HTC Desire - kilka pytan

Data: 2010-10-23 23:58:02
Autor: kakmar
HTC Desire - kilka pytan
Dnia 23.10.2010 raviz <ravizusunto@vp.pl> napisał/a:
Witam,

Od wielu lat uzywam palmtopow z systemem PalmOS, w wiekszosci wypadkow moj wysluzony TX w zupelnosci mi wystarcza jednak chetnie przymierzylbym sie do Androida

No to ja zaliczyłem nie tak dawno podobną przeprowadzkę

HTC Desire wydaje mi sie optymalna platforma sprzetowa, co prawda brak przedniej kamery ale poki co i tak nie bylaby zbyt czesto wykorzystywana (czy Skype na Androida potrafi z niej korzystac?)

Skype na androida pojawiło się bardzo niedawno i nie zauważyłem takiej funkcjonalności.

Przesiadajac sie na Androida z PalmOS nie chcialbym tracic funkcjonalnosci, ktora posiadam obecnie. Oto kilka ficzerow na ktorych mi zalezy i z ktorymi nie chcialbym sie rozstawac:

Lyme nie ma ;-(

1. Plynna regulacja jasnosci ekranu. Co wiecej dobrze aby mozna bylo zjechac z jasnoscia tak nisko aby mozna bylo bez problemu czytac w calkowitej ciemnosci. Dodatkowo fajnie gdyby slider jasnosci byl latwo dostepny a nie zagrzebany jak to mialo miejsce w iOS (pomijam zewnetrzne rozszerzenia funkcjonalnosci no chyba ze nia ma wyjscia...)

Jest kiepsko, zresztÄ… podobnie jak na  goÅ‚ym TX. Do czytania jest sporo aplikacji, m.innymi iReader z którego korzystam, i tam da siÄ™ ustawić po prostu czarne tÅ‚o i "ciemnoszare" literki i na amoled sprawdza siÄ™ to b.dobrze. Co do caÅ‚ego systemu to sÄ… rozwiÄ…zania typu RenderFX które pozwalajÄ… podmieniać kolory. Ogólnie bez rzeźby jest jasno lub bardzo jasno, jak siÄ™ pokombinuje to siÄ™ da.

2. Glosnosc alarmow kalendarza niezalezna od poziomu glosnosci systemu:
w PalmOS jest do tego osobne ustawienie co w konsekwencji powoduje, ze
niezaleznie jak zmienie pozostale ustawienia dzwieku alarm z kalendrza zawsze bedzie na jednakowym poziomie. To byla nastepna rzecz ktora przekreslila iOS - po sciszeniu muzyki guziekiem z obudowy automatycznie wyciszalem alarmy z kalendarza.

Głośność mediów jest niezależna od reszty, z zabawkowym iOS nie ma co w ogóle porównywać, tu się sporo da spersonalizować tyle że trzeba pogrzebać.

3. GPS - czy szybko lapie pozycje? Obecnie mam Nokie 5800 i jesli korzystam tylko z GPSa do zlapania fixa to czesto szybciej dojade do lokalnego celu zanim GPS sie odnajdzie.

Znacznie szybciej niż w nokii 6220c.

4. Czytalem, ze standardowy odtwarzacz mp3 jest dosc mierny. Czy jest
tania lub darmowa alternatywa, program, ktory bedzie mial korektor, lub
tylko podbicie basow i czytalby mptrojki z dowolnej lokacji na karcie?

No nie używam i nie wiem.

5. E-book reader: na Palmie mam PalmFiction i wiecej nie trzeba. Czyta
ksiazki w wielu formatach m.in. txt, doc czy rtf. Obsluguje wiele stron kodowych, ksiazki w/w formatach po prostu wrzucam na karte i gotowe.
Czy jest zblizony darmowy program na Androida?

Na palmOS używałem Pluckera, teraz iReader'a i wystarcza.

Ogólnie system ma potencjał, szybko się zmienia, v1.5 to było nieporozumienie, v2.2 jest już całkiem ok. Sam używam nieoryginalnego systemu, moda z v2.2 bo tak jest dostępne więcej funkcjonalności. oczywiście wymaga to trochę czasu na dostosowanie sprzęta do oczekiwań.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2010-10-24 18:02:40
Autor: Andrzej Libiszewski
HTC Desire - kilka pytan
Dnia Sat, 23 Oct 2010 23:58:02 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

Dn> Skype na androida pojawiło się bardzo niedawno i nie zauważyłem takiej funkcjonalności.

Skype w obecnej formie to jakieś nieporozumienie - co z tego, że dźwięk
niezły, skoro nawet bez rozmów bardzo szybko pożera baterię, na dodatek jak
poużywasz innych aplikacji to system może Skype zwyczajnie zabić by zwolnić
pamięć...
Bardzo dziwnie napisany program.

God created Arrakis to train the faithful.

Data: 2010-10-24 18:07:45
Autor: raviz
HTC Desire - kilka pytan
On 2010-10-24 18:02, Andrzej Libiszewski wrote:
[...]

Przypuszczam, ze Stefan swoim Facetime pobudzi do dzialania innych producentow i jesli nie Skype to konkurencja wykorzysta w koncu przednia kamere.

Data: 2010-10-24 18:24:12
Autor: Andrzej Libiszewski
HTC Desire - kilka pytan
Dnia Sun, 24 Oct 2010 18:07:45 +0200, raviz napisał(a):

[...]

Mam nadzieję. Z tym, że facetime mi akurat jest zupełnie obojętny, bo nikt
tego ze znajomych nie używa - co powoduje, że chwilowo w każdym razie
skazany jestem na Skype.