Hajdarowicz: Ujawnię wyniki finansowe "Rz" - nie wygląda to dobrze. A SDP niech mnie nie poucza

Data: 2011-10-26 12:28:46
Autor: Przemysław W
Hajdarowicz: Ujawnię wyniki finansowe "Rz" - nie wygląda to dobrze. A SDP niech mnie nie poucza
Robimy audyt i podjęliśmy fundamentalną decyzję, że jutro o 13 zorganizujemy konferencję prasową, na której ujawnimy wyniki finansowe "Rzeczpospolitej" po dziewięciu miesiącach 2011 roku - zapowiedział dzisiaj w TVP 1 Grzegorz Hajdarowicz, właściciel dziennika. - Nie wygląda to dobrze - podkreślił.

Hajdarowicz odniósł się w trakcie rozmowy do listów w obronie obecnej linii "Rzeczpospolitej" oraz kształtu redakcji. Apelowali o to w internecie osobno publicyści "Rz" i instytucjonalnie Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich. - To jakiś fatalny zwyczaj, żeby najpierw publikować list w internecie, a potem go dostarczać lub nie do adresata - komentował to Hajdarowicz. - Moi pracownicy - publicyści, którzy napisali pierwszy list - w ogóle mi go nie dostarczyli. Wiem tylko, że on istnieje w internecie i tam też go czytałem. Stowarzyszenie się troszeczkę ogarnęło i wysłało fax, ale już po tym jak opublikowało swój list i dostarczyło go dziennikarzom - dodał.

Nowy właściciel Presspubliki - wydawcy "Rzeczpospolitej" i tygodnika "Uważam Rze" - skupił się na krytyce SDP. Podkreślił, że to Stowarzyszenie "wtrąca się" do jego interesu, a tymczasem: - Prowadzę interesy ponad 20 lat i jestem chyba znacznie lepszym fachowcem, jeśli chodzi o biznes, niż osoby, które te listy piszą łącznie.

- Nie chciałbym, żeby mnie pouczano jak robić biznes. Jeżeli komuś naprawdę zależy na "Rzeczpospolitej", naprawdę zależy na "Uważam Rze", to zawsze może kupować dwa numery "URze" i dawać mniej zamożnemu sąsiadowi czy koledze. I w ten sposób wspomagać te tytuły - dodał.

Problem? Łączenie stanowisk przez Lisickiego

Właśnie decyzję o zorganizowaniu konferencji prasowej, na której ujawni wyniki finansowe "Rzeczpospolitej", Hajdarowicz podjął "po tych wszystkich listach i zainspirowany nimi". Stwierdził, że sytuacja finansowa tytułu "nie wygląda dobrze", jednak na dzień dzisiejszy "nie trzeba go ratować, bo nie ma tak dramatycznej sytuacji". Zmiany jednak z pewnością nastąpią: - Wyniki finansowe pokażą, że muszą być pewne zmiany, musimy robić restrukturyzację - dodał.

Hajdarowicz zdementował jednak pogłoski, jakoby "Rz" miała być przekształcona w gazetę biznesową. - W "Rzeczpospolitej" będzie miejsce na politykę - zapewnił. I dodał: - Ja mam nadzieję, że ci sami autorzy będą pisali. Ale niewolnictwo zniesiono. To są wolni ludzie, oni zdecydują.

Naczelnym pozostanie Paweł Lisicki? - Na razie nie ma decyzji, żeby nie był. Jest pewien problem, o którym będziemy dzisiaj dyskutować, czyli jego połączenie stanowisk: naczelnego dziennika i "Uważam Rze". Nie jestem przekonany, że to połączenie jest fortunne - stwierdził Hajdarowicz. Wewnętrzne spotkanie firmy w tej sprawie odbędzie się jeszcze dzisiaj. - Musimy podjąć decyzję, czy jako wydawnictwo chcemy zaakceptować taką formułę, żeby naczelny był na dwóch stanowiskach.

'Przekrój' to proces. Rozliczenia? Za rok

Zapytany o inny tytuł - "Przekrój", którego jest też właścicielem, Hajdarowicz stwierdził, że dał sobie trzy lata na zajęcie się tygodnikiem. - Jeszcze mam rok. Proszę mnie wtedy rozliczać. Urośnie - dodał odnosząc się do wyników sprzedaży pisma.

Tymczasem dzisiejszy Presserwis informuje, że nową naczelną tygodnika może zostać Kazimiera Szczuka. Publicystka i krytyczka literacka nie potwierdza informacji, że dostała taką propozycję, ale też temu nie zaprzecza. Tomasz Wróblewski, prezes należącej do Hajdarowicza Presspuliki, stwierdził jedynie lakonicznie w rozmowie z serwisem, że rozmawiał ze Szczuką "na temat różnych projektów dotyczących +Przekroju+".

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,10538355,Hajdarowicz__Ujawnie_wyniki_finansowe__Rz____nie_wyglada.html#ixzz1bskxO2Bx

Tuba picowska ma problemy finansowe bo mohery powinni jupować po kilka egzemplarzy, tak jak "codzienną"...

Przemek

--

"Fundusz Kościelny został ustanowiony w złych czasach PRL jako rekompensata
za odebrane mienie. Myślałem, że skoro Kościół odzyskuje mienie, to ten Fundusz

Hajdarowicz: Ujawnię wyniki finansowe "Rz" - nie wygląda to dobrze. A SDP niech mnie nie poucza