HTC Toch Pro 2 vs HD2 - touch screen?

Data: 2010-04-05 18:27:36
Autor: Netx
HTC Toch Pro 2 vs HD2 - touch screen?
Jeszcze nie miałem kontaktu z ekranem dotykowym ani Windows Mobile (mam Nokię N95). AFAIK Touch Pro 2 ma ekran "rezystywny" a "HD2" pojemnościowy. Czy można prosić o określenie który ekran jest lepszy tzn. bardziej precyzyjny, bardziej trwały, reagujący na "dotknięcie" a nie wgniatanie etc?
Jak długo wytrzymuje ekran dotykowy- 2 lata intensywnego użytkowania, krócej, dłużej?

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2010-04-05 17:10:46
Autor: Jakub Danecki
Netx wrote:
AFAIK Touch Pro 2 ma ekran "rezystywny" a "HD2"
pojemnościowy.

Prowda.

Czy można prosić o określenie który ekran jest
lepszy tzn.

Nie moĹĽna.

 bardziej precyzyjny,

Rezystywny.

bardziej trwały,

Nie ma reguły, ale obstawiam pojemnościowy.

reagujÄ…cy na
"dotknięcie" a nie wgniatanie etc?

Każdy, jak walniesz młotkiem, to wgnieciesz :)

Jak długo wytrzymuje ekran
dotykowy- 2 lata intensywnego użytkowania, krócej, dłużej?

Najstarsze urządzenie jakie mam to ma... 12 lat. I nadal działa.

Jakub

Data: 2010-04-05 17:44:29
Autor: Waldek Godel
HTC Toch Pro 2 vs HD2 - touch screen?
Dnia Mon, 05 Apr 2010 18:27:36 +0200, Netx napisał(a):

Jeszcze nie miałem kontaktu z ekranem dotykowym ani Windows Mobile (mam Nokię N95). AFAIK Touch Pro 2 ma ekran "rezystywny" a "HD2" pojemno¶ciowy. Czy można prosić o okre¶lenie który ekran jest lepszy tzn. bardziej precyzyjny, bardziej trwały, reaguj±cy na "dotknięcie" a nie wgniatanie etc?

Nie wiem sk±d ci się wzięło wgniatanie, w normalnym używaniu s± bardzo
podobne do siebie. HD2 trzeba wła¶nie zmniejszać czuło¶ć bo s± problemy.

Rezystywny jest sporo bardziej dokładny, st±d też nie da się użyć piórka,
nawet jakby było

"Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam
racje)" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-04-05 19:14:31
Autor: Netx
W dniu 2010-04-05 18:44, Waldek Godel pisze:
> Nie wiem skąd ci się wzięło wgniatanie,

Gdzieś na sieci widziałem zdjęcie ekranu rezystywnego i tam było pokazane jak ten ekran się "ugina" w miejscu przyciśnięcia. Ponieważ uginanie jest czynnością mechaniczną, więc myślałem że zmniejsza to trwałość ekranu

> w normalnym uĹĽywaniu sÄ… bardzo
> podobne do siebie. HD2 trzeba właśnie zmniejszać czułość
> bo sÄ… problemy.
>
> Rezystywny jest sporo bardziej dokładny, stąd też nie da
> się użyć piórka,
> nawet jakby było

Tzn. w rezystywnym nie działa piórko, czy tak?

Dzięki za odpowiedź.

Data: 2010-04-05 19:16:09
Autor: qwerty
Użytkownik "Netx" <nospam@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hpd5pn$p07$1@inews.gazeta.pl...
Tzn. w rezystywnym nie działa piórko, czy tak?

Działa. W pojemnościowym nie działa "normalne" piórko.

Data: 2010-04-05 19:47:16
Autor: ALEX
W dniu 5-04-10 19:16, qwerty pisze:

Tzn. w rezystywnym nie działa piórko, czy tak?

Działa.

Jak najbardziej

W pojemnościowym nie działa "normalne" piórko.

Dlaczego?

--
ALEX "Wszystko siÄ™ zmienia, ale w gruncie rzeczy pozostaje takie samo"

Data: 2010-04-05 19:50:55
Autor: Waldek Godel
HTC Toch Pro 2 vs HD2 - touch screen?
Dnia Mon, 05 Apr 2010 19:47:16 +0200, ALEX napisał(a):

W pojemno¶ciowym nie działa "normalne" piórko.

Dlaczego?

Ponieważ nie zmienia pojemno¶ci kondensatora którym jest warstwa czuła na
"dotyk" (bo de facto jest czuła na zbliżenie a nie dotyk

"Kiedy mnie tam trolowanie sie podoba" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-04-06 07:59:50
Autor: ALEX
W dniu 5-04-10 20:50, Waldek Godel pisze:

W pojemnościowym nie działa "normalne" piórko.

Dlaczego?

Ponieważ nie zmienia pojemności kondensatora którym jest warstwa czuła na
"dotyk" (bo de facto jest czuła na zbliżenie a nie dotyk

Ale nie działa, jak rozumiem, rysik z opornościowego. A da się zrobić rysik do pojemnościowego? IMAO stosowanie rysika zamiast palca ma swoje zalety.

--
ALEX "Wszystko siÄ™ zmienia, ale w gruncie rzeczy pozostaje takie samo"

Data: 2010-04-06 09:42:10
Autor: Waldek Godel
HTC Toch Pro 2 vs HD2 - touch screen?
Dnia Tue, 06 Apr 2010 07:59:50 +0200, ALEX napisał(a):

Ale nie działa, jak rozumiem, rysik z oporno¶ciowego. A da się zrobić rysik do pojemno¶ciowego? IMAO stosowanie rysika zamiast palca ma swoje zalety.

Nie trzeba robić, s± gotowe. Ale rysik zalety ma wył±cznie na rezystywnym -
znacznie większ± dokładno¶ć. Na pojemno¶ciowym dokładno¶ć rysika jest dokładnie taka sama jak palca, bo
taka niestety jest dokładno¶ć tego typu ekranu. ¦wietnie to widać na
istniej±cych w sieci fotkach emulatora WP7, gdzie s± zaznaczone
~1,5-centymetrowe kółka dla programistów, żeby sobie odpowiednio robili
rozpoznawanie dotyku.

"Sama nazwa poweruser mowi ze sa wypaczeni :)"- Paweł "robbo" Kamiński aka
Jan Strybyszewski

Data: 2010-04-06 11:01:01
Autor: ALEX
HTC Toch Pro 2 vs HD2 - touch screen?
W dniu 6-04-10 10:42, Waldek Godel pisze:

Nie trzeba robić, są gotowe. Ale rysik zalety ma wyłącznie na rezystywnym -
znacznie większą dokładność.
Na pojemnościowym dokładność rysika jest dokładnie taka sama jak palca, bo
taka niestety jest dokładność tego typu ekranu. Świetnie to widać na
istniejÄ…cych w sieci fotkach emulatora WP7, gdzie sÄ… zaznaczone
~1,5-centymetrowe kółka dla programistów, żeby sobie odpowiednio robili
rozpoznawanie dotyku.

Nie przeczÄ™, ale rysik ma jednÄ… zaletÄ™: ekran jest czysty. A po dotykaniu palcem, ciÄ…gle brudny :-(

--
ALEX "Wszystko siÄ™ zmienia, ale w gruncie rzeczy pozostaje takie samo"

Data: 2010-04-05 19:14:38
Autor: Piotr M
Dnia 05-04-2010 o 19:44:29 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):

Rezystywny jest sporo bardziej dokładny, st±d też nie da się użyć piórka,
nawet jakby było

Z powodu dużej dokładno¶ci nie da się użyć dokładnego piórka? Duża  dokładno¶ć super współgra z dokładno¶ci± piórka (a nie grubego palucha).

Natomiast rozumiem stwierdzenie, że mało dokładny wy¶wietlacz nie współgra  z mało dokładnym paluchem.

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-04-05 19:49:50
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 05 Apr 2010 19:14:38 +0300, Piotr M napisał(a):

Z powodu dużej dokładno¶ci nie da się użyć dokładnego piórka? Duża  dokładno¶ć super współgra z dokładno¶ci± piórka (a nie grubego palucha).

Zjadłem wyrazy - nie da się użyć piórka w pojemno¶ciowym. Tzn s± piórka ale
ich dokładno¶ć jest taka jak palca - czyli kompletnie bez sensu