoich skrytych (jak Ci się
wydawało) myśli g...a .
JaC

-- -- -

Data: 2009-11-04 22:56:09
Autor: ąćęłńóśżź
HP nc6000 Pentium M 1.6 wymienić na...
Przy okazji - fajny link co kiedyś było "na topie", w sensie procesorów, pamięci, dysków.
I trackballi ;-))
www.panasonic.com/business/toughbook/discontinued-toughbook-products.asp?No=0&jspStoreDir=panasonicdirect&Ne=&Ntt=dvd+multi+cf-51&ee
db=com.panasonic.commerce.enterprisesearch.beans.PNAEndecaEnterpriseDataBean%4071ac8582&NttRaw=dvd+multi+cf-51&N=779832187&URL=vEnte
rpriseSearch&storeId=15001&edb=com.panasonic.commerce.enterprisesearch.beans.PNAEndecaEnterpriseDataBean%4071ac8582&Ntk=EnterpriseSe
arch&cmTag=true

Data: 2009-11-04 23:51:30
Autor: KILu
ąćęłńóśżź wrote:
Przy okazji - fajny link co kiedyś było "na topie", w sensie
procesorów, pamięci, dysków. I trackballi ;-))

Trackball jak trackball, ale z odejściem (czy raczej - małą popularnością)
trackpointa pogodzić się nie mogę. Chyba nie wymyślono lepszej metody
sterowania kursorem.

k,

Data: 2009-11-04 22:58:17
Autor: ąćęłńóśżź
HP nc6000 Pentium M 1.6 wymienić na...
Data: 2009-11-12 13:52:49
Autor: Mich@l
W dniu 2009-11-02 00:04, Piotr M pisze:

Możecie mi podpowiedzieć na jaki?
Coś spośród Delli, HP, Asusów i Toschib.
Tak aby dołożyć 300 - 500zł.

Szczerze? Dokup 2 GB RAM i wymień dysk na szybszy. W szopie i corelu zauważysz różnicę.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2009-11-13 00:46:55
Autor: Piotr M
HP nc6000 Pentium M 1.6 wymienić na.. .
Pewnego razu Mich@l tak oto obwieścił(a):
[...]

I wiesz? Masz racje. Tylko że jak to zrobię to prawie wyjdzie na jedno a za
ok 1200zł można mieć Toshibe Core2duo T7300 2GHz, 2MB RAM, 250GB, Geforce
7300. Z XPekiem takie coś poszaleje.

Data: 2009-11-13 14:00:59
Autor: Mich@l
W dniu 2009-11-13 00:46, Piotr M pisze:

I wiesz? Masz racje. Tylko że jak to zrobię to prawie wyjdzie na jedno a za
ok 1200zł można mieć Toshibe Core2duo T7300 2GHz, 2MB RAM, 250GB, Geforce
7300. Z XPekiem takie coś poszaleje.

Kwestia znalezienia okazyjnego zakupu. Ja osobiście, kiedy stałem przed podobnym dylematem, wolałem rozbudować swojego sprawdzonego Thinkpada T40 niż pakować się w nieznane. Nawet wiedząc o tym że za te same pieniądze mógłbym mieć trochę szybszy sprzęt.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

HP nc6000 Pentium M 1.6 wymienić na...