HTC Desire - kilka pytan

Data: 2010-10-23 21:26:38
Autor: raviz
HTC Desire - kilka pytan
Witam,

Od wielu lat uzywam palmtopow z systemem PalmOS, w wiekszosci wypadkow moj wysluzony TX w zupelnosci mi wystarcza jednak chetnie przymierzylbym sie do Androida tym bardziej, ze pojawil sie problem z synchronizacja po kablu pod Win7 64bit. Probowalem juz iOS ale z wielu wzgledow mi nie podszedl.
HTC Desire wydaje mi sie optymalna platforma sprzetowa, co prawda brak przedniej kamery ale poki co i tak nie bylaby zbyt czesto wykorzystywana (czy Skype na Androida potrafi z niej korzystac?)
Przesiadajac sie na Androida z PalmOS nie chcialbym tracic funkcjonalnosci, ktora posiadam obecnie. Oto kilka ficzerow na ktorych mi zalezy i z ktorymi nie chcialbym sie rozstawac:

1. Plynna regulacja jasnosci ekranu. Co wiecej dobrze aby mozna bylo zjechac z jasnoscia tak nisko aby mozna bylo bez problemu czytac w calkowitej ciemnosci. Dodatkowo fajnie gdyby slider jasnosci byl latwo dostepny a nie zagrzebany jak to mialo miejsce w iOS (pomijam zewnetrzne rozszerzenia funkcjonalnosci no chyba ze nia ma wyjscia...)

2. Glosnosc alarmow kalendarza niezalezna od poziomu glosnosci systemu:
w PalmOS jest do tego osobne ustawienie co w konsekwencji powoduje, ze
niezaleznie jak zmienie pozostale ustawienia dzwieku alarm z kalendrza zawsze bedzie na jednakowym poziomie. To byla nastepna rzecz ktora przekreslila iOS - po sciszeniu muzyki guziekiem z obudowy automatycznie wyciszalem alarmy z kalendarza.

3. GPS - czy szybko lapie pozycje? Obecnie mam Nokie 5800 i jesli korzystam tylko z GPSa do zlapania fixa to czesto szybciej dojade do lokalnego celu zanim GPS sie odnajdzie.

4. Czytalem, ze standardowy odtwarzacz mp3 jest dosc mierny. Czy jest
tania lub darmowa alternatywa, program, ktory bedzie mial korektor, lub
tylko podbicie basow i czytalby mptrojki z dowolnej lokacji na karcie?

5. E-book reader: na Palmie mam PalmFiction i wiecej nie trzeba. Czyta
ksiazki w wielu formatach m.in. txt, doc czy rtf. Obsluguje wiele stron kodowych, ksiazki w/w formatach po prostu wrzucam na karte i gotowe.
Czy jest zblizony darmowy program na Androida?

Bylbym wdzieczny za pomoc.....Rafal

Data: 2010-10-23 22:16:25
Autor: Andrzej Libiszewski
HTC Desire - kilka pytan
Dnia Sat, 23 Oct 2010 21:26:38 +0200, raviz napisa艂(a):

[...]

Jest, slider 艂atwo dost臋pny domy艣lnie nie jest, ale 偶aden problem wgra膰ak膮艣
dodatkow膮 aplikacj臋.

[...]

Muzyka jest osobno od alarm贸w.

3. GPS - czy szybko lapie pozycje? Obecnie mam Nokie 5800 i jesli korzystam tylko z GPSa do zlapania fixa to czesto szybciej dojade do lokalnego celu zanim GPS sie odnajdzie.

Szybko, o ile u偶ywa si臋 aGPS :)

4. Czytalem, ze standardowy odtwarzacz mp3 jest dosc mierny. Czy jest
tania lub darmowa alternatywa, program, ktory bedzie mial korektor, lub
tylko podbicie basow i czytalby mptrojki z dowolnej lokacji na karcie?

Dlaczego chcesz psu膰 d藕wi臋k korektorem i podbiciem basu? Przy dobrych
s艂uchawkach jest to zupe艂nie niepotrzebne.

Mi wystarcza domy艣lny player, ale dost臋pny jest Winamp (bez EQ p贸ki co),
dzi艣 ukaza艂a si臋 beta PowerAmp, kt贸ra korektor zdaje si臋 ma.

[...]

Czytnik贸w jest sporo, jest z czego wybra膰. Akurat najbardziej lubi臋 Aldiko,
ale czyta tylko EPUBy, ale to nie jest problemem skonwertowa膰 na odpowiedni
format. Aldiko wkr贸tce ma czyta膰 r贸wnie偶 Adobe DRM, kt贸rego u偶ywa EMPiK.

"I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem
all that unusual to be drinking with a White Rabbit, a short guy who
resembled Bertrand Russell, a grinning Cat, and my old friend Luke
Raynard, who was singing Irish ballads while a peculiar landscape
shifted from mural to reality at his back."

Data: 2010-10-23 22:51:40
Autor: Michal Dwuznik (Micha艂 Dwu偶nik)
HTC Desire - kilka pytan
On 10/23/2010 10:16 PM, Andrzej Libiszewski wrote:

[...]

Aldiko nie czyta .pdb, kt贸rych przedpi艣ca zapewne ma sporo. Ale Palm Reader na Androidzie dzia艂a.

M.

Data: 2010-10-23 23:31:50
Autor: Andrzej Libiszewski
HTC Desire - kilka pytan
Dnia Sat, 23 Oct 2010 22:51:40 +0200,
michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch@think.a.bit.before.replying napisa艂(a):

[...]

Nie czyta r贸wnie偶 txt, rtf i doc, tote偶 pisa艂em o konwersji format贸w. Do
za艂atwienia przez strony z niez艂ymi konwerterami:

http://www.2epub.com/
http://ebook.online-convert.com/convert-to-epub

鈥淣ie jeste艣 Supermanem; Marines i piloci my艣liwscy: wy TAK呕E nie.鈥

Data: 2010-10-24 14:36:54
Autor: Michal Dwuznik (Micha艂 Dwu偶nik)
HTC Desire - kilka pytan
On 10/23/2010 11:31 PM, Andrzej Libiszewski wrote:
[...]

Pytanie czy lepsze dwa programy (tak, Aldiko jest 艣wietne),
czy babranie si臋 z konwersj膮.
Ja wybra艂em hurtowe przerzucenie z karty pami臋ci i drugi program zamiast klikania konwersji...

M.

Data: 2010-10-24 16:17:26
Autor: raviz
HTC Desire - kilka pytan

[...]

Wspomnialem o PalmFiction a nie Pluckerze glownie ze wzgledu na brak potrzeby konwersji. Niby nie ma z tym duzo zachodu, ale jesli sie da - wole tego uniknac.

Data: 2010-10-24 16:22:56
Autor: raviz
HTC Desire - kilka pytan
Jeszcze jedno, czy ktos juz moze pokusil sie o napisanie programiku obslugujacego baze danych slownika ang-pl Collinsa?
Na Palma sa dwa z czego jeden obsluguje rowniez pliki audio z wymowa.
Pozdrawiam

Data: 2010-10-24 17:22:42
Autor: Michal Dwuznik (Micha艂 Dwu偶nik)
HTC Desire - kilka pytan
On 10/24/2010 04:17 PM, raviz wrote:

[...]

Do ka偶dego formatu kt贸ry czyta艂e艣 na Palmie cos znajdziesz.

M.

Data: 2010-10-24 17:31:05
Autor: raviz
HTC Desire - kilka pytan

[...]

A jak oceniacie iReadera? Opis wyglada obiecujaco:
http://ireader.over-blog.com/ext/http://code.google.com/p/ireader

Data: 2010-10-24 17:58:31
Autor: Andrzej Libiszewski
HTC Desire - kilka pytan
Dnia Sun, 24 Oct 2010 14:36:54 +0200,
[...]

A to ju偶 nie odpowiem, bo co kto lubi :) Ja te偶 w sumie mam wi臋cej ni偶
jeden program, bo na telefonie siedzi jeszcze Kindle :)

"You're not the same as you were before. You were much
more..."muchier". You've lost your "muchness"."

Data: 2010-10-23 23:58:02
Autor: kakmar
HTC Desire - kilka pytan
Dnia 23.10.2010 raviz <ravizusunto@vp.pl> napisa艂/a:
Witam,

Od wielu lat uzywam palmtopow z systemem PalmOS, w wiekszosci wypadkow moj wysluzony TX w zupelnosci mi wystarcza jednak chetnie przymierzylbym sie do Androida

No to ja zaliczy艂em nie tak dawno podobn膮 przeprowadzk臋

HTC Desire wydaje mi sie optymalna platforma sprzetowa, co prawda brak przedniej kamery ale poki co i tak nie bylaby zbyt czesto wykorzystywana (czy Skype na Androida potrafi z niej korzystac?)

Skype na androida pojawi艂o si臋 bardzo niedawno i nie zauwa偶y艂em takiej funkcjonalno艣ci.

Przesiadajac sie na Androida z PalmOS nie chcialbym tracic funkcjonalnosci, ktora posiadam obecnie. Oto kilka ficzerow na ktorych mi zalezy i z ktorymi nie chcialbym sie rozstawac:

Lyme nie ma ;-(

[...]

Jest kiepsko, zreszt膮 podobnie jak na  go艂ym TX. Do czytania jest sporo aplikacji, m.innymi iReader z kt贸rego korzystam, i tam da si臋 ustawi膰 po prostu czarne t艂o i "ciemnoszare" literki i na amoled sprawdza si臋 to b.dobrze. Co do ca艂ego systemu to s膮 rozwi膮zania typu RenderFX kt贸re pozwalaj膮 podmienia膰 kolory. Og贸lnie bez rze藕by jest jasno lub bardzo jasno, jak si臋 pokombinuje to si臋 da.

[...]

G艂o艣no艣膰 medi贸w jest niezale偶na od reszty, z zabawkowym iOS nie ma co w og贸le por贸wnywa膰, tu si臋 sporo da spersonalizowa膰 tyle 偶e trzeba pogrzeba膰.

3. GPS - czy szybko lapie pozycje? Obecnie mam Nokie 5800 i jesli korzystam tylko z GPSa do zlapania fixa to czesto szybciej dojade do lokalnego celu zanim GPS sie odnajdzie.

Znacznie szybciej ni偶 w nokii 6220c.

4. Czytalem, ze standardowy odtwarzacz mp3 jest dosc mierny. Czy jest
tania lub darmowa alternatywa, program, ktory bedzie mial korektor, lub
tylko podbicie basow i czytalby mptrojki z dowolnej lokacji na karcie?

No nie u偶ywam i nie wiem.

[...]

Na palmOS u偶ywa艂em Pluckera, teraz iReader'a i wystarcza.

Og贸lnie system ma potencja艂, szybko si臋 zmienia, v1.5 to by艂o nieporozumienie, v2.2 jest ju偶 ca艂kiem ok. Sam u偶ywam nieoryginalnego systemu, moda z v2.2 bo tak jest dost臋pne wi臋cej funkcjonalno艣ci. oczywi艣cie wymaga to troch臋 czasu na dostosowanie sprz臋ta do oczekiwa艅.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2010-10-24 18:02:40
Autor: Andrzej Libiszewski
HTC Desire - kilka pytan
Dnia Sat, 23 Oct 2010 23:58:02 +0000 (UTC), kakmar napisa艂(a):

Dn> Skype na androida pojawi艂o si臋 bardzo niedawno i nie zauwa偶y艂em takiej funkcjonalno艣ci.

Skype w obecnej formie to jakie艣 nieporozumienie - co z tego, 偶e d藕wi臋k
niez艂y, skoro nawet bez rozm贸w bardzo szybko po偶era bateri臋, na dodatek jak
pou偶ywasz innych aplikacji to system mo偶e Skype zwyczajnie zabi膰 by zwolni膰
pami臋膰...
Bardzo dziwnie napisany program.

God created Arrakis to train the faithful.

Data: 2010-10-24 18:07:45
Autor: raviz
HTC Desire - kilka pytan
On 2010-10-24 18:02, Andrzej Libiszewski wrote:
[...]

Przypuszczam, ze Stefan swoim Facetime pobudzi do dzialania innych producentow i jesli nie Skype to konkurencja wykorzysta w koncu przednia kamere.

Data: 2010-10-24 18:24:12
Autor: Andrzej Libiszewski
HTC Desire - kilka pytan
Dnia Sun, 24 Oct 2010 18:07:45 +0200, raviz napisa艂(a):

[...]

Mam nadziej臋. Z tym, 偶e facetime mi akurat jest zupe艂nie oboj臋tny, bo nikt
tego ze znajomych nie u偶ywa - co powoduje, 偶e chwilowo w ka偶dym razie
skazany jestem na Skype.