Hak holowniczy i czujniki cofania

Data: 2011-04-28 21:14:03
Autor: PeJot
Hak holowniczy i czujniki cofania
Czołem.

Ciekawa sprawa z czujnikami cofania w Skodzie Fabii II. Po montażu haka holowniczego czujniki w ogóle nie reagują na jego obecność i działają całkiem normalnie. Kula haka jest poza wiązką dwóch środkowych czujników. Martwiłem się że przy haku czujniki cofania będą nieustannie wyły przez niego i nieużywany hak trzeba będzie demontować, albo odłączać czujniki, a tu taka niespodzianka. A druga niespodzianka to ta, że Fabia II poradziła sobie ze światłami przyczepy bez stosowania żadnych dodatkowych modułów, mimo iż w necie twierdzą inaczej. Parę stów zostało w kieszeni.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-04-28 22:09:02
Autor: AL
W dniu 2011-04-28 21:14, PeJot pisze:
[...]

1. z hakiem to mnie zaskoczyles ;)  3 auto z hakiem i czujnikami i nigdy nie bylo zadnego problemu z nimi. Czyzbys spotkal sie z sytuacja gdy hak przeszkadza czujnikom? ten czujnik musialby byc na srodku zderzaka

2. na drugi raz nie pytaj w necie - pytaj u zdrodla, czyli w ASO.

Jest sporo aut z multipleksem, do ktorych nie trzeba specjalnego modulu do podlaczenia haka - a wiazka podlaczenia haka sklada sie z przelotowej wytyczki wkladanej w gniazdo tylnej lampy

Sa oczywiscie modele, ktore wymagaja miedzymordzia do tego - wowczas koszt samej instalacji wzrasta - ale od tego jest ASO, gdzie powinni Cie poinformowac jak jest w Twoim modelu.

Nie opieraj sie co twierdza w necie - czesto (rowniez tutaj wypowiadaja sie osoby, ktore nie maja pojecia o czym pisza (jedynie gdzies cos slyszeli lub sobie sami wymyslili)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-04-28 22:56:47
Autor: megrims
W dniu 2011-04-28 22:09, AL pisze:
W dniu 2011-04-28 21:14, PeJot pisze:
(ciach)

Hak jest super czujnikiem parkowania. Normalnych pisków nie
wydziela, co najwyżej jakieś chrupanie lub darcie cudzej blachy.
A jak na prawdę już się nie da jechać, to kierowca poczuje.
Czyli hak jako czujnik może być. Trochę gorzej pieszymi, ale
trzeba siÄ™ zastanowi. :D

Data: 2011-04-29 05:35:32
Autor: PeJot
Hak holowniczy i czujniki cofania
W dniu 2011-04-28 22:09, AL pisze:

2. na drugi raz nie pytaj w necie - pytaj u zdrodla, czyli w ASO.

ASO twardo obstawało przy niezbędnym module świateł przyczepy i dezaktywacji czujników parkowania, w cenie prawie 800 zł.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-04-29 09:29:03
Autor: PeJot
W dniu 2011-04-29 05:35, PeJot pisze:
[...]

A cały hak z montażem za ~2500 zł.

Koszt haka (Allegro) + DIY z przeglądem: 350 zł.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-04-29 00:40:20
Autor: tadek
On 29 Kwi, 09:29, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:

> ASO twardo obstawa³o przy niezbêdnym module ¶wiate³ przyczepy i
> dezaktywacji czujników parkowania, w cenie prawie 800 z³.

A ca³y hak z monta¿em za ~2500 z³.

Koszt haka (Allegro) + DIY z przegl±dem: 350 z³.

--
P. Jankisz
O rowerach:http://coogee.republika.pl/pj/pj.html

porz±dnie zamontowane czujniki cofania i Hak powinny mieæ mo¿liwo¶æ
wy³±czenia aby przy cofaniu z przyczep± nie brzêcza³y

Data: 2011-04-29 11:05:54
Autor: AL
W dniu 2011-04-29 09:40, tadek pisze:
czenia aby przy cofaniu z przyczep± nie brzêcz

mam czujniki fabryczne, hak polski - Stainhof z wiazka dedykowana do auta. Koszt podobny jak podal PeJot.
(gdybym montowal oryginal w ASO to koszt bylby ok 1500pln - hak bylby automatycznie wypinany. Taki hak mialem w poprzednim razie i nie umialem docenic tego komfortu by skusic sie ponownie na to rozwiazanie.

Aby wylaczyc czujniki nalezalo dodatkowo 'cos' dokupic (instalacja na multipleksie, czujniki sa aktywowane z komputera, wiec pewnie jakis interfejs do wpiecia w instalacje auta) - ale po zastanowieniu sie - po co? Z hakiem i tak jezdze niemal non stop.
Przyczepke zamontuje raz na ruski rok, od czasu platforme rowerowa.
Te pare razy popikiwania jak cofasz z przyczepka czy platforma IMHO nie jest warte dokladania paru stow.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-04-29 12:20:03
Autor: PeJot
W dniu 2011-04-29 11:05, AL pisze:

mam czujniki fabryczne, hak polski - Stainhof z wiazka dedykowana do
auta. Koszt podobny jak podal PeJot.

Te¿ zakupi³em Stainhofa.

Przyczepke zamontuje raz na ruski rok, od czasu platforme rowerowa.
Te pare razy popikiwania jak cofasz z przyczepka czy platforma IMHO nie
jest warte dokladania paru stow.

Dok³adnie. Ja nawet nie my¶lê o przyczepie, tylko o rowerach.

Co mnie wkurza: gniazdo. Wisi toto poni¿ej zderzaka, ³atwo uszkodziæ o wysoki krawê¿nik przy cofaniu. Wygl±da oble¶nie.  Najchêtniej wkomponowa³bym gniazdo w nak³adkê zderzaka, ale co zrobiæ z tabliczk± homologacyjn± ?

--
P. Jankisz