HTC mini - problem z GPS

Data: 2011-08-14 23:21:12
Autor: PiotrN
HTC mini - problem z GPS
Witam,

kupiłem telefon HTC mini (używany) i pocz±tkowo wydawało mi się,
że wszystko działa dobrze - do czasu, gdy spróbowałem skorzystać
z wbudowanego GPS. Nie udało mi się odebrać niczego z żadnego
z satelitów GPS... Sam moduł wygl±da jednak na uruchomiony,
bo programy go wykrywaj± i potrafi± nawet wypisywać odczytywane
dane NMEA (które mówi± wci±ż, że nie ma żadnych satelitów).

Wygl±dałoby to na uszkodzenie czę¶ci odbiorczej GPS. Ale dostarczony
z telefonem program do pobierania danych o satelitach z Internetu
informuje, że nie zostało wł±czone "ustawienie lokalizacji"
- co sugeruje, że może miałem co¶ jeszcze wł±czyć, a nie wł±czyłem.
Nie wiem, o jakie ustawienie chodzi. Dokładniej opisałem to
tutaj:

    http://157.158.77.5/~piotrcf/HTCGPS/

Czy kto¶ ma taki telefonik i mógłby sprawdzić, czy przy ustawieniach,
które pokazałem, działa GPS?

Uwaga - przykłady na końcu strony pokazuj± współpracę z zewnętrznym
modułem GPS (co działa), a nie wbudowanym (który nie działa).

Piotr

Data: 2011-08-14 23:35:54
Autor: Krystek
HTC mini - problem z GPS
2011-08-14 23:21, PiotrN wysłał(a) wiadomość:
kupiłem telefon HTC mini (używany) i początkowo wydawało mi się,
że wszystko działa dobrze - do czasu, gdy spróbowałem skorzystać
z wbudowanego GPS. Nie udało mi się odebrać niczego z żadnego
z satelitów GPS... Sam moduł wygląda jednak na uruchomiony,
bo programy go wykrywają i potrafią nawet wypisywać odczytywane
dane NMEA (ktĂłre mĂłwiÄ… wciÄ…ĹĽ, ĹĽe nie ma ĹĽadnych satelitĂłw).

A nie jest tak, że do poprawnego ustalenia pozycji telefon potrzebuje włączonej opcji A-GPS? W Nokiach na przykład w instrukcji było napisane, że do dokładnego działania lokalizacji potrzebne jest połączenie internetowe z BTS-em po GPRS, przez punkt dostępu. Inaczej bardzo długo telefon łapie fixa.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2011-08-14 23:44:56
Autor: PiotrN
HTC mini - problem z GPS
Krystek pisze:

[...]

Według instrukcji, ściągnięcie z Internetu danych o aktualnych
orbitach satelitĂłw przyspiesza ustalenie pozycji. Jednak nie jest
niezbędne - bez nich też powinno działać, tylko dłużej to trwa.
Ale zostawiłem telefon na godzinę i nie odebrało się dokładnie nic.
Oprócz tego, połączenie internetowe było cały czas dostępne.
A jak widać na przykładowym obrazku, z jakiegoś powodu ściągnięte
dane nie zostały użyte.

W telefonie jest mało ustawień dotyczących GPS (podobno w "pełnej"
wersji jest ich więcej). Nie jestem pewny, czy włączyłem wszystko,
co jest potrzebne. Chociaż byłoby dziwne, gdyby GPSa dało się
włączać fragmentami (tzn. część odpowiadająca za komunikację NMEA
działa, a właściwy odbiornik nie).

Piotr

Data: 2011-08-14 23:23:28
Autor: Przyjazny
HTC mini - problem z GPS
On 2011-08-14 21:44, PiotrN <piotrne13@poczta.onet.pl> wrote:
Krystek pisze:

A nie jest tak, że do poprawnego ustalenia pozycji telefon potrzebuje wł±czonej opcji A-GPS? W Nokiach na przykład w instrukcji było napisane, że do dokładnego działania lokalizacji potrzebne jest poł±czenie internetowe z BTS-em po GPRS, przez punkt dostępu. Inaczej bardzo długo telefon łapie fixa.

Według instrukcji, ¶ci±gnięcie z Internetu danych o aktualnych
orbitach satelitów przyspiesza ustalenie pozycji. Jednak nie jest
niezbędne - bez nich też powinno działać, tylko dłużej to trwa.
Ale zostawiłem telefon na godzinę i nie odebrało się dokładnie nic.

W godzinę powinno zadziałać bez danych z Internetu, oczywi¶cie pod
warunkiem, że telefon był na zewn±trz, a nie np. w domu. Na działanie w
budynkach nie ma co liczyć bez ¶ci±gniętych danych, a ze ¶ci±gniętymi
jes bardzo słabe (a testowałem maj±c nad sob± tylko drewniany dach, bez
prawdziwego stropu).

Oprócz tego, poł±czenie internetowe było cały czas dostępne.
A jak widać na przykładowym obrazku, z jakiego¶ powodu ¶ci±gnięte
dane nie zostały użyte.

Chyba (wnioskuj±c na podstawie podobnych modeli HTC) można wyklikać w
ustawieniach żeby sam ¶ci±gał dane jak ma Internet, ale nie jest to
domy¶lne ustawienie.

Data: 2011-08-15 00:05:21
Autor: Krystek
HTC mini - problem z GPS
Zapytaj jeszcze spytać na _pl.rec.gps_ Tam mogą widzieć co jest z tym HTC.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2011-08-17 11:42:26
Autor: J.F.
HTC mini - problem z GPS
Dnia Sun, 14 Aug 2011 23:21:12 +0200, PiotrN napisał(a):
[...]

Wyszedles przy tym z domu na pole i poczekales pol godziny ?

GPS kiepsko dziala pod dachem, a lapanie sygnalu moze potrwac kilka minut.

J.

Data: 2011-08-17 20:23:54
Autor: PiotrN
HTC mini - problem z GPS
J.F. pisze:

Wyszedles przy tym z domu na pole i poczekales pol godziny ?

GPS kiepsko dziala pod dachem, a lapanie sygnalu moze potrwac kilka minut.

Wyszedłem na całkowicie otwarte pole i nic. Co prawda tam aż tak długo
nie czekałem, ale inne GPSy w tym samym miejscu bez problemu odbierały
sygnał. A GPS z telefonu - pokazuje zerowy poziom sygnału z każdego
satelity. Różnych odbiorników GPS używam już od kilkunastu lat,
więc mniej więcej wiem, jak się ich używa.

Wygl±da to na uszkodzenie odbiornika. Telefon ma jeszcze rok gwarancji,
więc może wy¶lę go do naprawy. Na jednym z forów przeczytałem
o takim samym problemie. Autor pytania po krótkim czasie napisał,
że rozkręcił telefon, przypi±ł odczepion± antenę GPS (?) i zaczęło
działać. Zastanawiam się, czy zrobić tak samo, czy wysłać telefon
gdzie¶ w ¶wiat do naprawy...

Tak ogólnie, chciałem znaleĽć co najmniej jednego użytkownika
telefonu HTC HD mini, który potwierdziłby, że przy pokazanych
ustawieniach GPS powinien działać (albo że pomin±łem jaki¶ wył±cznik).
To jest dosyć trudne jak widać (mało popularny model?)

Piotr

Data: 2011-08-17 22:00:07
Autor: Krystek
HTC mini - problem z GPS
2011-08-17 20:23, PiotrN wysłał(a) wiadomość:
WyglÄ…da to na uszkodzenie odbiornika. Telefon ma jeszcze rok gwarancji,
więc może wyślę go do naprawy. Na jednym z forów przeczytałem
o takim samym problemie. Autor pytania po krótkim czasie napisał,
że rozkręcił telefon, przypiął odczepioną antenę GPS (?) i zaczęło
działać. Zastanawiam się, czy zrobić tak samo, czy wysłać telefon
gdzieś w świat do naprawy...

Chcesz ryzykować - ryzykuj. Skoro ma gwarancję, to ja bym wysłał do serwisu i zobaczył co oni na tę usterkę powiedzą.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2011-08-22 12:17:08
Autor: Piotrne
HTC mini - problem z GPS - Regenersis
W dniu 2011-08-17 22:00, Krystek pisze:
Zastanawiam się, czy zrobić tak samo, czy wysłać telefon
gdzieś w świat do naprawy...

Chcesz ryzykować - ryzykuj. Skoro ma gwarancję, to ja bym
> wysłał do serwisu i zobaczył co oni na tę usterkę powiedzą.

Napisałem o usterce do "pomocy" dostępnej na stronie htc.com.
Doradzili mi, żebym zrobił reset telefonu (całkowity,
"hard reset") i sprawdził, czy pomoże. Jeśli nie, mam zwrócić się
do firmy Regenersis, zajmujÄ…cej siÄ™ serwisem HTC w Polsce.

Zrobiłem reset (tracąc oczywiście wszystko, co było zainstalowane)
- nie pomógł. GPS zachowuję się jak wcześniej, czyli nie działa.
Pozostaje wysłanie do Regenersis. Ale po wpisaniu tej nazwy
do wyszukiwarki znajdujÄ… siÄ™ prawie same narzekania na firmÄ™.
Nawet takie, że zamiast naprawić telefon, zalewają go wodą
i odsyłają z informacją, że anulują gwarancję na wszystko
z powodu zalania telefonu, a właściciela zapisują na czarną listę.
Czy ktoś ma dobre doświadczenia z tym serwisem?

Piotr

Data: 2011-08-23 15:28:50
Autor: Piotrne
HTC mini - problem z GPS - rozwiÄ…zany
Udało mi się rozwiązać problem z GPSem. Okazuje się,
że GPS-a można wyłączyć w systemie Android i być może
właśnie to zrobił poprzedni właściciel telefonu.
Androida można uruchomić z karty pamięci - nie zostawia to
"śladów" w telefonie (po wyłączeniu i włączeniu znowu
uruchamia siÄ™ Windows Mobile). Po uruchomieniu Androida,
włączeniu GPS-a i powrocie do Windows Mobile, GPS
działa również tam. Może pomoże to komuś, kto ma ten sam
problem...

Piotr

Data: 2011-08-23 16:26:01
Autor: AL
W dniu 2011-08-23 15:28, Piotrne pisze:
Udało mi się rozwiązać problem z GPSem. Okazuje się,
że GPS-a można wyłączyć w systemie Android i być może
właśnie to zrobił poprzedni właściciel telefonu.

no jestem w szoku - mozna wylaczyc? ;)

A tak naprawde - czy to znaczy, ze wczesniej nie probowales go wlaczyc - telepatycznie sie nie da :-D (jeszcze) :-P

[...]

to znaczy, ze co - uruchamiajac androida (z karty) on wylaczyl gps'a i nie byl juz dostepny w windows?

O ile pamietam, to bootuje sie w tym przypadku pierwszy windows - potem android z karty wypraszajac windows zza drzwi.
Co ma jedno z drugim wspolnego przy wylaczaniu GPS'a lub innego skladnika telefonu?
Pytam z czystej ciekawosci.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-08-23 16:55:36
Autor: Piotrne
W dniu 2011-08-23 16:26, AL pisze:

Udało mi się rozwiązać problem z GPSem. Okazuje się,
że GPS-a można wyłączyć w systemie Android i być może
właśnie to zrobił poprzedni właściciel telefonu.

no jestem w szoku - mozna wylaczyc? ;)

To, że w Androidzie można wyłączyć, nie jest dziwne.
Ale za to w Windows Mobile (w HTC HD mini) nie można ani włączyć,
ani wyłączyć - nie ma takiego przełącznika w ustawieniach.
Po prostu, jeśli jakiś program otwiera port COM4, to GPS
zaczyna działać. A raczej - powinien zacząć.

Najwidoczniej telefon jednak ma w środku wyłącznik GPS-a
i jeśli w Androidzie go się wyłączy, to w Windows Mobile
już nic się z tym nie zrobić. Po otwarciu COM4 są odbierane
komunikaty NMEA, ale ĹĽadnego satelity siÄ™ nie odbiera.
Nie pomógł nawet "hard reset" - GPS pozostał wyłączony.
Dopiero uruchomienie Androida, włączenie GPS i powrót
do Windows Mobile usunęło problem.

to znaczy, ze co - uruchamiajac androida (z karty) on wylaczyl gps'a i nie byl juz dostepny w windows?

Dokładnie tak.

O ile pamietam, to bootuje sie w tym przypadku pierwszy windows - potem android z karty wypraszajac
windows zza drzwi.

Zgadza się, tak to wygląda. Trochę bałaganu robi się przy tym z datą
- w Androidzie ustawił się rok 1980, a po powrocie do Windows
- rok 2043.

Co ma jedno z drugim wspolnego przy wylaczaniu GPS'a lub innego skladnika telefonu?
Pytam z czystej ciekawosci.

Z nieustalonych powodĂłw nie przewidziano w tej instalacji Windows Mobile
sterowania GPSem i założono, że będzie zawsze gotowy do użycia
(może "uśpiony"). A Android potrafi tego GPSa wyłączyć...

Trudno mi powiedzieć, dlaczego. Ale problem jest znany, tylko wcześniej
nie znalazłem tych informacji. A piszą o tym m.in. tutaj:

O instalacji Androida na HTC HD mini:
   http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1002178
   Known issues:
   -GPS software in WM will not find satellites if you turn off
    GPS from location settings in Android
   -if you lower ringtone volume in Android you will also have
    lower ringtone in WM(even if it's on maximum)

O braku odbioru sygnału GPS i kłopotach z pobraniem parametrów orbit:
   http://pdaclub.pl/forum/hd-mini/problem-z-pobraniem-lokalizacji-gps/

Piotr

HTC mini - problem z GPS