Hakerzy o艣mieszyli Tuska

Data: 2012-07-05 12:14:38
Autor: Przemys艂aw W
Hakerzy o艣mieszyli Tuska
Cyberatak: hakerzy o艣mieszyli Tuska

Hakerzy zaatakowali serwery rz膮dowej instytucji Centrum Us艂ug Wsp贸lnych odpowiedzialnej m.in. za administrowanie systemem i sieci膮 teleinformatyczn膮 w tym s艂u偶膮c膮 do przetwarzania informacji niejawnych - informuje portal niebezpiecznik.pl.

Centrum Us艂ug Wsp贸lnych jest instytucj膮 gospodarki bud偶etowej (IGB) podlegaj膮c膮 bezpo艣rednio szefowi Kancelarii Prezesa Rady Ministr贸w Tomaszowi Arabskiemu.

Haker przyzna艂 si臋 do ataku i poinformowa艂 o tym pracownik贸w Kancelarii Premiera. Z jego listu wynika, 偶e uzyska艂 dost臋p do strony internetowej KPRM, firewalli, system贸w kadrowo-p艂acowych, serwera Exchange oraz Active Directory - podaje portal.

Haker 偶artobliwie pisze: " No to mnie macie Panowie i Panie ;) Gratuluj臋 dobrego przeszkolenia pracownik贸w KPRM (bo jak rozumiem kto艣 zauwa偶y艂 podejrzany mail i zg艂osi艂 go do dzia艂u bezpiecze艅stwa
Natomiast pewna dygresja:
Ad. 1 Incydent w dniu dzisiejszym 03.07.2012 oko艂o godziny 7.40, a zg艂oszony zosta艂 o godzinie 9.43 przez Pana XXX XXX do Pana YYY YYY.
Ad. 2 Prawdopodobnie 鈥渁takuj膮cy鈥 pozna艂 has艂o Pana XXX XXX i za pomoc膮 tego has艂a za艂ogowa艂 sie przez stron臋 https://sslvpn.cuw.gov.pl

E-mail zosta艂 wys艂any ze skrzynki jednego z pracownik贸w CUW, co potwierdza, 偶e atakuj膮cy mia艂 kontrol臋 przynajmniej nad kontem tego pracownika - czytamy na portalu niebezpiecznik.pl.

Haker wys艂a艂 jeszcze jedn膮 wiadomo艣膰 pracownikom Kancelarii Premiera, w kt贸rej pisze: "Zrobi艂em to tylko aby wykaza膰 s艂abo艣ci bezpiecze艅stwa w CUW (zanim Chinole si臋 Wam dobior膮 do sk贸ry)."

http://niezalezna.pl/30691-cyberatak-hakerzy-osmieszyli-tuska

--

"G艂贸wn膮 motywacj膮 mojej aktywno艣ci publicznej by艂a potrzeba w艂adzy
i 偶膮dza popularno艣ci. Ta druga by艂a nawet silniejsza od pierwszej,

- Donald Tusk: Gazeta Wyborcza, 15鈥16 pa藕dziernika 2005

Hakerzy o艣mieszyli Tuska