HTC HD2 i win7?

Data: 2010-08-26 07:09:47
Autor: slawek75
HTC HD2 i win7?
witajcie,
na stronie http://www.era.pl/pl/biznes/telefony/htc_hd2/jak_kupic znalazłem info o telefonie, który mnie interesuje, tj. HTC HD2. na tejże samej stronie jest jeszcze informacja o upgrade do Win7. Tylko w jednym miejscu znalazłem info, że jest to "Windows 7 upgrade na PC za 1 zł", ale w pierwszym momencie (wg mnie) można odnieść wrażenie, że upgrade dotyczy systemu w telefonie.
na infolinii nie potrafili mi jednoznacznie odpowiedzieć, czy dotyczy to telefonu, czy kompa, więc zwróciłem się do Was z tym zapytaniem.
pozdrawiam,
S.
ps1) posiadam win7 w laptopie, zajmuje dużo miejsca, zjada sporo zasobów, więc niemożliwym wydaje mi się, żeby mógł działać w telefonie, aczkolwie może to jakaś okrojona wersja (jakieś win7 mobile) mniej zasobożerna?
ps2) co sądzicie o tym telefonie? bo czytałem bardzo wiele pochlebnych opinii na jego temat na www, ale może ktoś z Was ma przeciwne zdanie?

Data: 2010-08-26 08:32:20
Autor: Jakub Danecki
HTC HD2 i win7?
slawek75  wrote:
Tylko w
jednym miejscu znalazłem info, że jest to "Windows 7 upgrade na PC za 1
zł", ale w pierwszym momencie (wg mnie) można odnieść wrażenie, że
upgrade dotyczy systemu w telefonie.

Chodzi o akutalizację do Windows 7 dla dowolnego komputera PC. Bez
związku z systemem na telefonie. Win7mobile ciągle nie ma i nie będzie
jeszcze przez kilka miesięcy, poza tym HD2 nie spełnia wymagań (m.in. 3
klawisze pod ekranem) więc oficjalnego WM7 nie będzie na HD2.

co sądzicie o tym telefonie? bo czytałem bardzo
wiele pochlebnych opinii na jego temat na www, ale może ktoś z Was ma
przeciwne zdanie?

Ja mam tylko jedno "przeciw" - za duży na telefon, za mały na nawigację
:)

Jakub

Data: 2010-08-26 09:29:28
Autor: slawek75
HTC HD2 i win7?
Jakub Danecki <jak_wytnijto@danecki.net> napisał(a):

Ja mam tylko jedno "przeciw" - za duży na telefon, za mały na nawigację
:)

no tak, ale czy do nawigacji jakikolwiek telefon jest wystarczająco duży?
S.

Data: 2010-08-26 10:37:04
Autor: Waldek Godel
HTC HD2 i win7?
Dnia Thu, 26 Aug 2010 09:29:28 +0000 (UTC), slawek75 napisał(a):

no tak, ale czy do nawigacji jakikolwiek telefon jest wystarczająco duży?

pytanie jest źle zadane - nalezy uwzględnić używane oprogramowanie.
Do TomToma w zupełności wystarcza ekranik 2.8", do popularnej Ałtomałpy
nawet 10" będzie za mało.

"narazie wszystkie Androidy razem wziete to blad statystyczny"- Paweł
"robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-08-26 12:08:40
Autor: Czabu
HTC HD2 i win7?

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1xqeazofopo55.dlglepper.institute.com...

Do TomToma w zupełności wystarcza ekranik 2.8", do popularnej Ałtomałpy
nawet 10" będzie za mało.

Co masz na myśli? Zdarza mi się używać AM i o ile można jej wiele zarzucić, to twierdzenie, że 10" to dla niej za mało, wydaje mi się lekko naciągane ;-)

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2010-08-26 11:16:56
Autor: Waldek Godel
HTC HD2 i win7?
Dnia Thu, 26 Aug 2010 12:08:40 +0200, Czabu napisał(a):

Co masz na myśli? Zdarza mi się używać AM i o ile można jej wiele zarzucić, to twierdzenie, że 10" to dla niej za mało, wydaje mi się lekko naciągane ;-)

jak zamiast "zdarzać" będziesz używał na codzień innych programów które nie
mają tak naćkane wszystkiego na ekranie to wtedy zrozumiesz.

"Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam
racje)" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-08-26 17:14:24
Autor: radekp@konto.pl
HTC HD2 i win7?
Thu, 26 Aug 2010 11:16:56 +0100, w <1t670xcscuf0p$.dlg@lepper.institute.com>,
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(-a):

jak zamiast "zdarzać" będziesz używał na codzień innych programów które nie
mają tak naćkane wszystkiego na ekranie to wtedy zrozumiesz.

A co tam jest naćkane?

Data: 2010-08-26 10:28:16
Autor: Waldek Godel
HTC HD2 i win7?
Dnia Thu, 26 Aug 2010 07:09:47 +0000 (UTC), slawek75 napisał(a):

[...]

A w jaki sposób chciałbyś uruchomić Windows 7 wymagający architektury x86
albo x64 na urządzeniu z architekturą ARM? Magią?

to jakaś okrojona wersja (jakieś win7 mobile) mniej zasobożerna?

A co to jest Win7 mobile i jaki miałby być tego cel? Jeżeli koniecznie
chcesz Windows7, kup jeden z wielu tabletów które działają z tym systemem.

ps2) co sądzicie o tym telefonie? bo czytałem bardzo wiele pochlebnych opinii na jego temat na www, ale może ktoś z Was ma przeciwne zdanie?

Bardzo dobre urządzenie, szczytowy etap rozwoju bardzo dobrego systemu
świadomie i z premedytacją zarżniętego przez własnych autorów.
Aktualnie pozwala na dualne uruchamianie Windows Mobile i Androida 2.2
Froyo, przy czym przełączenie między systemami to kwestia jednego resetu.
Póki co ma i jeszcze jakiś czas będzie miało bardzo dobre wsparcie ze
strony xda-developers, większość nowych rozwiązań powstaje właśnie na ten
model (np wszelkie rozszerzenia Sense/Manila jak Cookie Home Tab)

"Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu"- Paweł "robbo" Kamiński
aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-08-26 09:36:21
Autor: slawek75
HTC HD2 i win7?
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):
A w jaki sposób chciałbyś uruchomić Windows 7 wymagający architektury x86
albo x64 na urządzeniu z architekturą ARM? Magią?

ok, nie było tematu :)

Bardzo dobre urządzenie, szczytowy etap rozwoju bardzo dobrego systemu
świadomie i z premedytacją zarżniętego przez własnych autorów.
co masz na myśli pisząc "zarżniętego przez własnych autorów"?
bo z jednej strony piszesz, że bardzo dobre urządzenie, z drugiej że "zarżnięte ...".
S.

Data: 2010-08-26 10:52:01
Autor: Waldek Godel
HTC HD2 i win7?
Dnia Thu, 26 Aug 2010 09:36:21 +0000 (UTC), slawek75 napisał(a):

[...]

Bo urządzenie jest świetne. System nieco odstaje od współczesnych tzw.
standardów a raczej nie system - bo ten jest bardzo dobry i nic mu nie
brakuje, tylko oprogramowanie. Niestety, miliony klientów poleciało za modą a nie realnymi możliwościami,
więc za klientami poszli developerzy.
A producent się sfrajerzył i też jak ostatni idiota poszedł za modą - za
miesiąc wchodzi Windows Phone 7 który nie będzie zgodny z WM6.x
To oznacza powolny zanik nowych programów na HD2. Owszem, można się ratować
używaniem Androida, ale ten z kolei wciąż ma długą drogę przed sobą -
dopiero w najnowszym Froyo 2.2 usunięto najgorsze i najgłupsze ograniczenia
tego systemu, ale wiele z nich pozostało i pozostanie, bo wynikają z
ogólnej idei systemu (np. fatalna synchronizacja z pecetem lub jej
całkowity brak)

"Oczywiscie ze nie mam iphona po co mi ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-08-26 10:25:50
Autor: slawek75
HTC HD2 i win7?
[...]

dzięki za info, ale prawdę mówiąc/pisząc, to teraz dopiero dałeś mi teraz do myślenia :) czy wziąć HD2, czy pójść za modą, poczekać (pewnie nie miesiąc ale z pół roku) i wziąć już coś z 7ką.
S.

Data: 2010-08-26 11:36:30
Autor: Waldek Godel
HTC HD2 i win7?
Dnia Thu, 26 Aug 2010 10:25:50 +0000 (UTC), slawek75 napisał(a):

dzięki za info, ale prawdę mówiąc/pisząc, to teraz dopiero dałeś mi teraz do myślenia :) czy wziąć HD2, czy pójść za modą, poczekać (pewnie nie miesiąc ale z pół roku) i wziąć już coś z 7ką.

WP7 jest tandetną podróbką iPhone - więc jak już coś brać w tym stylu, to
lepiej oryginał.
Jak jest HD2 w dobrej cenie, to brać na rok, dwa i poczekać co się rozwinie
na rynku. Może do tego czasu zrobią iPoo dorastające technicznie do pięt
innym urządzeniom, a nasycenie rynku spowoduje spadek cen. Może też Android
wreszcie dorośnie w jakiejś wersji 5.5

WP7 nie będzie pozwalał uruchamiać natywnie kompilowanego oprogramowania, a
tylko w pośrednikach typu XNA czy Silverlight (czyli Microsoftowym
odpowiedniku Flasha). A to z kolei oznacza, że identycznie napisany program
na Symbiana/Windows Mobile czy iPhone działający na takim samym sprzęcie
zawsze będzie szybszy. Ten sam problem mają Android (oprogramowanie w
Javie) i Bada (wszystko we Flashu)
To też oznacza, że nie możesz szybko liczyć na jakiekolwiek sensowne
oprogramowanie, np. nawigację. Automapa ma być podobno na iPhone, ale ploty o tym są już od ponad 1.5 roku
a firma od ponad roku pokazuje te same, nic nie znaczące screenshoty wersji
alpha. I to przy conajmniej kilkudziesięciotysięcznej rzeszy potencjalnych
klientów - więc czego oczekiwać dla WP7, gdzie póki co liczba klientów
równa się zero?
To tylko pierwszy z brzegu przykład.
Z WP7 przez pierwsze dwa lata będzie jak z Androidowym G1 na początku - w
zasadzie zero oprogramowania, wielokrotnie mniej funkcji niż teraz,
kompletna dzicz i test wersji beta na żywym organiźmie klientów.

"Apple daje multitasking tylko wtedy gdy dziala on rewelacyjnie a wiec 3GS
i HD proste i logiczne"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-08-26 11:16:24
Autor: Adramelech
HTC HD2 i win7?
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> Odpowiedz na
Z WP7 przez pierwsze dwa lata będzie jak z Androidowym G1 na początku -
w zasadzie zero oprogramowania, wielokrotnie mniej funkcji niż teraz,
kompletna dzicz i test wersji beta na żywym organiźmie klientów.

WP7 będzie przenośnią konsolą do gier z której będzie można czasem dzwonić. Pewnie będzie na to trochę gier, ponoć już jest ich około setki. Ale jeżeli ktoś liczy na jakiś normalny smartphone to może się rozczarować.

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2010-08-26 13:02:22
Autor: slawek75
a HTC HD2 i dual sim?
[...]

no tak, to coś tak jak vista z windowsów i eksperymenty M$.
dzięki, przekonałeś mnie, żeby nabyć HD2-kę :)

nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie, ale kieruję je już do wszystkich grupowiczów.
czy HD2 potrafi wspópracować z dwoma kartami sim (dual sim)?
tutaj znalazłem coś na ten temat http://www.simore.ch/en/
mobile_phone_accessory/HTC/HD2.html , na allegro też są jakieś adaptery np. http://allegro.pl/adapter-dual-sim-xxx-rozwiazanie-na-dwa-numery-
i1189224606.html - nawet w komentarzu ktoś wpisał, że działa z HTC.

czy ktoś z Was przerabiał to w praktyce i może się ze mną podzielić wiedzą na temat: działa/nie działa dual sim przy wykorzystaniu któregoś z powyższych rozwiązań w HTC HD2? a jeśli działa, to czy stabilnie, jak to się odbywa itd.
S.

Data: 2010-08-26 14:15:52
Autor: Waldek Godel
a HTC HD2 i dual sim?
Dnia Thu, 26 Aug 2010 13:02:22 +0000 (UTC), slawek75 napisał(a):

[...]

chyba tylko takie, że wycinasz sima i wkładasz w specjalny adapter, bo tam
nie ma miejsca na dwie karty