HTPC ale nie jaki¶ słabeusz tylko maksymalnie wydajny

Data: 2012-01-02 05:32:09
Autor: sexbox
HTPC ale nie jaki¶ słabeusz tylko maksymalnie wydajny
Chcę zrobić mały i energoszczędny komputer typu HTPC.

Ale nie ma być tylko do YouTuba czy też odtwarzania filmów,
ale także do ewentualnej pracy
(aplikacje do edycji grafiki, edycji video i innych zasobo-żernych programów)
+ okazjonalnie do gierek.

Czyli na codzień, ma być ekonomiczny ale jak trzeba maksymalnie wydajny.

Wymy¶liłem że będzie na bazie AMD A8-3650.
(bez dodatkowej grafiki, bez napędu, z jednym dyskiem)

Ale co więcej wybrać to nie za bardzo mam pomysł.

Chciałbym jak±¶ eleganck±, do¶ć mał± (ale bez przesady) obudowę.
Tu z tanich (a ma być tania) znalazłem tylko: GoldenField slim 2082B
do tego jaki¶ zasilacz - ma być tani i dobry - jaki??

Ponoć A8-3650 się mocno grzeje, to boxowy wentylator bym chciał wymienić na co¶ lepszego, tak do ok. 150zł - ale musi zmie¶cić się w płaskiej obudowie - co polecicie??

Wszelkie inne uwagi mile widziane.

Nie składałem nigdy kompa w małej obudowie.

Data: 2012-01-02 05:55:40
Autor: sexbox
HTPC ale nie jaki¶ słabeusz tylko maksymalnie wydajny
My¶lałem tez o obudowie:
TACENS Aluminium
wygl±da fajnie i jest niedroga,
ale ma zasilacz w dziwnym miejscu,
będzie go widac w pozycji leż±cej,
więc by musiał być, po pierwsze czarny,
i mieć identyczny kolor jak obudowa.

Chyba że to idealny wybór i jak znajdę srebrny zasilacz to prysne go sprayem ;)

Data: 2012-01-02 14:47:30
Autor: Santana
HTPC ale nie jaki¶ słabeusz tylko maksymalnie wydajny

Użytkownik "sexbox" <sex.box@wp.pl.NIECZYTANY> napisał w wiadomo¶ci news:4f0138d4$0$1215$65785112news.neostrada.pl...

To jest obudowa do płyt ITX :)

Data: 2012-01-02 15:25:54
Autor: Vituniu
HTPC ale nie jaki¶ słabeusz tylko maksymalnie wydajny
Wymy¶liłem że będzie na bazie AMD A8-3650.

AFAIK nie ma takiego.

Wszelkie inne uwagi mile widziane.
Nie składałem nigdy kompa w małej obudowie.

Coz... pod Llano jest kilka sympatycznych plyt
ITX, to dobra wiadomosc.

Zla jest taka, ze jesli chcesz wpakowac procesor
z TDP na poziomie 100W do obudowy HTPC slim,
to musisz liczyc sie z tym, ze ciche toto nie bedzie.

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2012-01-02 20:45:34
Autor: sexbox
HTPC ale nie jaki¶ słabeusz tylko maksymalnie wydajny
Wymy¶liłem że będzie na bazie AMD A8-3650.

No jasne, chodziło mi o A8-3850

Coz... pod Llano jest kilka sympatycznych plyt
ITX, to dobra wiadomosc.

A jak±¶ konkretn± mógłby¶ polecić.

Założyłem że będzie to płyta ITX.

Zla jest taka, ze jesli chcesz wpakowac procesor
z TDP na poziomie 100W do obudowy HTPC slim,
to musisz liczyc sie z tym, ze ciche toto nie bedzie.

No wła¶nie, nie wiem czy warto brać
A8-3800 - ma ponoć TurboCore, jak rozumiem zmienny zegar,
może warto go wzi±ć aby był chłodniejszy.

Tak czy siak, nie chcę gło¶no, chcę CICHO,
dlatego potrzebuję wydajnego ale płaskiego coolera.
Czy kto¶ mi doradzi takiego.

Data: 2012-01-02 13:21:24
Autor: Vituniu
HTPC ale nie jaki¶ słabeusz tylko maksymalnie wydajny
Coz... pod Llano jest kilka sympatycznych plyt
ITX, to dobra wiadomosc.

A jak±¶ konkretn± mógłby¶ polecić.
Założyłem że będzie to płyta ITX.

Zotac A75ITX-A-E
Asrock A75M-ITX
Gigabyte A75N-USB3
Asus F1A75-I Deluxe

Sam wybierz :)

A8-3800 - ma ponoć TurboCore, jak rozumiem zmienny zegar,
może warto go wzi±ć aby był chłodniejszy.

To nie tak... w uproszczeniu Turbo Core pozwala na
przetaktowanie uzywanego rdzenia kosztem wylaczenia
pozostalych, tak dlugo, jak calosc miesci sie w zadanych
widelkach TDP i temperatury.

Natomiast "zmienny zegar" w dol, czyli obnizanie taktowania,
kiedy procesor "nic nie robi" ma kazde Llano.

Tak czy siak, nie chcę gło¶no, chcę CICHO,
dlatego potrzebuję wydajnego ale płaskiego coolera.

OK, ale nawet jesli znajdziesz duzy, cichy, plaski cooler,
ktory uda Ci sie wcisnac do malej obudowy i ktory nie bedzie
kolidowal z niczym na malenkiej, ciasno upakowanej plycie ITX,
to nadal zostanie probem wyjacego malego wiatraczka w zasilaczu.
(stosowane w malych obudowach zasilacze TFX, mATX,
czy co tam jeszcze zazwyczaj nie maja miejsca na duze,
wolnoobrotowe wiatraki).

Ponadto nadal bedziesz musial jakos to cieplo odtransportowac
poza obudowe.

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2012-01-03 00:17:20
Autor: nadir
[...]

Nie jest aż tak tragicznie.
Miałem okazje testować dwa zasilacze be quiet!, jeden SFX drugi TFX.
Takie jak w linkach poniżej:
http://www.skapiec.pl/site/cat/37/comp/730227
http://www.skapiec.pl/site/cat/37/comp/748024
Do około 30% pełnej mocy oba zasilacze s± praktycznie niesłyszalne, większym obci±żeniem nie udało mi się ich obci±żyć, ale do wycia bardo im daleko.

Data: 2012-01-08 08:49:56
Autor: Andre
HTPC ale nie jaki¶ słabeusz tylko maksymalnie wydajny
A czy ktos z szanownych grupowiczow widzial sklep (najlepiej w PL, ale
niekoniecznie), gdzie moznaby zamowic obudowe Golden Field 0928?

--
Pozdrawiam,
  Andre

HTPC ale nie jaki¶ słabeusz tylko maksymalnie wydajny