Haiti - może pora pomyśleć.?

Data: 2010-01-14 11:43:03
Autor: WW
Haiti - może pora pomyśleć.?
Witam

Haiti przezywa trudne chwile. Apelują o pomoc do całego świata. Jednak to nie przysłoni faktu, że niepodległe państwo nie było w ogóle przygotowane na takie zdarzenie.
Zachodzi pytanie, czy na inne zdarzenia jest przygotowane.

Wszyscy chcą "niepodległości". Powstają w atmosferze euforii nowe państwa, które nie radzą sobie z własną wolnością. Można odnieść wrażenie, że wiele z nich powstało tylko po to, aby zapewnić kilku cwaniaczkom władze i kasę. Takie państwa są całkowicie, lub prawie całkowicie zależne od pomocy międzynarodowej. W tym konkretnym przypadku nie jest to "nowe państwo", co usprawiedliwiało by brak myślenia perspektywicznego.

Czy takie państwa zawsze będą skazane na pomoc międzynarodową ?

Co zatem znaczy owa wolność i niepodległość. ?

Pozdrawiam
WW
"Ein UE, ein Volk, ein EURuro, ein Führer"
"Kiedy Niemcy uznają się za ofiary II Wojny Światowej, ich sąsiedzi powinni zacząć się bać. "

Data: 2010-01-14 11:54:32
Autor: sofu
Haiti - może pora pomyśleć.?

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości
[...]

-- -- -- -- -- -- -- --

Oglądałem kiedys dokumentalny film o Haiti ia tam pewien murzyn mówił:
Wejscie i podbijcie nas! Zróbcie z nas swoja kolonie, bo dłuzej nie mozna
wytrzymać tej nedzy i beznadziei.

sofu

Data: 2010-01-14 15:27:18
Autor: Jadrys
Haiti - może pora pomyśleć.?
W dniu 2010-01-14 11:54, sofu pisze:

-- -- -- -- -- -- -- --

Oglądałem kiedys dokumentalny film o Haiti ia tam pewien murzyn mówił:
Wejscie i podbijcie nas! Zróbcie z nas swoja kolonie, bo dłuzej nie mozna
wytrzymać tej nedzy i beznadziei.

sofu

No niech to skomentują prawicowe oszołomy którzy tak się troszczą o los Kuby... (Kuba to sąsiad Haiti).

Data: 2010-01-15 11:52:51
Autor: Hans Kloss
Haiti - może pora pomyśleć.?
Jadrys <Che@yahoo.com> napisał(a):
No niech to skomentują prawicowe oszołomy którzy tak się troszczą o los Kuby... (Kuba to sąsiad Haiti).

A prosze bardzo. Uwaga komentarz:
Wbrew powszechnemu mniemaniu można rządzić krajem jeszcze gorzejniz robi to
komunistyczny reżim kubański. Udowadniają to m.in. rządzący w Haiti satanisci
voodoo i murzyńscy ludożercy w Zimbabwe (prawidłowa nazwa: Rodezja). Oto
właściwe tło dla zbrodniczej ideologii komunistycznej- ludożerka i satanizm...
J-23

Data: 2010-01-15 13:38:31
Autor: Jadrys
Haiti - może pora pomyśleć.?
W dniu 2010-01-15 12:52, Hans Kloss pisze:
[...]

A w Dominikanie, czy na Jamajce to jest niby lepiej niż na Kubie?

Osobiście tam jeszcze nie byłem, ale znajomi byli i są wstrząśnięci widokiem małych nagich dzieci żebrzących na ulicach.. Przy nich Kuba wydaję się być oazą dobrobytu i zamożności mieszkańców.

Data: 2010-01-15 21:39:30
Autor: Hans Kloss
Haiti - może pora pomyśleć.?
[...]
Ach żebractwo to piękny lecz trudny zawód. Niestety na Kubie ponoć zakazany,
zresztą od kogo tam można cokolwiek wyżebrać skoro naokoło sami nędzarze?

Przy nich Kuba wydaję się być oazą dobrobytu i zamożności mieszkańców.
Najlepiej świadczy o tym masowa emigracja obywateli tych państw na Kubę a
nawet ucieczki wpław ;)
J-23

Data: 2010-01-16 00:26:58
Autor: Jadrys
Haiti - może pora pomyśleć.?
W dniu 2010-01-15 22:39, Hans Kloss pisze:
[...]

Może cię to trochę zaszokuje Hans, ale ci moi znajomi nie widzieli na Kubie nawet dzieciaka który by nie miał butów na nogach.

Przy nich Kuba wydaję się być oazą dobrobytu i zamożności mieszkańców.

Najlepiej świadczy o tym masowa emigracja obywateli tych państw na Kubę a
nawet ucieczki wpław ;)
J-23

Kuba niestety (niestety dla jej sąsiadów) jest państwem zamkniętym nawet dla imigrantów..

Data: 2010-01-16 00:08:31
Autor: Hans Kloss
Haiti - może pora pomyśleć.?
Jadrys <Che@yahoo.com> napisał(a):
Może cię to trochę zaszokuje Hans, ale ci moi znajomi nie widzieli na Kubie nawet dzieciaka który by nie miał butów na nogach.
Może cię to zaszokuje jeszcze bardziej ale dowiedz się od nich czy mieli
swobodę poruszania się po całej wyspie czy raczej nakazano im siedzieć w
strefie "nur fur Turisten" ;). Btw. moje dzieciaki w zeszłym roku cały miesiąc
biegały na bosaka, w tym też chce jechać nad Bug głównie z tego powodu. Biedne
te kubańskie dzieci w butach w tropikalnym upale....

Kuba niestety (niestety dla jej sąsiadów) jest państwem zamkniętym nawet dla imigrantów..

Dlaczego zatem wiali z tego raju masowo, ryzykując nawet pożarcie przez
rekiny? Robili tak do chwili gdy ich władze US of A zaczęły silą zawracać
nazad do umiłowanej ojczyzny. Tylko mi nie usiłuj wciskać kitu że nie wiali
wpław na czym się tylko dało bo wiem to na pewno z zupełnie pierwszej ręki.
J-23

Data: 2010-01-16 09:01:44
Autor: Jadrys
Haiti - może pora pomyśleć.?
W dniu 2010-01-16 01:08, Hans Kloss pisze:
[...]

No to te dzieci jankesów w Miami też biedne i te które mieszkają na wyspach Bahama, Kajmana itd.  także.. Wszystkie muszą chodzić ubrane i w założonych butach.
Fakt o zakazie swobodnego poruszania się mieszkańców Kuby po swoim kraju nie jest mi znany. - Może jakieś szczegóły na ten temat Hans?

[...]

Z pewnością bali się represji. - Złamali wszakże prawo które obowiązuje na Kubie (moim zdaniem bardzo głupie prawo).

Data: 2010-01-16 10:21:30
Autor: cirrus
Haiti - może pora pomyśleć.?
Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hipnka$kb4$1news.onet.pl...
[...]

Akurat opisujesz sytuacje dzieci na Kubie.

--
stevep

Data: 2010-01-17 02:04:34
Autor: Jadrys
Haiti - może pora pomyśleć.?
W dniu 2010-01-16 10:21, cirrus pisze:
[...]

Nic podobnego.. Na Kubie nie ma żebrzących dzieci.. W ogóle nie ma żebraków.

Data: 2010-01-18 00:31:56
Autor: Jadrys
Haiti - może pora pomyśleć.?
W dniu 2010-01-17 08:42, cirrus pisze:

[...]

Wiem że to mocno koliduje z twoimi poglądami, ale Stefan, - "chciejstwo" bardzo często nie pokrywa się z faktami..

Data: 2010-01-18 09:50:16
Autor: cirrus
Haiti - może pora pomyśleć.?
Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hj06lb$rep$3news.onet.pl...
[...]

Nic nie koliduje, kolega po pobycie na Kubie opowiadał jak na resztki banana rzuciła się grupa głodnych dzieciaków.

--
stevep

Data: 2010-01-19 01:01:23
Autor: Jadrys
Haiti - może pora pomyśleć.?
W dniu 2010-01-18 09:50, cirrus pisze:
[...]

Mam wielkie podejrzenia że twój kolega pewnie pomylił wyspy.. Pewnie był na jakiejś innej wyspie, - na takiej na której panuje kapitalistyczny raj.

Data: 2010-01-19 15:32:42
Autor: cirrus
Haiti - może pora pomyśleć.?
Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hj2sol$kfg$1news.onet.pl...
[...]

Pewnie, i dlatego opowidał więcej takich historii o tym casrtowskim raju.

--
stevep

Data: 2010-01-20 00:29:50
Autor: Jadrys
Haiti - może pora pomyśleć.?
W dniu 2010-01-19 15:32, cirrus pisze:

[...]

Słowa prawdy o Kubie słyszałem z wielu ust.  Niektórzy byli wręcz zaszokowani opieką zdrowotną i socjalną panującymi na tej wyspie... zwłaszcza w kontekście tego co słyszą i widzą na temat Kuby w kapitalistycznych madiach.

Data: 2010-01-20 16:01:30
Autor: cirrus
Haiti - może pora pomyśleć.?
Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hj5f9f$2vj$1news.onet.pl...
[...]

Ciekawe i stąd całkowicie wydzielona obsługa cudzoziemców bo dla Kubańczyków na poziomie poniżej trzeciego swiata.

--
stevep

Data: 2010-01-21 23:06:37
Autor: Jadrys
Haiti - może pora pomyśleć.?
W dniu 2010-01-20 16:01, cirrus pisze:
[...]

Nic mi na ten temat nie wiadomo.. Choć podobno są tam sklepy, - odpowiedniki naszych "Pewex-ów", jednak można to zrozumieć Kuba potrzebuje dewiz.. Nie jest to kraj w którym się czeka na pomoc zagraniczną.

Data: 2010-01-22 15:46:57
Autor: cirrus
Haiti - może pora pomyśleć.?
Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hjaj5k$vmr$1news.onet.pl...
[...]

Tam jest wszystko osobne dla cudzoziemców sklepy, hotele, restauracje jak przed laty w ZSRR.

--
stevep

Data: 2010-01-23 00:54:57
Autor: Jadrys
Haiti - może pora pomyśleć.?
W dniu 2010-01-22 15:46, cirrus pisze:
[...]

Stefan, a co to ma za znaczenie? Ważne jest że wszystkie dzieci na Kubie nie idą spać głodne, ze maja darmowa naukę i w co się ubrać.. To się liczy a nie jakieś drugorzędne sprawy.

Data: 2010-01-23 09:48:22
Autor: Anatol
Haiti - może pora pomyśleć.?

Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hjddsj$p31$1news.onet.pl...

Stefan, a co to ma za znaczenie? Ważne jest że wszystkie dzieci na Kubie nie idą spać głodne, ze maja darmowa naukę i w co się ubrać.. To się liczy a nie jakieś drugorzędne sprawy.

Skąd wiesz że wszystkie dzieci na Kubie nie idą spać głodne ?

Anatol

Data: 2010-01-23 09:55:27
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Haiti - może pora pomyśleć.?

"Anatol" <c355@usuntowp.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]

liczy
> a nie jakieś drugorzędne sprawy.

Skąd wiesz że wszystkie dzieci na Kubie nie idą spać głodne ?

   Bo tam panuje po chuju czerwony dobrobyt!

   AR

Data: 2010-01-23 18:40:42
Autor: cirrus
Haiti - może pora pomyśleć.?
Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:hjebi6$bip$1news.interia.pl...
[...]

Che mu opowiedział podczas erotycznego snu. ;)

--
stevep

Data: 2010-01-23 18:39:56
Autor: cirrus
Haiti - może pora pomyśleć.?
[...]

Ma to takie znaczenie, że te wydzielone to nie dla kubańskich dzieci, w ZSRR to się nazywało dla inostrańców.

--
stevep

Data: 2010-01-14 14:49:10
Autor: Jadrys
Haiti - może pora pomyśleć.?
W dniu 2010-01-14 11:43, WW pisze:
[...]

No i nic dziwnego, - na Haiti podobne trzęsienie ziemi wystąpiło ponad 200 lat temu. Czy sugerujesz że np. Polska powinna się być przygotowana na np. uderzenie komety?

[...]

Tak naprawdę wolnych państw to jest na świecie chyba tylko z 10. Pozostali są wasalami USA, Rosji i Chin.

A jeśli chodzi o pomoc międzynarodową to każde państwo jej potrzebuje w ciężkich dla niego chwilach. - Pomoc międzynarodowa docierała nawet do USA po przejściu huraganu "Katrina" nad "Nowym Orleanem".

Data: 2010-01-14 16:46:22
Autor: bolek
Haiti - może pora pomyśleć.?

Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hin7co$ci0$1news.onet.pl...
[...]

A czy Polska jest przygotowywana na jakikolwiek kataklizm ?
Polska leży na granicy dwóch płyt tektonicznych.
Przebiega na ukos od Szczecina do Tarnowa.
Trzęsienie ziemi będzie, tylko nikt nie potrafi przewidzieć kiedy.
W takich sytuacjach najbardziej sprawdza się armia.
Ale nasza wyciera dupska jankesom.

bolek

Data: 2010-01-14 19:38:12
Autor: Jadrys
Haiti - może pora pomyśleć.?
W dniu 2010-01-14 16:46, bolek pisze:
[...]

Jak to armia? Jak widzisz rolę armii w zwalczaniu skutków trzęsienia ziemi?

Data: 2010-01-14 22:34:12
Autor: bolek
Haiti - może pora pomyśleć.?

Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hinoai$j4$1news.onet.pl...
[...]

A kto ma niezbędny sprzęt ?
Śmigłowce, pojazdy gąsienicowe, masę ludzi na rozkaz ....

Data: 2010-01-14 23:40:12
Autor: Jadrys
Haiti - może pora pomyśleć.?

[...]

Chyba nie wiesz że już nie ma wojska z poboru.. - takiego żeby za darmo pracowali. Tym darmozjadom zawodowym nawet palcem nie chce się ruszyć. Doszło do tego że nawet do ochrony koszar wynajmują firmy ochroniarskie.

Data: 2010-01-15 10:39:33
Autor: WW
Haiti - może pora pomyśleć.?
Jadrys pisze:

Chyba nie wiesz że już nie ma wojska z poboru.. - takiego żeby za darmo pracowali. Tym darmozjadom zawodowym nawet palcem nie chce się ruszyć. Doszło do tego że nawet do ochrony koszar wynajmują firmy ochroniarskie.

Wzywanie do tego wojska jest nieporozumieniem.
Tam trzeba ratowników i sprzęt do odnajdywania ludzi w gruzach.
Sprzęt ratowniczy jest biegunowo odległy od sprzętu wojskowego.

Najprostszy przykład to fakt, że sprzęt ratowniczy musi jak najbardziej rzucać się w oczy a wojskowy przeciwnie.
Widok ratowników ma zbawienny wpływ na dotkniętych katastrofą.
Itd.

Data: 2010-01-15 13:38:45
Autor: Jadrys
Haiti - może pora pomyśleć.?
W dniu 2010-01-15 10:39, WW pisze:
Jadrys pisze:

[...]

Oczywista sprawa, masz rację.. A widziałeś co jankesi wysyłaja w pierwszej kolejności? - Ni mniej ni więcej 3,5 tys. uzbrojonych po zęby żołnierzy..

Data: 2010-01-15 13:47:32
Autor: bolek
Haiti - może pora pomyśleć.?

Jadrys pisze:

Oczywista sprawa, masz rację.. A widziałeś co jankesi wysyłaja w pierwszej kolejności? - Ni mniej ni więcej 3,5 tys. uzbrojonych po zęby żołnierzy..

--
To ile jesteśmy w stanie wysłać ratowników w miejsce
kataklizmu ?

bolek

Data: 2010-01-15 15:05:58
Autor: Jadrys
Haiti - może pora pomyśleć.?

Jadrys pisze:

[...]

Wbrew pozorom mamy trochę ratowników. - Praktycznie wszyscy zawodowi strażacy są szkoleni pod kontem ratownictwa.

Data: 2010-01-15 17:40:46
Autor: WW
Haiti - może pora pomyśleć.?
bolek pisze:

To ile jesteśmy w stanie wysłać ratowników w miejsce
kataklizmu ?

A ile moglibyśmy wysłać, gdyby nie wydatki na wojsko?

Data: 2010-01-15 17:41:56
Autor: WW
Haiti - może pora pomyśleć.?
Jadrys pisze:

Oczywista sprawa, masz rację.. A widziałeś co jankesi wysyłaja w pierwszej kolejności? - Ni mniej ni więcej 3,5 tys. uzbrojonych po zęby żołnierzy..

To chyba ich sport narodowy,
Popytaj w Iraku, Afganie, Grenadzie i wielu innym miejscach.

Data: 2010-01-16 09:03:31
Autor: Jadrys
Haiti - może pora pomyśleć.?
W dniu 2010-01-15 17:41, WW pisze:
Jadrys pisze:

[...]

Ani chybi ich sport.. Ulokowany nawet wyżej od koszykówki.

Data: 2010-01-20 16:09:38
Autor: Polok_Prawdziwy
Haiti - może pora pomyśleć.?
To chyba ich sport narodowy,
Popytaj w Iraku, Afganie, Grenadzie i wielu innym miejscach.

Ba...

- sport i HOBBY....

Cosik takiego, jak POLUWANIE NA ZWIEZA GRUBEGO....

A nojbardzij sem umiłowały CIMNOTEM....!!!

W tych BONANOWYCH KROJIKACH mogom naprowdem pikne myśliwskie psezycia mieć -
PONY śWIATA ŁOSTATECNE...!

PS - ito, niedość, ze nic płacić zate polowania niemusom, to jesce z dudkuw tsy
pokolenia CIMNIOKUW łogołocom...

Data: 2010-01-16 10:23:17
Autor: cirrus
Haiti - może pora pomyśleć.?
Jadrys pisze:
[...]

To anarchię powstałą na skutek kataklizmu da się ukrócić przy pomocy przedszkolanek?

--
stevep

Data: 2010-01-17 02:06:25
Autor: Jadrys
Haiti - może pora pomyśleć.?
W dniu 2010-01-16 10:23, cirrus pisze:

  "

[...]

To na Haiti nie ma policji czy wojska rodzimego?

Data: 2010-01-17 08:42:15
Autor: cirrus
Haiti - może pora pomyśleć.?
Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hitnqe$6rm$6news.onet.pl...
[...]

Widocznie jest go za mało.

--
stevep

Data: 2010-01-18 10:39:05
Autor: WW
Haiti - może pora pomyśleć.?
Jadrys pisze:
[...]

Coś mi sie widzi, że Haiti straciła właśnie niepodległość.

Data: 2010-01-19 01:04:23
Autor: Jadrys
Haiti - może pora pomyśleć.?
W dniu 2010-01-18 10:39, WW pisze:

   "
[...]

No, na pewno.. Gdy obce uzbrojone żołdactwo sie szwenda po obcym kraju, to się zwykło nazywać utratą suwerenności.

Data: 2010-01-19 15:33:42
Autor: cirrus
Haiti - może pora pomyśleć.?
Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hj2su6$kfg$2news.onet.pl...
[...]

A jak rabują i zabijają rodzime bandy to szczyt marzeń.

--
stevep

Data: 2010-01-20 00:32:32
Autor: Jadrys
Haiti - może pora pomyśleć.?
W dniu 2010-01-19 15:33, cirrus pisze:
[...]

"Lepszy na wolności kęsek byle jaki  niż w niewoli przysmaki"

Data: 2010-01-20 15:57:23
Autor: cirrus
Haiti - może pora pomyśleć.?
Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hj5fef$2vj$2news.onet.pl...
[...]

Oglądasz TV i te rabunki i rozruchy i piszesz to wstanie poczytalności?

--
stevep

Data: 2010-01-20 12:44:01
Autor: WW
Haiti - może pora pomyśleć.?
cirrus pisze:

A jak rabują i zabijają rodzime bandy to szczyt marzeń.

Popraw mnie, jeśli się mylę.
Do walki z bandytami to chyba służy policja a nie wojsko?

Data: 2010-01-20 15:58:37
Autor: cirrus
Haiti - może pora pomyśleć.?
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:hj6qec$5nu$3atlantis.news.neostrada.pl...
cirrus pisze:
[...]

Tam wogóle było 2000 policjantów, a część z tego zginęła podczas trzęsienia ziemi.

--
stevep

Data: 2010-01-14 23:43:22
Autor: raff
[...]