HTC Desire 820 - Selfie - quick pomoc potrzebna

Data: 2018-11-07 18:57:38
Autor: universis
HTC Desire 820 - Selfie - quick pomoc potrzebna
Kupiłem właśnie HTC Desire 820 specjalnie na Święto Niepodległości i lecę do Polski 10 bm rano. Nie spodziewałem się jednak tak lakonicznej "instrukcji" po HTC. Nie wiem jak robić fotografie selfie i bardzo proszę o pomoc - czasu mam mało bo po pracy jeszcze inne zajęcia mam. Póki co włączyłem "aparat" -> autoportret i przy pomocy "patyka do selfie" próbowałem zrobić fotkę, ale nie działa. Ten patyk zakończony jest wtyczką typu "mini Jack". Chyba są też inne patyki - mam jeszcze w tym fonie gniazdo micro USB mogę taki patyk kupić (o ile takie są), a może jeszcze inaczej to selfie robić ?. Napiszcie proszę - odczytam ok. 21??.

Data: 2018-11-08 20:02:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
HTC Desire 820 - Selfie - quick pomoc potrzebna
universis:

Nie patyk jest potrzebny, ale długa ogniskowa obiektywu i
 rozpoznawanie twarzy. Stawiasz telefon na półce, odsuwasz się na
 pięć metrów,  uśmiechasz się -- i już.

Patyk do tego nie przydaje się...

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-11-08 13:10:38
Autor: universis
HTC Desire 820 - Selfie - quick pomoc potrzebna
[..]
[...]

Dziekuję za odpowiedź. OK to już coś bo przynajmniej coś robi.
A co jeśli humoru brakuje i o uśmiech trudno ? Wolałbym być niezależny od uśmiechu.

Data: 2018-11-09 01:27:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
HTC Desire 820 - Selfie - quick pomoc potrzebna

"universis" 2d713dff-2d91-4401-b154-44460d16fe58@googlegroups.com

: Dziekuję za odpowiedź.

Proszę. Pewna kasjerka mówiła
w takich sytuacjach -- ,,na zdrowie''.

: A co jeśli humoru brakuje i o uśmiech trudno ?

Mój telefon rozpoznaje także nieuśmiechnięte twarze -- takie,
jakie są potrzebne do dowodu osobistego. Jakby co -- ponad rok
taka fotka (cały dowód -- z taką fotką) jest wszędzie akceptowana :)
i załapała się w stosownym urzędzie aż dwa razy.

Zestawiłem lustrzankę z dwiema lampami, ale że nie było komu ustrzelić,
więc posłużyłem się Asusem Maxem. ZTCW -- nie ja pierwszy. :)

Po prostu smartfonowa camerka pstryka wtedy, gdy uważa, że
widzi twarze -- gdy jest ustawiona na rozpoznawanie twarzy.

Przednia kamerka jest zazwyczaj gorsza (bywają wyjątki,
lecz chyba rzadko) od ,,zasadniczej'', dlatego warto
fotografować się z użyciem ,,rozpoznawania twarzy''
camerką zasadniczą.

Co innego nagrywanie filmu czy wideorozmowa.

-=-

W necie widziałem smartfon z ekranem tylnym -- właśnie do selfich.

-=-

Potrzebna jest długa ogniskowa -- lub dobra matryca camerki,
gdyż nie warto pstrykać twarzy z małej odległości z uwagi na
zniekształcenia ,,perspektywiczne'', czyli nadmiarowo duży
nos i małe uszy. (późniejsza korekcja niby jest możliwa,
ale raczej ;) trudna -- ostatecznie WSZYSTKO można skorygować)

Dobra matryca zezwala na ,,wyodrębnienie'' (wykadrowanie/wycropowanie)
twarzy... Długa ogniskowa (~25 razy dłuższa niż w smartfonach zwyczajnych)
zezwala na ,,duże powiększenie optyczne''.

-=-

Nie ja pierwszy tak pstrykałem fotki do dowodów osobistych itp.
dokumentów, bo raczej nie każdy ;) zestawia dwie lampy błyskowe
do takiej fotografii. Ja zestawiłem, rozkładając (dzieląc) stosownie
światło -- bo nad światłem sztucznym łatwiej zapanować niż nad
chimerycznym ;) Słoneczkiem...

-=-

Tak więc -- popatrz, czy masz coś takiego jak ,,rozpoznawanie twarzy''.
W praktyce może to objawiać się rysowaniem prostokąta wokoło twarzy
podczas celowania camerką przednią. U mnie ten tryb po prostu nosi
nazwę 'selfie'. Po wybraniu tego trybu aparat wyświetla ,,instrukcję
obsługi'' -- należy wybrać liczbę twarzy i odwrócić telefon... Camerka
zacznie swoje, a gdy uzna, że widzi dostatecznie dużo twarzy, zasygnalizuje
dźwięcznie swą gotowość, po czym (jeśli jej nie przeszkodzisz) strzeli trzy fotki...

Niestety, aby fotka taka nadawała się do dowodu osobistego trzeba ją
lekko ;) obrobić -- dać białe tło, równomiernie rozłożyć ;) światło,
zdjąć zbyt głębokie cienie itd... I zapewne nie można zostawiać w EXIFie
śladów retuszowania czy info o camerce -- aby nie odbierać chleba
,,zawodowcom''... EXIF można albo wywalić, albo podmienić na
,,stosowny'' -- tak, aby widać było od razu, że fotkę pstrykał
profesjonalista, profesjonalnym obiektywem doczepionym do profesjonalnego
aparatu fotograficznego, przyświecając sobie tu i ówdzie ;) profesjonalnymi
lampami błyskowymi -- zapewne podmontowanymi do parasolek... Oczywiście
profesjonalnych... ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2018-11-08 22:25:52
Autor: KK

Użytkownik "universis"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1f43f208-3c84-419e-b65a-034681454262@googlegroups.com...

Ten patyk zakończony jest wtyczką typu "mini Jack

Trzeba w ustawieniach aparatu znaleźć pozycję "przycisk głośności" i wybrać opcję - migawka (może to trochę inaczej wyglądać zależnie od modelu czy wersji androida). I już przycisk na kijku powinien działać. Ewentualnie można kupić kijek z bluetoothem, wtedy nie trzeba podłączać kabelka.

Pzdr
Krzych

Data: 2018-11-09 12:19:48
Autor: universis
HTC Desire 820 - Selfie - quick pomoc potrzebna
W dniu czwartek, 8 listopada 2018 21:25:03 UTC użytkownik KK napisał:
[..]
[...]

U mnie pod pozycją "Opcje przycisku głośności" są trzy punkty do wyboru :
Głośność , Nagrywanie i Powiększenie. Stawiałem "kropkę" na każdej z tych pozycji - ale fotek to niestety nie robi.

Data: 2018-11-09 22:54:52
Autor: KK

Użytkownik "universis"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fe7ffbeb-3d6d-496d-9f89-ed5651a84e9b@googlegroups.com...

U mnie pod pozycją "Opcje przycisku głośności" są trzy punkty do wyboru :
Głośność , Nagrywanie i Powiększenie. Stawiałem "kropkę" na każdej z tych pozycji - ale fotek to niestety nie robi.

A sprawdzałeś przyciskiem głośności czy robi zdjęcia/zaczyna kręcić film jak ustawisz opcję na "nagrywanie"?

Data: 2018-11-09 16:13:52
Autor: universis
HTC Desire 820 - Selfie - quick pomoc potrzebna
W dniu piątek, 9 listopada 2018 21:54:00 UTC użytkownik KK napisał:
[..]
A sprawdzałeś przyciskiem głośności czy robi zdjęcia/zaczyna kręcić film jak ustawisz opcję na "nagrywanie"?

Tak - tym przyciskiem robi fotki ( filmów nie sprawdzałem, ale one mnie nie interesują) - da radę przejść na kija ?

Data: 2018-11-10 20:36:54
Autor: KK

Użytkownik "universis"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a5140918-1f2f-4d99-bbaf-d368ae58cfdc@googlegroups.com...

[...]

No to podłącz kijek i sprawdź. Jeśli po podłączeniu kabelka do wyjścia słuchawkowego apka aparatu nie robi zdjęć gdy wciskasz przycisk na kijku to coś jest nie tak z kijkiem lub kablem.  Sprawdź jeszcze czy po wyjściu z apki aparatu jak wciskasz guzik na kijku, czy zwiększa się głośność w telefonie?  Jak nie to wina kabla/kijka.

HTC Desire 820 - Selfie - quick pomoc potrzebna