HUB USB i zasilanie

Data: 2010-10-06 19:10:07
Autor: Rafa
HUB USB i zasilanie
Nabyem sobie Hub USB z zewntrznym zasilaniem.
Wszystko super, ale gdy wyczam komputer to LED
zasilania, a take DVD-roma si wieci :)
Mao tego, gdy wyczam komputer z zasilania
(z gniazdka) to samo jest.
Znaczy zasilanie z tego huba przechodzi do komputera.

Pytania :
czy tak musi by, lub czy to jest powd by si tym
faktem przejmowa?

A moe zrezygnowa z tego zewntrzengo zasilania,
bo w hub moe bez tego pracowa.

Do huba zamierzam na raz podczy dwa dyski
(z zewntrznym zasilaniem)  czytnik kart do aparatu
i pendrive. Trzeba zaoy, e zdarzy si sytuacja,
e wszystkie te urzdzenia bd podczone na raz.
Moe w takim ukadzie mona z tego zasilania zrezygnowa?

Data: 2010-10-06 20:25:43
Autor: W.P.
HUB USB i zasilanie
Użytkownik Rafał napisał:
Nabyłem sobie Hub USB z zewnętrznym zasilaniem.
Wszystko super, ale gdy wyłączam komputer to LED
zasilania, a także DVD-rom�a się świeci :)
Mało tego, gdy wyłączam komputer z zasilania
(z gniazdka) to samo jest.
Znaczy zasilanie z tego huba przechodzi do komputera.

Pytania :
czy tak musi być, lub czy to jest powód by się tym
faktem przejmować?

Mam to samo w hubie USB 7x. Udało się "przy okazji"
 upalić zasilacz do tego huba - i widać było, że komputer "wysysa"
zasilanie standby - przygaśnięcie LEDów na hubie. Ale u mnie to
(najprawdopodobniej) wina kontrolera USB na VIA (PCI).

A może zrezygnować z tego zewnętrzengo zasilania,
bo ów hub może bez tego pracować.

U mnie chwilę wytrzymuje bez problemu, potem odpinam kabel USB od huba.

W.P.

<ciach>

Data: 2010-10-07 07:16:20
Autor: boxfish
HUB USB i zasilanie
W dniu 2010-10-06 19:10, Rafa pisze:

Do huba zamierzam na raz podczy dwa dyski
(z zewntrznym zasilaniem)

wic po co im zasilanie z usb ?

  >czytnik kart do aparatu
i pendrive.

niewielkie zapotrzebowanie na prd (o ile to nie jaki kosmiczny czytnik) i nawet 5czy wicej  pendrive pjdzie bez zasilania huba

zreszt co za problem sprawdzi ?

Data: 2010-10-07 08:22:56
Autor: Rafa
HUB USB i zasilanie
boxfish wrote:

niewielkie zapotrzebowanie na prd (o ile to nie jaki kosmiczny
czytnik) i nawet 5czy wicej  pendrive pjdzie bez zasilania huba

zreszt co za problem sprawdzi ?

a jak to sprawdzi?

Data: 2010-10-07 19:45:42
Autor: Rafał Łukawski
HUB USB i zasilanie
On 2010-10-07 08:22, Rafał wrote:
boxfish wrote:

niewielkie zapotrzebowanie na prąd (o ile to nie jakiś kosmiczny
czytnik) i nawet 5czy więcej  pendrive pójdzie bez zasilania huba

zresztą co za problem sprawdzić ?

a jak to sprawdzić?

Podlaczyc, sprawdzic (to nie pl.internet.pomoc :>) nagrac cos , odczytac, zapuscic test block device etc etc.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-10-07 20:12:24
Autor: Rafa
HUB USB i zasilanie
Rafa ukawski wrote:

Podlaczyc, sprawdzic (to nie pl.internet.pomoc :>) nagrac cos ,
odczytac, zapuscic test block device etc etc.

mylaem, e chodzi o bardziej fachowe sprawdzenie...
miernikiem itp.
Przecie urzdzenia mog chodzi, a spadek napicia USB
moe zaszkodzi komputerowi...
Zreszt z praktyki wiem, e gdy si testuje to jest ok,
a gdy si uywa to nagle si co dzieje ;)

Data: 2010-11-08 12:15:57
Autor: saper/nolin11
HUB USB i zasilanie

HUB USB nie powinien zasilać szyny +VUSB z komputera przy podłączonym zasilaczu, jeśli tak jest to jakiś to tani chiński hub - dziadostwo.
Ja w swoim 7 portowym mam zaraz za gniazdem usb z komputera diodę schottky'ego, mam jeszcze do stacjonarnego podłączony 7 portowy za "20zł" z aledrogo gdzie brakuje takich zabezpieczeń i zasilacz co dostałem w komplecie spalił się (dobrze ,że mi nie spalił bezpiecznika na płycie od portu USB).

--
saper/nolin11

Data: 2010-10-07 08:50:33
Autor: ikov
HUB USB i zasilanie
W dniu 2010-10-06 19:10, Rafał pisze:
[...]

To nie jest rozwiązanie, ale może podłączyć zasilacz USB do tej samej listwy co komputer? Wyłączasz wszystko na raz.

A może zrezygnować z tego zewnętrzengo zasilania,
bo ów hub może bez tego pracować.

Do huba zamierzam na raz podłączyć dwa dyski
(z zewnętrznym zasilaniem)  czytnik kart do aparatu
i pendrive. Trzeba założyć, że zdarzy się sytuacja,
że wszystkie te urządzenia będą podłączone na raz.
Może w takim układzie można z tego zasilania zrezygnować?

Odłącz zasilacz i podłącz pendraka lub coś o niskim poborze prądu - jak działa to działa, jak nie działa to nie działa.

Data: 2010-10-07 15:25:49
Autor: W.P.
HUB USB i zasilanie
Użytkownik ikov napisał:
[...]

Nie do końca: np konwertery na PL-2303 POTRAFIĄ "wariować", co najgorsze
po czasie. I dyskretnie: wszystko jest, tylko danych brak. (sprawdzone).

W.P.

Data: 2010-10-07 19:44:31
Autor: Rafał Łukawski
HUB USB i zasilanie

Pytania :
czy tak musi być, lub czy to jest powód by się tym
faktem przejmować?

Mi sie to nie podoba, czort wie co z tego wyniknie...

[...]

W tym wypadku jak najbardziej.

Jak rozumiem piszesz o hubie USB 2.0 ? ;)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-10-07 20:14:01
Autor: Rafa
HUB USB i zasilanie

Rafa ukawski wrote:

Jak rozumiem piszesz o hubie USB 2.0 ? ;)

tak...

a moe kolega poleci by jaki solidny, zasilany?
za ten daem chyba 30 z, wic przeboleje nowy zakup

HUB USB i zasilanie